Opa/ Oma nooit gekend?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Opa/ Oma nooit gekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:10

Wie heeft er nog meer 1 of meerdere van z'n opa's of oma's nooit gekend, en hoe vinden jullie dat?

Mijn vaders pa overleed toen mijn vader 15 was. Hij was toen 65 en had Leukemie. Mijn vader praat er wel over af en toe, maar vooral foto's kijken vind hij erg moeilijk. Vandaar dat ik ook nog nooit een foto van mijn opa heb gezien. Ik weet wel een aantal dingen over hem, maar heb hem dus nooit gezien. Naarmate ik ouder wordt en het besef daarvan komt vind ik het best moeilijk. Het is toch jouw vaders vader weetjewel. En van de verhalen denk ik wel dat ik goed met hem had kunnen opschieten. Ik vind het echt heel jammer dat ik hem nooit heb gekend. M'n vaders moeder overleed toen ik 7 was, en die kan ik me ook alleen nog vaag herinneren. Mijn moeders moeder overleed toen ik 10 was, daar weet ik nog wel iets meer van gelukkig. Mijn moeders pa leeft gelukkig nog, hij is nu dement, maar dat is pas sinds een jaar of 2. En hij is nog redelijk bij van tijd tot tijd. Lachen

Solaria_Liz

Re: Opa/ Oma nooit gekend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:13

Mijn oma is overleden aan kanker toen ik 2 was.
Ik vind het verschrikkelijk dat ik haar niet heb leren kennen. Verdrietig

kwadraatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:15

Ik heb mijn opa ook nooit gekend.
Die is gestorven toen mijn moeder 16 was.
Ik weet niet goed hoe ik daar over denk, het is niet dat ik iets mis, want ik heb het nooit gehad.
Al zou het natuurlijk wel leuk zijn geweest als ik hem wel nog gekend had, want als ik zo uit verhalen hoor hoe hij was geweest, hadden we best wel veel dingen met elkaar gemeen.

whitje

IK heb de pa van me vader nooit gekend, (opa van vaders kant dus Knipoog ).
euuh hoe ik dat vind, ja jammer natuurlijk, maar ik weet niet beter.

Armaris

Beide grootouders zijn overleden.
1 opa heb ik niet gekend
1 opa tot mijn 6e dus daar ik weet ik niets meer van
1 oma tot mijn 10e dus van haar herinner ik me wel iets
1 oma tot mijn 14e idem bij de andere oma, we kwamen niet veel bij haar over de vloer Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:17

Ja dat heb ik dus ook kwadraatje. Je weet niet of je hem nou moet missen of niet. Ik mis hem wel in mijn leven. Er mist een deel omdat ik hem nooit heb gezien. Maar omdat ik hem nooit heb gekend is het niet een emotioneel gemis zegmaar. Al kan ik best emotioneel worden als ik eraan denk dat ik hem nooit heb gekend, en dat hij zo jong gestorven is. Emotionele doos ben ik ook..

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:19

Ik heb ze wel gekend, maar niet super goed.
1 opa overleed toen ik 6 was, daar herinner ik me sommige dingen nog wel van (opa-trekjes *LOL* )
De andere opa overleed toen ik 9/10 was denk ik? Woonde in Den Haag dus daar kwam ik niet zo vaak. Die oma is overleden toen ik 11 was (brugklas) en woonde dus ook in Den Haag.

En m'n andere oma leeft nog Ja (ben nu 17)

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:22

Mijn vader heeft zijn moeder ook nooit gekend. Zij is in indonesie in een jappenkamp vermoord. Mijn vader was toen een paar maanden. Daarna is mijn opa met zijn kinderen naar Nederland gekomen en daar een vrouw ontmoet. Dat is nu mijn oma.

Mijn vaders vader kan ik mij vaag herinneren. Weet vooral dat hij niet lief was. Dat zegt mijn vader ook altijd. Was geen leuke opa.

Moeder van mijn moeder ken ik alleen van verhalen, ik was 1 toen zij overleed. Ze scheen heel erg dement te zijn en niet eens meer te weten dat ik geboren was.

Vader van mijn moeder heb ik heel bewust meegemaakt. Ook zijn laatste dagen. Hij woonde in het blok naast ons. Dat is nu bijna 7 jaar geleden. We hebben toen ook nog dagdelen bij mijn opa in het ziekenhuis gezeten toen hij heel erg ziek was. Ik mis mijn opa wel. Kon altijd heel goed met hem praten.

