Draadloos internet !!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XFiemoX

Draadloos internet !!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:58

Jaja vriendlief en ik hebben afgelopen zaterdag een laptop gehaald. En we verblijven tijdelijk in m´n schoonouders huis ivm we zelf voor een maandje ´´huisloos´´ zijn Haha!
Naja hier hebben we dus draadloos internet via tele2 alleen als we bijv naar andere pagina op i-net zouden willen moet ie wel heel erg lang nadenken voordat ie op plek van onze bestemming is gekomen.

Dus eigenlijk is mijn vraag aan jullie zeer groot iig de mensen die ook draadloos internetten of bij jullie ook zo langzaam gaat allemaal ? Of dat het anders aan onze (nu) dan draadloos i-net ligt ?

Wij denken erover om geen tele2 in ons nieuwe huissie te nemen want ook de digitale tv etc zijn echt mega langzaam duurt het uren voordat ie op de zender is die wij toewijzen.

Ons nieuwe huis is in Hoorn en we hebben al begrepen dat er niet veel providers in Hoorn actief zijn namelijk ook geen UPC terwijl we daar juist wel heel tevreden over waren. In Hoorn zit Ziggo en Tele2 dat zijn nog de enige 2 waar we zeker van zijn dat ze in Hoorn actief zijn.
En tja over Ziggo hebben wij ook al e.e.a. van gehoord dat ze niet al te best zijn.

Dus wij zijn wel diep getreurd mede dat we UPC niet met ons mee kan laten verhuizen! Verdrietig

jokeomar

Re: Draadloos internet !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:03

Ziggo raad ik af, is niks als ellende. Volgens mij kan je in Hoorn wel KPN internetplusbellen krijgen. Moet je alleen een apart televisie abo hebben. Wij hebben de tv nog wel via Ziggo omdat we daar geen problemen mee hebben. (ik woon trouwens vlakbij Hoorn)

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:30

Ik heb hier in het ziekenhuis draadloos internet, met zon usb modempje. Echt super snel. Dus daar ligt het echt niet aan!
Ligt denk ik toch aan je bereik ofzo..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 20:52

Ja wij hebben nu dus draadloos i-net zonder een of ander push-pash in de laptop, dus ook geen usb stickie.
Er zit zo´n draadloos i-net kastje in de meterkast en vanuit daar maken we gebruik van draadloos i-net.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:55

Kan aan zoveel dingen liggen, bv de snelheid van de verbindingen, de instellingen van de router (reset dat kastje eens!! Wil nog wel eens helpen Knipoog ), is het netwerk beveiligd? Anders kunnen andere mensen ook op je verbinding (gratis!!!) en je snelheid om zeep helpen. Nou ja, genoeg dingen om uit te zoeken dus Haha!

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:23

ik heb mobiel internet Haha! Ook draadloos Knipoog Bevalt prima. Gebruik het voornamelijk in de trein alleen helaas... op sommige plekken geen tot slecht bereik Boos!

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:48

Ik heb ook draadloos internet. Wij hebben KPN internet+bellen. Ik heb gewoon super snel internet.

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:51

Ik moet zeggen dat ik ook niet al te enthouiast ben over draadloos internet.
We hadden het eerst ook van Kpn maar het ding had niet eens bereik tot mijn slaapkamer en zelfs in de woonkamer was het nog steeds niet erg snel.
Heb nu weer gewoon een simpel LAN kabeltje op een normaal modem en het is eigenlijk wel een beetje een verademing om weer normaal op internet te kunnen Haha!
En ook geen goede met inloggen op het netwerk als je de computer aanzet heb nu tenminste gelijk internet in plaats van na een minuutje of 5 Clown
Dus als je het mij vraagt zou ik gewoon gaan voor een netwerk(LAN) Kabel op een normaal modem Lachen

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 00:48

[LZP] > [TV]

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 07:13

Liek_ schreef:
Kan aan zoveel dingen liggen, bv de snelheid van de verbindingen, de instellingen van de router (reset dat kastje eens!! Wil nog wel eens helpen Knipoog ), is het netwerk beveiligd? Anders kunnen andere mensen ook op je verbinding (gratis!!!) en je snelheid om zeep helpen. Nou ja, genoeg dingen om uit te zoeken dus Haha!

