Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Het is ook zo vervelend als je helemaal de moeite hebt genomen om een vissoep, pasta met kaassaus, een pudding en voor bij de koffie een kwarktaart te maken voor de visite en de persoon in kwestie kan geen van de dingen eten

odetteke schreef:Nee, ik blijf uitleggen dat garnalen,vissaus, kaas, gelatine etc niet altijd in de smaak vallen bij vegetariers
Ik baal er overigens wel lichtelijk van dat het woord vegetarier in mijn ogen "misbruikt " wordt.... dat maakt het voor de echte vegetariers wel lastig. Hoe vaak me wel geen vis of kip is voorgezet omdat ik vegetarier ben en de vorige gasten die vegetariers waren dat ook aten
Lous schreef:Met welke vraag ik eigenlijk zit:
Vis is toch ook vlees in principe? Het is van dezelfde samenstelling met dezelfde cellen. Een vis is ook een dier.
Dus waar ligt het onderscheid precies?

Vis is toch ook vlees in principe? Het is van dezelfde samenstelling met dezelfde cellen. Een vis is ook een dier.
) dan een stukje vis eten.

Misschien dat dit deels de reden is dat er in mijn omgeving nog nooit raar op mijn vegetariërschap (mooi woord, zal het bestaan?
)) is gereageerd.
spicegirl schreef:paarden worden niet halal geslacht!
ik ben geen vegetarier, maar ik lust geen varken/geit/lams/paarden- vlees, worst, geen enkel vissoort-of wat ook maar uit de zee komt, wild of kip.
enigst wat ik lust, is gehakt/hamburger.biefstuk en tartaar,rundvlees dus.ik wil uit principe niets halal geslacht. en voor de rest is het makkelijk, ik lust het gewoon niet-nooit gedaan ook.en wat ik lust, eet ik niet vaak 1 a 2 x per week.en ja, ik weet dat er wss restjes ander vlees door de hamburger/gehakt zitten, maar ik koop runder, en ik heb geen controle over wat ze er allemaal indouwen.
BrankaZ schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik er helemaal niet op zit te wachten tot mensen geïnteresseerd zijn in het waarom. Mijn ervaring is n.l. dat 9 van de 10 keer dat de voorloper is van een les dat vlees gezond is en dus moet. En daar heb ik dus geen zin in, die mensen stellen mijn keuze ter discussie terwijl zij zelf totaal geen last van hebben. En ik zal ook nooit iemand zal gaan vertellen dat ze geen vlees moeten eten.
Ik ga zelf een lekkere discussie niet uit de weg, maar ik moet dan ook zeggen dat de meeste mensen die ik ken (of in elk geval zij die er naar vragen) er vrij open tegenover staan. Natuurlijk komen de bekende misverstanden dan wel langs, maar dat vind ik niet zo erg. Ik vind inderdaad wel dat zowel vegetariërs als niet-vegetariërs wat meer rekening zouden moeten houden met de mensen die geen zin hebben om wéér de discussie aan te gaan. Dat is alleen niet altijd te ruiken, dus is het ook wel fijn als die mensen dat gewoon zeggen. Soms zie je dat mensen geen zin hebben in een discussie, maar hem toch weer aangaan omdat ze zich aangevallen voelen. Dat is in mijn ogen nergens voor nodig, als je geen zin hebt in discussie moet je dat gewoon kunnen zeggen.
Mitxa schreef:Ik weet hoe het slachten normaal gesproken gaat en daar ben ik ook echt niet op tegen.
Ik weet eigenlijk ook niet of moslims wel eens paard eten om eerlijk te zijn..... Weet iemand dat toevallig?