Bonnetje vragen bij een cadeautje als je het niet leuk vindt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Bonnetje vragen bij een cadeautje als je het niet leuk vindt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:37

Ik zat laatst eens na te denken:

Altijd als ik een cadeautje krijg van iemand - of het nu een verjaardagscadeautje is of kerstcadeautje, maakt niet uit - dan hou ik het altijd.
Of ik het nu al heb, of dat ik het niet leuk vind... Ik hou het eigenlijk altijd.
Ik durf ook niet zo goed het bonnetje te vragen, want ik ben bang om de gulle gever te kwetsen.

Wat doen jullie in zo'n geval?

Britt

Re: Bonnetje vragen bij een cadeautje als je het niet leuk vindt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:38

Als het te klein of te groot is oid (als het dus om kleren gaat), dan wel evt. Maar niet als het gaat om niet mooi oid Clown
Dat durf ik ook niet.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:39

als het een cadeautje is hou ik hem ook, of doe het stiekem weg, maar boeken vind ik wat anders.
dan vraag ik wel het bonnetje

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:40

Kleren of spullen voor paard (dus: te klein of te groot, hoewel, voor paard is dat meestal 'te klein' Haha! ) dan zou ik het bonnetje wel vragen. Anders ligt dat toch wat lastiger.

Hoewel, boeken die je al hebt zou ik ook wel gaan ruilen Lachen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:40

Ik heb laatst nog een boek gekregen dat ik én niet leuk vond én al had. Heb het toch gehouden en vriendelijk bedankt ROFL

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:49

Ik houd ook al mijn cadeautjes, ik vind dat je het ook eigenlijk niet kunt maken om zoiets te weigeren.
Het is immers een geschenk en diegene heeft moeite gedaan om iets leuks voor je uit te zoeken Lachen

[Edit: kleding is een ander verhaal. Als iets niet past, dan vraag ik het bonnetje wel Knipoog ]

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:50

Focussed schreef:
Ik heb laatst nog een boek gekregen dat ik én niet leuk vond én al had. Heb het toch gehouden en vriendelijk bedankt ROFL

Bij boeken zeg ik gewoon dat ik hem al heb, vaak is ruilen geen probleem.
Verder ligt het er een beetje aan van wie ik het krijg, als ik het van mijn ouders krijg dat vraag ik gewoon of ik het mag ruilen. Bij een vriendin of zo durf ik dat niet echt.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 14:51

Ja bij mijn ouders durf ik het ook, bij een vriendin of een kennis eigenlijk niet Tong uitsteken

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:53

Ik bedank altijd vriendelijk als ik iets krijg, als ik het al heb, kan ik er een ander misschien weer gelukkig mee maken. Lachen Zal ook nooit om een bonnetje vragen bij iemand.

Zelf geef ik vaak wel bonnetjes bij cadeautjes, zeker als ik niet zeker weet of het wel het juiste is wat ik heb gekocht.

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:09

Is een beetje afhankelijk van wie ik het kadootje heb gehad. Als het afkomstig is van mn familie of goede vrienden, durf ik best te zeggen dat ik het kado (bijv boek) al heb. Als daarentegen de buurman bij wijze van bedankje een kadootje zou geven, zou ik het gewoon aannemen en hem bedanken, ongeacht of iets wel of niet dubbel is.

Een tijdje geleden had ik een vriendin een boek kado gedaan, met enige moeite zei ze dat ze hem al had. Vond ik geen probleem, boek aan mn moeder gegeven en voor haar een nieuwe gekocht. Iedereen blij Haha!
Laatst bijgewerkt door MacavityL op 06-10-08 15:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:12

Mij word juist altijd het bonnetje aangeboden haha (met name door schoonmoeder), maar ik krijg altijd leuke dingen Haha!.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:31

Ik krijg gelukkig ook altijd leuke dingen Haha! Ik durf zelf echt niet om een bonnetje te vragen, mocht ik iets niet leuk vinden. De gever heeft zijn of haar best gedaan om iets voor mij te kopen, en dat wil ik hoe dan ook waarderen.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:34

Ik vraag sowieso niet om een bonnetje.
Met uitzondering van paardenspullen en kleding. (maar dat krijg ik toch nooit Tong uitsteken)
Iemand heeft naar (zijn/haar idee) een leuk cadeau voor je gekocht. Ze hadden ook niks kunnen geven toch?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 16:36

Als ik het niet leuk vind dan heb ik gewoon pech. Dan ga ik echt niet om een bonnetje vragen want het is toch een cadeau.

