Ben al een tijdje op zoek naar een huisje of appartementje om te kopen of huren.
Ben er nog steeds niet uit wat het gaat worden. Huis of app./ kopen of huren.
Aan de ene kant denk ik, koop een app. hebt je weinig werk en minder onderhoud enz. maar langs de andere kant ben ik geen type dat zich op een app kan aarden.
Een huis met tuin vraagt meer onderhoud, zou er dan natuurlijk een wei met stallen bij willen
Nou is mijn vraag:
Wat hebben jullie gedaan of wat zouden jullie doen?
Is het beter om iets te huren of zeggen jullie; kopen.
Ben benieuwd wat de meeste bokkers hier aanraden.

zie meestal toch wel dat de huurprijzen lager staan dan het bedrag dat je moet afbetalen op een huis of app dat je koopt.
Een vriendin van mij heeft een app gehuurd aan 450€/mnd incl. Ze heeft zopas een app gekocht; nieuwbouw en betaalt nu iets van een 700€ per maand af dacht ik.

Als ik jou was zou ik afwachten wat er nu gaat gebeuren, je betaald nu iig teveel voor koop. Gezien de hoge huizenprijzen en de hoge hypotheekrente (ook al daalt de rente nu) Buiten dat om moet je ook nog maar eens voor elkaar zien te krijgen dat je een hypotheek krijgt, BKR registratie is het einde verhaal, ze hebben de regels behoorlijk aangescherpt je kunt minder lenen dan voorheen de hoge hypotheekrente en de hoge huizenprijzen werken ook niet in je voordeel. Ook moet je zorgen dat je genoeg ruimte hebt om te leven, te krap leven is ook een ellende.