Werk, Paard, School, Vriend, Sport iemand een idee?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jespri

Werk, Paard, School, Vriend, Sport iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 18:38

Hey ik ben een 15 jarig meisje met een onwijs druk leventje!

Mijn school rooster ziet er zo uit:

Maandag: half 9 tot 3 uur school.
Dinsdag: 9 uur tot 5 stage.
Woensdag: half 9 tot 4 uur school.
Donderdag: half 11 tot 4 uur school.
Vrijdag: kwart over 9 tot 3 uur school.
Zaterdag: Vrij.
Zondag: Vrij.

Mijn Sport rooster ziet er zo uit:

Maandag: Vrij.
Dinsdag: 19:00 tot 21:30 Cheerleaden.
Woensdag: Vrij.
Donderdag: Vrij.
Vrijdag: 19:00 tot 21:30 Cheerleaden.
Zaterdag: Vrij.
Zondag: Vrij

Heb nu alleen het volgende probleem mijn paardje komt binnenkort terug, 3 jarige en rij ik dus om de dag.
Heb een vezorger die 2 keer per week kan komen behalve op vrijdag,zaterdag en zondag!

Ook moeten er bij het sporten minimaal 2 dagen bij komen voor het sporten aangezien me ouders het sport abo in trekken.
(dit kan helaas alleen savonds)

Ook wil ik gaan werken bij het bejaardetehuis hier om de hoek!
Dagen mogen zelf ingevuld worden..

Iemand een idee hoe ik dit het beste kan combineren ?
en ook nog tijd vrij hou voor vrienden, en hobbys.

Redrumfox

Re: Werk, Paard, School, Vriend, Sport iemand een idee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:44

Ik snap niet dat leeftijdsgenoten het daar zo zwaar mee hebben.. ik red het allemaal prima.

Maandag:
16:05 klaar met school. Naar de paarden tot 18:30. Eten tot 19:00. Huiswerk maken.
Dinsdag:
15:15 klaar met school. Naar de sportschool tot een uur of vijf. Met een vriendin naar de stad/kletsen etc tot 18:30. Eten tot 19:00. Naar de paarden en huiswerk maken.

etc. etc.

Zo combineer ik het. Ik heb dus erg volle dagen maar dat vind ik juist prettig, ik ben graag bezig. Huiswerk beperk ik zoveel mogelijk door in het weekend vooruit te werken en zo de studieplanner voor de aankomende week (bijna) klaar te hebben, wat betreft leren e.d. loop ik met alle vakken 1 a 2 weken voor en dit lees ik zo nu en dan even door in een tussenuur of tijdens de les om het helder te houden. Zo heb ik voor de tentamenweken heel weinig werk. Slechts een kwestie van plannen, erg simpel. Ik heb zelfs tijd om 2 a 3x per week met mijn vader een balletje te slaan op de tennisbaan, 2x per week te zonnebanken, zo nu en dan een uur in bad te liggen, doordeweeks te winkelen en zelfs om te bokken. Lachen
Laatst bijgewerkt door Redrumfox op 25-09-08 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:46

Ik ben gaan samenwonen en zo zie ik mn vriend ook nog eens tussen al mn hobby's en werk door Clown
Eerst gaat school, dan werk, dan pony en vriend op gedeelde 3e Bloos
Af en toe wordt er wel eens van plaats geswitcht natuurlijk haha, maar het is idd erg druk en moeilijk te combineren!

Redrumfox; makkelijk he, als je niet hoeft te werken, maar zo werkt het niet voor iedereen Knipoog

_Moonwalker_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:47

Ik werk ondertussen fulltime elke dag van 9 tot 18u, behalve op Zondag en donderdag.Dan ben ik thuis.Ik ga vrijwel elke avond naar mijn paarden toe en ik rijdt zo'n 3-4 dagen in de week.Verder doe ik aan sport en ga ik geregeld naar mijn vriend.
Allemaal goed te combineren hoor!

Ik vind dat jij als 15-jarige nog niets te klagen hebt Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:48

BrittKitt: de TS is ook 15. Als je goed had gelezen had je kunnen zien dat ik het over leeftijdsgenoten heb, niet over de Nederlandse beroepsbevolking..

