Ben je vegetarier, kijkt men je raar aan. Dat terzijde, beginnen ze een heel verhaal dat het nergens op slaat. Oke, zal allemaal wel. Maar dat zijn altijd mensen die er niks van weten. Ze weten niet hoe die dieren echt leven. Nou, daarom eet ik dus geen vlees. En hun blijven maar volhouden dat 'dat allemaal best wel meeval' en dat 'het toch niet helpt als alleen jij vegetarier bent'.
Nou, wat ga ik er op vooruit dat ik vegetarier ben? Ik hoef me iig niet schuldig te voelen dat er ergens hier in NL vele dieren in kleine hokjes zitten, afwachtend tot ze dood op mijn bordje liggen.
Ik hoef me niet schuldig te voelen dat die dieren lijden voor mijn eetlust. Ik hoef me geen dierenmoordenaar te voelen.
Ik wil hier dus niet mee zeggen dat mensen die vlees eten slecht zijn. Helemaal NIET!
Ik wil alleen zeggen dat veel mensen te weinig weten over het lijden van die dieren, en ze dan ondertussen wel denken en zeggen dat ze alles weten. Grote mond, blabla.
En ik vind het laf dat die mensen totaal geen respect hebben voor mijn keuze om geen vlees te eten. Ze kijken je minachtend aan en voelen zich beter dan jou. En dát vind ik dus zo laf, matig gewoon.
HET FEIT DAT ANDERE MENSEN GEEN RESPECT HEBBEN VOOR JOUW KEUZES! Daardoor verzinnen ze dus allerlei smoezen om hunzelf gelijk te geven, oa dus die smoes dat het toch niet uitmaakt dat 'allleen' ik vegetarier ben.
Goed, ik ga er maar niet op in. IK weet tenminste dat het aaantal vegetariers elk jaar flink toeneemt..
Maargoed.
Nogmaals, ik heb niks tegen vleeseters. Alleen dat SOMMIGE een grote mond hebben terwijl ze er niks van afweten en dat ze mijn keuzes afkeuren.. Alsof vegetarier zijn verboden is..

maar als iemand kiest het anders te doen dan is het hun keuze en dan kan je er gewoon weinig over zeggen.
) vleeseters en vegetariers respecteren elkaars keuze niet. Maar er zijn genoeg die dat wel doen! Kijk daar na en niet naar diegene die het niet doen. Schiet je toch niets mee op.