laptop aanschaffen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lorelei

laptop aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 16:43

hallo bokkers:

ik ben van plan om een laptop aan te schaffen,maar heb echt geen verstand van die dingen Bloos
kan ik met een laptop hetzelfde als met een gewone pc?
en hoe werkt dat met internet,moet ik apart internet aanschaffen of kan dat op de zelfde lijn als waar onze pc internet van krijgt?

en vaak als ik kijk bij latops op internet staan er allerlei gegevens bij over geheugen endergelijke.
ben bang als ik in de winkel ga kijken dat ze mij gewoon een dure gaan aansmeren met allerlei dingen die ik helemaal niet nodig heb.
weet iemand wat een beetje een normaal geheugen is?

hoop dat je er hier mensen zijn die verstand hebben van laptops en die mij wat informatie kunnen geven

siskeh

Re: laptop aanschaffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 16:45

er zijn wel bepaalde merken die vaak beter zijn,
ik heb 1 jaar een laptop van acer gehad, maar die was zo kapot
nu heb ik er 1tje van Hp en ben tot nu toe tevreden

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 17:36

dat hoor ik vaker dat acer laptops minder goed zijn.
heefd iemand ook ervaring met laptops van packard bell?

dienetjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 17:46

siskeh schreef:
er zijn wel bepaalde merken die vaak beter zijn,
ik heb 1 jaar een laptop van acer gehad, maar die was zo kapot
nu heb ik er 1tje van Hp en ben tot nu toe tevreden

Ik heb nu al ruim een jaar 1 van acer en doet het echt prima.

Verder zit er op veel laptops ondertussen draadloos internet. Als je dat thuis hebt kan je daar ook op. En soms ook bij bedrijven enz. Verder zou ik nadenken over hoeveel USB poorten wil je cd's kunnen branden ja of nee.

En voordat je tot aanschaf overgaat kan je langs een goede computer winkel (geen kijkshop of media markt ,expert enz.). En samen met iemand van daar kijken wat bij je past. Welk geheugen. Uiteraard zeggen ze dat het grootste geheugen altijd het beste is maar hangt wel een beetje van jouw wensen af.

Als je nog meer wil weten dan hoor ik het wel.

En vooral niet te overhaast dat is zo zonde het is natuurlijk wel een grootte inverstering.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 18:39

bedankt voor je reactie
zou dit bijvoorbeeld een goede laptop zijn:?

Specificaties: Ingebouwde webcam. Processor: AMD Sempron 3600+. Werkgeheugen: 2048 Mb. Harde schijf: 160 Gb. DVD-rewriter +/-RW dual layer. Multikaartlezer 4-in-1. Grafische weergave via nVidia GeForce Go 7000M met max. 831 Mb Turbo Cache. DVI-I monitoraansluiting. 4x USB 2.0 aansluitingen. 10/100 Ethernet-aansluiting. Draadloos LAN WiFi 802.11 b/g. Stereo luidsprekers. Energiebesparingsknop. Met Windows Vista Home Premium NL/ENG.

verder wil ik gewoon graag op de laptop kunnen internetten,foto's plaatsen/misschien wat spelletjes doen,cd's branden is ook altijd wel fijn.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 00:15

Ik heb een acer laptop. En die is ijzersterk! Heeft zowel een kop koffie als een paar weken later een glas rose overleefd.

Ik heb draadloos internet, zit inderdaad volgens mij in iedere laptop ingebouwd. Uiteraard kan het ook gewoon aan de kabel.
Als je al een internet aansluiting op je andere computer hebt kun je een router kopen, die zorgt voor draadloos netwerk in je huis, dus kun je met je laptop overal op internet. Beveilig wel je netwerk hiervoor!!!!

