ik weet het niet...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_evii_

ik weet het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 09:29

hey allemaal,

Ik heb een klein probleempje waar ik niet meer uit kom.
Ik heb zaterdag een beetje bonje gehad met mijn vriend omdat hij vind dat ik de laatste tijd zo raar doe. Verdrietig Ik ben volgens hem heel chaggerijnig en ik wil overal structuur in, terwijl ik nooit zo ben geweest. Zelfs mijn moeder zegt dat ik raar doe (en moeders weten altijd alles zoals misschien ook al hebben ondervonden Bloos )
De vraag van mij vriend was dus, hoe komt dat? Ik heb zelf ook door dat ik zo vaag doe de laatste tijd maar ik heb geen idee waarom en ik irriteer mezelf er zelfs aan.
Even voor de duidelijkheid, ik ben NIET van plan om voor zoiets naar een psygiator te gaan ofzo, ik open dit topic juist omdat ik me afvraag of er misschien meer mensen zijn die hier last van hebben en wat je ertegen kan doen? Ik word er namelijk helemaal gek van!

Alvast dank jullie wel Lachen

Sorry als het een beetje vaag is maar ik ben nog steeds een beetje in de war omdat ik niet begrijp wat er met me is. Altijd als er wat met me aan de hand is ofzo kan ik er wel antwoord op geven maar nu weet ik het echt niet..
En sorry als het verkeerd staat..

liesJ

Re: ik weet het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:31

ik heb de laatste tijd dat ik heel chagerijnig ben. dit komt bij mij door het weer ( heb een hekel aan kou haha) en spanningen op werk.
misschien dat je onbuwust spanningen hebt.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 09:32

ja ik heb ook de laatste tijd al heel veel last van mijn buik. En de meeste zeiden ook dat dat door stress en spanningen komt, maar ik heb geen idee waarvan.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:33

najaarsdipje, pubertijd (weet niet hoe oud je bent), hormonen, pil...
balen dat je niet lekker in je vel zit... misschien moet je er even tussenuit, weekendje weg met je vriendje om even tot rust te komen...
succes/sterkte verder!

_Eef

Is er de afgelopen tijd iets gebeurd met je waardoor je zo bent gaan doen,
Ga alles af en waarschijnlijk kom je dan met iets kleins, maar dat heeft je dan wel geraakt denk ik.
Het kan natuurlijk niet zo zijn, maar dit is een tip,
Ga er met je moeder en met je vriend over praten, zij moeten dan zeggen wat zij ervan vinden en jij moet ze vertellen hoe jij erover denkt, en ga dan samen nadenken over wat ik als 1ste tip had gezed.
Als jullie aan het praten zijn, kan je zeggen dat je een oplossing ervoor wilt, en dat je je best zal doen om normaal te doen,
maar zij moeten het ook zeggen als je raar doet, en ze moeten ook zeggen wat je dan raar doet.
Succes!

Lotje02

Hoe oud ben je? Ik heb rond mijn 23ste ook zo'n tijd gehad dat ik mezelf niet was. (of juist mezelf werd?) Ik ben toen best wel veranderd. Hierdoor ging mijn relatie uit en ik ben op mezelf gaan wonen, heb een nieuwe baan gezocht... MIsschien is er met jou nu ook zoiets aan de hand?
Of het komt doordat het nu ander weer aan het worden is?

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 09:36

ik ben 18 maar pubertjd heb ik niet echt last van eigenlijk. Ik dacht dat het misschien zou komen omdat we een half jaartje samen wonen en ik eigenlijk alles doe in huis. Ik doe de betalingen, ik kook, ik hou het opgeruimt, ik weet wat voor boodschappen we nodig hebben. Maar aan de ene kant vind ik het juist wel leuk om allemaal te doen dus dat kan het volgens mij ook niet zijn. En wat ook nog een probleem is, is dat elke keer als mijn vriend en ik gaan praten ik moet huilen. Terwijl ik niet eens weet waarom.
Het voelt trouwens wel beter om het zo een beetje kwijt te kunnen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:36

