Leven is zooooo oneerlijk......

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Levita

Leven is zooooo oneerlijk......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 07:43

Even ter verduidelijkheid van het verhaal, ik ben met 27 de jongste van de familie en omdat mijn ouders "laat" waren met kinderen en mijn oom en tante "vroeg" zit er bij ons een behoorlijk leeftijdsverschil tussen mij en mijn broer en onze neven en nichten. Dat is niet belangrijk maar meer om de zaken wat te verduidelijken.....

Ik heb gisteren te horen gekregen dat de vrouw van mijn neef, zij is 44 jaar oud en hebben twee kleine kinderen, alvleesklierkanker heeft. En er is niks meer aan te doen....... Ze heeft nog maar een paar maanden te leven en dan is het gebeurd. Huilen Dit is zo onwerkelijk en niet te beseffen. Ik ken ze erg goed en heb regelmatig op de kinderen gepast. Ik kan mij niet voorstellen hoe bang en verdrietig ze nu zijn en wat ze doormaken...... Hier zijn simpelweg geen woorden voor.

Waarom gebeurd dit? Waarom krijgt zo'n jong iemand deze verschrikkelijke ziekte. Ik kan het niet beseffen en misschien dat ik het daarom besloten heb om het maar van mij af te schrijven hier op bokt...... Hoewel ik bang ben dat dit nooit te beseffen valt.....

DebGizmo

Re: Leven is zooooo oneerlijk......

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:48

Het is een verschikkelijke ziekte, heel veel sterkte!!

Sara_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:52

Wat een verschrikkelijk nieuws.
Het leven is soms zo oneerlijk..
Ik wens jou en je familie erg veel sterkte toe.
Geniet vooral van de tijd dat je nog samen bent Lachen

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:56

Jeetje, wat een nieuws!
Heel veel sterkte voor jou en je familie.
Dit is niemand gegund, en het is helemaal verschrikkelijk als het zo dichtbij is! Ach gut

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:01

Sterkte in deze moeilijke tijd.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:10

Waarom het gebeurt weet niemand, en waarom het leven (soms) zo oneerlijk is weet ook niemand, het is gewoon erg dat het gebeurt.
Heel veel sterkte de komende tijd Ach gut.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:28

het leven is eenmaal ontzettend oneerlijk en daar verander je helaas niks aan.

Probeer leuke dingen te doen, ik denk dat ze dat wel kan waarderen ipv hele tijd verdrietig zijn. (natuurlijk mag je best verdrietig zijn! )

_Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:49

Probeer inderdaad te genieten van de tijd die je nog hebt! Doe leuke dingen, en stel vooral níks uit.
Heel veel sterkte de komende tijd.

2,5 week geleden is mijn stiefvader overleden, hij had darmkanker met uitzaaiingen in z'n longen en hersenen.

Op dit moment is de klap groot, maar nu kun je even aan het idee wennen en dan is de klap op het moment zelf iets minder.
Misschien nu nog niet te begrijpen, maar het scheelt wel een beetje.

Echt heel veel sterkte!

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:52

Het is een sluipende, gore rotziekte. Been there done that ..
Sterkte!

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 09:03

Bedankt voor al jullie lieve berichten!

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:17

Wat verschrikkelijk zeg.. Heel veel sterkte! Verdrietig

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:29

Het leven is zeker oneerlijk. Een collega van m'n moeder (een meid van begin 30 met jonge kinderen) heeft ook vorige week te horen gekregen dat ze een zeer ernstige vorm van kanker heeft. Echt vreselijk oneerlijk Verdrietig

Heel veel sterkte.. Ach gut

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:30

Oh my god dit is zo herkenbaar en het komt weer helemaal naar boven alles in me.

Want dit is precies hetzelfde gebeurt bij mijn schoonmoeder zij was nog maar 45 jaar jong en kregen wij ook de enorme schrok van ons leven dat ze alvleesklierkanker heeft en er niks te redden valt meer. Mijn vriend is er nog dagelijks kapot van alleen van buiten laat ie dat niet merken maar binnen in hem is hij compleet vol van verdriet mede dat ie zijn moeder nooit meer zal zien nooit meer zal spreken nooit meer samen kunnen lachen hij was echt zijn ''moederskindje''.

