Wasmachine aan de wandel.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Draakje

Wasmachine aan de wandel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 16:14

Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een gloednieuwe wasmachine
van het merk LG. Met de machine is verder niks mis, makkkelijk in gebruik en maakt weinig lawaai met wassen.
Omdat we een houten vloer hebben op zolder maakt ie wel lawaai tijdens het centrifugeren. dat was buiten nog te horen.
dit hebben we redelijk kunnen verhelpen met een wasmachinebak, trillingdempende blokjes onder de poten en onder de wasmachinebak nog een trillingdempende wasmachinemat. dit alles helpt redelijk tegen het lawaai, alleen nu gaat de wasmachine steeds aan de wandel.
zou een wasmachineverhoger daar bij kunnen helpen of gaat de machine dan nog aan de wandel.
het is erg vervelend dat hij steeds blijft wandelen, zelfs op 400 toeren gaat hij er vandoor.

ben momenteel ten einde raad omdat we alles al geprobeerd hebben, behalve dan een wasmachine verhoger.
ik ben bang dat de machine omvalt als ie op zo'n verhoger staat.
Wie heeft er een oplossing?

Babsie_Flash

Re: Wasmachine aan de wandel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:16

verzwaren? als hij zwaar genoeg is blijft hij staan..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:19

nee, hij staat niet waterpas..... even goed meten dus. Heb ik ook gehad, en bij mij loopt het echt schuin in de bijkeuken. Nu staat hij eindelijk goed( wel scheef) maar niemand mag er aan komen van mji!

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:22

zit er niks vast in de filter? (een haarspeltje of een muntje of zo)
Toen er bij mij een muntje in de filter zat ging hij ook aan de wandel.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 16:45

jep dan staat hij inderdaad niet goed.
Mijn nieuwe wasmachine deed het ook. Ik was er net op tijd bij mijn droger viel er bijna vanaf. bij 400 toeren ging hij ook heel mijn washok door en inderdaad een herrie! omdat ik dus ook een houtenvloer heb (stawagen) lukte het niet hem waterpas te zetten. nu heeft mijn vader er een grote betonnen tegel onder gelegt en daarop waterpas gezet en nu kan ik 1200 toeren draaien en hoor je hem amper. Toch even goed afstellen dus!

duikpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 18:09

Ik denk dat het het merk is..... wij hebben ook een LG op zolder staan en soms denk ik dat er een vliegtuig opstijgt en als ik dan boven kom staat de machine gewoon helemaal schuin.
We weten zeker dat hij waterpas staat, er zitten van die rubberen speeltuintegels onder en in zo'n bak.
Ik heb wel het idee dat het erger is bij (te?) veel wasgoed, gelukkig horen mijn buren het niet dus we doen het er maar mee.

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 18:20

Lg heeft een directdrive, op internet las ik dat die machine's worden afgeraden op een houtenvloer (pas gelezen nadat we hem hadden gekregen en hij zoveel lawaai maakte). Als we bij de machine staan hoor je hem inderdaad niet, het zijn de trillingen naar beneden toe die het lawaai veroorzaken. ik vind het een hele fijne wasmachine, alleen jammer dat ie soms gaat wandelen. hij staat waterpas dus dat is het niet.

ik dacht misschien helpt een wasmachineverhoger (wel 1 met lade)
omdat de trillingen dan niet rechtstreeks op de vloer komen.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:15

Mijn wasmachine ging er ook iedere keer vandoor, en het leek ook steeds alsof hij kapot trilde. Ik had het ding nog maar net dus heb ik een monteur laten komen. Hij stond netjes waterpas, maar de monteur vertelde dat het verstandiger is om hem heel lichtjes achterover te laten hellen. Ook hebben we er antislipmatjes onder gelegd. Heel af en toe krijgt hij weer een neiging, maar meestal gaat het nu goed.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 21:18

wij hadden het ook, mijn vriend heeft een hele dikke plaat mdf op de vloer geschroefd, en daar de wasmachine op op van die rubber pootjes.... toen stond hij wel stil Ja

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:24

Onze wasmachine maakt ook echt ongelovelijk veel lawaai. Mams draait minimaal elke dag 1 was, en deed dat vroeger ook 's nachts, maar sinds we een nieuwe hebben is dat echt not-done, dan houden we onszelf en de buren wakker, net of we op schiphol liggen Clown

Kzal de tips en trics die hier worden gegeven eens even opgooien thuis Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:26

Heeft idd met waterpas te maken, en een houten vloer is idd verre van ideaal.
Deze kan gaan fibreren waardoor hij ruimte op zn pootjes krijgt, genoeg om aan de wandel te gaan.
Advies, metsel een vloertje en zet hem waterpas.

