Zo heb ik zelf best vaak pechjes. Kleine pechjes, grote pechjes. Kleine zoals bijvoorbeeld dat vorige winter de enige dag met sneeuw het hele OV vastlag, en ik net die ochtend een presentatie had of dat ik vroeger jaaaaren gepest ben zonder dat er nou echt een reden was... Grote pechjes zoals mijn 8-jarige asielkat Garfield die na 13 dagen bij ons overleed aan suikerziekte (asiel wist het niet, had nog nooit problemen gehad in z'n leven en was altijd gezond) of mijn paard die een peesblessure kreeg (niet nav onverantwoord rijden).
Tuurlijk zijn er ook gelukjes, eerlijk gezegd denk ik dat ik het heel goed heb altogether.

Maar zulk soort pech zou iemand ook van kunnen zeggen 'slecht karma!' Nou weet ik van mezelf dat ik een goed persoon ben (klinkt erg vol van mezelf, maar iedereen die me kent en weet hoe ik ben weet ook dat ik zo'n momentje af en toe best kan gebruiken

Of zou ik die pech dan hebben juist omdat ik voor de rest zo gelukkig ben en het vrij goed heb? Om het uit te evenen?

Maar als dat waar zou zijn, hoe weet je dan of iets slechte karma is, of gewoon een verdeling van je geluk en pech?
Ik ben wel benieuwd naar jullie meningen, ohja en ik weet trouwens zelf al dat ik veels te veel nadenk over dingen