Wat betalen voor overname

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quartertje

Wat betalen voor overname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 10:05

Ik heb net een huisje gekocht (nou ja alles is bijna geregeld en het voorlopigkoopcontract is getekend). Nu kan ik de overgordijnen, vitrage en een kledingkast overenemen. De verkoper heeft 2 jaar geleden iets van 1200 euro voor de gordijnen betaald. Ze wil nu 1000 voor alle gordijnen en de kleidingkast (vergelijkbare kast kost nieuw 250 euro) hebben. De overgordijnen zijn beneden door de kat beschadigd en de overgordijnen die op de slaapkamers hangen zijn niet mijn smaak.

Ik zou daarom alleen de vitrage en de kast willen overnemen, kan iemand mij vertellen wat ik moet bieden?

Neskolay

Re: Wat betalen voor overname

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:06

Hoeveel vitrage is het?
Ik zou totaal niet meer als 300 ofzo willen geven.
Anders kun je het beter nieuw kopen hoor!

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:07

Beetje veel lijkt me. Ik denk dat je voor die centjes zelf al een flink stuk komt met nieuwe spulletjes. Misschien is dat een veel betere optie.

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:08

Echt niet veel! Zou met een honderdje of 2 wel op moeten houden...
als die gene het zelf zou houden, wordt het waarschijnlijk toch weggegooid

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:09

Vaak zijn de maten in het andere huis anders dus ze kunnen er verder weinig mee, dus gewoon laag bieden, je kan altijd nog hoger.

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:16

Ik geef echt niet meer dan 250 euro aan hen. Ze mogen al blij zijn dat ze iets krijgen voor hun 2e handsspullen die ze waarschijnlijk niet kan gebruiken in een nieuwe huis. Anders koop je maar nieuwe spullen die helemaal naar jouw smaak is!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:21

Vriendlief en ik hebben vorige week donderdag ons appartement overgedragen aan de nieuwe eigenaar en hij heeft alle gordijnen + de vloer (laminaat) etc...Overgenomen voor 500euro wij vonden dat een netjes bedrag en wouden ook absoluut niet zo hoog gegrepen zitten qua prijs.

Terwijl we voor dat alles bij mekaar toen wel iets van ruim 2000euro kwijt waren, ach ja wij dachten toen zo van gaan gewoon niet te hoog zitten van die overname-prijs.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:26

Niet teveel bieden. Je kan altijd nog hoger! En anders haal je nieuwe. Voor 1000 euro kun je echt wel wat leuks kopen.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:27

Ik zal je iets anders vragen: wil je zelf wel vitrage en overgordijnen? Kijk ik bedoel het zo: als jij het overneemt dan heeft de verkoper er veel gemak van want er hangen ook nog rails voor de gordijnen en vitrage m.a.w. heel makkelijk als je die niet hoeft te verwijderen. Maar als jij helemaal geen overgordijnen etc. wilt dan zou ik bedingen dat ze de rails weghalen want je wil niet weten hoe irritant het is als je met het opknappen eerst nog de erfenissen van de vorige eigenaar moet verwijderen. Maar je schrijft dat het niet jouw smaak is, nou dan begin je daar toch niet aan? Het is je 1e eigen huisje, dat moet je lekker opknappen naar jouw eigen zin, echt het gaat je irriteren en dan moet je alsnog in de buidel tasten voor iets wat je zelf mooi vindt. Je moet het echt heel mooi vinden wil je iets overnemen, daarbij zal er maar één koper zijn voor overname en dat ben jij, ze staan echt niet in rijen van 10 op de stoep, ik vind het heel erg veel. Moet je op MP kijken daar wordt dit echt niet geboden zo'n hoog bedrag, zou er nog maar eens goed over nadenken. Voor 1250 euro kan ik heel erg mooie gordijnen kopen en ook nog wel een kast. Succes

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:31

Als je het wilt overnemen zou ik niet meer dan 200 euro er voor over hebben. Al zou ik zelf zeggen neem de spullen maar mee, want als de gordijnen niet je smaak zijn en een deel stuk gemaakt zijn door de kat koop ik liever nieuwe, want voor 1000 euro kom je een heel end qua kast en vitrage etc.

Quartertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-08 06:33

Bedankt voor jullie reacties. Voor 500 euro kan ik nu alle vitrage en de grote kledingkast overnemen. Goede deal? De vitrage is wel naar mijn smaak en is niet van dat goedkope spul. De overgordijnen neem ik niet over.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:23

Zo das al een heel verschil van wat je eerst moest betalen.
Als je het echt heel graag wil hebben en alles is netjes kun je het doen al vind ik het nog wel aan de dure kant eerlijk gezegd.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:27

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik € 500 ook nog steeds prijzig vond. Wij hebben voor € 800 een net nieuw opgehangen zonwering overgenomen. De intercominstallatie hoefden we niet en die kregen we een jaar later alsnog Clown Die kast zul je mss niet krijgen als je onder de € 500 gaat zitten, maar daar is de vraag nog steeds of ie wel bij je spulletjes gaat passen. Ik zou 'm persoonlijk niet over willen nemen. En dan max. € 200 voor die vitrage...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:35

wat een geld zeg...om iets over te nemen..ik zou het niet doen voor 500 euro...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:40

Ik vind 500 euro ook nog erg veel geld. Het gaat wel om tweedehands spul he..

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 08:49

500 Euro voor vitrage? Nee hoor, zou ik nooit doen. Laat ze het maar meenemen, vindt ze vast niet zo leuk.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:00

500 euro is veel te veel..
zelf zou ik er hooguit 100 toto 150 euro aan uit willen geven...

Debsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:13

500 euro is inderdaad te veel geld voor tweedehands spullen.
meer dan 200 a 250 zou ik eigenlijk niet betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 11:39

Kennissen van mij hebben laatst een fornuis, een (grote Amerikaanse) koelkast, een grasmaaier én laminaat overgenomen voor 500 euro. Voor alleen vitrage en een kast vind ik het ook wat veel. Bied wat lager (zet in op 300 euro ofzo) dan kun je er altijd nog tussenin uitkomen. Een leuke kast heb je zelf ook zo voor niet alteveel geld op de kop getikt.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 12:05

Ik zou gewoon recht voor zijn raap zijn. Zeg dat het gaat om 2e hands spul, of je geeft ze (bijv) 200 euro en ze mogen het laten hangen, of ze mogen het allemaal weg halen. Wat dat betreft zijn de meeste mensen toch van het laten hangen. Je zit toch aan bepaalde maten vast dus die gordijnen zullen ze vast niet meer kunnen gebruiken. voor die andere 300 euro zou ik dan zelf een nieuwe kast kopen.
mooie vitrage hoeft echt niet duur te zijn hoor, kwestie van afgeprijst kopen. ik heb prachtige vitrage voor weinig geld!

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:23

Breitling schreef:
of je geeft ze (bijv) 200 euro en ze mogen het laten hangen, of ze mogen het allemaal weg halen.

Die snap ik niet helemaal. 200 Euro geven en dan weg laten halen? En die 200 euro dan?

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:27

OF ze mogen het laten hangen bij betaling van 200 euro OF je geeft ze niets en ze moeten alles dus weghalen.

ts; niet overnemen. Kledingkasten zat bij de leenbakker oid voor 300 euro. jouw smaak en stijl

ijspeert

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-08 14:42

Het is veel te veel.
Wij hebben ons huis verkocht en hebben een grootgasfornuis met 6 pitten en alle gordijnen en vitrages laten overnemen voor 400 euro.
Was nog geen 2 jaar oud.

Je moet het zo zien het kan in het nieuwe huis toch niet meer gebruikt worden,
en 200 euro is meer dan genoeg en zoniet dan nemen ze het mee.
Ze mochen blij zijn dat je het wilt overnemen Haha!

Hou je poot stijf en niet meer dan 200 euro betalen.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:29

Diablo schreef:
Breitling schreef:
of je geeft ze (bijv) 200 euro en ze mogen het laten hangen, of ze mogen het allemaal weg halen.

Die snap ik niet helemaal. 200 Euro geven en dan weg laten halen? En die 200 euro dan?

Je leest het denk ik niet helemaal zo als ik het bedoel Clown
Of je geeft ze 200 euro en ze mogen het laten hangen, of je geeft ze niks en ze mogen alles weg halen.

Ze mogen blij zijn dat je het uberhoupt wil over nemen scheeld hun weer werk.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 11:48

Loody schreef:
wat een geld zeg...om iets over te nemen..ik zou het niet doen voor 500 euro...

Ik vind het ook erg veel.

Kijk eens wat het nieuw kosten dan moet je dr nog een stuk afhalen omdat het tweedehands is.
Voor 300 euro heb je bij de Ikea een supergrote kledingkast, NIEUW.
En gordijnen kosten ook niet zoveel, zeker niet als je ze zelf (of iemand uit je familie) ze op maat kan maken.