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:49

Mijn schema zit nog voller dan dat van jou. Je moet er gewoon aan trekken.
Zal nog eens terugkomen voor wat tips, moet nl. haasten, heb zo les met knollie! Knipoog

Edit: Ben dan geen leeftijdsgenoot, maar wel studentje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:55

Redrumfox schreef:
Ik snap niet dat leeftijdsgenoten het daar zo zwaar mee hebben.. ik red het

Niet elk mens zit hetzelfde in elkaar.. Nagelbijten / Gniffelen
Als ik zo'n schema zoals jou zou hebben, zou ik na een paar weken gewoon kapot zijn.

Maar goed, ik moet vanuit school nog bijna 17 km fietsen en vanuit huis bijna 10km naar de paarden, dat maakt het ook allemaal weer wat lastiger en daarbij ben ik snel moe.

@ _STS_Angels_:
Gewoon flink gaan plannen, dat kan een ander niet voor jou doen.. want het is voor iedereen alles.
Je merkt vanzelf wel of het voor jou het goede schema is of niet..

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 18:59

Ik zie opzich niet dat jij het zo druk hebt.

Ik heb er werk en een paard bij en binnenkort ga ik weer 2 paarden rijden en ben 4 x in de week 6 uur thuis.. tja allemaal prima te redden toch? en ik werk dus 2 a 3 x per week.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:04

Ik vind niet dat jij het heel druk hebt, ik ben ook 15 en heb toch heel wat meer te doen!
Ik ga 5 dagen gewoon naar school, rijd 6 dagen in de week 2 paarden en ga 2 keer in de week naar de sportschool.
Op zaterdag ga ik eigenlijk altijd uit en op zondag ook nog naar de kerk.
Op vrijdag avond ga ik vaak met vriendinnen het dorp in.

steeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:08

Beetje flauw om te zeggen dat de TS het niet druk heeft.. 5 redelijke schooldagen, 4 x per week sporten, 3-4 x per week paardje, 1 dag werken.. tikt best aan hoor Knipoog Helemaal als je af en toe nog een avondje met vrienden weg wilt oid..

Maar goed, dat zijn keuzes die je maakt Knipoog

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:11

tjah... luizenleven... als je van 8 tot 6 moet werken heb je het imo zwaar. en ook die mensen sporten, hebben een man/vriend, een paard en moeten vaak ook nog koken.
ik zit van sochtends tot savonds op school, daarna gelijk werk, daarna fitness, daarna bed, heerlijk toch Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:12

steeffie schreef:
Beetje flauw om te zeggen dat de TS het niet druk heeft.. 5 redelijke schooldagen, 4 x per week sporten, 3-4 x per week paardje, 1 dag werken.. tikt best aan hoor Knipoog Helemaal als je af en toe nog een avondje met vrienden weg wilt oid..

Maar goed, dat zijn keuzes die je maakt Knipoog

Idd, ik vind het een best druk programma!
Als het te druk is zul je keuzes moeten maken, zodat je ook nog lol houdt in hetgene waar je tijd voor hebt! Lachen

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 19:15

Dankje steeffie ik vind het erg druk!
ik probeer minimaal 2 dagen te werken maar moet eigenlijk meer!

Afgezien van het feit dat ik swinters op 1 of andere manier op gezondheid nooit stabiel ben is het voor mij nog meestal wat zwaarder..
probleem is als ik uit ben ben ik ook een uur later thuis!
(aangezien het ook een aardig stuk met wind tegen fietsen is)

Maar heb me rooster denk ik nu maandag even werk bellen kijken of de dagen goed zijn! Lachen

Bedankje voor de mensen die wel goede tips hadden Lovers

P.s het gaat niet om 1 paard maar om meerder 1 paard is van mij.. daarbij heb ik ook vaak bijrijdpaarden dit gaat meestal om 2 tot 3 op 1 dag..

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:23

ik heb het ook best druk altijd helaas!

Ik werk in de kraamzorg, dus werk 7 dagen, dan 3 dagen vrij.
Ik werk dan van 8 tot 4. Daarbij doe ik 5 dagen mijn verzorgpaard.
Mijn vriend zie ik op dinsdag, woensdag, vrijdag, zaterdag en zondag.
Op Dinsdag heb ik vanaf volgende week weer catechisatie.

Druk, druk druk! Daarbij wil ik ook met mijn 3 beste vriendinnen afspreken! Dat wil ik zeker 1 keer in de 2 weken een keer doen! Dat combineer ik meestal een dag dat mijn vriend er is, of ik doe samen met een vriendin mijn paard!

