.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 11:34

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-05-22 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_K

Re: Ik werk te hard volgens school

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:36

Inderdaad wel apart. Soms is het niet handig als studenten vooruit werken, omdat de opdrachten aansluiten bij specifieke lessen. Dan zou het kunnen zijn dat de studenten voor niks werken omdat ze de opdrachten niet juist kunnen maken omdat ze essentiele informatie missen. Zelf voorkom ik dit door mijn studenten pas de opdracht te geven als ze genoeg stof er voor hebben.

Als ze vooruit werken ben ik alleen maar blij Lachen Dan geef ik ze juist extra stof als ze daar om vragen of als dat ze leuk lijkt!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:37

goh wat belachelijk! ze moeten juisst blij zijn met zo'n gemotiveerde leerling!
lekker niks van aantrekken, en gewoon je ding blijven doen!
ga zo door Haha!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 11:40

.

_Mevrouwtje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:50

Zo iets kreeg ik ook te horen in het eerste jaar van mijn 3 jarige opleiding..

Mijn mentrix wist dat ik 2 paarden had, een vriend, en nog is in het weekend vrijdag avond en de zaterdag de hele dag werkte..
School ging op zich best goed mooie cijfers enz, weinig ziek enz.
Op een gegeven moment trok ze me mee haar kantoortje in.. en zei ze "ik vind dat jij het te druk heb!!"
Dus ik had zoiets van huh?? waar gaat dit nou weer over.. ik red het toch prima zo??
En toen zei ze inneens.. ÏK WIL DAT JE NU EEN KEUZE MAAKT TUSSEN JE SCHOOL EN JE PAARDEN...!!
Dus ik antwoorde heel droog.. dan is de keuze snel gemaakt doeii ik ga naar me paarden!

En toen zijn me ouders op school geroepen om er over te praten . .die vrouw heeft haar excuses moeten aanbieden want zij heeft mij nooit die keuze mogen laten maken..

Gelukkig toch netjes me school af kunnen maken!

Ik denk als je zelf weet dat je het gaat redden moet je er gewoon mee door gaan, .. kijk voor je zelf waar je grenzen liggen en red je het niet dan doe je toch gewoon een stapje terug??
Zolang je het zelf leuk vind, lekker mee door gaan

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 11:52

.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 13:12

Zit je op het AOC terra in Groningen? Ik heb sowieso geen goed woord over voor die school maar dat terzijde.

Echt een belachelijke opmerking zeg! Ze zouden je juist moeten motiveren en je een compliment moeten geven dat je je werk altijd zo netjes op tijd af hebt!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 15:36

.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:39

vermoedelijk hangt dit samen met de nakijktijd die een docent krijgt. is er niet aangegeven dat je je cijfers gewoon pas krijgt na januari oid ipv eerder omdat je het eerder hebt ingeleverd?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 15:41

.

Manon_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 15:44

Wat een ontzettend rare opmerking zeg :S . zeker dat het ook al tegen een andere leerling is gezegd..
Ik werk het liefste ook waneer ik er tijd voor heb, wij zijn mensen met een (of meerdere) paarden, willen daar tijd voor hebben, dus werken wanneer het kan, tenminste zo werk het bij mij. Hierdoor heb ik toch elke week genoeg tijd voor mijn paarden omdat ik niet alles bewaar tot het laatste moment.
Een school zou deze motivatie niet zo moeten 'afkraken' maar juist aanmoedigen..

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 17:57

Misschien mag je niet te snel werken omdat de behandelde stof nog niet is geweest? Dat is enige reden wat ik kan bedenken Clown anders slaat echt totaal nergens op.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 18:07

Ben je gemotiveerd is het nog niet goed.

Bij ons werkt het overigens bij sommige onderwerpen ook zo.
Je hebt voor bepaalde opdrachten een vaste tijd en als je veel eerder af hebt, dan denken ze dat je de rest van de tijd niets meer te doen hebt. Maar goed, het is wel lekker gevoel om iets voor op schema te liggen. Jammer dat dat dan niet mag..

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:07

De perfecte school bestaat niet hoor.
En je bent er door een medeleerling op aan gesproken? Misschien een stukje jaloezie? Gewoon niets van aantrekken en je eigen plan trekken.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 19:42

Een erg rare opmerking idd... Scholen zijn helaas niet ingesteld op leerlingen die goed hun best doen, hoe raar dat ook klinkt. Ze gaan uit van de mindere leerlingen, en passen hun tempo daarop aan. Ik kom zelf ook van de HAVO en zit nu op een AOC, als je kijkt wat ik de afgelopen jaren heb gedaan: Helemaal niks. Heb wel veel geleerd, maar om nou te zeggen dat ik er moeite voor gedaan heb... Nou pik ik zowiezo wel makkelijk dingen op hoor Lachen. Maar toch zou ik af en toe graag wat meer uitdaging zien.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:27

Ik vind het geen rare opmerking. Kreeg ik ook te horen op de ouderavond. Maar dan dus niet alleen over schoolopdrachten, maar ook in het algemeen..Mijn leraar vind dat ik roof pleeg op mijn eigen lichaam, dat ik teveel tegelijk wil doen en het allemaal ook nog perfect wil doen. 2 paarden op dit moment, paardrijlessen geven, op de vrachtwagen rijden als vaste bijbaan, naar school toe 3,5dag per week, lessen voor mijn CE rijbewijs enzovoort enzovoort..