Ik heb slijtage in mijn rug en iets in mijn voet en als ik daar veel last/pijn aan heb ben ik ook niet te pruimen.
Mensen in mijn omgeving weten dit en weten dan ook dat ik pijn heb en voelen zich zo niet persoonlijk aangevallen.
Zelf probeer ik het in de gaten te houden, maar kan dan behoorlijk kortaf zijn.
Dus ik kan me voorstellen dat het met je buikpijn te maken heeft.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 09:38

ja ik zit te denken, misschien kan het ook wel door mijn pil komen, Ik heb altijd gezeik met dat ding. Ben vorig jaar overgestapt naar een andere omdat ik heel de maand ongesteld was.. Misschien komt het daar wel door. Dat mijn hormonen daarom ook anders zijn / doen dan normaal. Toch maar zowiezo een doktersafspraak maken denk ik.

_Eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:39

_evii_ schreef:
ik ben 18 maar pubertjd heb ik niet echt last van eigenlijk. Ik dacht dat het misschien zou komen omdat we een half jaartje samen wonen en ik eigenlijk alles doe in huis. Ik doe de betalingen, ik kook, ik hou het opgeruimt, ik weet wat voor boodschappen we nodig hebben. Maar aan de ene kant vind ik het juist wel leuk om allemaal te doen dus dat kan het volgens mij ook niet zijn. En wat ook nog een probleem is, is dat elke keer als mijn vriend en ik gaan praten ik moet huilen. Terwijl ik niet eens weet waarom.
Het voelt trouwens wel beter om het zo een beetje kwijt te kunnen.

Als je het daar met je vriend nou een over hebt,
Doet mijn moeder ook, ze is chagerijnig omdat ze teveel doet, ze vind die dingen wel leuk enzo, maar alles is echt te veel!

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 09:41

mmj ja dat kan het ook zijn. Opzich vind het niet erg om zoveel te doen hoor maar af en toe ben ik het wel een beetje zat. Zoals koken bijvoorbeeld vind ik soms wel leuk maar vaak heb ik daar dus echt geen zin in. En mijn vriend zegt dan; maar ik heb heel de dag al gewerkt dus ik ben moe. (hij heeft ook problemen met zijn nek enzo dus vaak ook hoofdpijn) Maar ik werk ook 40 uur per week! dusja..

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 09:59

Herkenbaar!
Mijn vriend noemt me ook wel eens chagrijnig (en dan niet 1 dagen maar meerdere dagen achter elkaar). Bij mij kwam het puur door de verveling.
Maar da's bij jou denk ik niet helemaal het geval denk ik Clown
Heeft hij misschien een hobby waar ie veel tijd aan kwijt is?
Mijn vriend gamed (best veel) en daarom word ik soms ook wel chagrijnig. Vooral als ie de hele dag bezig is en we 's avonds een film zouden gaan kijken. Dan is het meestal: "ja schat ik kom zo, moet even dit en dat afmaken" Boos!

Edit: verder is ie wel heeeel lief hoor Vork

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:01

@ TS, Misschien zijn het id dat je soort van spanningen/stress hebt wat je lichaam degelijk wel opmerkt alleen jezelf denkt van ach ik en stress/spanning dat kan niet. Dit heb ik namelijk ook precies zo wil totaal niet luisteren naar mijn eigen lichaam en dan word ik er enorm chagrijnig van om er niet goed van te worden.

Ook word ik enorm chagrijnig als ik ongie moet worden dan krijg ik al zo´n pijnlijk gevoel in mijn buik wat dan ook niet stopt tot het moment dat ik ongie word en dan word ik weer vrolijk Haha!

Maar meid doordat jij zelf ook fulltime werkt net als je vriend kan je dan niet met hem eens rond de tafel gaan zitten en erover bespreken van dat jullie beiden om de beurt zal gaan koken. Vriendlief en ik doen dit ook en dat gaat erg goed, naja gelukkig wil vriendlief ook graag koken hij is dan ook eerder thuis dan mij en dan begint ie altijd al vast met de voorbereiding ervan en dan maak ik het af bij wijze van of hij kookt die dag dan bijv.

