als je tijd kon terugdraaien wat dan ??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saffire

als je tijd kon terugdraaien wat dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-08 13:18

wat zou jij willen terugdraaien als dat kon ??
ik zou dan een paar jaar terugdraaien

dus wat zo jij aan je verleden willen veranderen ???

luna1

Re: als je tijd kon terugdraaien wat dan ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 13:43

het enigst wat ik zou willen is mijn overlden merrie nog eens zien..

De fouten die ik heb gemaakt/zal gaan maken ooit zijn lessen oor in de toekomst ik stoot mijn hoofd nooit 2 maal aan de zelfde balk.
Ik geloof in het lot en zo heefthet moeten zijn......

Gr Gemma

Dirndl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:01

Dan zou ik de tijd een paar maanden terug draaien. Ik zou nooit zijn vreemd gegaan en ik zou liever geweest zijn.

Maar ik heb geleerd van de fouten die ik heb gemaakt en zal ze ook hopelijk nooit meer maken Lachen

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:08

Nou, dat is een hele waslijst.

- Dan was ik eerder op dieet gegaan al toen ik klein was, had me een hoop gepest op school gescheelt..
- Had ik vaker naar school gegaan, zodat ik niet elk jaar een niveau lager hoefde, nou moet ik namelijk nog 8 jaar naar school. Boos!
- Had ik meer moeite gedaan voor de jongen die ik een paar weken geleden nog heel leuk vond, nu is het namelijk over.
- Had ik nooit een jong paard gekocht wat nog niet zadelmak was. Huilen
- Was vorig jaar nogal uh wild met jongens, wou dat ik niet zo wild geweest was, heel mn goede reputatie is namelijk foetsie. Ach gut
- Had ik liever gedaan tegen mn moeder..

Zijn nog wel meer dingen, maar daar kom ik nu even niet op. Tong uitsteken

Icecrystal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:11

ik zou afscheid nemen van mijn vader... en minder ruzie gemaakt hebben met mijn moeder..
ook zou ik nooit begonnen zijn met roken!

Goldenflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:11

Tja, teveel dingen om op te noemen.

1) Ik zou meteen voor economische opleiding kiezen ipv dierenopleiding. Hierdoor had ik dus één studiejaar vergooid, ook al heb ik aardig wat geleerd over de dieren zelf.

2) Spontaner zijn en meer risico's durven nemen met nieuwe mensen leren kennen

3) Havo ipv mavo doen. Volgens de leraren kon ik uitstekend aan, maar bleef liever op vbo/mavo. Dat was vanwege mijn onzekerheid, verlegenheid en weinig zelfvertrouwen.

4) Mezelf laten inzien dat ik toch een leuke en zelfverzekerde meid ben en dat ik beslist niet dom en lelijk ben.

5) Schijt hebben aan andere mensen (klasgenoten) als ze iets zeggen over je eten zoals wat eet je toch vaak vette en ongezonde dingen of wat eet je toch veel terwijl ik gezonde gewicht had. Hierdoor kreeg ik eetstoornis. Ik werd gewoon onzeker van andere mensen en op gegeven moment vond ik mezelf ook dik.

edit: 6) Door mijn eetstoornis en andere persoonlijke problemen liep ik nog eens een studiejaar mis! Dus in totaal 2 jaar! Ik vind elke dag nog erg jammer dat ik 2 jaar heb vergooid. Huilen
Laatst bijgewerkt door Goldenflower op 29-09-08 14:15, in het totaal 2 keer bewerkt

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:12

tja tuurlijk zou ik ook wel eens de tijd terug willen draaien, mja het heeft zo moeten zijn en hopelijk leren we van onze fouten.
als ik kon zou ik mijn hele leven over doen maar dan natuurlijk wel met de wetenschap die ik nu ook heb met welke fouten ik gemaakt heb enzo. maar ook perfecte mensen bestaan niet dus al had ik misschien niet dezelfde fouten gemaakt dan wel andere en misschien waren die nog wel veel erger geweest.
en ik baal wel enorm van beslissingen die ik in de toekomst gemaakt heb en als ik het destijds anders had ik gedaan dan had ik nu niet gezeten waar ik zat en mag toch echt niet klagen ondanks alle ups and downs ben ik behoorlijk gelukkig!

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:12

Zou ik beter mijn best op school hebben gedaan (had me nu n jaar gescheelt) en dan zou ik n ander paard hebben gekocht.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:15

Gek zeg ik kan nu niets bedenken wat ik zou veranderen als ik de tijd terug zou kunnen draaien. Op het moment gewoon helemaal niets, misschien weet ik straks iets.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:16

Er zijn wel een aantal dingen die ik over zou doen, maar ik denk dat ik juist door deze fouten zo geworden ben zoals ik nu ben. En daar ben ik prima tevreden mee. Het is denk ik niet voor niks allemaal zo gelopen.

polly2

Niets....helemaal niets...

