"leuke moeder heb je dan" aldus de verkoopster in de winkel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Willeke_

"leuke moeder heb je dan" aldus de verkoopster in de winkel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 14:53

Ik ben vandaag samen met vriendlief en schoonmoeder naar de stad geweest om een te kleine jas te ruilen.
Dit is wat er gebeurde:

Ik stond bij de kassa om de jas te ruilen, de verkoopster haalde de jas uit de orginele plastic tas die ik er bij had gekregen en zei daarop: hij is nat. Vervolgens ging mevrouw er aan ruiken en vertelde me dat ik daar beter op moest letten volgende keer.

Buiten regende het ontzettend hard, daardoor is de jas natgeworden in de tas.

Mijn schoonmoeder reageerde met: ja hallo, het regent buiten ontzettend hard he? Dan loopt het die tas in. Na wat woordenwisselingen is mijn schoonmoeder de winkel uitgelopen om het niet op ruzie uit te laten lopen.
De reactie die de kassiere daarop gaf vond ik ontzettend vreemd en dan ook niet door de beugel kunnen: "leuke moeder heb je dan." Ik heb hier verder geen reactie op gegeven.
Ik heb er verder niet meer op gereageerd.

Leuk, als je een jas van 90 euro koopt, dan verwacht je toch wel hele andere service....

Hebben jullie zoiets wel eens meegemaakt?
En wat zouden jullie doen? Even de filiaalmanager op de hoogte stellen?
Laatst bijgewerkt door Willeke_ op 30-09-08 15:00, in het totaal 1 keer bewerkt

elinenikita

Re: "leuke moeder heb je dan" aldus de verkoopster in de winkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:57

Belachelijk Nors opkijken Dat kan ze echt niet maken.
(dat ze iets over die jas zegt oke, maar over je schoonmoeder)
Ik zou me dr verder niet druk om maken.
Denk maar zo: ik weet wel beter domme koe! Haha!
en heb je het geld nog wel terug gekregen?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 14:58

elinenikita schreef:
Belachelijk Nors opkijken Dat kan ze echt niet maken.
(dat ze iets over die jas zegt oke, maar over je schoonmoeder)
Ik zou me dr verder niet druk om maken.
Denk maar zo: ik weet wel beter domme koe! Haha!
en heb je het geld nog wel terug gekregen?

Ik heb hem geruild Lachen
Dat kon dan gelukkig wel Clown

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:00

Vind de reactie van die verkoopster ook maar vreemd...

vamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:01

Ik zou wel even iets laten weten naar de manager, vind het echt heel onbeleefd.

Krissie0

Ik had de manager erbij gehaald dit kan toch niet...

Redrumfox

Ik begrijp de reactie van jouw schoonmoeder ook niet helemaal ''ja hallo, het regent buiten ontzettend hard he?''. Ik begrijp wel dat de verkoopster zegt dat je de volgende keer beter op moet letten dat de jas niet nat wordt. Zoals je zelf al aangeeft: het betreft een dure jas.

Neemt niet weg dat de verkoopster dat niet had mogen zeggen, maar ik kan de reactie van jouw schoonmoeder ook niet helemaal plaatsen..

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 15:03

Redrumfox schreef:
Ik begrijp de reactie van jouw schoonmoeder ook niet helemaal ''ja hallo, het regent buiten ontzettend hard he?''. Ik begrijp wel dat de verkoopster zegt dat je de volgende keer beter op moet letten dat de jas niet nat wordt. Zoals je zelf al aangeeft: het betreft een dure jas.

Neemt niet weg dat de verkoopster dat niet had mogen zeggen, maar ik kan de reactie van jouw schoonmoeder ook niet helemaal plaatsen..

Staat hier misschien een beetje krom, maar ze bedoelde van: ja het regent dus dat kan je niet voorkomen.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:03

Ik zou wel zo'n miep zijn om dit even te melden bij haar leidinggevende. Inderdaad voor zo'n bedrag mag je best wat klantvriendelijkheid verwachten!! Bloos

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:04

Willeke_ schreef:
Redrumfox schreef:

Staat hier misschien een beetje krom, maar ze bedoelde van: ja het regent dus dat kan je niet voorkomen.

Ah op die manier, nee dan begrijp ik wel dat je hier van staat te kijken. Ja Ik dacht dat je moeder het letterlijk zo had gezegd (aangezien een zin die begint met 'ja hallo' en eindigt met 'he?' op geen enkele manier vriendelijk over kan komen).

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:09

Redrumfox schreef:
Ah op die manier, nee dan begrijp ik wel dat je hier van staat te kijken. Ja Ik dacht dat je moeder het letterlijk zo had gezegd (aangezien een zin die begint met 'ja hallo' en eindigt met 'he?' op geen enkele manier vriendelijk over kan komen).

Dan nog moet je altijd netjes blijven. Het is wel een klant.

