ik heb de zenuwen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amigos_

ik heb de zenuwen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 17:18

Hallo,
Ik ben zo zenuwachtig dat ik me verhaal hier maar even kom doen, misschien dat jullie me van me zenuwen af kunnen helpen Knipoog

Zoals een aantal van jullie weten heb ik al een hele lange tijd last van een eetstoornis. (Nu zo ongeveer 5 jaar)
Ik heb hiervoor in het ziekenhuis gelegen, sondevoeding gehad en knapte daar weer op maar zocht verder geen hulp, ik viel dus weer terug en leefde 5 jaar lang in mijn eigen wereldje.
Tot een aantal weken geleden bij mij een knopje omging, ik heb me toen vrijwillig aangemeld bij een kliniek voor een klinische opname. Nou zit je daar natuurlijk niet 1,2,3 dus de tijd verstreek en toen opeens kreeg ik een brief in de bus voor een intake gesprek eigenlijk veel vlugger als ik had verwacht, maar nog steeds zat er een week tussen dus ik legde het een beetje naast me neer. Maar nu is die week al om en is morgen dus "de dag".

Morgenochtend om 11 uur heb ik dus die intake en ik ben nog nooit in me hele leven zo zenuwachtig geweest als nu, ik kan overal om huilen en voel me vreselijk. Morgen zet ik de 1e stap naar hopelijk een heel ander leven en ik kan me zenuwen nu dus echt niet even opzij zetten. Lezen, tv kijken en zelfs bokken helpt niet. Ik denk dat ik vanacht niet heel lekker zal slapen. Bloos

Iemand enig idee hoe ik de avond door kan komen zonder gek te worden van mezelf Tong uitsteken

Catori

Re: ik heb de zenuwen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:22

Heel veel bokken Haha!

Nee hoor grapje.

Als eerste wilde ik even zeggen dat ik het stoer vind dat je de stap genomen hebt en ervoor gaat!
Toppie!

You go girl!!

En hoe je de avond doorkomt?
Ik heb nog een huis dat opgeruimd moet worden, hihihi.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:23

Ik weet niet hoe je je avond door moet komen, heb niet echt bruikbare tips.
(ik zou zeggen: tv, bokken, maarja dat doe je al)

Maar ik wil wel even zeggen dat ik dit HEEL DAPPER van je vindt, dat je deze stap genomen hebt.
Ik wil je dan ook sterkte en succes wensen morgen en natuurlijk ook de tijd tot de intake Lachen

Elpharo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:24

Wow, moet ten eerste wel even zeggen dat ik je geweldig stoer en HEEL dapper vind! En heel erg knap dat je dit vrijwillig wil gaan doen. Petje af, heel veel succes met alles!

Ik zou lekker nog even naar buiten gaan. Het is de laatste mooie dag voorlopig, dus waarom niet. Kijk lekke rom je heen, misschien zie je nog wel iets waardoor je afgeleid wordt. Doe iets geks, ga de eendjes broodjes voeren...weet niet hoe broodjes voeren en jij samen gaan, maar het is een idee.

Probeer het hele verhaal te rationaliseren, soms kan het helpen. Want waarom zo zenuwachtig! Je weet kennelijk al wat je wil en ook al zal het moeilijk worden allemaal, de eerste stap heb je allang gezet, dit is gewoon de volgende. Die eerste heb je ook overleefd, deze komt ook helemaal goed, weer een stapje dichter bij je doel. Helemaal super. En echt, nogmaals succes, ik vind je echt geweldig dapper!

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 17:30

@nektosha heel aardig aangeboden dat ik je huis mag komen poetsen, maar ik weet niet wat erger is zenuwachtig op de bank zitten of schoonmaken Knipoog Haha!

