Ben ik nou de enige schijterd...?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Ben ik nou de enige schijterd...?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 12:05

Hee.

Nou het valt mij op dat ik oa bij mijn klasgenoten heel veel dingen eng vind, ik zeg er wel even bij dat ik enig meisje ben.
Spinnen, nou dan ren ik gillend weg... Net als bij vele andere insecten.
Mij zul je ook nooit in een kanaal ofzo zien zwemmen, waarom niet nou ik vind het vies, en weet jij veel wat er allemaal op de bodem ligt.
Zo ook met kanoën ik zat met allemaal jongens dus in die kano, even later moesten we ergens aan meren om te eten, ik zat dus voor in de kano en moest als eerst uit stappen, maar omdat die jongens nog al lomp deden viel die kano om net toen ik er uit was... Ja je raad het al die kano drijft naar het midden en we moesten met z'n allen die kano op halen, hun natuurlijk allemaal boos omdat ik absoluut dat water niet in durfte. Vork
Iets later gingen we weer verder op pad, maar omdat het zaai begon te worden deed niemand meer wat aan het stuur en we vaarde zo de bosjes in, ik was echt helemaal in paniek, het klinkt misschien heel dom, maar ik viel er gewoon bijna van flauw, zo bang ben ik voor de bosjes, de insecten???
Maar ook in bijv een pretpark, je ziet mij absoluut niet in de achtbaan gaan, ik durf alleen in die kleine voor aan in Slagharen.
En zo zijn er nog wel heel veel dingen meer wat ik niet durf, ben ik nou de enige die zo'n schijterd is, of toch meerdere onder ons?

Groetjes Kirsten.

mariska1989

Re: Ben ik nou de enige schijterd...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:23

Mmmm zo bang voor insecten ben ik nu ook weer niet, maar ik ben geeen fan van spinnen nee Lachen

Achtbanen ben ik ook niet weg van als ze over dekop gaan, maar in de efteling bne ik wel overal ingeweest behalve de python Lachen

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:29

Ik kan je klasgenoten wel begrijpen, ben zelf ook bijna nergens bang voor zoals achtbanen, insecten, water etc. dus zou ook zoiets hebben van stel je niet aan en doe gewoon mee.

Kan het me ook heel moeilijk voorstellen eigenlijk, waarom ben je dan zo bang?

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:29

MW --> LZP

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 12:36

Tja ik weet eigenlijk niet waarom, zo ben ik gewoon, het zit ook wel in de familie want mijn moeder is net als ik ook een ras echte schijterd.
Het is niet zo dat ik me constant loop aan te stellen dat niet, maar ik gewoon echt bang voor donker water insecten etc.
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 01-10-08 12:40, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:39

Waarschijnlijk heb je je angst aangeleerd als kind. Jouw moeder (of vader) reageert waarschijn precies hetzelfde. Aangeleerd gedrag.

Je ziet het vaak op straat als je met de hond loopt, kindje ziet hond, moeder reageert angstig, kindje ook angstig. Aangeleerd gedrag.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:41

Ik ben nou ook weer niet zo bang, maar moet ook niks van spinnen hebben, dat is bij mij ook een aangeleerde angst..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:42

janouk schreef:
Waarschijnlijk heb je je angst aangeleerd als kind. Jouw moeder (of vader) reageert waarschijn precies hetzelfde. Aangeleerd gedrag.

Je ziet het vaak op straat als je met de hond loopt, kindje ziet hond, moeder reageert angstig, kindje ook angstig. Aangeleerd gedrag.

Ja

Bang zijn voor bosjes i.v.m. met insecten vind ik ook wel weer erg overdreven.

Maar bang om in kanalen te zwemmen, spinnenangst en niet in achtbanen durven hebben wel meer mesnen last van volgens mij...

Ik niet, daarom trok/trek ik altijd met jongens op; hoe wilder en gekker hoe beter Haha!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:43

t lijkt me best poedersuiker maar misschien moet je jezelf erover heen zetten en gewoon lang leven de lol hebben..
tjah maar spinne nee bedankt vind ze eng...

Kapi_Dust

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:44

heb je wel eens gedacht wat het ergste kan zijn wat je zou kunnen gebeuren?
Als je wilt, wil ik je er wel mee helpen, de meeste angsten te overwinnen...
pb me dan even.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 12:45

buster4ever schreef:
t lijkt me best poedersuiker maar misschien moet je jezelf erover heen zetten en gewoon lang leven de lol hebben..

Ik snap wel wat je bedoelt absoluut... Maar als er een spin of een ander eng insect op mij zit heb ik geen lol maar raak ik compleet in de stress.
Gelukkig allemaal macho jongens die mij wel willen redden haha. Haha!

