wil zwanger worden zonder vriend!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BiatCh_

wil zwanger worden zonder vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 12:48

Mijn stiefzus die wil dus heel graag een kindje.
Maar heeft dus geen vriend of relatie ze woont op het moment nog in huis maar staat op de wachtlijst voor een eigen woning.
Nu heeft ze gekeken voor een donor maar ik zat te denken zijn er nou niet echt andere oplossingen. Want met een donor is nogal een heel proces.
Aan de ene kant vind ik het niet slim om zo zwanger te worden want als je dan een vriend krijgt zit die er misschien helemaal niet op te wachten dat je al een kind hebt van iemand anders of zelfs een donor!
En dat mijn ouders het waarschijnlijk niet goed vinden dat zij een baby krijgt. Dan zal ze het misschien stiekem moeten doen want zij zeggen dan hoogst waarschijnlijk eerst een eigen huis en man en dan pas een kind.
Hebben er hier ook mensen ervaring mee ? of alleenstaande moeders?
Is dit slim of niet ? Kost denk ik ook een hoop geld een kindje.
Kan me er niet echt mee bemoeien maar misschien komen er zo goede tips of iedeen om de keuze makkelijker te maken
Mijn stiefzus is 23 maar doordat haar relatie over was moest ze dus terug in huis en ze heeft geen andere woning (al een paar jaar) Ze heeft bijstand.
maar is druk aan het zoeken.

Equidea

Re: wil zwanger worden zonder vriend!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:49

Lijkt me dat ze eerst haar eigen leven op orde stelt voordat ze uberhaupt pas moet gaan denken aan het onderhouden van een nieuw leven.

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:51

Tja, ik vind dat je ook aan de toekomst van het kindje moet denken. Hij/zij groeit wel op zonder vader. En wil je dat wel als moeder zijnde? Zij kiest er in dit geval bewust voor, ik bedoel, als de vader tijdens of vlak na de geboorte overlijdt, is dat natuurlijk een heel ander verhaal.

En zij is pas 23 vertel je? Poeh ik ook maar ik moet er toch echt nog niet aan denken momenteel! Ik denk zelf dat ze een beetje te hard van stapel loopt maar goed...

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:52

Ik vind het zeeeer onverstandig, ze is nog heel jong en heeft genoeg tijd om een leuke vriend te vinden (tegen te komen) en daarmee een gezin te stichten als er een eigen woning en goede baan is.
Een kind kost zeer veel tijd/geld/energie en je hele leven slaat wel om.
Wel krijg je er megaveel voor terug, maar het wordt vaak wel onderschat.
En helemaal alleen voor een kindje zorgen is heel zwaar. (spreek uit ervaring)...
En als het kindje er is moet je maar afwachten of een nieuwe liefde dit zal accepteren, gaat tegenwoordig ook niet zo gemakkelijk omdat het niet eigen is en mannen zich er liever niet al teveel mee bemoeien. (uitzonderingen daar gelaten)

Ik zou zeggen, lekker wachten en als de omstandigheden er naar zijn dan pas aan een kindje gaan denken.

saffire

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:53

zoiets moet je uit liefde doen vind ik, niet omdat jij dat wil
en als je een kind alleen moet opvoede moet je er ook over nandenke of je het wel kan onderhouden
en alleenstaand moeder zijn lijkt mij nou niet echt leuk
alle verantwoordelijk heid is dan voor jou.
en je hebt inderdaad kans dat een toekomstige vriend het niet leuk vind

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:54

BiatCh_ schreef:
Is dit slim of niet ? Kost denk ik ook een hoop geld een kindje.

Ik denk niet dat het erg verstandig is, je zus woont nog/weer bij je ouders, heeft een bijstandsuitkering en heeft geen vaste relatie. Ik weet zeker deat een kind een hoop geld kost Vork.

Waarom zou ze niet eerst wachtten tot ze haar leven wat meer op orde heeft; een huisje, baan eventueel een partner om het samen mee te doen? Maar vooral een eigen huisje en een baan lijken mij essentieel om een kind goed op te voeden, en een goede kans te geven.

Hoe denkt ze er zelf over?