Ik zou lekker alsnog naar de bedrijfsleider gaan. Lachen Zo een reactie kan niet hoor.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:12

Opkomen voor je recht! Ik zou de baas erbiij roepen....

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:16

Die had ik er dus wel op aangesproken..

Ik hou er niet van als mensen zo doen.

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:17

Ach ja Knipoog, zulke mensen hou je altijd. Ik vind het een beetje dramatisch om de baas er bij te gaan roepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:18

LovingTweety schreef:
Redrumfox schreef:

Dan nog moet je altijd netjes blijven. Het is wel een klant.

Ik zou lekker alsnog naar de bedrijfsleider gaan. Lachen Zo een reactie kan niet hoor.

Ik heb ook in een winkel gestaan, en jij wil niet weten hoe grof en onbeleefd (en soms gewoon vals) mensen kunnen zijn naar winkelpersoneel....

Ik bleef ook niet altijd netjes. En dat de klant dan niet terugkomt, dikke pech. Zulke mensen wil je toch niet in de winkel. En de ervaring is dat mensen die het leuk vinden om te schelden of grof te worden, vaak alleen maar in de uitverkoop kopen, of alleen een shirtje....

Overigens kan ik uit het verhaal van TS niet halen op welke toon dat meisje het heeft gezegd, ik ivnd het erg moeilijk om daar iets over te zeggen. De 1 lacht om zo'n opmerking, en de ander is diep beledigd.... ik kan er echt geen oordeel over geven

Het verhaal van TS lijkt me wel anders, hoor, ook omdat het om een dure jas gaat Lachen

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:22

Vind wel dat de klant koning is, maar dit hoeft niet uitgebuit te worden. Zo persoon achter de toonbank, behoort beleeft te zijn, maar hoeft ook niet de grote monden van de klant te accepteren. Je doet allemaal je best. En vaak is het zo, dat het personeel wat in een winkel werkt, handelt in opdracht van...... Mes snijdt aan 2 kanten
En het maakt geen klap uit of iets 9 euro kost of 90 euro kost, als het vervangen ect dient te worden, dan moet dat kunnen.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:35

Mensen hoeven idd geen grote mond te accepteren. Maar dit is een hele logische reactie waarom hij nat is. Bovendien, misschien is er wel iets met die moeder (als voorbeeld) en dan krijgt ze ook nog eens zo'n opmerking.

Nee, ik vind dit niet kunnen. Welke baan je dan ook hebt, je moet netjes blijven. Dan kan niemand jou iets kwalijk nemen.

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 15:46

LovingTweety schreef:
Mensen hoeven idd geen grote mond te accepteren. Maar dit is een hele logische reactie waarom hij nat is. Bovendien, misschien is er wel iets met die moeder (als voorbeeld) en dan krijgt ze ook nog eens zo'n opmerking.

Nee, ik vind dit niet kunnen. Welke baan je dan ook hebt, je moet netjes blijven. Dan kan niemand jou iets kwalijk nemen.

Ben ik wel met je eens, ik heb vandaag toevallig telefoontraining gehad op stage en als je dan hoort hoe je mensen moet behandelen, da's wel even het tegenovergestelde van dit.

draverr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:50

Mijn schoonmoeder mag ze voor alles uitmaken hoor ! Tong uitsteken

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:50

draverr schreef:

ROFL

Roosii3jJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:51

ik snap dat ze even controleren enso, maar zo een reactie hoort een verkoper ook niet te geven. Nors opkijken

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:51

Maar welke baan je dan ook hebt, je moet ook netjes behandeld worden...

Ergens vind ik het ook wel heel wat dat ze hem terug nemen als hij nat is geworden. Dan is hij in principe niet nieuw meer, ruikt anders. Ik vind dat ze daar best wat van mogen zeggen. En ik kan me ook wel voorstellen dat ze een opmerking maakt als iemand zo de winkel uit loopt.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 30-09-08 15:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 15:53

draverr schreef:

Haha! Nagelbijten / Gniffelen
Nouja, ik heb echt een hele lieve schoonmoeder waar ik ook echt gek mee ben, dus nee, zo'n opmerking van een wildvreemd persoon over haar, dat vind ik niet zo heeeeul leuk.

yakima

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 15:54

beetje overdreven opgeblazen verhaal...

komt van beide kanten denk ik. verkoopster heeft het anders opgevat dan waarschijnlijk de bedoeling is, je schoonmoeder hetzelfde. er gebeuren nou eenmaal dingen, moet je dan overal bij stil gaan staan?

Willeke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 15:57

yakima schreef:
beetje overdreven opgeblazen verhaal...

komt van beide kanten denk ik. verkoopster heeft het anders opgevat dan waarschijnlijk de bedoeling is, je schoonmoeder hetzelfde. er gebeuren nou eenmaal dingen, moet je dan overal bij stil gaan staan?

Hoe bedoel je precies "opgeblazen"? Bloos
Inderdaad, het is denk ik miscommunicatie geweest. Maar dan die opmerking van de verkoopster, die vind ik niet kloppen.