Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
marjoleinft schreef:ja dit is een hard filmpje maar de politie paarden uit nederland komen na hun werk ook bij de slager terecht .
irismill schreef:En dan zie je de echte waarheid..
moest wel ff slikken toen ik het filmpje zag..
Thats_Me schreef:irismill schreef:En dan zie je de echte waarheid..
moest wel ff slikken toen ik het filmpje zag..
Nee, je ziet geen echte waarheid. Je ziet een gemaakte waarheid. Namelijke en aantal gruwelijke ongelukken achter elkaar geplakt. Het slachten is niets gruwelijks aan. Dat gebeurt gewoon op een diervriendelijke manier één schot en het paard is dood. Een snellere dood is er niet.
De marktpaarden tja, je hebt er altijd rotte appels tussen zitten en die weten ze nu mooi in beeld te brengen. Dat is écht niet het standaard hoe het in het echt gebeurd. Je hebt niet een markt vol met dat soort paarden.
love_nadesh schreef:Nou, mensen moeten nadenken voordat ze ergens aan beginnen een paard is een levend wezen je beste vriend dus deze mensen moeten maar aan de gevolgen denken.![]()
Het is geen stuk hout dat je zo weg doet.
Ze doen je best voor je maar waar komen ze uiteindelijk naar zon race terecht de slager.![]()
Triest
neverstop schreef:Pff, moest toch even slikken bij 't filmpje...
Het is 'n gedeelte van de waarheid, denk ik. ...
Macusa schreef:neverstop schreef:Pff, moest toch even slikken bij 't filmpje...
Het is 'n gedeelte van de waarheid, denk ik. ...
Dit filmpje is niet meer dan de waarheid van de maker ervan, zoals die wil dat jij hem ziet.
kekavo schreef:In iedere tak van de sport kunnen ernstige ongelukken voor komen. Dit is volgens mij gewoon bedoelt om mensen af te schrikken van de paardenrennen omdat de maker er blijkbaar zelf niet van houd.
Vaak worden paardenrennen afgekeurt, omdat de mensen alleen mar naar het gebeuren eromheen kijken. Er wordt zoveel gegokt, dus blijkbaar zijn de eigenaren van de renpaarden alleen maar op geld belust. Maar renpaarden houden is nou niet bepaald winstgevend. Onzin dus. De Volbloeden die ik verzorg, werden gereden door de vrouw van de eigenaar. Puur liefhebberij.
Ik verzorg 2 oud-renpaarden en ik weet hoe geweldig zij het vinden om te mogen rennen. Ze lopen graag om het hardst, en niet alleen onder zadel.
Daarbij ken ik een aantal mensen die met renpaarden werken. Veel paarden komen gewoon regelmatig hun box uit. Heus niet alleen maar een uurtje om te moeten rennen. De verzorgers besteden dikwijls meer uren aan het paard dan jij en ik.
Ik heb wel eens iemand horen zeggen dat je een oud-renpaard niet met de zweep moet slaan. Dit, omdat ze zo hard geslagen zijn op de baan dat de hele achterhand blijvend pijnlijk is. Ik heb nog nooit zulke grote onzin gehoort! Alsof ze een paard vooruit zouden slaan! Ja, een jockey rijd met zweep. En ja, ze gebruiken die ook wel eens. Maar zoals al eerder gezegt, een jockey krijgt hele zware sancties wanneer hij de zweep verkeert gebruikt. Dat mag niet zomaar.
Het slachten, ja dat ben ik met eerdere reacties eens: het is een heel vriendelijke manier van een paard in laten slapen. Hoewel het er niet zo uitziet, voor ons lijkt het heel eng. Maar het paard merkt er veel minder van dan wanneer hij een spuitje zou krijgen.
Mijn eigen paard heeft een spuitje gekregen en heeft daarna nog een kwartier liggen vechten om op te staan. Dat was vreselijk. Deze paarden zijn gelijk weg en lijden er dus veel minder onder.