Een overval, moet het even kwijt:(

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Escada

Een overval, moet het even kwijt:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 11:09

De schrik zit er nog in en moet het nu even van me afschrijven. Ik werk sinds kort bij Super de Boer, achter de service balie. Gisteren ben ik dus overvallen. Het was 10 voor 8, winkel ging dus bijna sluiten. Het was vrij rustig en hoorde dat mijn baas weer even een kijkje kwam nemen of alles goed ging(hoor het aan zijn sleutels als hij eraan komt) Hij komt elk kwartier even langs aangezien ik best in een 'dode hoek' zit en hij me niet goed kan zien. Hoorde dus het gerammel van zijn sleutels en ineens kwamen er 3 mannen binnen-gestormt met bivakmutsen en sjalen voor hun mond. Het gebeurde allemaal zo snel Huilen

Ze stonden voor me neus, met een echt pistool, een gigantische mes(broodmes dachten we) en een klauwhamer. Dit is een overval, geef al je geld! ; schreeuwde ze. Degene met het mes kwam dichterbij en richtte het mes op me keel. Ik liep langzaam achterwaarts, maar kon niet verder omdat er een muur stond. Toen pas raakte ik in paniek en het enige wat ik dacht was: 112, 112! Ik stoof ineens weg en de overvallers raakte een beetje in de war. Ze dachten natuulijk dat ik geld zou geven en niet dat ik zou wegrennen. Ben over het hek van de balie gesprongen(klaphekje) en naar buiten gerent. Zag een klant die naar zijn fiets liep en ik schreeuwde om hulp. De man keek me verward aan en ik zei of hij me kon helpen en vertelde dat er een overval was. Hij begon te lachen en ik barstte in janken uit. Hij vroeg: Het is dus echt waar? en hij vertelde dat ik rustig moest blijven en 112 moest bellen. Op het pleintje waar ik liep aan de voorkant van de Super staat een standbeeld, Ik ben erachter gaan staan en 112 gebeld. Ik was erg overstuur en de vrouw van de alarmcentrale zei dat er politie onderweg was. 2 vrouwen die op straat liepen kwamen naar me toe, ik schreeuwde dat ze niet naar binnen moesten gaan omdat er een overval was. De vrouwen schrokken en vingen me een beetje op.

De deuren van de Super gingen dicht terwijl ik nog buiten stond en dus de overvallers ergens in mijn buurt liepen. 1 van de vrouwen is naar de Super gerent en door de deur naar een vakkenvuller gezegd dat er nog personeel buiten liep. Ik werd naar binnen gelaten en hoorde dat Emma(kassiere) de volle laag ook over de heen kreeg van de 3 mannen en ze al het geld had gegeven uit de kassa. al het personeel is naar achteren gelopen en mijn baas was nog in de winkel met de politie. Later hoorde ik dus dat mijn baas een pistool op zijn hoofd had gekregen en de overvallers hadden geroepen dat hij geld moest geven. Heb tot 11 uur bij de Super gezeten en al het personeel is gebeld en iedereen kwam om ons op te vangen. De 'grote' baas van alle super de boer winkels is ook gekomen en heeft een psycholoog uit Arnhem laten komen gisteravond. We hebben met zijn allen ons verhaal gedaan. Het ergste van alles vond ik toch eigenlijk de situatie van mijn baas. We hadden allemaal ons verhaal gedaan en nu moest mijn baas aan de psycholoog vertellen hoe hij zich voelde. Ineens barstte hij in tranen uit waardoor iedereen mee begon te huilen. Heb zo'n medelijden met hem, hij was kwaad op zichzelf enz. Terwijl hij niks aan de overval kon doen. Zometeen een grote bos bloemen kopen voor hem en om 1 uur hebben we afgesproken bij de Super met de Psycholoog. Wil Bokt even bedanken dat ik mijn verhaal bij jullie kwijt kan Vriendjes zijn?

Sorry voor het lange verhaal maar ben het nu gelukkig even kwijt.

Apple

Re: Een overval, moet het even kwijt:(

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:11

Oef, wat heftig Scheve mond

Heel veel sterkte bij de psycholoog Lachen. Wel lekker dat ze vanuit het bedrijf gelijk een psycholoog hebben laten komen zodat jullie er met zn allen over kunnen praten. Zoiets heeft toch vaak een hele grote impact op het team.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:11

Jeee wat een verhaal zeg! Wat zullen jullie daar geschrokken zijn! Gelukkig werden jullie goed opgevangen enzo.

Sterkte er mee nog! Ach gut

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:12

Jeetje, wat een nare ervaring! Ik moet wel zeggen dat ik de nazorg/opvang bij Super echt heel erg goed vind!

Farouche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:13

Jeetje wat een heftig verhaal! Wel lef zeg, om weg te rennen!

Charaz

Tjee wat heftig om mee te maken, maar wel onwijs dom om weg te rennen! Hierdoor zouden ze weleens in de war kunnen raken en mensen of jou wat aandoen terwijl de planning alleen dreigen was.
Wij hebben altijd te horen gekregen kassa leegmaken en meegeven, zijn ze voor verzekerd.

Tallie1979

Jeetje, wat een brutaliteit.. Wat erg voor jullie zeg! Wel flink schrikken lijkt me!

Hebben ze de daders nog weten te pakken, of niet?

Nagini

Zo... heftig zeg!
Ergens wel knap dat je weg durfde te rennen, maar ook heel stom! Wie weet wat had kunnen gebeuren.

Ik werk ook in een supermarkt Ja en daar is ons eigenlijk geleerd om te doen wat ze vragen mocht er iets gebeuren.