Redbull_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:23

Ik ken maar 1 opa en oma. Die van me moeders kant. Mijn opa van vaderskant is overleden toen me vader 15 was. En me oma is overleden toen mijn zus 2 was. Ze is nu 20. Ik vind het super jammer dat ik ze niet heb gekent, vooral omdat ik gewoon voel dat ik wat mis.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:27

Ik heb mijn beide opa's niet gekend. En 1 oma heb ik niet gekend. Zij is overleden toen mijn vader 8 of 9 was. Heb dus wel een ''stiefoma'' gehad. Maar daar hadden we niet veel mee. Zij is 5 jaar geleden overleden. Ik had haar toen al ruim 4 jaar niet gezien. In feite heb ik dus maar 1 echte oma die nog wel leeft.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:28

Mijn oma is op 48 jarige leeftijd dood in bed aangetroffen, oorzaak is nog steeds onbekent. Die heb ik dus nooit gekend, vind ik érg jammer want volgens mij was het een hele lieve vrouw wat ik van mijn moeder hoor Ach gut

De vader van m'n vader heb ik ook nooit gekend, die is ook vrij jong overleden.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:30

Mijn beide opa's zijn al overleden voor ik geboren was.. Vind het echt jammer dat ik ze nooit heb leren kennen maar 'missen' is een groot woord voor iets wat ik nooit heb gehad.

Mijn ene oma is in 2000 of 2001 overleden; zo, boem, pats - dood.. Niemand had het aan zien komen.. God, haar mis ik nog elke dag.. Wat een geweldige vrouw was dat, ik was dolllll op haar Lovers Alle herinneringen met mijn Oma zijn goud waard.....

Mijn andere oma was blind & doof, slecht ter been en zo nog wat meer probleempjes. In 2006 is zij dacht ik overleden, een hele hoop respect voor mijn Oma, ze heeft geweldige dingen gedaan in het verleden maar helaas kon ik nooit zoveel doen met mijn Oma ivm blindheid/doofheid.

Maar dat neemt niet weg dat ik van beide Oma's hou & wou dat ze nog hier waren..

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:32

Ik heb alle opa`s en oma`s nog, en daar ben ik super blij mee!! Haha!

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 17:37

Ik heb op dit moment geen opa's en oma's meer

Oma van moederskant heb ik nooit gekend is heel vroeg overleden
Opa van moderskant toen was ik 1 jaar dus ken ik ook niet echt

Oma vaderskant toen was ik 18, hier heb ik dan ook het meeste moeite mee en ben ik nog steeds wel eens emotioneel om (ben nu 21)
Opa vaderskant toen was ik een jaar of 11/12 hem herriner ik me als een grappenmakker Lachen

Of ik het mis, zeker wel vooral vroeger als je iedereen hoorde over opa en oma.. Ik had er maar "2" ik had er natuurlijk ook gewoon 4 maar 2 maar gekend. Vindt dit erg jammer, en niet alleen voor mezelf ook voor me moeder. Zei had ons denk ook wel graag laten zien aan haar ouders..

Naar Opa en Oma van vaderskant ga ik nog regelmatig langs het graf, gewoon even gedag zeggen. Opa en Oma van moeders kant zijn gecremeerd en uitgestrooid...

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:39

ik ken mn opa en oma van mijn moeders kant niet,
vind het echt heel jammer Verdrietig
kan het best goed vinden met de rest van mn familie van mn moeders kant en ik denk dat ik het met mn opa en oma ook goed had kunnen vinden.

dus ik mis ze wel

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:40

Ik ken ze van mijn vaders kant ook niet.. die waren al heel wat jaar dood voor dat ik kwam.. Van mijn moeders kant wel.. Maar die zijn inmiddels ook overleden..Tevens als mijn vader.. Dus blijft weinig over zo.. En dan moet je nog 20 worden..
Laatst bijgewerkt door Joto op 22-09-08 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:43

De vader van mijn vader is een jaar voor mijn geboorte overleden, de moeder van mijn vader een jaar na mijn geboorte.
De vader van mijn moeder is al overleden toen zij 17 was, dus ver voor mijn tijd. Haar stiefvader toen ik een jaar of 6 was, haar moeder toen ik een jaar of 13 was, maar was toen al enkele jaren dement. Dus eigenlijk heb ik heel weinig meegekregen van opa's en oma's Scheve mond

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:45

Ik heb mijn beide opa's nooit gekent.
De vader van m'n moeder zat tussen de middag in eens dood in z'n stoel terwijl de trekker klaar stond om het land weer op te gaan, een jaar of 2 voordat ik geboren ben.
Mijn vaders vader is na een kort ziekbed een aantal jaar voordat ik geboren werd overleden. Hij is nooit opa geweest omdat ik aan die kant het oudste kleinkind ben. Mijn moeder heeft hem ook niet gekend.

