Gelijk hebben maar gewoon geen gelijk krijgen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mitxa

Gelijk hebben maar gewoon geen gelijk krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 21:24

Hebben jullie daar ook wel eens last van?

Ik maak dat zo vaak mee en wordt daar echt gewoon bijna depri van. Kom ik dan echt niet geloofwaardig over?
Vandaag gewoon een discussie tegen 3 man en ik kijk net op internet en had weer eens gelijk. Ik kan me daar dan zo over opfokken. Op dat moment tijdens de discussie heb ik moeite om het duidelijk uit te leggen, maar toch had ik gelijk. Omdat een ander dominanter persoon de andere personen meetrekt.... Ik weet echt af en toe niet hoe ik daar mee om moet gaan.

Wie o wie kan me hier tips/advies in geven Knipoog ?
Laatst bijgewerkt door Mitxa op 01-10-08 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

eempiej

Re: Gelijk hebben maar gewoon geen gelijk krijgen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:26

Af en toe gewoon de eer aan jezelf houden en de ander laten kletsen. Doe ik ook gewoon, scheelt een hoop ergenis. En anders gewoon met feiten op de proppen komen.

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:27

Feiten helpen niet bij zulke mensen Nagelbijten / Gniffelen
Gewoon laten gaan Lachen
I Know, het lukt mij ook niet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:28

Gewoon een tijd oefenen hier op bokt met argumenteren, dan heb je wat langer nadenktijd en train je jezelf in het formuleren 'onder tafel l.ul' zinnen

Vork Clown Haha!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 21:30

Mystica schreef:
Gewoon laten gaan Lachen

Gewoon laten gaan vind ik zo moeilijk juist, ik loop me echt op te fokken op zo'n moment omdat ik echt overtuigd ben dat ik gelijk heb. Maar de anderen niet kan overtuigen.

En op het moment zelf heb ik dan moeite om de rest te overtuigen met mijn feiten. Spanning in mezelf, kom dan amper uit m'n woorden Blauw oog
Laatst bijgewerkt door Mitxa op 01-10-08 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 21:31

Arabesk schreef:
Gewoon een tijd oefenen hier op bokt met argumenteren, dan heb je wat langer nadenktijd en train je jezelf in het formuleren 'onder tafel l.ul' zinnen

Vork Clown Haha!

Dat vind ik een goeie! Dat ga ik eens proberen. Al heb ik hier op bokt daar ook af en toe moeite mee.... Trainen dus!!!!

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:33

Wat helpt is dat je het antwoord van je 'tegenstander' recycled in vraagvorm en eindigt met 'als ik het goed begrepen heb.'

in die tussentijd kun je je eigen argumenten verzamelen

probeer 'ja maar........' weg te laten

dus niet 'ja maar ik denk dat het beter is om ....'
maar: 'ik zie het op een andere manier, bla die bla'

In een heftige discussie kun je ook nog 'ik begrijp je bewaren wel' een paar keer gebruiken om de ergste druk er vanaf te halen

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:35

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 21:37

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:39

Mitxa schreef:
Dat vind ik een goeie! Dat ga ik eens proberen. Al heb ik hier op bokt daar ook af en toe moeite mee.... Trainen dus!!!!

Een dagje mijn account lenen? Clown

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:41

Oooww, heb ik ook zo vaak.
Zeg ik iets, is het natuurlijk niet waar. En even later blijkt toch van wel. "Ik zei het toch?!" denk ik dan. Maarja, eigenwijs. Ze willen me niet geloven, want ik ben maar een meisje ('t zijn vooral de jongens die me niet geloven). Maar ondertussen ben ik wel een meisje die soms redelijk wat weet Schijnheilig

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:41

Mitxa schreef:
Mystica schreef:
Gewoon laten gaan Lachen

Gewoon laten gaan vind ik zo moeilijk juist, ik loop me echt op te fokken op zo'n moment omdat ik echt overtuigd ben dat ik gelijk heb. Maar de anderen niet kan overtuigen.

En op het moment zelf heb ik dan moeite om de rest te overtuigen met mijn feiten. Spanning in mezelf, kom dan amper uit m'n woorden Blauw oog

Ik had laatst een discussie met iemand over kittens. Hij vond het belachelijk dat ik zei dat een nest kittens meerdere vaders kan hebben. Hij lachte me gewoon uit en zei dat als zijn vriendin zwanger was, ze dan ook een blank kind met zwarte ledematen kon krijgen als ze met een antiliaan en met hem naar bed was geweest. Ik kon hem wel naar zijn strot vliegen Nagelbijten / Gniffelen Bloos

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 07:53

ik kan daar heeeeeeeeeeeel slecht tegen, ik moet en zal m'n gelijk krijgen dan haha al moet ik er weken over door zeuren. al moet ik al het bewijsmateriaal wat er is uitprinten en opzoeken, ik zal gelijk krijgen.

wat dat betreft ben ik echt heel erg Haha!