@Elpharo naar buiten even wandelen is misschien wel een goed plan. Lachen

@Lizz bedankt voor je berichtje Bloos

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:31

het is ook niet niks wat je gaat doen, dus van mij mag je lekker huilen vanavond, blijf rustig, neem een lekker warm bad of even een goede wandeling in de frisse lucht. Succes morgen en ik vind het een hele knap besluit wat je genomen hebt, wees maar trots op jezelf.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 17:44

echt tips vind ik lastig , bokken , lezen , tv kijken maar even niet te veel over de intake praten denk ik.

Super dat je het doet! Heel dapper , ik hoop dat je dat zelf ook beseft. Heel veel sterkte en succes morgen

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 18:20

Nou ik ga even een lekker gezichtmaskertje nemen, even ontspannen met een muziekje aan en lekker mee zingen. Verder zal het idd toch bokken worden en tv kijken en hopelijk is de avond dan redelijk snel om.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:26

Allereerst: Meid wat ben jij ontzettend dapper dat je hulp hebt gezocht. Jij komt er wel!

En wat je kan doen is inderdaad een 'relax' avondje. Maskertje, in bad, zoek een zonnebank, ga meezingen met foute liedjes, ga bellen met vriendinnen.

Heel veel succes morgen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 18:27

Heel goed dat je hulp hebt gezocht en zenuwachtig zijn is echt verschrikkelijk! Maar wel normaal hoor!
Probeer leuke dingen te doen zodat je afleiding hebt, dan gaat het een stuk beter!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:43

Knap van je!!!!
Het zal niet makkelijk zijn.. dus houd je sterk!

Ik zit momenteel in een psychiatrische inrichting.... tis echt heel erg zwaar.
Sterkte morgen en met je zenuwen!!!! Ik was ook zo vreselijk bang van te voren.

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:48

Je bent nerveus, kunt overal om huilen en je voelt je vreselijk.....
Opeens ging er een knopje om.....
Een opening voor een nieuw, ander leven.....
Super dat je daadwerkelijk stappen onderneemt en hulp vraagt...het is heel belangrijk dat je zelf nadenkt over wie je bent en wie je graag zou willen zijn....is het jouw zelfbeeld of een beeld zoals de maatschappij het wil zien.....
Is alles wat je doet jouw keuze of wat de ander van jouw verwacht ?
Hoor jij bij de denkers of de doeners, zit je wel bij de goede groep ???.....wat kun je goed en doe je graag en wat niet....
Ieder leven is een verhaal op zich, zoals je denkt en zoals je doet......maar dat is vaak niet 1 2 3 uit te leggen.....
Pak pen en een schrift , schrijf op wat je totnogtoe bezighoudt, flitsen in je leven positief of negatief.....
maar ook zoals je het graag zou willen en wat absoluut niet......
Hiermee kun je de avond wel door komen.....blijf dit doen in goede en in slechte tijden.....als jij jezelf leert begrijpen kunnen je hulpverleners het ook en kunnen ze je sneller helpen, tegelijk leren zij hier ook weer van !

Niet de lengte van je leven is het belangrijkst, maar wel de inhoud die je eraan geeft !
Balans zoeken tussen lichaam en geest en tevreden zijn met jezelf......daar moet aan gewerkt worden !!!
Zoek uit wat jouw balans verstoord !

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 19:59

Succes morgen!
Ik weet ongeveer wat je doormaakt, zelf ben ik 4x opgenomen geweest.
Het is het beste meid. Ach gut

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:07

Dank jullie wel voor alle lieve berichtjes.
Ik heb uiteindelijk zitten bellen, tv gekeken en beetje internetten.

Gelukkig moet ik er morgenochtend al om 11 uur zijn dus ik hoef er niet heel de dag tegen aan te hikken Pling Bloos

@broadway dat van dat huilen heb ik heel erg, normaal huil ik eigenlijk nergens om en nu je hoeft maar naar me te kijken en de tranen komen echt vreselijk!