Dank je wel! Ik zal vanavond waarneer vriendlief terug is het hem vragen of ie eens het kastje kan resetten. En ons netwerk is id beveiligd ivm we op elke i-net pagina zien vermeld staan ''Beveiligde modus ofzoiets''.
En we hebben natuurlijk ook een virusscanner erop.

Maar wij dachten eerst zo van heeft het niet iets te maken met windows vista ? Maar als ik hier al van diversen hoor zo dat het of gewoon aan de verbinding ligt of dat wat hierboven staat etc zou kunnen liggen, weten we dus niet of er ook iets betrekking op heeft betreft windows vista ?

Stoeptegel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:50

Beveiligde modus wil niet zeggen dat je wifi beveiligd is geloof ik. Dat staat er los van.

Je moet zon hangslot icoontje bij je netwerk te zien krijgen als het beveiligd is. Maar als hoge beveiliging niet nodig is zou ik dat ook niet doen, je snelheid gaat omlaag (omdat ook steeds de beveiliging meegezonden wordt) en de stabiliteit is minder, want hier valt het steeds uit als ik de beveiliging hoger zet Scheve mond

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:59

Hier ook 1 en al ellende met draadloos (mobiel) internet!
Dus zo'n kaartje in de zijkant van de laptop en dan zou je overal waar je heengaat kunnen internetten...

Nou echt waardeloos.. geen aanrader Knipoog
Is retetraag en klapt er vaak af en soms kan ie de kaart niet lezen... nope niks aan...

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 14:04

Mijn internet is gewoon snel hoor, wij hebben orange(heet nu weer anders, online geloof ik?) In het begin wel at last van gehad dat internet het niet deed bijv. maar dat lag bij orange.
Had eerst een usb stick(rotding, stoot hem heel snel Nagelbijten / Gniffelen) en nu heb ik het gelukkig eindelijk gevonden hoe het moet via het kaartje wat al in de laptop zit.

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:09

Toch zou het inderdaad ook wel een beetje aan vista kunnen liggen ja.
Ten eerste is Vista een wat zwaardere windows voor de computer dus over het algeheel kun je soms al merken dat je computer wat langzamer wordt tegenover windows xp.
En omdat Vista nog zo nieuw is kunnen er altijd nog wat Bugs inzitten waardoor het dus niet allemaal goed zal werken.
Maar ik moet er wel bij zeggen dat ik niet weet of er ook al een service pack uit is voor Vista en of dat veel nut heeft tegen verschillende bugs dus mischien is het eens slim om uit te zoeken of er al een service pack is voor vista en om het dan te downloaden en te instaleren.
En als je kunt is het mischien eens een goed idee om het met windows XP te proberen alleen NIET GELIJK HERINSTALEREN want dan moet je vista opnieuw activeren en afhankelijk van je packet kan dat dan mischien NIET meer !!!!!!!
Hoop dat je eruit komt wat ik bedoel en stuur anders gerust maar een berichtje Haha!

gr,
Martin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 19:03

Stoeptegel schreef:
Beveiligde modus wil niet zeggen dat je wifi beveiligd is geloof ik. Dat staat er los van.

Je moet zon hangslot icoontje bij je netwerk te zien krijgen als het beveiligd is. Maar als hoge beveiliging niet nodig is zou ik dat ook niet doen, je snelheid gaat omlaag (omdat ook steeds de beveiliging meegezonden wordt) en de stabiliteit is minder, want hier valt het steeds uit als ik de beveiliging hoger zet Scheve mond

Haal jij niet twee dingen door elkaar? Je kan een netwerk namelijk op verschillende manieren versleutelen, meestal via die 802.11 WLAN en instellen hoeveel gebruikers op het netwerk kunnen. Je beveiliging staat dus of aan of uit, niet hoog of laag!

Ik lees ook veel over mobiel internet, TS heeft het neem ik aan over wifi? Als ze deze week die laptop heeft gekocht zit dat dus gewoon in de laptop zelf, want de nieuwe laptops hebben dat allemaal ingebouwd. (overigens werkt mobiel internet van vodafone prima, zelfs in een uithoek op Terschelling Vork )

Ik zou de problemen dus zoeken in de router, of in de kabels van de router, reset de router en controleer de kabeltjes (en de stekkertjes ervan of hoe die dingen ook mogen heten, het uiteinde wat in en uit de router gaat Haha! ), controleer vooral ook of alle juiste poorten openstaan. Ik zag dat je een firewall hebt, die kan je verbinding ook tegenhouden, dus controleer die ook even.