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:55

tsja ieder zijn eigen keus natuurlijk, maar ik zou pas aan een kindje beginnen als ik een vast inkomen ( baan..) heb.. ik afgestudeerd ben en zelfstandig woon. Ik zou mijn ouders daar niet lastig mee willen vallen, en zeker niet aangezien je stiefzus niet weet of ej ouders er op zitten te wachten. Willen ze haar en de baby dan wel onderdak bieden, of zal ze dan op zoek meoten gaan naar een eigen plek? bovendien denk ik dat als je in de bijstand zit je het niet gemakkelijk krijgt, je zult elke cent om moeten draaien, en sparen wordt moeilijk. Wat als je voor onverwachtse dingen komt te staan.. royaal krijg je het neit..
En bovendien nog een aandachtspuntje. wat als je een tweeling krijgt? krijg je wel opeens de zorg over 2 babys en dus nog meer kosten... misschien dat dat iets is waar ik over na denk omdat ik zelf tweeling ben, maar statistisch gezien bestaat die kans ook gewoon
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 08-10-08 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:55

Mee eens, eerst een stabiele omgeving en dan een kind en dat is hier zeker niet het geval. Want een stabiele omgeving is heel belangrijk voor het pedagogisch proces.
Een man is niet nodig in het opvoeden, dat is een oude fabel. Wel moet je het kind aan mannelijke personen blootstellen. Dus bv als alleenstaande moeder bewust een opvang vader kiezen.

Kan ze geen opvoedingscursus volgen voor ouders, als ze alles op een rijtje heeft. Weet je zeker waar je aan toe bent

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:56

Een vader is idd niet noodzakelijk, maar heb zelf gemerkt aan mijn eigen dochtertje dat kinderen wel sterk de behoefte hebben aan een "vaderfiguur".
Ik ben iig blij dat mijn gezinnetje weer compleet is, nooit meer anders! Knipoog

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:57

Lijkt me geen slimme zet. Eerst maar haar eigen leven op orde krijgen voor ze voor een kindje wil gaan zorgen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:00

Kijk ze is meerderjarig maar tis sowieso een onverstandige keuze. Heeft ze vriendinnen die al kinderen hebben dat ze daarom nu een kind wilt zonder vriend ?

Ik ben 24 en als ik nog vrijgezellie zou zijn geweest zou ik het nooit in mijn hoofd halen om op zo´n manier zwanger te willen worden, als ik er al aan denk dan ga ik me allerlei fratsen in mijn hoofd halen van stel dat ik een donor krijg van een of andere halve gek bijv nou nee ik zoek mijn ware vriend zelf wel. Gelukkig heb ik deze 4.5 jaar geleden al gevonden en hebben we onze kinderwens (misschien wat te graag), maar we willen het nu allebei we hebben pas een nieuw huis,beiden bezitten we van goeie banen.

TS, misschien dat je eens aan je stiefzusje kan vragen van stel dat je een donor krijgt die je wel zwanger zou kunnen maken,en blijkt van een of andere halve gek te zijn of iemand die er totaal niet uit ziet, zou ze het dan nog willen ?

Parce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:01

Equidea schreef:
Lijkt me dat ze eerst haar eigen leven op orde stelt voordat ze uberhaupt pas moet gaan denken aan het onderhouden van een nieuw leven.

Ik had het niet beter kunnen zeggen! Ja

19LindA83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:03

geen goed idee redenen zijn al genoeg gegeven!

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:03

Ik denk dat mijn ouders het niet willen . er is ook geen slaapkamer over en dan worden mijn ouders dus ook iedere nacht wakker van de baby terwijl wel vroeg de wekker gaat. ik denk ook als ze horen dat het via een donor zou gaan ze echt denken waar ze mee bezig is.
en hoe moet ze een eigen huis betalen vraag ik me af. de huur is zowat haar hele loon en dan komt er eten verzekering nog bij
de pony's en hondjes en de baby !!

mij zou het nix lijken. maar ze wil graag een kind en denk als ze zwanger is dat het vanzelf wel opgelost word met evt huis en geld etc.

ze woont weer terug hier in huis ja Lachen

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:05

Veel van de genen waar ze mee omgaat wonen al op hun zelf of samen en hebben kindje(s) of zijn zwanger misschien dat het ook meespeelt.
al zijn er ook een paar niet zwanger

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:10

BiatCh_ schreef:
Ik denk dat mijn ouders het niet willen . er is ook geen slaapkamer over en dan worden mijn ouders dus ook iedere nacht wakker van de baby terwijl wel vroeg de wekker gaat. ik denk ook als ze horen dat het via een donor zou gaan ze echt denken waar ze mee bezig is.
en hoe moet ze een eigen huis betalen vraag ik me af. de huur is zowat haar hele loon en dan komt er eten verzekering nog bij
de pony's en hondjes en de baby !!

mij zou het nix lijken. maar ze wil graag een kind en denk als ze zwanger is dat het vanzelf wel opgelost word met evt huis en geld etc.
ze woont weer terug hier in huis ja Lachen

Het lost zich echt niet vanzelf op en je zou je eigen kind toch een goed leven willen geven en het zou niks tekort mogen komen imo.
Denk aan luiers/voeding/kleding/medicijnen/kinderwagen/wieg/ledikant etc etc etc... kost heeeeeeeel erg veel geld.... Lips are sealed
Dus ze kàn dit echt niet doen....

