Ik ben dus normaal gesproken helemaal niet bang voor wespen, bijen en andere stekenbeestjes. Als jij hun niks doet doen ze jou ook niks.
Nu was ik vandaag een wei van een kennis aan't afspannen (Sweety en Dinky mogen die gaan kaal vreten dus een extra draad vanonder voor Dinky) Kom ik bij de laatste 5 palen zie ik plots een gat in de grond net naast me.
Op hetzelfde moment hoor ik aan mijn linker oor Bbbzzzz ik denk nog das niks gewoon een wespje en dan pats zeker een steek of 2 in mijn nek.
Ik zat nog op mijn hurken dus mijn rug was bloot meteen voel ik ook mijn onderrug steken !!
Valt dat *** beest in mijn broek.
Uit alle macht probeer ik die uit mijn broek te krijgen en dat lukte gelukkig. Terwijl de andere rond mijn hoofd zoemde.
Ik vloog zeker 10m achteruit en bleef even staan. Ik dacht even op andem komen nest laten rusten en verder doen.
Maar nee ik zie dus echt een hele zwerm op me afkomen !!
Ze zaten verstrengeld in mijn haar dus ik gooi mijn petje af en veeg door mijn haar. Ik voelde ze zo steken op mijn hoofdhuid en achter mijn oren
Als een gek loop ik tot helemaal aant begin vd wei maar nog steeds achtervolgde ze mij !
Dit heb ik nog nooit meegemaakt.
Ik steek de straat over en loop de oprit van die kenissen op waar mijn brommertje stond.
Oef veilig dacht ik want ik was zeker meer als 100m weg bij het nest en een straat ertussen.
Ik kijk naar onder en zie op mijn (gelukkig hele dikke) trui 3 wespen steken zo hard als ze kunnen !!
Ik sla ze af en ze beginnen weer rond mijn hoofd te zoemen en te steken. Echt ongeloofelijk gevleugelde pitbulls man !
Toen was de paniek me nabij echtwaar nog nooit heb ik zo iets meegemaakt !
ik ben die mensen hun garage ingerent en toen was ik eindelijk veilig.
Met trillende handen en de bibber in mijn benen pakte ik mijn gsm en belde snel mijn vriend.
Hij kwam me meteen ter hulp gesneld we wonen er nog geen 3min vandaan.
Toen ik hem eindelijk zag en vertelde wet er juist was braken de tranen uit ik was echt zo zo geschrokken
De sleutel van mijn brommertje zat in een jas die nog op de wei lag ik durfde er echt niet meer heen.
Gelukkig durfde mijn vriend die te gaan halen hij bleef wel uit de buurt vant nest.
Ik heb ook meteen die kenissen opgebeld want ze waren niet huis. Ze vonden het zo erg voor me. Ze zijn later op de dag zelf gaan kijken (op veilige afstand) en hebben de brandweer gebeld. Morgenmiddag komen ze het nest vernietigen of weghalen ik weet het niet juist.
Maar zo ist echt levensgevaarlijk dit nest was op nog geen 50m van de tuin van een gezin met 3 jonge kids !
Ik heb echt nog nooit van mijn leven meegemaakt dat deze beestjes zo aanvallen !
Ik vermoed dat ik ze agressief gemaakt heb door het inkloppen van de draad isolatoren in de paaltjes. Vermits ze in de grond zaten en trillingen in de grond best ver gaan.
Ze zagen er ook niet uit als gewone wespen ze waren kleiner dikken en niet zo smal int midden.
Gewone bijen waren het ook niet want ze bleven steken, en ik heb nergens angels zitten !
Eens thuis en van de 1ste schrik bekome belde mams voor de zekerhied de dokter. Ma die zei ook als ik niet in shok ging dat ik niet alergische was tja dat had ik intussen wel door. Koude kompressen mocht ik erop doen. Ik ben links in mijn hals zeker 3 a 4 keer gestoken, als ik mijn haar kam voel ik dat ik op mijn hoofdhuid ook op verscheidene plaatsen gestoken ben en mijn onderrug ook. De hele dag branden de steken al gemeen na
Volgende keer als ik een bij of wesp zie ben ik toch lopen denk ik.
Tja het was me weer een dagje

Stalgenoot was van de week ook aangevallen door 2 wespen, ze zat op d'r scooter, moest even op de hoek van 'n straat wachten en werd zo gestoken

! Ik krijg hier echt de rillingen van! Ben zelf echt doodsbang voor wespen..