Ze is op 8 mei 2007 overleden haar lichaam was toen helemaal vol en zij kon echt niet meer hoe graag ze nog wou vechten er tegen het werd haar te zwaar en had veel heel veel pijn Huilen Ze was overleden in het vakantiehuisje in raalte waar we met zijn allen waren dit wou mijn schoonmoeder erg graag, alleen op de dag 8 mei s'morgens moesten ik en vriendlief even een was brengen naar mijn moeder ivm in de boerderij geen wasserette aanwezig was en mijn moeder in zwolle woont was dat handig en erg dichtbij.
Eenmaal toen vriendlief en ik bij mijn moeder arriveerden en de vuile was in wasmachine hadden gedaan werd vriendlief gebeld door zijn zusje van dat de huisarts had gemeld dat wij als een wiedeweerga terug moesten komen, vriendlief eerst laten kalmeren ivm ie anders echt niet achter het stuur mocht kruipen. Naja toen onderweg terug naar het huisje we reden op de heinoseweg van zwolle naar raalte en was toen een hele ophoping en wij maar ongerust maken en door drammen met de auto om snel terug te zijn alleen helaas konden we niet door het verkeer komen, en hadden we alles voor lief genomen en over de sluiproute naastgelegen binnenweg gereden over fietspad gegaan (we zo als we nu bekeurd worden ken het me niks uitmaken).

We terug gekomen in het vakantiehuisje lag mn schoonmoeder doodstil op bed die ochtend schudde ze nog met haar hoofd zo in de trand van ''Nee ik wil nog niet''! Alleen toen we terug kwamen lag ze zo stil bewoog ze niks meer. Alleen haar adem wat er nog was. Maar om 14.00u op 8 mei 2007 stopte haar ademhaling, en dat was voor ons allen het allerergste wat er maar gebeurde.

TS ik wil jou en je familie heel erg veel sterkte wensen neem de tijd die jullie nog hebben besteed die goed.

Tegen mijn schoonmoeder hadden ze begin 2007 gezegd dat ze nog hooguit 6 maand nog had maar na 2 maand was het al gebeurt, dus besteed de tijd die je nog kan heel goed. Sterkte

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 09:46

__Possie__ schreef:
Oh my god dit is zo herkenbaar en het komt weer helemaal naar boven alles in me.

Want dit is precies hetzelfde gebeurt bij mijn schoonmoeder zij was nog maar 45 jaar jong en kregen wij ook de enorme schrok van ons leven dat ze alvleesklierkanker heeft en er niks te redden valt meer. Mijn vriend is er nog dagelijks kapot van alleen van buiten laat ie dat niet merken maar binnen in hem is hij compleet vol van verdriet mede dat ie zijn moeder nooit meer zal zien nooit meer zal spreken nooit meer samen kunnen lachen hij was echt zijn ''moederskindje''.

Ze is op 8 mei 2007 overleden haar lichaam was toen helemaal vol en zij kon echt niet meer hoe graag ze nog wou vechten er tegen het werd haar te zwaar en had veel heel veel pijn Huilen Ze was overleden in het vakantiehuisje in raalte waar we met zijn allen waren dit wou mijn schoonmoeder erg graag, alleen op de dag 8 mei s'morgens moesten ik en vriendlief even een was brengen naar mijn moeder ivm in de boerderij geen wasserette aanwezig was en mijn moeder in zwolle woont was dat handig en erg dichtbij.
Eenmaal toen vriendlief en ik bij mijn moeder arriveerden en de vuile was in wasmachine hadden gedaan werd vriendlief gebeld door zijn zusje van dat de huisarts had gemeld dat wij als een wiedeweerga terug moesten komen, vriendlief eerst laten kalmeren ivm ie anders echt niet achter het stuur mocht kruipen. Naja toen onderweg terug naar het huisje we reden op de heinoseweg van zwolle naar raalte en was toen een hele ophoping en wij maar ongerust maken en door drammen met de auto om snel terug te zijn alleen helaas konden we niet door het verkeer komen, en hadden we alles voor lief genomen en over de sluiproute naastgelegen binnenweg gereden over fietspad gegaan (we zo als we nu bekeurd worden ken het me niks uitmaken).

We terug gekomen in het vakantiehuisje lag mn schoonmoeder doodstil op bed die ochtend schudde ze nog met haar hoofd zo in de trand van ''Nee ik wil nog niet''! Alleen toen we terug kwamen lag ze zo stil bewoog ze niks meer. Alleen haar adem wat er nog was. Maar om 14.00u op 8 mei 2007 stopte haar ademhaling, en dat was voor ons allen het allerergste wat er maar gebeurde.

TS ik wil jou en je familie heel erg veel sterkte wensen neem de tijd die jullie nog hebben besteed die goed.

Tegen mijn schoonmoeder hadden ze begin 2007 gezegd dat ze nog hooguit 6 maand nog had maar na 2 maand was het al gebeurt, dus besteed de tijd die je nog kan heel goed. Sterkte

Wat vreselijk.....alsnog gecondoleerd met het verlies van je schoonmoeder.

We zijn er allemaal helemaal kapot van, ik heb vannacht er wakker gelegen. Haar kinderen zijn 5 en 9 jaar oud. Als ik het al niet begrijp, hoe kunnen die kleintjes het dan begrijpen??