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 23:37

Dat lichtjes achterover hellen had mijn vader het ook al over. Dat kunnen we in ieder geval proberen.
Heeft iemand ook ervaring met een wasmachine verhoger? is dat makkelijk of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:38

Op wat wil je hem verhogen dan? Want als de ondergrond hetzelfde is maak schiet je dr niets mee op.

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-08 23:46

zo'n wasmachineverhoger met lade, waardoor hij 30cm van de grond afstaat. zodat de grootste trillingen niet rechtstreeks op de vloer komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 23:50

je ondervloer is belangrijk, als deze ruimte geeft zal hij met verhoging alleen nog maar meer gaan schuiven en trillen.
je ondervloer is van groot belang daarom is het advies niet voor niets ze te plaatsen op beton.

sjaslique

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 00:48

Mijn ervaring is dat een verhoger om de wasmachine op te zetten niet werkt. Toen ging de wasmachine juist aan de wandel, bijna de trap af.

Evelyne79

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 00:55

Door de trillende dempblokjes gaat de wasmachine aan de wandel, tevens kost je de blokjes je garantie.
Dat hebben wij in ieder geval gehad, het zijn geen orginele onderdelen van de wasmachine en bij een kleine reparatie die normaal gesproken onder de garantie zou vallen kregen we de rekening gepresenteerd, de garantie was vervallen doordat er originele onderdelen waren vervangen door niet originele.
Bedenk dus goed of je dat wel wilt.

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 01:08

je hebt wel de transport beschermers er uit gehaald heh ? Haha!

anyway ,,, waterpas zetten ja. mijne staat ook op een houten vloer , nota beene op de planken tussen de gordingen .. veel beroerder kan het niet. maar zelf bij 1800 toeren is die nog muisstil en staat hij zelfs stabieler dan in me vorige huis ( waar die dus op een +30cm dikke betonvloer stond Tong uitsteken )

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 01:46

Ik heb het zelfde gehad. Bij ons zat er een verstel poot onder die hem uit zich zelf water pas zet. Alleen deze poot zorgde er voor dat hij veel lawaai maakte met centrifigeren en hij ging ook aan de wandel. Nu heeft de monteur er een gewone poot onder gezet en toen was het probleem over.

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 02:39

Ik heb er geen ervaring mee, maar misschien helpt het om er een anti-slipmatje onder te leggen, of een anti-slipmatje en onder de pootjes van die anti-slip plak dingen?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:29

de pootjes onder de wasmachine kun je als het goed is afzonderlijk stellen. Dus als je er een betonnen tegel onder legt (net als wat ik gedaan heb)kunje hem water pas op die tegel zetten dus niet waterpas aan de tegel maar op de tegel)
Die van mij staat ook op een houten vloer en ik heb nergens meer last van

Draakje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-08 09:36

Er ligt een antislip/dempings mat onder, maar zelfs daarmee gaat hij aan de wandel. De ene keer met mat en al, de andere keer zonder mat.
Ik zou kunnen proberen om die blokjes weg te halen. Hij staat namelijk op dempingsblokjes in een wasmachinebak en daaronder ligt die mat. Misschien is dat wel te veel van het goede, en gaat ie daarom aan de wandel.
dit hadden we zo gedaan omdat hij ontzettend veel lawaai maakte tijdens het centrifugeren. je kon hem buiten nog horen en het leek alsof je huis werd afgebroken. maar het gekke is, als je zelf bij de machine stond hoorde je hem amper, de trillingen naar beneden toe maakte vreselijk veel lawaai.

Alvaron

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:37

De mijne staat ook op een houten vloer (in de keuken). Gewoon op z'n eigen originele pootjes.
Normaal is er bij centrifugeren niks aan de hand, alleen als de was niet goed verdeeld ligt dan hoor je een enorm kabaal en dan is ie ook van z'n plek gestuiterd. Verder nergens problemen mee.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 09:42

Aan de lijn leggen Huilen van het lachen

Sorry kon het niet laten. Ik dacht ook dat dit enkel door de waterpasheid kon komen, ik zou er mss eens een monteur naar laten kijken als dit nog niet gebeurd is?

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-08 10:37

LZP -> TV