Die laptop die je beschrijft is volgens mij wel wat. Alleen dat windows vista weet ik niet. Ik heb het zelf niet, hoor wel van heel veel mensen dat het helemaal niets is. Veel te zwaar voor gewoon simpel werk. Oftewel wat jouw plannen zijn. Maar daarover kunnen ze je beter adviseren in een winkel.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:50

Heb je echt een laptop nodig of vind je het gewoon "leuk" om er een te hebben. Houd in gedachten dat onderdelen die kapot zijn van een laptop niet zomaar te maken zijn, terwijl dat bij een pc wel kan.
Ik heb ook een Acer laptop gehad, maar na 2 jaar was ie hardstikke overleden, en de reparatiekosten zouden hoger zijn dan dat ik een nieuwe zou kopen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:57

Hoi,

ik werk in een electrozaak en wij verkopen ook laptops. Koop NOOIT maar dan ook NOOIT Acer! Die krengen zijn zo snel stuk, eens ze stuk zijn geweest blijven ze ook stuk... Duurt ook ongelooflijk lang eer ze hersteld zijn. Heb zelf ook Acer, kalf dat ik ben Knipoog Deze was na 3 maand stuk, vriendin van mij haar acer, na 2 weken stuk, oude klasgenoot van mij haar acer, na 1x opstarten stuk...

Koop het dus nooit Haha!

Met een laptop kan je evenveel als een gewone computer, en internet werkt op dezelfde manier Knipoog Er bestaat ook mobile internet voor laptops, maar dat kost meer dan een gewone verbinding.

ik stuur jou even een pb!

kamaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 13:58

Toshiba en hp's zijn erg goede merken..
Verder qua processor ligt het er ook aan wat je er mee wilt doen, hoeveel Gb qua geheugen idem aan processor.
Wat wil je uitgeven?
Hoeveel inch wil je je scherm?
Verder idd hoeveel usb poorten wil je..
Kijk anders es op kieskeurig daar kun je recencies lezen van anderen.
Als je wat meer info geeft wil ik wel es voor je kijken op kieskeurig en je een paar goede adviseren.

Draadloos netwerk(kaartje) zot bijna overal op tegenwoordig en vista is een prima programma na de 1e servicepack hoor, tis even wennen maar voor de rest een erg mooi en handifg programma.
Het voordeel is voor een leek...dat dit programma niet zo makkelijk crasht als met xp of een ouder bestuurprogramma.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:02

IK GA VOOR EEN MACBOOK!!

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:03

Dell zijn ook fijne laptops.
Bij mijn man op het werk werken ze er allemaal mee.
(en dat zijn er een heleboel Haha! )

Vista heeft ook aardig wat nadelen hoor!
Wij hebben thuis 2 pc's en 2 laptops waar allemaal xp professional op draait.
Op 2 draait ook vista extra (alleen voor mijn mans werk), maar zelf werken we privé thuis alleen met XP prof.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 30-09-08 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:05

Als ik jou was zou ik sowieso langs allemaal verschillende winkels gaan en je laten informeren.

Acer heb ik ook erg slechte verhalen over gehoord.

Ik heb zelf een Toshiba en ben er erg tevreden mee!

Wij hadden al een modem voor onze pc en hebben een router erbij gekocht voor de laptop.

Brainless; Dell heeft erg mooie ook, maar nadeel dat je ze alleen kan bestellen. Hier is geen winkel van...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:06

Macbook zijn naar het schijnt ook van de betere soort, maar toetsen zouden naar het schijnt redelijk snel mankeren?

_Blacky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:08

ik had een acer en die was binnen een jaar kapot.