In de weekenden ben ik volkomen vrij van koken heerlijk is dat, want dan is vriendlief degene die dan heerlijk kookt! Dat had ik 5 jaar terug bij mijn ex totaal niet daar was ik degene die dag in dag uit stond te koken de was te doen huishouden doen en noem zo maar op. Mijn ex had altijd wel zoiets van het word allemaal wel lekker voor me gedaan, hoef ik niks te doen.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 10:01

haha nee dat tijdperk heeft hij al gehad gelukkig! Nee hoor ik verveel me totaal niet. Alleen mijn vriend en ik werken op dezelfde plek en we wonen ook nog is samen dus soms gaan we ons een beetje aan mekaar irriteren en dan gaat hij savonds weg, maar dan verveel ik me niet hoor! Ik ga volgende week ook ergens anders werken dus dat scheelt alweer een stuk.
Maar ik bedenk me net dat het daar ook door kan komen...

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 10:07

@_possie_ Volgens mij heeft mijn vriend dat ook wel ja, zovan aah ik hoef toch niks te doen, lekker hoor. En zoals ik al zei, als ik er wat van zeg dan word ie boos want hij werkt 40 uur per week, tjsah ik ook. Of hij heeft weer last van nek/hoofd. Dat is niet erg maar hij mag best een keer wat terug doen. Ik vind het bijvoorbeeld ook wel fijn om dan een x in het weekend ontbijt op bed te krijgen ofzo Bloos maar hij is totaal niet romantisch. We hebben het er wel is over dat hij niet romantisch en dan gaan we in 1 week uit eten en naar strand en naar de bios en de week daarna is het weer over haha.
Waar ik me ook best aan erger is dat mijn liefje denkt dat ik heel de dag geen fl*kker uitvoer. Ik zit op kantoor dus ik doe ook niet zo veel maar tussendoor ben ik ook nog schoonmaakster op het bedrijf en doe ik alle huishoudelijke klusjes.

Ik heb al wel vaker met hem besproken dat hij zowiezo zn eigen zooi op moet ruimen en bijvoorbeeld zijn was in de wasmand moet doen, en dat gaat dan ook even goed en daarna niet meer.

Het voelt echt goed om erover te praten zo eigenlijk. Ik kan het normaal niet echt kwijt eigenlijk dus ik vind het wel fijn zo.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:08

_evii_ schreef:
haha nee dat tijdperk heeft hij al gehad gelukkig! Nee hoor ik verveel me totaal niet. Alleen mijn vriend en ik werken op dezelfde plek en we wonen ook nog is samen dus soms gaan we ons een beetje aan mekaar irriteren en dan gaat hij savonds weg, maar dan verveel ik me niet hoor! Ik ga volgende week ook ergens anders werken dus dat scheelt alweer een stuk.
Maar ik bedenk me net dat het daar ook door kan komen...

Haha gelukkig Knipoog
Ik zit op dezelfde school als mijn vriend, zit 2 lokalen verderop. We wonen al bijna een jaar "samen" (ik zit bij hem en zijn moeder in huis door omstandigheden).
Nu moest ik na de vakantie beginnen met stagelopen. Da's wel wennen, moet ineens hele lange dagen maken en hij moet nog naar school en is meestal lekker vroeg thuis. Oneerlijk. Verdrietig
Is wel wennen hoor! Eerst zie je elkaar zo vaak en nu is het een stuk minder.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 10:10

ja maar ik denk dat het in mijn geval wel beter is. We wonen samen, we werken allebei op hetzelfde bedrijf (en dat bedrijf is niet zo groot) en dan wonen ook nog is waar we werken. Dus eigenlijk is het gewoon k*t. We zijn druk bezig met het zoeken naar een huisje enzo maar het wil nog niet echt opschieten zegmaar...

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:12

_evii_ schreef:
ja maar ik denk dat het in mijn geval wel beter is. We wonen samen, we werken allebei op hetzelfde bedrijf (en dat bedrijf is niet zo groot) en dan wonen ook nog is waar we werken. Dus eigenlijk is het gewoon k*t. We zijn druk bezig met het zoeken naar een huisje enzo maar het wil nog niet echt opschieten zegmaar...

Misschien komt het daar door? Dat alles gewoon niet zo snel gaat.
Kan me het wel goed voorstellen iig!

