Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CM_

Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 16:26

Zowee ik word helemaal chagerijnig van die ziektekostenverzekering.

Er is schijnbaar dit jaar iets veranderd, waardoor er veel meer eigen risico is.
Ik betaal maandelijks 130 euro oid voor ziektekostenverzekering.

Ben ik laatst bij de reumatoloog geweest, die vent heb me nog geen 5 minuten bekeken, en nu krijg ik de rekening, 104 euro... waarvan IK er 91 moet betalen !!!

BELACHELIJK.

Dit slaat toch werkelijk nergens op. Ik ben gewoon goedkoper uit als ik alles gewoon zou betalen, zonder maandelijks die belachelijk hoge premie.

Hebben jullie ideeen of tips? Lachen

SisLeone

Re: Waar betaal je dan ziektenkostenverzekering voor :( ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:29

Sorry geen ideeen en tips maar wel dezelfde frustraties.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 16:33

Ja het slaat echt nergens op.

Ik moet verplicht mrsa testen als ik naar het ziekenhuis moet.
Dit koste me ook in totaal 40 euro.

Van d'n zotte toch?

Dit slaat werkelijk nergens meer op

Ik zit bij CZ , misschien dat het elders beter is?

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:33

ideeen of tips waarvoor precies? snap die vraag niet helemaal.
maar vind het idd ook belachelijk worden!
veel te hoge premies, en nu ook die verplichte eigen risico. Vraag me ook af waar ik die premie voor betaal.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:34

Mensen, dat is gewoon je eigen risico.

Kan je je lang of kort over opwinden, het is gewoon zo.

Wees blij dat Nederland zo'n goed zorgstelsel heeft en dat al ontzettend veel voor je betaald wordt, maar daar denkt niemand bij na zeker?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:34

het is ook te gek voor woorden......... ik erger me er groen en geel aan............

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:35

Elaine schreef:

Wees blij dat Nederland zo'n goed zorgstelsel heeft en dat al ontzettend veel voor je betaald wordt, maar daar denkt niemand bij na zeker?

PARDON!!!!!!!!!! Haha! Haha! Clown

waanzinnig goed zorgstelsel joh! helemaal TOP..........

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:36

Ik sluit me bij Cross aan.... een goed zorgstelsel á la... maar 150 euro eigen risico bij een maandelijks bedrag van 130 euro vind ik belachelijk veel geld!!!
Ik zit qua ziektekosten elke jaar zo rond de 200-300 euro... Ook ik zou goedkoper uitzijn als ik geen ziektekosten betaal en gewoon mijn eigen rekeningen... alleen stel je voor dat....

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:36

gewoon je eigen risico? dat kon ik eerder zelf nog bepalen of ik dat wou ja of nee, is dus ook al verplicht geworden.
En 'vroeger' was ik voor net zoveel verzekerd voor de helft van het bedrag! en ook nog zonder eigen risico

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:37

KiWiKo schreef:
Elaine schreef:

PARDON!!!!!!!!!! Haha! Haha! Clown

waanzinnig goed zorgstelsel joh! helemaal TOP..........

ROFL ROFL

Nou idd wat een goed zorgstelsel heeft Nederland toch

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:38

idd Marlo... voor al die wijzigingen was ik idd veel minder geld per maand kwijt en dat zonder eigen risico... Het zorgstelsel in NL is best oké, maar tegelijkertijd vind ik het één grote geldkwestie!

marlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:39

idd dat vind ik nou ook, ben bang dat ik straks met een eigen risico van E 500 zit, en E 300 pm moet betalen ofzo

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:41

Nou ja, dan ga je lekker ergens in Afrika wonen. Daar heb je pas een lekker zorgstelsel! Weet je zeker dat je Aids krijgt en geen hond je helpt.

Je kan klagen wat je wilt, maar je krijgt hier wel goede medische zorg. Je mag best wat overhebben voor je gezondheid.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:41

Toevallig zit ik al een paar dagen te twijfelen om hier op bokt een topic te openen over de zorgverzekeringen Ja
Ik werk nl. zelf voor een zorgverzekering en heb zo ontiegelijk veel mensen aan de telefoon die gewoon weg niet weten hoe het nu in elkaar steekt, en daar ook domweg geen tijd in willen steken. Als ik iemand aan de lijn heb over bijv. een vergoeding voor fysiotherapie en diegene krijgt het niet vergoed, is dat altijd duidelijk te lezen in de polisvoorwaarden.

Zal ik hier eens verklappen dat er zelfs door het ziekenhuis voor een watje van het bloed prikken geld wordt gedeclareerd bij je verzekering, en dat wanneer je nog ER open hebt staan jij dat mag betalen?
Ga me nu vlug verstoppen voordat ik hier een bom laat ontploffen Nagelbijten / Gniffelen

Oh mocht er iemand zijn die uitleg nodig heeft, ben ik de beroerdste niet Lachen

linda22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:43

De zorg die we krijgen is meestal wel goed ja, maar het rijk of wie dan ook stopt de helft in zijn eigen zak! Vind het belachelijk dat het allemaal zo veel moet kosten. Ik kom bijna nooit bij de huisarts ofzo maar betaal wel elke maand 120 euro ofzo. Voor die 1 keer per jaar dat ik naar de tandarts of huisarts ga betaal ik het liever zelf.

Ze zouden net zo als bij de ANWB moeten doen, plaatselijk lid worden als je het nodig hebt Knipoog

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:44

elaine: daar ben ik het ook mee eens.

mijn vriend heeft het er trouwens allang uit, heeft zijn rug gebroken 5 jsaar terug, operatie kostte 2 ton Bloos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:46

marlo schreef:
gewoon je eigen risico? dat kon ik eerder zelf nog bepalen of ik dat wou ja of nee, is dus ook al verplicht geworden.