Gonzalez

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 08:57

Zo herkenbaar!! Haha!
Als ik iets zeg is het natuurlijk niet waar. Mij geloven ze meestal ook niet, als je blond bent heb je dat wel vaker!! Bloos
Maar als het even later toch waar blijkt te zijn denk ik meestal ook maar "Ik zei het toch!?" en ga er verder niet op in.
Hou de eer aan mezelf, totdat ze zelf inzien dat "die blonde" soms best wel wat weet!!
Best grappig om dan te horen dat je soms toch wel gelijk hebt! Haha!

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 09:20

Silvaantje schreef:
ik kan daar heeeeeeeeeeeel slecht tegen, ik moet en zal m'n gelijk krijgen dan haha al moet ik er weken over door zeuren. al moet ik al het bewijsmateriaal wat er is uitprinten en opzoeken, ik zal gelijk krijgen.

wat dat betreft ben ik echt heel erg Haha!

Dat heb ik hetzelfde gedaan, 2 personen heb ik gisteravond al gebeld. En voor de derde ga ik het uitprinten en laat ik het vandaag of morgen zien Bloos

Ik ben wel blij om te lezen, dat ik echt niet de enige ben die hier last van heeft Haha!

nathalieeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:25

Zooo irritant. Ik kan me er ook zo druk over maken. De dochter van een kennis van mij, zei bijv. dat je eerst onweer hoorde, en dan pas de lichtflits zag. Zulke onzin! En dan probeer ik haar dat duidelijk te maken en blijft ze volhouden dat ze gelijk heeft. Frustrerend gewoon!

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:27

Oh zooo herkenbaar. Word er ook ontzettend gefrustreerd van als ik zeker weet dat ik gelijk heb en dan mensen het gewoon níet van je aannemen. Zelfs al kom je met harde bewijzen!

Sommige mensen zijn gewoon betweters..

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:28

Altijd maar perse je gelijk willen krijgen (terecht of niet doet er niet toe) is nou niet echt een eigenschap waardoor mensen je een prettig persoon gaan vinden. Daar kun je natuurlijk lak aan hebben want "ik heb immers gelijk en wat een ander vindt kan me niet schelen", maar je kunt er ook wat minder fanatiek in zijn en het ook eens laten gaan ipv steeds te bekvechten om het laatste woord.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:29

gewoon de eer aan jezelf houden Haha! of er later op terug komen zo van ja ik heb het opgezocht en ik had gelijk want het is zus en zo Cool

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 09:34

Rianneke schreef:
gewoon de eer aan jezelf houden Haha! of er later op terug komen zo van ja ik heb het opgezocht en ik had gelijk want het is zus en zo Cool

Ik heb trouwens dan ook meegemaakt dat ze dan gewoon weer een weerwoord hebben. Pffff, dan krijg ik er echt het schijt van gewoon. Dat zal ik van de week wel weer meemaken Hamer Sommige personen Knipoog

Mitxa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 09:43

Margreet schreef:
Altijd maar perse je gelijk willen krijgen (terecht of niet doet er niet toe) is nou niet echt een eigenschap waardoor mensen je een prettig persoon gaan vinden. Daar kun je natuurlijk lak aan hebben want "ik heb immers gelijk en wat een ander vindt kan me niet schelen", maar je kunt er ook wat minder fanatiek in zijn en het ook eens laten gaan ipv steeds te bekvechten om het laatste woord.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. De persoon waar het bij mij om gaat is er 1 van een heel dominant type. Denkt dus dat hij altijd gelijk heeft en kan mensen makkelijk overtuigen. Ik voel me meestal juist prettig bij hem. Vooral als ik met twijfels zit dan weet hij vaak wel welke keuze ik moet maken en meestal is dat goed gegaan.

Behalve bij discussies net als gisteravond waarbij ik dan eens een keer denk dat ik juist gelijk heb. Gaat hierbij over de gezondheid van paarden, en hij trekt 2 andere personen met hem mee (zijn dominantie waarschijnlijk). Dan frustreerd het me wel en op dat moment kan ik hem echt achter het behang plakken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:48

Mitxa schreef:
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Huilen van het lachen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:51

Hahaha, het helpt ook in te zien dat jouw "gelijk hebben" misschien een andere versie van de waarheid is dan die van je discussiegenoten.
De discussie is over het algemeen aangenamer voor alle deelnemers als het doel is je onderbouwde mening te geven, liefst met getoetste (of op zijn minst toetsbare) data, en niet "je gelijk krijgen".
Laatst bijgewerkt door Kuggur op 02-10-08 09:52, in het totaal 1 keer bewerkt

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:51

ik glimlach tegenwoordig dan maar...laat maar in de waan...jij weet wel beter...kost je veel te veel energie die je gewoon nietin dat soort mensen moet stoppen Knipoog

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 09:54

Herkenbaar.. Laatst met moeders bij de AH die had melk nodig van een bepaald merk. Máár die had ze bij de Lidl gekocht en niet de AH. Uiteindelijk kregen we nog knallende ruzie ook in die winkel want ze wilde mij geen gelijk geven.
Gingen we daarna naar de Lidl, bleek ik dus gelijk te kijgen, en dan ook nog niet even zeggen van goh sorry je hebt gelijk, neeeee