telemarketing valt me nu ook al op mobiel lastig!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__Jarig

telemarketing valt me nu ook al op mobiel lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-08 18:58

Wat kan ik hier aan doen. Tegenwoordig bellen ze me elke week op mijn mobiel.
Ik doe nooit ergens aan mij en weet niet hoe ze aan mijn nummer komen. Ik word er gek van!

dipstaartje

Re: telemarketing valt me nu ook al op mobiel lastig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:59

je kan op internet ergens opgeven dat je van die lijst gehaald wordt
en dan wordt je niet meer gebeld

ik werd op mijn oude mobiele nr ook heel veel gebeld door van alles en nog wat

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:20

Gewoon doorgeven dat ze dat vinkje even aan moeten zetten waarvoor staat : Wil niet meer gebeld worden Knipoog
Zo gebeurd doen we niet zo moeilijk over hoor Tong uitsteken

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:30

Ik heb 1x een enquete ingevuld op internet, bij al die bedrijven gezet dat ik geen interesse had in een houten vloer, in een nieuwe auto, in een nieuw abbonement enzovoort...En nog steeds word ik wekelijks gebeld door, DIE BEDRIJVEN, die ik vervolgens vriendelijk vertel dat ik GEEEEN interesse heb Boos!...

Van de week had ik toch een slimmerik aan de lijn. 'Mevrouw, omdat u dat en dat heeft ingevuld, mag ik u 2 puzzels aanbieden..Dus ik denk leuk voor het neefje van me vriend, maar vraag toch naar de voorwaarden..'Ja, als u de puzzel neemt is het volledig gratis, maar u moet alleen wel de verzendkosten en blablabla betalen'..Ik heb vriendelijk bedankt en gezegd dat het dan dus NIET gratis is, maar dan iets minder vriendelijk..Het manneke zei alleen 'Sorry, ik zal u niet meer storen'..Klaar Haha!

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:53

ik heb laatst op de site MIJNINFOFILTER alles geblokkeerd wat je maar blokkeren kunt. Ik wil ook niet meer lastig gevallen worden. Ik had laatst ook zo'n tut eraan, die zei dat ik haar wel wat geld mocht overmaken als ik toch genoeg geld had Koe (omdat ik geen interesse had in goedkopere stroom).

En dat terwijl het verschil echt minimaal is als je zelf op de website de tarieven vergelijkt en begint te rekenen. Ik kwam zelfs maar op een verschil van ca. € 30 uit als ik zowel stroom en gas afnam. Dus niks honderden €'s sparen per jaar. Gas was nl. weer duurder, waardoor het verschil weer kleiner werd. En ik ga echt niet stroom bij de een en gas bij de ander afnemen; zie ik dalijk door de bomen het bos niet meer.

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:14

infofilter.nl
Daar kun je je afmelden.
En verder gewoon geen enquetes invullen, ook al vink je aan dat je nergens interesse in hebt.Want met zulke enquetes kan je gigantisch lastig gevallen worden. Vooral de nationale consumenten enquete is erg!

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:22

Diva_Jenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:23

Heb er ook last van gehad werd soms bijna elke dag gebeld!! Heb mij ook bij infofilter aangemeld en sindsdien geen telefoontjes meer op mijn mobiel van dat soort bedrijven!!

__Nathalie__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 08:41

renate85 schreef:
Gewoon doorgeven dat ze dat vinkje even aan moeten zetten waarvoor staat : Wil niet meer gebeld worden Knipoog
Zo gebeurd doen we niet zo moeilijk over hoor Tong uitsteken

Ik wil gewoon niet gebeld worden, ik heb daar niet om gevraagt. Ik vind het vreselijk irritant en ben het spuug zat. Ik heb denk ik inmiddels een stuk of 20 mensen aan de telefoon gehad voor de energie gek word ik er van. Ik heb mijn mobiel voor prive gebruikt en dus niet voor dat soort onzin. Dan erbij doe ik never nooit mee met enquetes dus onmogelijk dat ze via dat bellen.

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:45

kijk dus ook uit als je bij bv neckermann besteld en daar je telefoonnummer door geeft via internet,
Dat nummer word gegarandeerd gebruikt door telemarketing bedrijven.
Zo komen ze dus aan je nummers en aan je adres gegevens Knipoog

Infofilter.nl doet wonderen maar reken er wel op dat het enkele(gemiddeld 4 tot 6) maanden duurd voordat je uit het systeem bent

__Nathalie__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 08:54

ik ga even naar info filter. Ik denk dat ik maar gewoon nummers onbekend niet meer opneem. Dan bellen mijn vrienden maar met nummer melder aan. Ik word er zo moe van.........