Mijn ene oma is nu bijna 5 jaar geleden overleden. Mijn andere oma 2 jaar terug. Van beide oma's heb ik veel spulletjes in huis staan omdat er veel bewaard is voorals ik samen ging wonen (was net samen met m'n vriend toen mijn eerst overleden oma overleed).
Ik heb dus altijd alleen maar oma's gehad.

Ethelate

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:48

De vader van mijn moeder heb ik nooit gekend, die is niet oud geworden. Mijn moeder heeft het nooit over hem, was geen leuke vader. Mijn oma, waar ik een hele goede band mee heb, sprak vroeger ook niet veel over hem. Maar nu begint ze hem op te hemelen, en echt als een held te zien Scheve mond Voor haar vast fijn, maar voor mijn moeder heel confronterend.

Van mijn vaders kant heb ik ze beide gekend, nouja, ze meerdere keren per jaar een hand geschud. Ze waren totaal niet geïnteresseerd in ons.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:51

Ik heb nooit Opa's gehad. Wel 2 onwijs lieve oma's. Vind dat ik alle geluk van de wereld heb, ken namelijk ook een jongen die 17 is en geen ouders en geen opa's of oma's heeft..

Cyruss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:54

Ik heb 1 opa nooit gekend(hij overleed toen ik 2 of 3 was), hij was erg ziek, dus eigenlijk vind ik het wel beter zo. Hij heeft mij iig wel gezien. daarin tegen heb ik 4 overgrootouders wel gekend, waarvan er 1 nog leeft. dus al met al heb ik he tniet zo slecht gehad

Ann_l0ves_fe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:55

Mijn vaders vader is overleden dat me vader 20 was, ik heb hem dus ook nooit gekent. Ik heb 1 foto van hem gezien, die bij me oma hang. Maar verder weet ik eigenlijk helemaal niet wie het was, niemand praat eigenlijk over hem omdat het al zo'n tijd geleden is is iedereen er een beetje overheen gegroeid denk ik..
We gaan altijd wel met zijn sterfdag/verjaardag naar me oma toe, maar praten dan eigenlijk nooit over hem..
Vroeger vond ik dat heel jammer, maar nu maakt het me eigenlijk niet zoveel uit, ik ben zo ook gelukkig Lachen

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:30

Mijn moeders vader is ruim 19, bijna 20 jaar terug overleden aan een hartstilstand in de auto. Ik ben 16 en heb hem dus ook nooit gekend, en dat vind ik echt erg jammer.
Mijn moeders moeder heb ik tot mijn 6e gehad (ik was net 6 geworden). Ik herinner me daar op zich nog best veel van, maar ik vind het wel heel erg dat ze is overleden. Het was echt een hele lieve vrouw en had haar graag nog bij me gehad.
Mijn vaders moeder is 3 jaar geleden overleden, ik was toen 13.. En toen had ik nog maar één opa.. En die is vorig jaar overleden..

Ik heb dus 3 van de 4 gekend waarvan 2 goed. Ik ben heel blij dat ik m'n vaders moeder 13 jaar en m'n vaders vader 15 jaar heb mogen kennen, echt waar, maar het doet wel zeer.. Ik heb nu dus al 2 oma's en 1 opa begraven (om over m'n 'pleeg'opa maar te zwijgen.. was een priester hoor, maar ik kwam er sinds klein kind.. en m'n tante en nog veel meer andere mensen..)

Moeilijk is het wel, maar het maakt het draaglijker als je weet dat het beter was...

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:31

ik heb 1 opa nooit gekent.
ik denk er eigenlijk nooit over na het is altijd zo geweest. dus nee. ik merk er niks van eigenlijk

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 19:44

Ik heb mijn beide opa's nooit gekend en mijn moeders moeder niet

Vind het best wel jammer, wou ze graag gekend hebben