Alle fouten die ik in het verleden heb gemaakt...en alle goede dingen die ik heb gedaan, maken me tot wie ik nu ben...
Spijt hebben van dingen moet je niet te lang blijven achtervolgen. Dan groei je niet.
De toekomst ligt voor je...aan terugkijken heb je alleen wat, als je dit voor je toekomst gebruikt.

Redrumfox

Ik zou het twee maanden terugdraaien zodat ik weer bij Phillip zou zijn en dat ik het dan slimmer had aangepakt. We zijn nu goede vrienden, maar zelf had ik het liever anders gehad en hij toen ook: ik weet alleen niet of hij het nu nog steeds wil en ik durf het niet te vragen - kan ook niet -, dat had ik toen moeten doen. Stom stom stom.

Verleden wil ik verder niets aan veranderen: die rotjeugd heeft me gemaakt tot wie ik nu ben: ik houd van mezelf en ben trots op hoe ik nu ben. Daar zou ik niets anders aan willen hebben.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:17

ik zou een hoop dingen anders doen Knipoog

maar ....die gebeurtenissen hebben mij wel gemaakt tot het mens wat ik nu ben Ja

en wie weet wat ik dan voor persoon geworden zou zijn Haha! Whoosh!

van sommige dingen heb ik spijt..........

sommige keuzes had ik anders moeten maken............

maar het leven bestaat nu eenmaal uit fouten maken en daar leer je meestal van Clown

mijn leven moest lopen zoals het gelopen is Ja

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:18

Ik geloof ook dat de keuzes die je maakt,een les zijn.
Ik denk dan ook dat als ik iets terug zou draaien,of zou veranderen in het verleden,dat het leven van nu er anders uit zou zien.

Het enige waar ik echt heel erg spijt van heb,is dat ik vroeger nog veel met mijn ex om ging,onder de ogen van mijn vriend.
Hij vond dat heel erg,maar ik vond dat het moest kunnen.
Terugdraaien zou ik niet doen,want onze relatie is er veel sterker door geworden!

Wel zou ik graag nog eens een dagje in mijn leven als 10jarige willen staan,gewoon,om nog eens te beleven hoe alles toen was Lachen

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:20

Ik zou de tijd niet terug willen draaien, want ik heb destijds die keuzes gemaakt Lachen

Niet altijd de beste keuzes, maar ik heb er altijd wat van geleerd. Dus ik wil die wijze lessen niet kwijt Knipoog

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:28

Dat ik Nora, manegepaard, niet heb gekocht toen ze kreupel was. Nu is ze al meer dan een half jaar weg en ik mis haar nog vrijwel dagelijks. Voor de rest eigenlijk niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:31

S
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-07-23 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:33

Ik zou helemaal niets veranderen. Heb totaal geen dingen die ik anders zou willen doen. Lachen

brendaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:36

Ik zou zoveel dingen willen terugdraaien,

Ik wou dat ik liever was geweest voor mijn moeder
Ik wou dat ik eerder had gevoelt wat ik nu voel voor een jongen want nu ben ik hem kwijt..
Ik wou dat ik beter mijn best op school had gedaan

en nog veel meer, maar ik heb van alles ook geleerd!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:38

Als ik de tijd had terug kunnen draaien had ik teruggedraaid naar een aantal jaar terug en mij nooit zo laten meeslepen door mijn ex.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:40

tja, ik ben eigenlijk best tevreden over mn leven tot nu toe..
misschien toch ietsje beter mn best op school doen idd.

qua paarden, niet meer de fout maken om onze oude pony op een volle wei te zetten zodat die hoefbevangen werd.
en met mn arabier meer rijden en les nemen zodat ik daar meer plezier aan had beleefd...

maar verder, nee er hoeft niet echt iets te veranderen..
weinig echt genante momenten gehad Knipoog

amazone77

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:42

ik zou als het kon de tijd 5 jaar terug draaien toen mijn moeder overleed.
ik zou haar nog een hele dikke kus willen geven en zeggen dat ik ontzettend veel van haar hou.

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:43

Waarom denkt iedereen aan zichzelf? Wat te denken van het voorkomen van oorlog, de mensen waarschuwen voor de Tsunami, en dat soort ingrijpende dingen? Dat is toch wat ik zou veranderen.

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:47

Omdat mensen egoïstisch zijn, en ik zou niet echt niet weten hóé je in godsnaam een oorlog zou moeten voorkomen, omdat ik daar niet bij ben geweest en niets van die situatie weet. En van de situaties in mijn eigen leven ben ik een expert Lachen

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 14:51

_Micha_ schreef:
Omdat mensen egoïstisch zijn, en ik zou niet echt niet weten hóé je in godsnaam een oorlog zou moeten voorkomen, omdat ik daar niet bij ben geweest en niets van die situatie weet. En van de situaties in mijn eigen leven ben ik een expert Lachen

Als de geschiedenis boeken na leest weet je precies hoe wie en wat er aan de situatie voor af is gegaan. Zo zou het kunnen.