Wat voor sport

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Wat voor sport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 17:53

Naast paardrijden wil ik nog een sport doen om fit te worden en te blijven. Nu zit ik bij zo'n wandel/hardloopclubje samen met m'n moeder. Hartstikke gezellig, maar ik heb nou niet echt het idee dat ik er veel mee op schiet, ik heb na afloop niet eens het gevoel dat ik iets gedaan heb. Dus ik wil iets anders. Maar wat?
Wie heeft leuke ideeën voor een sport waarbij je conditie beter wordt en waarbij je ook echt flink aan de gang moet? Ik wil niet naar de sportschool, het liefst iets buiten en ik wil iets in groepsverband (hardlopen in m'n eentje doe ik toch niet), verder geen verplichtingen tot wedstrijden enzo.
Of als iemand iets leuks weet in de buurt van Barneveld/Lunteren/Ede.

Marije112

Re: Wat voor sport

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:17

Je kunt altijd gaan voetballen, basketballen, hockeyen etc. zonder mee te doen
in de competitie. Alleen trainen dus Lachen.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 18:25

Kan dat? Voetballen lijkt me heel leuk, maar ik dacht dat je dan ook verplicht was mee te doen met de wedstrijden en daar heb ik geen tijd voor.

Ik ga de voetbalvereniging wel eens mailen.

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:56

Lenneke_ schreef:
Kan dat? Voetballen lijkt me heel leuk, maar ik dacht dat je dan ook verplicht was mee te doen met de wedstrijden en daar heb ik geen tijd voor.

Volgens mij kan dat wel. Eventjes mailen inderdaad. Het zou wel kunnen dat je evenveel moet betalen als de mensen die wel wedstrijden spelen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:57

Laatst bijgewerkt door lesilla op 08-10-08 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:57

Tennissen is erug leuk!! Haha!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:02

Roeien?

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:18

surfen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:34

Skeeleren?

Vanessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:37

Ik zwem 3 keer per week. 2 keer daarvan door de week nog voor mijn werk. Zo kost het me eigenlijk bijna geen extra tijd!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:56

Vechtsport! Hoef je geen competitie te doen, je raakt je overtollige (als je die hebt) vetjes kwijt en je conditie springt vooruit. Elke keer na training voel je je super fit en de volgende 2 dagen verga je van de spierpijn. Kun je niet zeggen dat je niks hebt gedaan hahaha. Heerlijk toch? Haha!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:59

dansen?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:00

hahaah zo heerlijk vond ik de vechtsport niet Tong uitsteken meneer bruine band schopte mij (witte band) zo hard dat mijn been was gebroken Clown
Elke week zat ik ook onder de blauwe plekken Nagelbijten / Gniffelen

Tennis misschien iets? of squas (hoe schrijf je dat ook al weer? Clown)
Volleybal?
Turnen? (ja ook op latere leeftijd nog prima om mee te beginnen Tong uitsteken)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:03

Welshcobfan schreef:
hahaah zo heerlijk vond ik de vechtsport niet Tong uitsteken meneer bruine band schopte mij (witte band) zo hard dat mijn been was gebroken Clown
Elke week zat ik ook onder de blauwe plekken Nagelbijten / Gniffelen

Nou, bij een normale school word er pas gespart als je er klaar voor bent, en de bruine banders gaan niet tegen witte banders. Tong uitsteken
En ja, blauwe plekken horen er nou eenmaal bij hahaha. Risico van het vak, kan zelfs gebeuren met slaapsport. Huilen van het lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 23:08

hahaha mijn trainer vond het juist zo'n goede leerschool (oke mijn vriendin en ik waren de enige witte bander tussen alle gekleurde banden en tevens de enige dames Clown) . Maar ik vind het wel een enorm blessure gevoelige sport (afhanelijk van de soort) Lachen Al was het voor de conditie wel enorm goed! Zalig zelfs! Haha!

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 07:56

je kan inderdaad bij veel voetbalverenigingen gewoon trainingslid worden. Je betaalt wel gewoon de volle pond aan contributie, maar je hoeft dan geen wedstrijden te spelen. Voetbal is leuk!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:15

het is niet buiten, maar binnen... maar Streetdance is ook erg leuk en je hebt na afloop nog het gevoel dat je iets gedaan hebt ook Haha!

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:18

Zwemmen, roltschaatsen. yoga Vork

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 09:45

Als je echt puur wilt afvallen zijn sporten als kickboksen, dansen en turnen het beste. Van zwemmen word je ook erg gespiert van, alleen zo saai om baantjes te zwemmen.

Ambition

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:16

Een vriendin van me begon laatst over softbal. Vond ik geweldig op de middelbare school!

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 10:35

Ik volleybal 1 keer in de week, inderdaad ook als trainingslid. Daar krijg je 't wel warm van in iedergeval Haha! Clown

aiselover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:30

Lenneke_ schreef:

Ik heb zelf eerst 5 jaar alleen maar meegetraind met voetbal, dit i.v.m. afwezigheid in het weekend.
Volgens mij heb je bij elke club wel dat je als trainingslid kunt meedoen, tegen minder kosten dan volwaardig lid Lachen

Is erg gezellig (vrouwenvoetbal is erg in opkomst, dus meeste clubs hebben gezellige meidenteams! Ja ), en je conditie wordt er zeker goed van en veelzijdig: zowel veel sprinten als duurloop, wie weet is het wel wat voor je Lachen
Meestal is voetbaltraining ook 2x per week, dus als je actief en snel conditie wilt krijgen is dit een goede mogelijkheid, maar je kunt natuurlijk ook aangeven dat je maar 1x in de week komt Lachen

Je kunt altijd een keertje vrijblijvend meetrainen bij voetbalclubs (bij ons is dat een maand, dat je een maand gratis kan meetrainen) en je kunt kijken of het team/niveau van de groep is wat je wilt.

Veel succes Ja

Charmotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:51

Babeth schreef:
Vechtsport! Hoef je geen competitie te doen, je raakt je overtollige (als je die hebt) vetjes kwijt en je conditie springt vooruit. Elke keer na training voel je je super fit en de volgende 2 dagen verga je van de spierpijn. Kun je niet zeggen dat je niks hebt gedaan hahaha. Heerlijk toch? Haha!

Ja ik doe kickboxen wel zwaar en je moet er soms wel wat pijnlijden voor over hebben maar het is goed voor je conditite en leuk

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:55

Ik doe volleybal, trainingen zijn zwaar, veel conditietraining en toch in teamverband. Misschien is dat iets? Mijn conditie word aanzienlijk beter en ik heb er lol in. Ook zie je hoe het gehele team beter word. Gezellig en goed voor de conditie kortom, wat wil je nog meer? Haha!
Je kunt kiezen tussen recreatie of competitie dus verplichting tot wedstrijden is er ook niet.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 16:59

Ik doe handbal
is erg leuk goed voor je conditie, fysiek kan t pittig zijn. vind het iets meer teamsport dan voetbal iv. dat je met het hele team verdedigt maar ook met het hele team( excl keeper dan ) aanvalt