Daders al opgepakt?

*edit: zie dat charaz het ook al zei
Laatst bijgewerkt door Nagini op 10-10-08 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:14

wauw heftig. je baas klinkt trouwens erg aardig. sterkte er nog mee!

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:14

goed dat jullie zo goed opgevangen worden en jullie serieus genomen worden!

hebben ze de daders?

sterkte verder

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:15

Jeetje, wel een heftig verhaal zeg! Kan me voorstellen dat jullie allemaal heel erg geschrokken zijn.. Fijn dat ze vanuit de organisatie voor ondersteuning zorgen, heel veel succes straks!
Sterkte!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:16

Apple schreef:
Oef, wat heftig Scheve mond

Heel veel sterkte bij de psycholoog Lachen. Wel lekker dat ze vanuit het bedrijf gelijk een psycholoog hebben laten komen zodat jullie er met zn allen over kunnen praten. Zoiets heeft toch vaak een hele grote impact op het team.

Inderdaad, hadden ze hier toen ook gelijk gedaan en heb gehoord dat het personeel daar heel blij mee was. Lachen

Heftig zeg, lief dat je voor je baas een bos bloemen koopt. Lachen
Heel veel sterkte iig. Ach gut

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:16

Jeetje amai!
en jij hebt je vrij gekregen en weggerend als ik het goed lees??
Pfff wat een heftig verhaal!

En gaat het een beetje? meestal komt de shock achteraf zeggen ze...

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:18

jeetje dat is niet niks heel veel sterkte meid dat is echt moeilijk om het te verwerken!

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 11:18

Idd erg dom om weg te rennen, bleef in het begin ook erg rustig. We hebben alleen nieuwe kassa's gekregen en snap er nog niks van dus was bang dat hun boos zouden worden als ik de kassa-la niet open kreeg. Toen degene met het mes op me af kwam, kwam dat mes wel heel dicht bij me keel en toen raakte ik een beetje in paniek. Werk er nog niet zolang en later bleek dus dat er een noodknop onder je balie zit en dan de politie komt. Wel stom dat ze me dat achteraf niet geleerd hadden dat dat ding er zat. Scheelde een hoop denk ik.

Ze zijn nog niet gepakt, hier in Nieuwegein zijn er deze maand al meerdere overvallen geweest bij verschillende supermarkten. Ben nog wel erg bang om weer te beginnen met werken maar ik ga gewoon werken, anders zit ik zometeen met ene angst om s'avonds te werken.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:23

zo hee...
Heftig, maar wel goed dat ze de nazorg zo goed geregeld hebben.

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:23

Poeh, heftig zeg. Moet echt vreselijk zijn om zoiets mee te maken.
Het is wel fijn dat het bedrijf meteen actie onderneemt en een psycholoog laat komen.
Sterkte!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:29

jeetje wat erg zeg!! gelukkig is iedereen er heelhuids vanaf gekomen.
Veel sterkte met de psycholoog en ik hoop dat jullie het een beetje kunnen verwerken met zn allen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:31

Zo dat is niet niks.
Jemig, dan schrik je je ook kapot!
Sneu voor je baas ook, die kan er niks aan doen!
Maar goed dat alles goed geregeld is.
Sterkte nog!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:37

Gadverdamme... zoiets is verschrikkelijk!
Onwijs veel sterkte Ach gut
Ik zit ook 2 avonden achter de kassa... en vooral nu het voor 20 uur donker is en je moeilijker mensen buiten ziet lopen vind ik het ook veel enger.
Ben ook al tijden bang voor zoiets! Scheve mond

Fijn dat er een psycholoog is!

Red_Savage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:59

So dat is heftig! Bloos!
Ik hoop dat de psycholoog jullie goed kan helpen en dat jullie zoiets niet meer gebeurd Lovers
Hele veel sterkte ermee!

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:05

pff heftig hoor!!
Toen ik nog in een winkel werkte, riep ik ook altijd dat de eerste de beste overvaller alles mee kreeg, en winkeldieven hield ik wel aan, maar als ze écht moeilijk gingen doen, zou ik ook een pas terug doen.. Toch ben ik óók wel eens achter een winkeldief aangerend met een collega, de straat door, om een douchegordijn notabene...
Ik wil alleen maar zeggen, als de situatieontstaat, weet je pas hoe je reageert, en dat is toch vaak heel anders als je van te voren bedenkt...

Heel veel sterkte, en vooral er over praten!!
Goed dat er zo'n goede begeleiding/nazorg is voor jullie!

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:21

Bwa dom... weet het niet hoor... ik zou niet durven weglopen Haha! je had echt een pak lef om zoiets te doen!
Gelukkig hebben ze jou geen pijn gedaan...

Sans: een winkeldief is nog niet hetzelfde als een overvaller... wij hadden ook véél winkeldieven... gelukkig geen overvallers...
achter een winkeldief kan je aanlopen, achter een overvaller ... niet echt Haha!
Maar ik geef je groot gelijk dat je pas je reactie weet als het op het moment zelf voorvalt!

TS, allesinds hoop ik dat je er snel weer bovenop bent!

Sterkte!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:26

Das niet niks inderdaad.

Fijn dat het wel zo goed geregeld is.
Wel niet zo slim dat je niks wist van die knop, maar goed dat is achteraf.

Heel erg veel sterkte ermee... Ach gut

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 12:27

Ach gut wat een schrik.

Die h*fters die zulke overvallen plegen, denken volgens mij nooit na over de traumatisch gevolgen voor de slachtoffers.

Super van jouw werkgever dat ze zulke goede opvang regelen.