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:11

Dit is geen goed plan... een kind is heel wat. Het minste wat je daarvoor moet hebben is een leven dat op de rails zit. Alleenstaand, in de bijstand, thuiswonend... nee, dat is geen basis... Een kind kost handenvol met geld, zelfs als ze veel spullen zou krijgen. En geld is nou niet iets wat iemand in de bijstand over heeft...

Alleenstaand en een kind krijgen kan best, maar daarvoor is wel een goede basis nodig, en een moeder die het allemaal alleen aan kan. Het klinkt nu meer als een "dit heb ik bedacht, dus dit wil ik" als dat het een goed overwogen keuze is..

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:26

eerst je eige leven op de rails, en dan pas verder denken.
Je krijgt een kind, geen pak suiker!!!
En als ze zo graag voor iets wil zorgen, neem dan een huisdier.
Of ga werken op een kinderdagverblijf, dan heb je alle lusten en geen lasten.
( dit was even een ideetje hoor)
Nee, laat ze maar eerst zorgen voor haar zelf. En dan pas eens nadenken of een kindje wel een verreiking is zo in je eentje. Het is echt niet altijd rozegeur en maneschijn. Maar dit geld uiteraad niet voor iedereen he, laat dit wel even duidelijk zijn, voordat ik hier alleenstande mama/papa,s voor het hoofd sla

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:30

lekker egoistisch
waarom wil ze een kindje hebben? omdat dat zo lief en leuk is??
ze kan niet eens voor zichzelf zorgen, bijstand is geen vetpot
wat wil ze dat kindje bieden??
en een donor in het ziekenhuis krijgt ze niet, dan zal ze het al 'onofficieel'moeten doen. In ziekenhuis willen ze ook de leefsituatie ed weten en delen ze niet zomaar donorzaad aan jan en alleman uit
laat haar eerst eens voor zichzelf zorgene, een baan, huisje en als ze dan over 10 jaar nog geen relatie heeft en echt graag een kindje wil, kan het altijd nog zo....

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:35

Laat haar aub eerst haar leven op orde krijgen. Een eigen woning en een vaste baan. Ik prijs mezelf dat ik 2 gezonde kinderen heb en een partner die een superpappa is, want ik zou gillend gek worden als ik overal alleen voor zou staan. Alles moet geregeld worden mbt oppas tijdens werkdagen, tussen en na schoolse opvang en tja ze is pas 23 dus als ze in het weekend wil gaan stappen dan zou er ook iemand op moeten passen. En wat als het kindje ziek wordt, wie helpt er dan?
Ik zie regelmatig alleenstaande moeders die rond proberen te komen van een uitkering en het is echt heel erg moeilijk. Reken maar eens uit wat je per maand kwijt bent aan voeding, kleding en opvangkosten.....

Kinderen zijn geweldig, maar kosten veel geld, tijd, geduld en energie! Dat staat in het nul voor wat je ervoor terug krijgt aan liefde, maar neem van mij: uitslapen zit er de komende 15 jaar niet in Haha!
Althans, totodat de kinderen zelf gaan stappen en uitslapen Knipoog
Ik zou, zeker met haar leeftijd lekker wachten op een relatie en dit soort bevliegingen pas weer overwegen als de 35 jaar in zicht komt.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:06

Is ze soms eenzaam?

BiatCh_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 14:08

MoonChloe schreef:
Is ze soms eenzaam?

Neeh dat niet. ze heeft t super druk met de dieren en vrienden vaak etc.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:10

BiatCh_ schreef:
MoonChloe schreef:
Is ze soms eenzaam?

Neeh dat niet. ze heeft t super druk met de dieren en vrienden vaak etc.

Dat zegt al genoeg.. dit zal aanzienlijk minder worden met een kindje..
Toen ik alleenstaande moeder was kon ik amper naar mijn paardje toe en vrienden moesten 's avonds vaak bij mij komen.
Vooral 's avonds zit je gekluisterd aan huis Knipoog
Is erg eenzaam hoor als de kleine al uitgrebreid slapie ligt te doen.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:11

zoals zovelen hier opperen:eerst haar eigen leven zelf op orde krijgen,baan,eigen huisje,kortom stabilliteit en zekerheid!

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:12

En dan krijg je er misschien opeens 2?. Tja overkwam een kennis van me. Dan woon je in een appartement met stijle trap heb je 2 babies midden in de stad. Geen geschrikte auto. Ff snel boodschappen doen kan je wel vergeten net als de rest van je leven.

Nou daar gaat je leven. Opeens kan je geen kant meer uit.

Zou er heeeeeeeeel goed over nadenken en gewoonwachten ze is nog veel te jong om daar nu al zorgen over te maken.