Als het een boek is of kleding of iets wat een maat heeft en dat is verkeerd of ik heb het boek al. Dan zou ik wel om een bonnetje vragen. Want zulke dingen koop je vaak toch op de gok voor iemand en als het dan net niet goed is vinden ze het nooit erg als je het gaat ruilen voor een grotere/kleinere maat of een ander boek.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:43

Oeh nee dat zou ik niet durfen. Oke als het niet past, of je hebt het al. Maar anders vind ik het wel een beetje onbeleefd Bloos

santotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:03

ik zal het egt niet durfen Bloos iemand heeft de moeite gedaan het voor je te kopen dus zal ik het niet weigeren

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:06

Met dingen als boeken o.i.d. krijg ik meestal te horen: Als je hem al hebt of je wil het ruilen mag dat gerust, ik heb het bonnetje nog..

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:10

Als ik twijfels heb of iemand een kado waardeert geef ik altijd zelf het bonnetje erbij, dan kan de jarige gewoon kiezen wat hij/zij doet.

Bij mij komt het erop neer dat ik altijd een bonnetje erbij doe tenzij ik iets gekocht heb wat op een verlanglijst stond.

zacharyhill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:13

Als ik een kado geef aan iemand vraag ik altijd als het een goede bekende is of ze al hebben of niet mooi vinden en dat ik het bonnetje nog heb om e.v.t te ruilen.
Vaak durf ik ook niet om een bonnetje te vragen maar op deze manier zeggen de mensen dit ook tegen mij. Jij bied ze dan de mogelijkheid en vaak krijg je die dan ook terug.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:14

RoWi schreef:
Ik houd ook al mijn cadeautjes, ik vind dat je het ook eigenlijk niet kunt maken om zoiets te weigeren.
Het is immers een geschenk en diegene heeft moeite gedaan om iets leuks voor je uit te zoeken Lachen

Mee eens Ja
Je moet blij zijn met wat je krijgt, het gaat niet om wàt je krijgt, maar het gebaar dat erachter zit Ja

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:15

Daarom vind ik het altijd lastig om een boek of cd of zoiets te geven en geef ik altijd (heel ordinair) een waardebon. dan krijg je niet die genante vraag. Of dat ze het in de hoek gooien en niet meer naar om kijken.
Zelf vraag ik niet naar het bonnetje en hou het. (meestal vraag ik naar een waardebon)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:22

Barco schreef:
Daarom vind ik het altijd lastig om een boek of cd of zoiets te geven en geef ik altijd (heel ordinair) een waardebon. dan krijg je niet die genante vraag. Of dat ze het in de hoek gooien en niet meer naar om kijken.
Zelf vraag ik niet naar het bonnetje en hou het. (meestal vraag ik naar een waardebon)

Die kun je dus omzeilen door standaard het bonnetje erbij te doen. Knipoog

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:23

idd.. het gaat om het gebaar Ja
Zelf geef ik wel altijd het bonnetje erbij, bij een boek ofzo.
doe er zelf als ik iets weggeef aan een ander ook nooit moeilijk over om te ruilen etc.
zelf vind ik het wel heeeel moeilijk om te zeggen dat ik het al heb ofzo.
Dan hou ik het eigenlijk gewoon Lachen
En ben ik toch dankbaar

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:31

Als iets idd te klein, te groot of dubbel is zou ik het wel zeggen. Verder ligt het eraan van wie het is, als het van mijn ouders of mijn vriend oid is en het is een duurder cadeau zeg ik het wel als ik het niet leuk vind.. Het is voor hun ook niet leuk als je er verder niets mee doet Knipoog

Bonnetje bij een cadeau geven vind ik eigenlijk een beetje raar, gaat ze niets aan hoe duur het cadeau was toch? Als iemand wilt ruilen vind ik het geen probleem hoor, maar om nou bij voorbaat al een bonnetje te geven Verward

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:52

moonfish13 schreef:
Met dingen als boeken o.i.d. krijg ik meestal te horen: Als je hem al hebt of je wil het ruilen mag dat gerust, ik heb het bonnetje nog..

Herkenbaar. Maar ik heb nog nooit dingen gekregen die ik al heb eigenlijk.
Maar ik kreeg laatst wel een ketting van mijn oma, en dat ding is echt niet mooi. Maar ze heeft er heel veel moeite in gestoken om hem te kopen (ze is erg slecht ter been de laatste tijd) en ze heeft hem samen met een verkoper uitgezocht bij een toch wat exclusievere winkel. Ik doe hem af en toe om als ik naar haar toe ga. Dit soort dingen durf ik dus echt niet te zeggen..