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:47

Kir_Ples schreef:
buster4ever schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt absoluut... Maar als er een spin of een ander eng insect op mij zit heb ik geen lol maar raak ik compleet in de stress.
Gelukkig allemaal macho jongens die mij wel willen redden haha. Haha!

En ik zie net dat je ook nog eens een echte Tukker bent! Kom op! Tukker-meiden zijn STOERRRRR!!!! Haha!

wendy_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:49

ik heb daar niet echt last vast!
ik doe gewoon overal aan mee, denk maar zo er kan weinig gebeuren!
canyoning,raften,zwemmen noem maar op!
nu gaan we de laatste tijd op vakantie met familie, en die zijn heel sportief, hier ben ik heel blij mee, en ik doe dan ook aan alles mee, aan de raarste dingen! huttentoch in slovenie, volleyballen tegen proffesionals(krijg je regelmatig een bal tegen je hoofd en hele zeren handen/armen van!) kanoeen , enz.
ik vind het allemaal maar wat leuk Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-08 12:52

Ik weet zelf eigenlijk ook wel dat het gewoon in mijn hoofd zit.
Want zo'n spin doet niks? en de bosjes ook niet. En het kanaal zuigt je heus niet op. Huilen van het lachen
Maar toch die angst heb ik wel, echt heel erg jammer.

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:54

Spinnen vind ik ook doodeng, maar in een kanaal zwemmen, mwah, liever niet, maar doe het wel.

Maar daarentegen zou ik dus nooit in een kano stappen, ik heb zelfs een keer 'echtelijke ruzie' gehad, aangezien we zouden gaan waterfietsen in Duitsland en we daar aankwamen en ik dus echt niet die boot in durfde.. Haha! Haha!

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 12:59

Charaz schreef:
Ik kan je klasgenoten wel begrijpen, ben zelf ook bijna nergens bang voor zoals achtbanen, insecten, water etc. dus zou ook zoiets hebben van stel je niet aan en doe gewoon mee.

Kan het me ook heel moeilijk voorstellen eigenlijk, waarom ben je dan zo bang?

Alleen omdat jij het zo ervaart betekent natuurlijk nog niet dat anderen het precies zo zien. Knipoog

Ik ben ook een bangerik. Insecten vind ik niet eng. Water wel, maar dat komt door m'n asthma /ademhaling. (als ik in koud water val klappen m'n longen dicht en krijg ik dus echt geen adem meer en daardoor een paniekaanval) Ik heb ook claustrofobie, ik kan mezelf tot op bepaalde tijd nog wel kalmeren door te zeggen dat het niet zo erg is maar na 5 minuten in een krappe ruimte waar ik niet meer uit kan, zelfs een WC met kapot slot oid al, begint het zweet me toch echt uit te breken en begin ik te panieken... Ik ben ook altijd vrij bang geweest voor dieren, maar tegelijkertijd zocht ik wel toenadering. De eerste paardrijlessen was ik doodsbang, maar ik wilde het perse Huilen van het lachen. Wel heb ik altijd mijn angsten opgezocht, zo beklim ik altijd hoge uitkijktorens etc. omdat ik hoogtevrees heb Haha!

In principe is het gewoon natuurlijk gedrag: Je bent bang voor potentieel gevaarlijke dingen en plaatsen, dit om jezelf te beschermen dat je het gevaar niet gaat opzoeken. Ja (bv. hoogte omdat je kan vallen, en omdat in een kleine ruimte opgesloten zitten je niet meer kan vluchten.) Niks om je voor te schamen dus. Lachen

En zoals ik zei, het is voor iedereen weer anders, dus jij hoeft je niet te gaan schamen omdat je nu eenmaal wat meer bang bent dan een ander. Zo zal jij op een ander vlak weer sterker zijn dan degenen die niet bang zijn. Ja

En vergeet niet: Iemand die geen angst kent, kan ook niet dapper zijn! Lachen Dapperheid zit 'm in je angsten overwinnen! Ja

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 13:00

spinnen vind ik ook ja, maar verder ben ik eigenlijk over wel voor in, hoe gekker hoe leuker..

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:59

Dat bedoel ik ook Roskur, vind het heel moeilijk om me voor te stellen waarom iemand nou zo bang is op zo'n moment. En dan ervaar je dat toch snel als aanstellen terwijl zo iemand oprecht bang is.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:05

Hoe meer je het vermijdt, hoe banger je ervoor wordt.
Je was bang (idd waarschijnlijk aangeleerd toen je een kind was) dus je vermijdt dat dingen en vindt het eng. Maar je zoekt ook geen toenadering dus angstiger, nog angstiger; gevolg: nog meer vermijden etc.

Er bestaat een kans dat het escaleert en dat je niet meer op straat durft ofzo omdat je bang bent dat insecten jou gaan aanvallen op straat.. Ik zou zeggen probeer er nu iets aan doen, misschien met hulp van mensen die er verstand van hebben.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:25

Roskur schreef:
En vergeet niet: Iemand die geen angst kent, kan ook niet dapper zijn! Lachen Dapperheid zit 'm in je angsten overwinnen! Ja

Mooi gezegd!