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:20

hoi Nathalie, heb jouw profiel gelezen.....een spannend, leerzame verhaal, zelfs wat sprookjes-achtigs.....waar twijfel en geluk inelkaar overlopen....
jammer dat er wat bladzijdes missen.....ik zit nu met vraagtekens over wat er mis is gegaan dat je nu in een psychiatrische inrichting zit......
ook jij veel sterkte toegewenst !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:22

Kan je niet echt tips geven.. Maar wil wel even zeggen dat ik het SUPER van je vind dat je deze stap zet! You go girl! OK dan! Heel veel succes en kracht toegewenst! Ja

abba87

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:30

nou wat bij mij altijd helpt is als ik zenuwachtig ben om aan iets leuks te denken wat je spannend vondt of probeer afleiding te vinden bij dieren dat werkt ook heel super en veel succes morgen!!!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:32

broadway schreef:
hoi Nathalie, heb jouw profiel gelezen.....een spannend, leerzame verhaal, zelfs wat sprookjes-achtigs.....waar twijfel en geluk inelkaar overlopen....
jammer dat er wat bladzijdes missen.....ik zit nu met vraagtekens over wat er mis is gegaan dat je nu in een psychiatrische inrichting zit......
ook jij veel sterkte toegewenst !

heb je gepb't. Knipoog

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:34

Ik weet niet hoe ik je stress weg kan halen.
Maar wil je wel zeggen dat ik je een kanjer vind dat je die stap hebt gezet.
En ik wens je heel veel goeds toe en dat je straks maar een mooie toekomst mag gaan krijgen.
En je probleem in de hand zult gaan krijgen

Amigos_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 20:40

Nou uiteindelijk helpen alle lieve berichtjes van jullie al heel veel! Heel erg bedankt iedereen.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:43

Heb ook geen tips maar je bent goed bezig zo volgens mij. Knipoog Heel veel sterkte morgen, je bent hartstikke dapper!

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 20:48

Luister meis, er kan helemaal niks ernstigs gebeuren. Ze willen gewoon met je praten, zal wel een lang gesprek worden, maar toch praten met elkaar. Zet het even uit je hoofd, probeer een boek te lezen of zo, kijk een DVD, doe een spelletje als je die hebt, ga lekker verder bokken... maar probeer er even niet meer aan te denken, zowiezo heb je je nachtrust ook nodig en het zal morgen best wel een zware dag voor je worden. Toch vindt ook ik het super van je dat je het hier op Bokt verteld. En die mensen willen je alleen maar helpen om ervan af te komen.

Ontzettend veel sterkte toegewenst en probeer maar aan paardjes te denken! Ach gut

broadway

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 22:27

amigos....tranen kunnen stromen van geluk.....tranen kunnen stromen door verdriet.....tranen kunnen stromen om iets te verwerken, laat die tranen maar komen.....je hoeft je er niet voor te schamen hoor !!!
We leven in een wereld van , niet zeuren en gewoon doorgaan, vooral de gevoeligsten onder ons hebben het heel zwaar, want toon je enige emotie dan zien ze je als gestoord of abnormaal, dat is waarom emoties weggedrukt worden .....
Als gevoelsmens ga je je dan schuldig voelen maar durft er niet tegenin te gaan en dat breekt je op den lange duur óf lichamelijk óf geestelijk op.....dan voel je je ook schuldig als het bij jouw goed gaat en bij iemand anders slecht....wil je je eigen pluspunten niet meer weten/horen en kom je in een neerwaartse spieraal terecht !!!
Waar ging het mis....neem de tijd om te verwerken en een nieuwe doel te vinden in je leven , probeer die neerwaartse spiraal te doorbreken !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 07:31

Heel veel succes en sterkte bij de intake. Ik weet hoe het voelt, al is het voor mij alweer wat jaren geleden.

Amigos_ schreef:
normaal huil ik eigenlijk nergens om en nu je hoeft maar naar me te kijken en de tranen komen echt vreselijk!

Huil maar gewoon. Ik heb nooit in mijn leven zoveel gehuild als vlak voor en tijdens mijn opname, maar het heeft helend gewerkt. Onthoud dat je het uiteindelijk wel zelf moet doen, maar je hoeft het niet meer alleen te doen.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-08 07:35

Succes meiske!!!!