Nu heb ik een dell, hele fijne laptops, en als er mis is moet je gewoon bellen, en dan binnen 5 dagen heb je een monteur op de stoep staan. erg goede service.
Enige nadeel is dat ze alleen via internet te bestellen zijn.

dorieeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:09

Ik heb zelf ook een macbook, en ik heb echt helemaal nergens last van! Haha!
Ik doe zelf veel met fotografie, en daar zijn macbooks echt geniaal voor! Clown

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:11

Mijn collega heeft ook macbook en is er enorm tevreden van hoor, hij raadt me deze ook aan Haha! Maar ja, bij elke laptop gaat er een roddeltje rond he Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:15

ik heb een acer harstikke fijn ding Ja als je hem netjes bijhoud dan doet die het prima hoor.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:21

Mijn neefje zegt ook dat hij tevreden is mijn zijn Acer. Nou best toch... Maar van veel andere mensen om mij heen hoor ik slechte dingen. Misschien moet je het maar net treffen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:23

Sence schreef:
Mijn neefje zegt ook dat hij tevreden is mijn zijn Acer. Nou best toch... Maar van veel andere mensen om mij heen hoor ik slechte dingen. Misschien moet je het maar net treffen.

Ik denk dat het ook maar net is hoe je er mee omgaat Knipoog , mijn vader werkt met in dat wereldje en zegt dat het prima computers zijn als je ze maar wel regelmatig scant en opschoont

Ettesil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:24

Acer is wat laptops betreft inderdaad niet je van het. Maar ook zeker geen Packerd Bell nemen. Die zijn reuzeslecht. Dell is inderdaad wel oke. Zo ook Compaq en HP.
Succes met je keuze!

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:24

Dat sowieso ja. Maar wat ik had gehoord is dat de scharnieren van het beeld zeg maar snel lam worden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 14:25

Wij hebben een acer pc en een toshiba laptop, met de laptop veel minder problemen dan met de pc Lachen Maar net wat Yvank_ zegt: een acer moet je echt regelmatig opschonen.

Toshiba werd ons iig aangeraden als sterk merk, mijn laptop werkt prima op de router dus ik heb gewoon draadloos internet Lachen
Wat voor laptop je nodig hebt, hangt af van je gebruiksdoelen.

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 19:25

heel erg bedankt voor alle reacties,ik heb er zeker wat aan!
uiteraard zijn alle reacties nog welkom!

lorelei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-08 20:46

Setti schreef:
Acer is wat laptops betreft inderdaad niet je van het. Maar ook zeker geen Packerd Bell nemen. Die zijn reuzeslecht. Dell is inderdaad wel oke. Zo ook Compaq en HP.
Succes met je keuze!

zou je mij misschien kunnen vertellen wat er slecht is aan een laptop van packard bell?
want onze pc thuis is eentje van packard bell en die is echt goed.

dienetjeJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-08 20:53

lorelei schreef:
bedankt voor je reactie
zou dit bijvoorbeeld een goede laptop zijn:?

Specificaties: Ingebouwde webcam. Processor: AMD Sempron 3600+. Werkgeheugen: 2048 Mb. Harde schijf: 160 Gb. DVD-rewriter +/-RW dual layer. Multikaartlezer 4-in-1. Grafische weergave via nVidia GeForce Go 7000M met max. 831 Mb Turbo Cache. DVI-I monitoraansluiting. 4x USB 2.0 aansluitingen. 10/100 Ethernet-aansluiting. Draadloos LAN WiFi 802.11 b/g. Stereo luidsprekers. Energiebesparingsknop. Met Windows Vista Home Premium NL/ENG.

verder wil ik gewoon graag op de laptop kunnen internetten,foto's plaatsen/misschien wat spelletjes doen,cd's branden is ook altijd wel fijn.

Ik zou niet voor die processor kiezen zijn heel langzaam. Heb ik ook en met altijd zoo lang wachten. Volgens mij was intel ofzo wel snel. Verder ziet het er goed uit. Vooral multikaartlezer is erg handig. Kan je lekker het chippie van je digitale camera / telefoon indoen en dan leest die ze uit. Heel handig.

Ik blijf zweren bij een acer laptop nooit iets mee gehad. Ga er dan ook wel gewoon voorzichtig mee om. Al hoe wel hij is ook al 3 keer gevallen. En aangevallen door de kat.