Wat ik je ten zeerste af wil raden is om te gaan klooien met je besturingssysteem -om het gelijk daar op te gooien is onzin natuurlijk, dan zouden miljoenen mensen dankzij vista niet op internet kunnen, klinkt logisch he Knipoog -schakel dan iemand in die er echt verstand van heeft!!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 01:39

Geen ervaring met draadloos internet, alleen op t station en op school en zo, maar dan werkt t prima.

Ben zelf nog steeds tevreden over Ziggo, heb er nog geen problemen mee gehad.
UPC is hier ook niet leverbaar helaas.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:28

Nou ik heb ook internet van Tele2 en tot nu toe geen problemen mee gehad. (oké, 1 x vergeten de rekening te betalen *OEPS!*) maar verder is het wel ok... alleen zo'n baggermodem erbij gekregen...

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 14:08

HorseyDude schreef:
Nou ik heb ook internet van Tele2 en tot nu toe geen problemen mee gehad. (oké, 1 x vergeten de rekening te betalen *OEPS!*) maar verder is het wel ok... alleen zo'n baggermodem erbij gekregen...

Ooh nou vriendlief en ik ergeren ons mateloos aan tele2 helemaal als we s´avonds even willen zappen op tv dat het dan altijd zo mega traag moet gaan allemaal pffff....Gelukkig wonen we tijdelijk in mn schoonouders huis en het dus niet onze keuze was om tele2 te nemen Haha!

Nee doe ons liever maar UPC !! Haha! Maar helaas in Hoorn zit UPC nog niet. We zijn er wel over uit dat het geen tele2 word en ook geen ziggo, maar KPN digitenne, internet+bellen.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:06

upc is ook bagger hoor

Martin009

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 20:51

@Liek_

Ik bedoelde ook niet dat het een goed idee was om in het besturingssyteem te gaan klooien hoor maar wou er wel even bij zeggen dat het mischien toch een probleem kan veroorzaken.
En er is natuurlijk ook geen zeggen aan of er veel andere mensen zijn die dezelfde problemen hebben want elke computer gebruikt weer andere drivers dus alleen de mensen die dezelfde of soortgelijke drivers hebben zullen hetzelfde probleem mischien ervaren.
Maar als je inderdaad niet weet hoe dat allemaal zit met de service packs en ook niet of die al is geinstaleerd kun je het beste er even iemand bijhalen die er verstand van heeft Haha!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:44

Mijn draadloze internet is super, helemaal niet sloom oid. Alleen duurd het soms even voordat ik verbinding heb.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:50

__Possie__ schreef:
HorseyDude schreef:

Ooh nou vriendlief en ik ergeren ons mateloos aan tele2 helemaal als we s´avonds even willen zappen op tv dat het dan altijd zo mega traag moet gaan allemaal pffff....Gelukkig wonen we tijdelijk in mn schoonouders huis en het dus niet onze keuze was om tele2 te nemen Haha!

Nee doe ons liever maar UPC !! Haha! Maar helaas in Hoorn zit UPC nog niet. We zijn er wel over uit dat het geen tele2 word en ook geen ziggo, maar KPN digitenne, internet+bellen.

Ik heb ook draadloos internet van Tele2 en heb er totaal geen problemen mee of zo. Heb alleen bellen plus internet. Tv is weer van iets anders.. Heb ook mijn abbo van mijn mobiel bij Tele2 en alles gaat prima..

Sirius1804

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 16:24

Wij hebben ook draadloos internet en telefonie van Online (vroeger Orange), nu alweer 3 jaar. Het werkt prima, eigenlijk nooit geen problemen, alleen de downloadsnelheid is erg laag, dat is eigenlijk alleen met filmpjes. Maar ze gingen het verhogen. Het internetten zelf gaat supersnel.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:02

Kan ook zijn dat iemand op jou netwerk zit, dan issie ook trager. Ik heb ook een laptop en zit op hetzelfde netwerk als mijn ouders en mijn laptop is wel wat trager met internet.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 22:06

Ik heb nu even als testje een maand lang VODAFONE (1 maand gratis) en ik kan het iedereen aanbevelen! lekker rap signaaltje! Zo snel heb ik nog NOOIT gebokt!