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 08:56

Zodra je gebelt worden heel steng zeggen ik wil het recht van verzet inschakelen. Benaderen per telefoon is namelijk eigenlijk verboden en je hebt dus recht om niet gebelt te worden. Recht van verzet inschakelen dus, en wordt je nog een keer gebelt zou ik naar het hoofdkantoor van het bedrijf bellen. Nadat je het recht van verzet hebt ingeschakeld en je wordt nog een keer gebelt (zijn callcenters die je bellen) kun je ze namelijk zelfs aanklagen. Dat bedrijf zal er dus echt wel wat aan doen en het callcenter op zijn kop geven. Doen hoor, werkt echt.

__Nathalie__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 08:59

Ja maar het zijn volgens mij verschillende bedrijven. Ik heb ook helemaal geen zin om daar moeite voor te doen. Ik moet verdorie moeite doen om maar niet gebeld te worden dat is toch niet normaal.
Ik heb zelf ook op een callcenter gewerkt en dat ging toch echt heel anders.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:04

ik heb er ook last van, echt belachelijk dat ze zelfs al op je mobiel bellen.
gevolg is dat ik onbekende nummers niet meer oppak, ik heb een voicemail, dus als het belangrijk is spreken ze maar in...

mocht ik ze toch een keer aan de telefoon krijgen maak ik goed duidelijk dat ik er niet van gediend ben en verzoek dringend dat ze mij van die lijst af halen.

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:07

prive nummers neem ik nooit op.
Met onderzoeken stelt de computer willekeurige nummers samen. Daarom kunnen ze 06 nummers bellen en geheime nummers.

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 09:11

Ik heb er ook behoorlijk veel last van. Eerst vroeg ik nog netjes of ze mij van hun lijst af konden halen, sommige telefonisten reageerde daar nogal agressief/ bot op. Telefoontjes met onbekende nummers niet opnemen is ook geen optie gezien ik regelmatig wordt gebeld door lessers en voor de RV waar ik in het bestuur zit. Ik heb de vriendelijkheid opgegeven en zodra ik ook maar enigzins sjoege krijg dat het weer zo'n teletut is dan zeg ik meteen 'geen intresse' en hang meteen op. Ben er nu zoooo klaar mee! Weet wel dat het voor sommige gewoon hun baan is maar parkeerwachters doen ook 'gewoon' hun werk....(en daar ben ik ook niet lief tegen).

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:22

Ik zeg altijd dat ik deze maand ga emigreren Clown

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:25

Infofilter idd, werkt bij mij (voorlopig) prima.
Het irritante is dat ze je er gewoon mee overvallen! Ik en dan nog zo dat ik er altijd in meega (ging Knipoog ). Sinds ik me heb ingeschreven bij die infofilter geen last meer gehad!

__Nathalie__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 10:26

het probleem is dat ik een eigenzaak heb en je weet maar nooit of ze daarvoor bellen. Nu gaat eigenlijk alles via de tel van de zaak maar een krant heeft me ook weleens op mijn mobiel gebeld.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:27

Infofilter werkt indd goed, GEEN enquetes invullen zonder de voorwaarden gelezen te hebben, en anders heel hard roepen: 'Hallo? HALLO? Ik versta u niet! Spreekt u Nederlands? Hallo? HALLO?' Tegen die tijd hebben ze allang opgehangen Knipoog

Keukenkast

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 10:29

Tja, niet opnemen en hopen op een voicemailbericht is natuurlijk ook een optie.. Maar niet echt handig idd als je een eigen zaak hebt..

__Nathalie__Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-08 10:32

tja nu weet ik wel dat eigenlijk niemand op zakelijk gebied op mijn mobiel belt maarja ik zal net een keer scheldend opnemen en het is wel een zakenpartner Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 11:34

Ja das niet best dan.
Het is zeker vreselijk irritant die telemarketers!

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:05

Tot voor kort was het zo dat jij je moest afmelden via infofilter. Nu is dat niet meer nodig. Op het moment dat je een telefoontje krijgt van de een of andere fijne pensioninstantie/energiebedrijf of telecombedrijf, kan je gewoon doorgeven dat je uit het bestand gehaald wilt worden.
Wat wel vervelend is dat ik nu elke dag gebeld wordt op mijn mobiel maar dan zie ik alleen maar ''privé nummer '' in mijn scherm. Tja, dat is dan wel weer lastig.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 14:07

Ik word elke dag gebeld, wordt er stront- en strontziek van Lachen

Ga die site eens ff een bezoekje brengen.