Vreemde pakketjes van Otto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Niek123

Vreemde pakketjes van Otto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 14:55

Sinds een maand krijgen wij pakketjes van Otto (een soort wehkamp) terwijl wij niet eens hebben besteld bij dit bedrijf. De pakketjes staan wel op onze achternaam, maar de voorletter klopt totaal niet.
Sindskort krijgen we ook boze brieven dat er 'openstaande rekeningen' zijn. Daarbij hebben wij contact opgenomen met Otto hun geloven ons niet en vind dat wij gewoon moeten betalen.

Gaat dit om een grap? Hebben hier nog meer mensen last van?

Lizz

Re: Vreemde pakketjes van Otto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:55

Ooh dit is niet zo leuk, kan je niet alles retour sturen en voortaan geen pakketjes meer accepteren?

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:57

Heb je de paketjes dan gehouden???

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:57

Pakketjes terugsturen en klantenservice uitleggen dat het wel jullie adres en naam is maar niet door jullie besteld.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:59

Nooit zo'n pakket accepteren of voor tekenen. Kan iemand voor de grap hebben gedaan met alle gevolgen van dien.
Mocht het toch afgeleverd zijn stuur het dan met een zegel retour zodat je bewijs hebt dat het retour is.

Facturen en brieven op een verkeerde naam zou ik ook terug sturen (dus niet openen) met op de envelop "woont hier niet onbekend".

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 15:00

Pakketjes stoppen ze in de brievenbus, want het gaat waarschijnlijk om een kledingstuk (we openen nl niet de pakketjes) wat makkelijk bij ons in de brievenbus past. Maar we hebben ook al enkele 'grotere' pakketjes niet geaccepteerd.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:01

Niek123 schreef:
Sinds een maand krijgen wij pakketjes van Otto (een soort wehkamp) terwijl wij niet eens hebben besteld bij dit bedrijf. De pakketjes staan wel op onze achternaam, maar de voorletter klopt totaal niet.
Sindskort krijgen we ook boze brieven dat er 'openstaande rekeningen' zijn. Daarbij hebben wij contact opgenomen met Otto hun geloven ons niet en vind dat wij gewoon moeten betalen.

Gaat dit om een grap? Hebben hier nog meer mensen last van?

* Pakketjes zowiezo altijd terug sturen!!!
* Bij politie navragen wat je kan doen. Lijkt erop dat iemand op jullie naam besteld: identiteitsfraude/ identiteitsdiefstal
* Openstaande rekeningen: staan de gekochte artilelen alszijnde op jullie adres als afgeleverd of niet? (als jullie de pakketjes heben gehouden zijn de rekeningen daarvan. Dus laat ze maar eens en overzicht naar je sturen dan. Kun je vaak op zien op welke datum er wat besteld is)

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:01

Kun je Otto niet vragen welk e-mailadres dit verstuurd?

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 15:03

Nee, is vertrouwelijk

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:05

Niek123 schreef:
Pakketjes stoppen ze in de brievenbus, want het gaat waarschijnlijk om een kledingstuk (we openen nl niet de pakketjes) wat makkelijk bij ons in de brievenbus past. Maar we hebben ook al enkele 'grotere' pakketjes niet geaccepteerd.

Als je alles weer terug stuurt dan kunnen ze ook geen rek sturen.

Niek123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-08 15:07

Wel voor die pakketjes die in de brievenbus zitten, wat extra vreemd is! En er staat ook nog 5,50 euro verzendkosten open ? :S ?

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:09

Niek123 schreef:
Wel voor die pakketjes die in de brievenbus zitten, wat extra vreemd is! En er staat ook nog 5,50 euro verzendkosten open ? :S ?

Hoezo? Die stuur je toch ook terug??
Hoe het met de verzendkosten daarvan zit weet ik niet...

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 16:15

Je moet altijd verzendkosten betalen, ook al stuur je alle kleding die je besteld hebt terug, dat zal wel de openstaande rekening zijn.
Wel heel naar zeg, ik zou niet weten wat je hier aan kan doen. Als Otto niks voor jullie wil/kan doen, zou ik eens naar de politie bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 17:37

een vriendin van mij zit met een soortgelijk probleem, op haar wehkamp account zijn meerdere fietsen en laptops besteld en op een ander adres gelevert, helaas moet zij toch betalen ookal heeft ze aangifte gedaan

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:06

En het is ook echt jullie rekeningnummer waarop wordt gefactureerd ofzo?

Erg vaag inderdaad, maar misschien toch even informeren of je sowieso zendigen naar jouw adres kunt blokkeren? (of kan dat sowieso niet?)

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:22

Een ex-collega heeft dit ook al eens aan de hand gehad.
Maar niet alleen van Wehkamp, nee ze kreeg vanallerlei schunnige pakketjes toegestuurd met sexfilms, je-weet-wel-hulpmiddelen enz.