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 19:26

Das inderdaad ook erg druk.. mijn vrienden kunnen alleen savonds en aangezien ik het savonds juist druk heb zie ik ze maar 1x in de maand en soms zelf maar 2x in de maand..

En het is weer te merken dat de herfst/winter weer begint ben gelijk ziek dockters weten niet wat het is.. maar iedergeval niet veel goeds..

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 19:28

Ik kan me best voorstellen dat je het druk hebt. Het is niet alleen je bezigheden, maar tel daar ook de reistijd bij op.

Ik zou in ieder geval de bijrijdpaarden laten schieten. Je hebt een eigen paard, dus ga daar lekker mee aan de slag.
Verder zou ik met je ouders overleggen over het sporten, 3/4x per week sporten én daarnaast nog paardrijden is vrij veel.

Kan het abbonement niet anders gemaakt worden zodat je max. 2 keer kunt/hoeft te sporten per week?

Probeer verder of je 's avonds in het donker kunt werken, dan kun je overdag naar je paard (licht en frisse lucht = energie) en hou je het voor jezelf overzichtelijk.
Plan voor jezelf 1x per maand ook bijv. een dag in waarop je niets hoeft te doen behalve dingen die je leuk vindt en graag wilt.

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-08 19:31

Over het sporten is probleem dinsdag en vrijdag sport ik bij een club genaamd de huriccanes dit is cheerleaden en vind ik ontzettend gezellig zo zie ik teminste nog wel wat vriendinnen Lovers

De andere 2x sport ik bij van haren en doe dan kracht/fitnis die ik nodig heb bij het cheerleaden. (kan dit eigenlijk dus ook niet echt missen)

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:34

En 1x per week cheerleaden? Denk dat je toch keuzes moet gaan maken. Dat is iets wat je echter zelf moet doen op het moment dat je dat zelf wilt. Dat kan een ander wel heel makkelijk zeggen, maar jij bent degene die ermee moet leven en dus achter je keuzes moet staan. Denk er eens rustig over na, bedenk voor jezelf waar je prioriteiten liggen en waar je het meeste plezier/energie uit haalt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:52

Keuzes maken is de enige oplossing, het is lastig om alles te doen want je moet ook nog je huiswerk etc maken.
Dus wat vind je belangrijk en wat kun je wat minder doen. 1 keer per week krachttraining is toch ook prima? Dan mest je maar een keer de stallen extra uit als compensatie Nagelbijten / Gniffelen

Je heb het vooral druk met leuke dingen, geen verplichtingen behalve school. Als je ook nog wilt werken, kun je dat in het weekend doen bv Lachen
En aangezien het gaat om druk zijn met leuke dingen, kun je best minderen met de 1, zodat je meer tijd voor het paard hebt.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 20:52

Poeh lijkt me wel goed te combineren, de vraag is alleen hoe kan jij het combineren?
Ik stap 's ochtend om 6 uur uit bed en kom om half 7 a 7 uur terug van mijn werk. Ik eet, ga naar mijn paarden of mijn verzorgpaard, kom thuis en ga lekker even kroelen met mijn vriend. zaterdag is onze vaste vrije dag. Rond 10 uur a half 11 kom ik terug van de paarden.

Tja, prima te combineren wel Lachen

Finduilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:32

Tja, ik denk dat iedereen wel kan zeggen dat ie het druk heeft.
Maar inderdaad het heeft met keuzes maken, en hoe je het zelf combineerd.

Ik werk 6 dagen in de week, daarbij nog pony, vriend, school, tennis en pup.

En laatste tijd zien mijn dagen er zo uit:
Maandag: 09:00 tot 18:00 werken, 19:00 tot 22:00 school.
Dinsdag: 09:00 tot 12:00 werken, 13:00 tot 18:00 werken, 20:00 tot 21:00 tennis.
Woensdag: 09:00 tot 18:00 werken, 20:00 tot 21:30 puppycursus.
Donderdag: 09:00 tot 21:00 werken.
Vrijdag: 09:00 tot 12:00 werken, 13:00 tot 18:00 werken, 20:00 tot 21:00 tennis.
Zaterdag: 09:00 tot 17:00 werken.

En daarbij de reistijd met de auto nog. Tja altijd leuk in een dorp wonen, maar soms toch nadelen! Niets is dichtbij!

