Klein bedrag pinnen mag, Yeah right

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

miepmiep91

Klein bedrag pinnen mag, Yeah right

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:18

Waar ik me enorm aan erg, bij de meeste winkels, als je een klein bedrag pint, 5 euro ofzo?
Dat je 25 cent extra moet betalen.
Ze verdienen er miljarden aan per jaar hoor ik op school!! Sigaar

Op mijn bankrekening word het vast niet gestort Ach gut

Pannie

Re: Klein bedrag pinnen mag, Yeah right

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:22

klein bedrag pinnen mag! De winkels die dit aangeplakt hebben, die zullen ook niet die 25 cent extra vragen. daarom word dit nu meer gepromoot omdat het dus voortaan zonder extra kosten kan Ja

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:24

Ondernemers moeten aan de bank betalen als er gepint wordt. Dus elke keer als er bij hun gepint wordt kost hun dat geld. Vandaar dat ze meestal bij een klein bedrag die 25 cent vragen.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:28

Weet je wat een ondernemer betaald voor zo'n pinapparaat? Een behoorlijk bedrag voor aanschaf en onderhoud per maand, en dan nog een promilage van de omzet die er gepind wordt, en dan nog een paar cent voor elke transactie. Kunnen ze wel mooi reclame make op tv van klein bedrag, pinnen mag, maar wie gaat dan de extra onkosten van de ondernemer betalen?

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:32

maar ja pinnen is ook wel veiliger voor de ondernemer en vooral de kleinere winkels enz. Dat ze een klein bedrag vragen voor pinnen onder de 5 euro oke maar soms is dit ook 50 cent ofzo.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:33

ninja2 schreef:
maar ja pinnen is ook wel veiliger voor de ondernemer en vooral de kleinere winkels enz. Dat ze een klein bedrag vragen voor pinnen onder de 5 euro oke maar soms is dit ook 50 cent ofzo.

Hoezo is dit veiliger? Denk je het dat het de moeite is om een kleine ondernemer te overvallen?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:35

Het is een actie van de supermarkten. Die zijn toch wel een doelwit van overvallers omdat er bij de banken niks te halen valt.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:35

Bij ons, Super de Boer, kan je gewoon voor bijv. 10 cent pinnen zónder 25 cent te betalen hoor. Lachen

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:36

De meeste overvallen gebeuren voor een paar honderd euro hoor.

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:37

De kosten voor het pinnen is voor ondernemers heel hoog.
En persoonlijk denk ik dat de winkels die het pinnen van kleine bedragen promoten, deze kosten op een andere manier verrekenen.
Dus dat de artikelen net iets duurder zijn ofzo.
Maar door die hoge kosten voor het pinnen is het voor kleine ondernemers natuurlijk niet altijd mogelijk om het gratis te maken voor de klant.
Ookal zou het veiliger zijn.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:39

Heb je wel eens je rekeningafschriften goed bekeken??
Ik pin zeer vaak voor 4 euro voor sigaretten. Er is nog nooit 25 cent extra eraf gehaald.

maline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:40

Pinnen wordt niet per transactie betaald. Bovendien kost contante betalen ondernemers ook geld, bijna net zoveel als pinnen. Dat zeiden ze tijdje geleden bij radar ofzo..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:40

heb een tijd bij een benzinepomp gewerkt waar ze die regel ook hanteerden maar persoonlijk vind ik het echt belachelijk want je werkt het toch juist zo in de hand dat mensen met contant geld betalen en meer kans op overvallen dus..

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:42

Gaan jullie dan niet na dat ze gigantisch winst maken?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:42

maline schreef:
Pinnen wordt niet per transactie betaald. Bovendien kost contante betalen ondernemers ook geld, bijna net zoveel als pinnen. Dat zeiden ze tijdje geleden bij radar ofzo..

Moet jij mijn baas toch eens uitleggen waarom het dan wel bij hem wordt afgeschreven....Radar kan dat wel zeggen, maar wat als het in praktijk anders is?

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:44

Bij ons waar ik werk wordt t ook gepromoot..
En mensen pinnen nu ook veel vaker en sneller bij een klein bedrag..
En er zitten bij ons geen extra kosten aan verboden..
T is vooral om de kassa lade zo leeg mogelijk te houden, omdat een lege kassa niet erg aantrekkelijk is voor een overvaller..

Dus dat verkleint de kans weer wat.
Ik geloof dat ze daar dan best wel wat meer voor willen betalen hoor, voor dat extra beetje veiligheid..

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:44

ja idd contant geld afstorten kost ook veel geld. Maar het rare is als jhe met creditcard betaald je geen extra kosten hoeft te betalen terwijl het een ondernemer per creditcard transactie veel meer geld kost dan pinnen

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 20:45

Het gehele punt is dat het erop neer komt dat je klein bedrag pinnen mag, maar je mag daar wel extra voor betalen, en zoals ik al aangaf verdienen ze daar miljarden mee ! waar gaat de wereld heen?

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:45

Eigenlijk mag een ondernemer dat niet vragen. Het is nogal illegaal Knipoog

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:45

Ik heb nergens last van hoor... en ik pin alles! Misschien is het per plaats verschillend?

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:46

miepmiep91 schreef:
Het gehele punt is dat het erop neer komt dat je klein bedrag pinnen mag, maar je mag daar wel extra voor betalen, en zoals ik al aangaf verdienen ze daar miljarden mee ! waar gaat de wereld heen?

Hmmm, als wij er miljarden mee verdienen in de bakkerij waar ik werk mag ik wel eens salarisverhoging gaan vragen....

tiennuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:51

Twinklebel schreef:
maline schreef:

Moet jij mijn baas toch eens uitleggen waarom het dan wel bij hem wordt afgeschreven....Radar kan dat wel zeggen, maar wat als het in praktijk anders is?

Je kan als ondernemer tegenwoordig voor een vrij laag bedrag per maand een soort abonnement afsluiten, dan betaal je niet meer per transactie. dus het hangt er dan maar net van af waar je voor gekozen hebt. (dit is wat ik laatst hoorde)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 20:52

Die kleine ondernemers verdienen er echt geen miljarden mee door een paar cent te vragen voor een klein pin bedrag. Misschien dat ze gezamenlijk in Nederland er wat aan over houden, maar daar heeft de enkele individuele ondernemer geen boodschap aan. Trouwens... wat is het doel van de meeste winkeleigenaars ... geld verdienen Knipoog
Maar als jij niet extra wilt betalen voor een klein pin bedrag.. dan koop je daar toch niet meer.

miepmiep91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 21:04

nee idd, wij krijgen er niks van, daarom zei ik, het word vast niet op mijn bankrekening gestort!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:08

De grote bedrijven (zoals albert heijn, ikea etc) hebben een pin- abonnement (weet even niet hoe ik het anders moet omschrijven) en hoeven niet per transactie te betalen. De wat kleinere ondernemers hebben dat abonnement vaak niet, en die betalen dus wél een aantal cent per transactie. Ja

Ik heb een tijdje pinapparaten verkocht dus weet er aardig wat vanaf Lachen

Vind het eigenlijk niet heel vreemd dat die kleinere ondernemers een bedrag vragen als iemand een heel klein bedrag gaat pinnen.. Anders kost het hun handen vol geld.