Werd waarschijnlijk door een jaloerse ex-vriendin van haar dochters vriend. Want buiten die pakketjes hebben ze ook een paar keer een paar heel vervelende brieven in de bus gehad.
Er stonden zelfs op een avond allemaal jongeren aan de deur, omdat overal posters zouden ophangen dat er een pikant feestje bij hun zou zijn die avond. Koe

Pesten kan echt heel ver gaan. En , niet alleen voor jullie niet leuk....ook voor de postorderbedrijven is dit vaak een behoorlijk financiele strop. Denk maar alleen eens aan al die verzendkosten die ze op niemand kunnen verhalen...en alle pakketten die ze niet meer terugkrijgen.

Je kunt jouw naam-adresgegevens laten blokkeren bij zo'n bedrijf. betekend alleen dat je er nooit meer iets kunt bestellen.

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 18:48

Wel heel erg vaag dit zeg. Ik zelf bestel wel eens via wehkamp.nl (dit omdat lekker handig is dmv weinig shop tijd Haha! ). Ook heb ik nu zo ongeveer anderhalve week geleden iets besteld bij wehkamp, kreeg ik gister een sms-bericht op m'n foon met dat mijn bestelling afgeleverd is op het door mij opgegeven dhl-service point (bij een praxis vestiging), en dus zogezegd zo gedaan heb ik vriendlief gebeld met of hij het zou kunnen afhalen. Naja ik dacht ben blij m'n jas is eindelijk dan binnen, belt vriendlief me doodleuk op dat er een andere jas in zit dan ik besteld heb, pak ik thuis de rekening eruit zie ik gewoon weg een heel ander bedrag staan en een andere voornaam..

Dus sja dit pakketje gaat helaas weer retour. Maar ook hebben wij degelijk een jaar lang incasso machtigingen thuis gestuurd te hebben gekregen van onze vorige bewoonster Boos! Maar wij moesten toen wel die incasso kosten betalen Boos! Uiteindelijk hebben we dan dit jaar na lang aanvechten al het geld terug gekregen van ze, en kan die bewoonster alsnog der eigen kosten gaan betalen.

Isabonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:03

__Possie__ schreef:
Maar ook hebben wij degelijk een jaar lang incasso machtigingen thuis gestuurd te hebben gekregen van onze vorige bewoonster Boos! Maar wij moesten toen wel die incasso kosten betalen Boos! Uiteindelijk hebben we dan dit jaar na lang aanvechten al het geld terug gekregen van ze, en kan die bewoonster alsnog der eigen kosten gaan betalen.

Als iets niet voor mij bestemd is, dan zou ik ook nooit de incassokosten betalen. Dan komt er maar een deurwaarder aan de deur. En die leggen we dan haarfijn uit wat er aan de hand is en die speelt dat dan terug naar het incassobureau. Onderling vechten ze het dan maar uit. Maar betalen zou ik dus NOOIT doen!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:21

Hmm dit is wel vreemd, kan je geen contact opnemen met Otto?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 21:57

Ik zou dit in ieder geval even melden bij het politiebureau, als otto verder gaat met de openstaande facturen hebben jullie in ieder geval het bewijs dat er niets is besteld. En misschien kan de politie er ook wat mee.

In ieder geval alles terugsturen en ik zou een aangetekende brief naar otto sturen waarbij je aangeeft dat jullie niet degene zijn die de pakketjes bestellen!

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:25

ik had ook al gezeik met de otto laatst, kreeg een pakketje binnen dat ik niet besteld had en heb toen ook ge-maild en eerst werd er niet geluisterd en toen een wat bozere mail gestuurd en toen hebben ze uiteindelijk de rekening gewist. heb ook gemaild dat ik niks maar dan ook helemaal niks meer dien te ontvangen van de otto. heb ook echt niks meer ontvangen (niet eens een excusesmailtje ofzo)

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 08:03

Ah ik heb deze grappen telefonisch gehad van Wehkamp.. Werd een aantal keer gebelt dat ik een betalingsachterstand zou hebben terwijl ik nooit van m'n leven iets heb bestelt bij Wehkamp.. Continue gezegd dat ik het niet was en werd met rust gelaten verder maar wat was dat vervelend zeg.. Scheve mond

Sterkte TS!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 08:07

alles terugsturen, proberen te achterhalen hoe het besteld is, ivm de voorletters.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 08:22

Wij hebben dit ook eens gehad, via Otto, ook vanwege pesterijen, kregen we ook allemaal pakketjes met lingerie, pakjes en sexatributen gestuurd. We weten wie het deed, maar ja, bewijs dat maar eens.

Ook hebben we alles teruggestuurd en we gingen dit dus echt niet betalen.. Op een gegeven moment kwam dus de deurwaarder aan de deur.. Heb je dat dus weer, later hebben mijn ouders het wel op kunnen lossen. Maar ja, wel met gevolg dat we dus niet meer bij dat postorderbedrijf kunnen bestellen omdat we als wanbetalers op de lijst staan.. Ben je ook lekker mee.. Rolleyes

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 08:23

heb je geen BKR registratie gekregen Sita?