Bij mij doelde de leraar er dus op, dat ik het harstikke goed doe op school, maar dat ik soms ook even wat rust moet nemen..Dus niet alles tegelijk en van allerlei drukte, maar dat ik soms ook een keer minder vooruit kan werken en wat rustiger aan kan doen..

Mijn mentor bedoelde het absoluut niet verkeerd en ik weet ook dat hij gelijk heeft en dat ik soms gewoon rustiger aan moet doen, maar ik kan gewoon niet stilzitten, maar ik kom mezelf vandaag of morgen nog wel tegen ben ik bang...

Maar ik weet natuurlijk niet precies hoé het tegen je gezegd is, dat kan ook nog een heel groot verschil maken Lachen

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 20:58

Ik wou dat ze dat bij mij ook zeiden! Clown
Indd wat aparte opmerking... mits het alleen om school gaat

Als je altijd druk bent enzo...dan kan ik me de reactie wel voorstellen.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 21:16

.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 15-05-22 09:30, in het totaal 1 keer bewerkt

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:19

Een vriendin van mij (ookal is dit pas in de derde het gaat om het idee) had een keer haar werk heel ver vooruit gemaakt omdat zij altijd achter liep en nu een haar andere kant kon laten zien..
Nou ze mocht de klas verlaten en een uur nablijven, gewoon echt erg.
Doet ze imo iets heel goeds krijgt ze nog straf..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 21:21

ach ja hier sporen ze je aan onder het motto: als je klaar bent mag je naar huis.
Gevolg, 90% raffelt de boel af. Gestoord
Ik niet want ik verveel mij al stuk op school, dan wil ik er dus van maken wat ik er maken kan... DUS NIET DE BOEL AFRAFFELEN!!!!
de opdracht netjes doen kan ook niet in die tijd, én ik ben 1 dag per week op school dus ik moet nog meer regelen, gaat dus ook weer van de tijd van die opdracht af....
Stelletje niet al te slimme klasgenoten (die de boel dus af gaan raffelen.)
en leraren die het niet tactisch aanpakken.

Ook dierenverzorging overigens, stelletjes hersenloze beunhazen dat het zijn met zijn allen op die school...
Ik wil het versnelt doen, maar daar word ik niet zo heel erg in gesteund zegmaar.... Dromen

TS? mag ik vragen waarom je dierenverzorging bent gaan doen met een havo diploma?
Dat is toch hartstikke zonde?

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 11:27

moonfish13 schreef:
TS? mag ik vragen waarom je dierenverzorging bent gaan doen met een havo diploma?
Dat is toch hartstikke zonde?
Ik dacht hetzelfde, durfde het niet te zeggen. Met een havo diploma kun je zoveel meer, had je bijvoorbeeld ook wel iets bij Van Hall kunnen gaan doen!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 12:20

.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 17:26

Oh, oke.
Tja, mbo niveau kan ik nou ook niet zeggen dat ik het denderend vind qua stof.....
ik doe niveau 3 alleen dan versneld. i.p.v. 3 jaar, 2 jaar.
Dar doe ik omdat ik ook maar 2 jaar te overbruggen, ik wil daar zo snel mogelijk weg!
Ik bekijk het maar zo..
Ik zet mijn beste beentje voor en ik doe er ook mijn best op ondanks dat ik half slaap in de lessen. Om maar te laten zien dat ik het extra werk wat ik ze breng ook waard ben.
Misschien kan je voor jezelf er wat meer werk van maken: Ga op de dingen is wat uitgebreider in als hetgene wat ze vragen. (dat doe ik ook.)

(ik heb al boeken voor jaar 2, mischien kan je het ook wel versneld doen?)

Sjimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:24

Ik heb op het HBO weleens een rapport ver voor de deadline ingeleverd.... Dat was die docent dus kwijtgeraakt......
Ik was toen best pissig.... Heb het overnieuw moeten printen en inbinden en alles. Daar doe je dan je best voor.

Zo wilde ik ook extra vakken volgen, maar daar voor moest ik wel op gesprek bij de opleidingscoördinator want ze waren bang dat je dan alles niet ging halen.......

Een student die snel is en wat extra wil vinden ze maar raar is mijn ervaring.

(ik heb tot en met het 3e jaar HBO 4 afstudeerrichtingen gevolgd ipv 1, uiteindelijk maar in 1 afgestudeerd. Een gecombineerde opdracht tussen 2/3 richtingen mocht niet, dan moest ik voor elke richting een half jaar afstuderen........ )

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 11:32

.