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:49

hoop dat er voordekleintjes goede begeleiding is...kijk is bij de site `achter de regenboog`.
voor julliie heeeel veel kracht, sterkte en hoop dat jullie met elkaar een liefdevolle periode ingaan.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 12:39

Jeetje haar kinderen nog zo jong onbegrijpelijk gewoon. Geniet iig nog zoveel en zolang van haar voor het te laat is. Valt ze ook al erg snel af mijn schoonmoeder had opeens nog maar kinder maat terwijl ze maat 44 had. Was allemaal erg snel gegaan.

Mijn vriend was 25 toen zijn moeder overleed vorig jaar, en zijn zusje was 22. Wel al wat ouder.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:48

Wat vreselijk!! Het is ook gewoon niet te bevatten zoiets. Veel sterkte!

Mijn vader is afgelopen winter overleden, zelfde vorm van kanker. Artsen gaven hem zes tot twaalf maanden. Het werden er tien.
Zelfs ik had regelmatig momenten dat ik het niet kon beseffen, en nu nog...

rakkertjuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:38

ooo jeetje wat erg Verdrietig ik weet niet wat ik moet zeggen....
dit bewijs maar weer is dat je echt met de dag moet leven.
heel veel sterkte deze hele moeilijke tijd!!!

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:41

Tja.. het leven bestaat uit ups en downs. Maar bedenk wel dat er zonder downs ook geen ups zouden zijn. oliebol happens. Knipoog

Veel sterkte ermee, hopelijk kan ze nog flink van die laatste maandjes genieten.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:46

Redrumfox schreef:
Tja.. het leven bestaat uit ups en downs. Maar bedenk wel dat er zonder downs ook geen ups zouden zijn. oliebol happens. Knipoog

Snap wat je bedoelt te zeggen, maar mag het iets genuanceerder... Op het moment dat je zoiets hoort kunnen die ''ups'' je gestolen worden! Scheve mond

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:49

Och is het weer niet goed.. Scheve mond Dat was een reactie op de topictitel ''leven is zooooo oneerlijk'', ik bevestig het en geef aan dat dat eigenlijk juist wel goed is en dat we het maar voor lief moeten nemen.

Anders kijk je even verder dan je neus lang is en zie je dat ik haar ook oprecht sterkte wens in deze moeilijke tijd. Daar lees jij dan blijkbaar overheen.

Levita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 14:57

Redrumfox schreef:
Och is het weer niet goed.. Scheve mond Dat was een reactie op de topictitel ''leven is zooooo oneerlijk'', ik bevestig het en geef aan dat dat eigenlijk juist wel goed is en dat we het maar voor lief moeten nemen.

Anders kijk je even verder dan je neus lang is en zie je dat ik haar ook oprecht sterkte wens in deze moeilijke tijd. Daar lees jij dan blijkbaar overheen.

Ik snap wat je bedoeld. Het leven gaat uiteindelijk door, hoewel het zeer moeilijk te bevatten is. Uiteindelijk moet je het een "plek" geven, maar de eerste klap komt het hardst aan....

Begrijpen en beseffen doe ik overigens nog steeds niet.

Erg bedankt allemaal voor de lieve reacties....

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:02

Redrumfox schreef:

Zeg! Nors opkijken

Je kunt dan best wat meer moeite doen om jezelf duidelijker uit te drukken. Want zoals je ziet kan het niet zo vriendelijk overkomen, helemaal bij iemand die iets dergelijks heeft meegemaakt. En in plaats van in verdediging te schieten kun je ook nog even naar je eigen reactie kijken en bedenken dat je het misschien iets anders had kunnen formuleren dan ''sh*t happens''. Ik kan veel hebben, maar je had zoiets niet tegen mij moeten zeggen toen mijn vader op sterven lag, want ja op dat moment voelt het leven HÉÉL oneerlijk!!

Even los van het feit dat je haar ook sterkte wenst, want dat heb ik ook gelezen hoor. Ach gut

Sorry TS, maar het schoot even totaal verkeerd. Nogmaals veel sterkte meis! Natuurlijk gaat het leven door, maar je mag het leven best even heel oneerlijk vinden.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:03

Nou anyway, mocht ik nu iemand (hoeft natuurlijk niet per se de ts te zijn) gekwetst hebben - ookal kan ik daar met mijn hoofd niet bij maar dat zal dan wel aan mij liggen - dan bij deze mijn excuses aan. Het is absoluut niet mijn bedoeling om anderen pijn te doen, dat verdient niemand.

Die eerste klap komt inderdaad erg hard aan, mijn moeder had kanker en dat was een hele zware klap. Er spookt dan meteen zoveel door je hoofd, vooral omdat je zelf zoveel onmacht hebt: er is niets aan te doen voor buitenstaanders, je kunt diegene alleen maar steunen en er het beste van maken. Dat is erg lastig. Ach gut

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 15:07

Toekie: dat sh.it happens is voor mij een standaart uitdrukking - ik zie er geen 'waarde' meer in laat maar zeggen - en ik denk er dan niet bij na dat anderen dit heftiger kunnen opvatten. Inderdaad stom van me, zal het de volgende keer voor me houden.