En daar ergens tussen komt nog vriend, pony en huiswerk maken haha. Tja het lukt allemaal prima. Meestal wel blij als het zondag is hoor Knipoog
En dan natuurlijk nog vrienden die ik ook nog wel eens wil zien Knipoog

Kom dus alleen thuis om te eten en te slapen.(af en toe, anders bij vriend)

gizmo_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 22:42

Hihihi iedereen heeft ook hetzelfde probleem he Knipoog Ik zou niet weten hoe je het in zou moeten plannen weet het voormezelf niet eens dus aan mij heb je weinig. Maar ik leef met je mee mijn schema is ook altijd bom vol!

En voor Redrumfox jij werkt niet dus dan is het inderdaad allemaal een stuk makkelijker te combineren Knipoog

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 23:03

Ik ben wel weer wat ouder dan jij... maar ook ik zal mijn rooster hier even neer gooien Clown
Ik werk, studeer, heb een vriend, sport, vrienden en ook 2 paarden Tong uitsteken
Ik red het allemaal makkelijk. Ik werk wisselende diensten... maar ik zal uit gaan van een gemiddelde week.
Tijdens de stukjes "vrij" spendeer ik tijd aan het huishouden, vriend en vrienden, zonnebank e.d. Tong uitsteken
Ik slaap altijd best kort... ik heb weinig slaap nodig Clown

Maandag
Wakker
8:00-10:00 studeren
10:30-13:30 paarden
14:00-17:00 vrij
20:30-22:00 zwemmen
22:15-01:00 vrij
slapen

Dinsdag
Wakker
8:00-10:00 vrij
10:30-13:30 paarden
14:30-23:00 werken
23:25-01:00 vrij
slapen

Woensdag
wakker
07:30-16:00 werken
16:30-18:00 vrij
18:30-22:45 paarden
23:15-02:00 vrij
slapen

Donderdag
wakker
09:00-11:30 studeren
12:00-14:30 paarden
15:00-20:00 vrij
20:30-22:00 zwemmen
22:30-01:00 vrij
slapen

vrijdag
wakker
07:30-16:00 werken
16:30-17:30 studeren
18:00-19:00 vrij
19:00-22:00 paarden
22:30-01:00 vrij
slapen

Zaterdag
08:00-13:30 paarden
14:00-14:30 vrij
15:30-23:00 werken
23:30-06:00 vrij (meestal uitgaan oid)

zondag
wakker
09:00-15:00 vrij
15:30-17:00 studeren
17:00-19:00 paarden
19:30-01:00 vrij
slapen

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 07:13

Ik vind je schema best meevallen. Je bent elke dag redelijk op tijd thuis dus dan zou je naar je paard kunnen gaan. Op de avonden dat je dan niet sport zou je af kunnen spreken met vrienden en in het weekend zou je kunnen gaan werken. Maar je moet het gewoon proberen, dan zie je vanzelf of je dit redt.

Ik heb het zelf ook vreselijk druk nu... Ik werk 40 uur (wat meestal 50 wordt...) en daarnaast doe ik een avondopleiding (1 avond per week naar school en 8 uur zelfstudie) ik woon op mezelf, dus boodschappen doen, koken, poetsen, wassen enz. Ik ga 5x per week naar mijn paard, ik heb een vriend die een uurtje bij me vandaan woont en ik wil mijn vrienden en familie ook graag af en toe zien. En ja, dat is inderdaad erg veel, maar met een beetje plannen kom je een heel eind!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 08:32

Er komen dus 2 avonden sport, 5 dagen paard en nog wat werk bij.

Maandag en vrijdag ben je vroeg uit, dus kan je je paard prima zelf doen eind van de middag. Als je dan bijvoorbeeld maandag en donderdag die 2 dagen extra gaat sporten en dinsdag en donderdag je paard door je verzorger laat doen, ben je woensdagavond vrij voor je paard. Ik weet niet hoeveel uur je wilt werken, maar je zou bijvoorbeeld zaterdag en zondag 2x4 uur kunnen werken, dan hou je tijd over voor je paard, en kan je zaterdagavond gewoon met vrienden weg Lachen

Ik heb zelf ook jaren met zulke schema's gewerkt, en dat ging altijd wel prima. Als ik straks afgestudeerd ben kan moet ik 50+ uur per week werken ook weer combineren met paard/vriend/familie/vrienden etc. Ach het loopt vast wel uiteindelijk!