Ik ben zelf niet bang voor welk dier dan ook, op kakkerlakken na (dat wil je niet meemaken, echt niet Bloos ).
Al die rare vlieg-en-op-en-neer-dingen (eigenlijk alles wat van de grond afkomt, ja ook vliegtuigen) hoeft voor mij ook niet. Op de kermis was ik steevast de kapstok, een betrouwbare kapstok, dat wel Knipoog . Maar op een voluit rennend paard zitten, iets wat de meeste normale mensen niet in hun hoofd zouden halen? Ja graag!
Ik ben gruwelijk verlegen, zeg geen stom woord in gezelschap, maar ga wel rustig in een vol restaurant staan buikdansen, tot grote verbazing van mijn familie en vooral mijn broer die me erin geluist had.
Heb ook gruwelijke laagtevrees; omhoog klimmen is geen probleem, maar dan weer naar beneden Ziek, ook een beetje claustrofobisch, is er een trap dan neem ik die wel .

Ook een échte, ietwat aparte angsthaas dus. Al zal het me verder worst wezen wat anderen daar van vinden. De meeste mensen die me kennen weten toch al dat ik niet spoor, dus dat verbaast ze dan ook niet echt... Haha!
Maar wat angsten aangaat, er zijn eigenlijk maar twee oplossingen. Of je gaat 'het gevecht' aan en probeert je angsten te overwinnen, óf je accepteerd dat je een angsthaas bent.

Wat MoonChloe zegt is ook waar, het kan zo escaleren dat het een echte fobie wordt (kan, hoeft niet maar kan), al ligt het er wel aan wat voor angsten je precies hebt. Dat je niet in een achtbaan durft is iets wat je makkelijk kan vermijden zonder nadelige gevolgen in je dagelijkse leven. Als je zo bang wordt voor insecten dat je de deur niet meer uitdurft heb je een echt probleem.
Als je dus echt last hebt van je angsten zou ik je aanraden daar eens hulp voor te zoeken, en nee, het is echt niet gek. Mensen zijn soms bang voor de raarste dingen, insecten en achtbanen bv zijn dan nog vrij normaal, bijna saai zelfs...

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:30

Hmm, spinnen vind ik ook eng Clown
Maar verder..
Water -> Je kan na die tijd toch douchen, dan ben je niet meer vies Knipoog
Achtbanen -> Gewoon doen, ik vond het de allereerste keer ook eng maar nu vind ik het super!

En tja.. Je neemt het inderdaad over van je ouders, dat is net als met mensen die bang zijn voor honden, dan zijn de kinderen het vaak ook..

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:31

t ligt eraan, met insecten moet je ook echt niet bij mij aankomen en achtbanen die over de kop gaan vind ik ook een hel maar verder mag 't lekker hard gaan en rondraaien en in de zomer zwem ik gewoon in de rijn... ik heb wel onwijze hoogtevrees,durf niet eens op een ladder te staan dus dan ben ik wel een schijterd:D

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:35

Angst zit tussen je oren. Ik ben als de dood voor alles wat kleiner is dan 3 cm en pootjes heeft - insectenbeestjes dus - maar ik weet dondersgoed dat een onschuldig kevertje mij echt niks kan doen. Ondanks dat zou ik nooit van m'n langzaldieleven dat beestje oppakken. Zo werkt dat met heel veel dingen. Knipoog
Ik ben ook doodsbang voor de zee, in de buurt komen vind ik al eng, terwijl ik ook wel weet dat de zee me niet komt halen als ik in de buurt van de branding kom..

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:36

Roskur schreef:

Oh, dus dat ik een tarantula op mijn gezicht durf te zetten vind jij niet dapper/moedig omdat ik er niet bang voor ben? Das wel een beetje raar dan...

Ik vind ruiters die meedoen aan puisance-springen enorm dapper omdat ik het zelf niet zou durven over een sprong van bijna 2 m. te knallen, maar zij zijn dus dan eigenlijk niet dapper omdat zij het (in tegenstelling tot moi) het niet eng vinden?

Hmmm, vind die stelling niet helemaal kloppen...

Dapper ben je ook als je dingen durft die de meeste mensen niet aandurven, maar je hoeft er niet bang voor te zijn lijkt me...

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 15:39

Bang voor spinnen ben ik wel, maar de kleintjes niet echt!
Kakkerlakker vind ik vooral vies en daarom 'eng'!
Wat ik wel heb ik een panische angst voor hoogte! Achtbanen vind ik doodeng. Mij te hoog allemaal, kan ook echt woest worden als mensen mij proberen over te halen. De pagode bijvoorbeeld in de efteling ga ik echt nooit meer in.