Euhm. Wel zo eerlijk naar de chronisch zieken to hoe, vind je ook niet? Knipoog

Verder verbaasd het mij Crossmonster dat je hier zo verrast over bent, hier zijn we begin dit jaar voldoende over geinformeerd.
Als je chronsich ziek bent krijg je rond de 50 euro terug gelukkig Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:46

Elaine schreef:
Nou ja, dan ga je lekker ergens in Afrika wonen. Daar heb je pas een lekker zorgstelsel! Weet je zeker dat je Aids krijgt en geen hond je helpt.

Je kan klagen wat je wilt, maar je krijgt hier wel goede medische zorg. Je mag best wat overhebben voor je gezondheid.

Moet je tegen die vrouw van 102 (ja HONDERDENTWEE!!!) zeggen die ik geen thuiszorg kan leveren omdat er geen indicatie voor afgegeven wordt!!! Die vrouw ligt nu alleen thuis, in haar huisje op bed te wachten tot haar enig levende kind van 75 haar wat te eten komt brengen............

Zou zo een derdewereldlandtoestand kunnen zijn.......... maar deze vrouw betaald ook gewoon haar ziekenfondspremie..........

en dat is Focking maar het topje van de ijsberg wat ik zo tegenkom in mijn dagelijkse baan als directeur van een thuiszorgorganisatie........ dus ga alsjeblieft niet tegen mij zeggen dat de zorg in Nederland goed is......... want echt he Lachen Lachen

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:47

Die 50,- geldt niet voor iedere ziekte, en alleen als je meer dan 180 dagen in het jaar medicijnen gebruikt. Wat dus wordt verstaan onder chronisch medicijn gebruik Lachen

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:47

Weer zo'n lekker klaag toppic.
Niemand verplichtje hier te blijven hoor miss eens in Amerika gaan kijken hoor dat ze het daar goed voor elkaar hebben Clown

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:48

KiWiKo schreef:
Elaine schreef:

Moet je tegen die vrouw van 102 (ja HONDERDENTWEE!!!) zeggen die ik geen thuiszorg kan leveren omdat er geen indicatie voor afgegeven wordt!!! Die vrouw ligt nu alleen thuis, in haar huisje op bed te wachten tot haar enig levende kind van 75 haar wat te eten komt brengen............

Zou zo een derdewereldlandtoestand kunnen zijn.......... maar deze vrouw betaald ook gewoon haar ziekenfondspremie..........

en dat is Focking maar het topje van de ijsberg wat ik zo tegenkom in mijn dagelijkse baan als directeur van een thuiszorgorganisatie........ dus ga alsjeblieft niet tegen mij zeggen dat de zorg in Nederland goed is......... want echt he Lachen Lachen

Kiwiko ben jij dan ook degene die een medische indicatie schrijft i.o. met een arts?
Want als mevrouw echt alleen thuis zit kun je zeker weten een vergoeding krijgen, al dan niet via de gemeente.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:48

Het is toch te gek voor woorden...

je betaald een vermogen en nog krijg je elke keer torenhoge rekeningen.
niet iedereen heeft dat zomaar even klaarliggen..

vorige week ook weer een rekening van dik 80 euro van de zorg en nu ligt er weer een envelop op de mat, ik maak hem vandaag niet meer open hoor.... word er echt niet goed van..
En goed zorgstelsel in NL.. ik ben nu al 2x met spoed naar de EHBO gebracht op verdenking van blindedarmontsteking, komt er uit het bloedonderzoek dat je het niet hebt mag je weer gaan, zonder dat ze uitzoeken waar die pijn vandaan komt.. ja.. dan zelf een afspraak maken voor verder onderzoek (waar je natuurlijk ook weer een rekening van krijgt..)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:49

Het loopt idd de spuigaten uit.
Helaas werd en wordt er denk ik nog steeds, een boel misbruik gemaakt van elkaars zorgpolissen.
Zo werkte ik in het zkhs en heb ik in een half jaar tijd (niet gelogen) 4 mannen op dezelfde naam en geboortedatum en adres gehad, ze claimden allemaal dezelfde man te zijn... Hadden ponskaartje bij zich. en telkens voor een andere klacht... Officieel moet je dat als arts zijnde aangeven, maar ja, toen was er nog geen legitimatieplicht etc etc, zie het dan maar eens hard te maken EN... het zkhs kreeg zijn geld toch wel.

Dus ergens snap ik dat het anders moet, maar niet dat het ZOVEEL moet kosten.
En idd, zoals bij veel verzekeringen lijkt zelf sparen nog het goedkoopst, maar ja, ALS er wat gebeurt Huilen
Een val van je paard en een ritje zkhs incl foto's... Denk dat je daar 3 gemiddelde maandlonen tegenaan kan gooien...

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:49

Geen tips of ideeën helaas. Ik stond ook verbaasd toen ik inene een rekening van 150 euro op mijn deurmat zag liggen.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 16:50

Marchador schreef:
Geen tips of ideeën helaas. Ik stond ook verbaasd toen ik inene een rekening van 150 euro op mijn deurmat zag liggen.

Waar heb jij het afgelopen jaar dan geleefd? In een hutje op de hei?
Sorry hoor maar er is een onwijs uitgebreide campagne over geweest, ik snap niet dat mensen nog verbaast zijn dat ze ER moeten betalen..