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 10:15

ja dat kan heel goed. We zijn ook niet op de beste manier gaan samen wonen eigenlijk. Ik had ruzie met mijn ouders en toen hebben we samen besloten dat ik uit huis zou gaan en dat we bij zijn ma zouden gaan wonen. Na een tijdje ging dat niet meer dus toen zijn we gaan samen wonen. Tsjah we wonen al een half jaar samen nu en verder gaat het wel goed hoor.
PBe voor het hele verhaal mag je altijd Knipoog

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:17

Ik ga je even een pb sturen! Verhaal lijkt onwijs veel op dat van mij.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 10:19

oke, ik ben wel aan t werk hoor. Dus als ik zo niks meer laat horen ofzo, niet boos zijn, dan moet ik gaan schoonmaken. Of dan ben ik aan het lunchen Knipoog

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:19

_evii_ schreef:
@_possie_ Volgens mij heeft mijn vriend dat ook wel ja, zovan aah ik hoef toch niks te doen, lekker hoor. En zoals ik al zei, als ik er wat van zeg dan word ie boos want hij werkt 40 uur per week, tjsah ik ook. Of hij heeft weer last van nek/hoofd. Dat is niet erg maar hij mag best een keer wat terug doen. Ik vind het bijvoorbeeld ook wel fijn om dan een x in het weekend ontbijt op bed te krijgen ofzo Bloos maar hij is totaal niet romantisch. We hebben het er wel is over dat hij niet romantisch en dan gaan we in 1 week uit eten en naar strand en naar de bios en de week daarna is het weer over haha.
Waar ik me ook best aan erger is dat mijn liefje denkt dat ik heel de dag geen fl*kker uitvoer. Ik zit op kantoor dus ik doe ook niet zo veel maar tussendoor ben ik ook nog schoonmaakster op het bedrijf en doe ik alle huishoudelijke klusjes.

Ik heb al wel vaker met hem besproken dat hij zowiezo zn eigen zooi op moet ruimen en bijvoorbeeld zijn was in de wasmand moet doen, en dat gaat dan ook even goed en daarna niet meer.

Het voelt echt goed om erover te praten zo eigenlijk. Ik kan het normaal niet echt kwijt eigenlijk dus ik vind het wel fijn zo.

Hoe herkenbaar dit voor mij geweest is zeg pfoe!

Maar mag ik vragen wat jou vriend voor een werk doet dan ? Hij mag id ook wel eens wat voor jou terug doen en kijk last van je hoofd/nek hoeft niets te betekenen dat je wat mankeert aan je handen etc..Met je hoofd/nek hoef je neem ik aan toch niet mee te koken ?
Kijk het kan vervelend zijn als je nekpijn / hoofdpijn hebt, mijn vriend heeft regelmatig hoofdpijn maar gaat gewoon dag in dag uit door met alles en ook met koken, maar soms moet ik ook wel eens vaak tegen vriendlief zeggen van aub niet je sokken binnenste buiten keren. Wel heb ik geen last ervan dat ie zijn was niet in de wasmand stopt.

Voor de rest heb ik het nu veel beter getroffen dan hoe ik het met mijn ex had.

Ik denk dat je vriend ook last van spanningen/stress heeft maar daar niet vooruit durft te komen en dan maar doen alsof ie zoveel pijn heeft en hele dag gewerkt heeft.

Vind wel goed dat je het van je af wilt schrijven dat zegt dan wel weer iets over jou meid en dat je ook graag wat verbetering wilt zien.

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 10:19

Heel erg bedankt voor jullie hulp! Haha!

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 10:21

haha dank je wel:)
mijn vriend heeft best een moeilijke jeugd gehad maar hij kan hier niet echt over praten. Tenminste hij durft het niet ofzo. En hij is heel koppig. Ik heb een x gezegt, alles wat je niet in de wasmand doet dat was ik niet. En het gewoon nog niet in de wasmand gooien he. en dan een paar dagen later ook nog het lef hebben om te vragen waarom ik zijn kleren niet was hahaha

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 10:23

_evii_ schreef:
oke, ik ben wel aan t werk hoor. Dus als ik zo niks meer laat horen ofzo, niet boos zijn, dan moet ik gaan schoonmaken. Of dan ben ik aan het lunchen Knipoog

Haha da's goed! Zie je reactie wel verschijnen.
Enne, zo snel ben ik niet boos hoor, vriendlief vond me al een tijdje niet meer chagrijnig Vork