Bol.com ontevredenheid..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ier

Bol.com ontevredenheid..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 18:04

Pff, zo, even mijn beklag doen.

20 Augustus AL mijn schoolboeken besteld via Bol.com, 'mooi dat is geregeld', dacht ik nog. Niets bleek minder waar... 2 boeken heb ik ontvangen, nog een tweedehandsboek ontvang die retour moest, een tweedehandsboek geannuleerd door de verkoper & dan nog het feit dat Bol.com mijn complete bestelling heeft geannuleerd & hun zeggen keihard dat ik dat zelf heb gedaan; NO WAY. Pf.

Nja, goed, kan gebeuren denk je dan. Vervolgens ik de boeken opnieuw besteld... Een tweedehandsboek netjes ontvangen, geen problemen mee. 3 van de 6 boeken waren dus binnen. Boek nummer 4 tweedehands gekocht en afgehaald.. Toen de laatste 2 boeken nog.

Aparte bestelling gemaakt bij bol.com, beide boeken nieuw besteld en ik maar denken ; 'dat moet wel goed gaan', zucht. Niet dus. Één boek netjes binnen, andere boek had wat vertraging, deze bestelling dateerd van 31 augustus.. Nouja, kan gebeuren maar ik heb het boek nu nog steeds niet. Meisje uit mijn klas zei dat ze het boek niet meer hadden & dat ze vergeten waren annuleringsmails te sturen.

Heb nu voor mezelf maar even opgeschreven wat ik nog terug moest krijgen / bestellingen & nog een verkoopaccount, ik had nog 3 oude boeken verkocht.

Conclusie;
- ik wacht sinds 20 Augustus al op een boek, dat ik op 31 augustus nog is besteld heb en er nu nog steeds niet is.
- ik moet nog steeds geld terugkrijgen van geannuleerde tweedehandsboeken.

De klantenservice weten ze ook geen ene moer, ik heb al meerdere malen gebelt, 15 ct per minuut, dure grap op deze manier. Iedere keer krijg ik dat ze me zullen informeren per mail maar dat gebeurd iedere keer NIET. Ik moet in totaal nog €64,05 terugkrijgen - opzich veel geld voor een student als mij en ik baal ervan dat dingen zo gaan....

Ik blijf netjes aan de telefoon maar ik heb niet het idee dat het helpt - als ik voor 1 Oktober dat geld nog niet op m'n rekening heb ga ik maar is gigantisch kwaad aan de telefoon hangen, misschien bereik ik dan wat meer...

Zo, dat is er uit....
Laatst bijgewerkt door Ier op 22-09-08 18:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Emori

Re: Bol.com

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:07

Hier nog een ontevreden klant
heb een 2e hands boek besteld, bleek al verkocht te zijn, is dus geannuleerd door de verkoper.
Maar ik had het geld alwel meteen via ideal overgemaakt, het was dat, of via een creditcard. maar die heb ik niet.
Ik heb mijn geld dus ook nog steeds niet terug. Klantenservice zei dat ik het uiterlijk 19 september terug zou krijgen, nou mooi niet dus

bij mij gaat het trouwens om €41,-
ben ook een student en heb het geld hard nodig om een boek te kunnen kopen!

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 18:08

MissToseland schreef:
Hier nog een ontevreden klant
heb een 2e hands boek besteld, bleek al verkocht te zijn, is dus geannuleerd door de verkoper.
Maar ik had het geld alwel meteen via ideal overgemaakt, het was dat, of via een creditcard. maar die heb ik niet.
Ik heb mijn geld dus ook nog steeds niet terug. Klantenservice zei dat ik het uiterlijk 19 september terug zou krijgen, nou mooi niet dus

Ja, ik had het inderdaad ook allemaal meteen overgemaakt.........
Voortaan ga ik dus met acceptgiro doen - eerst spullen zien & dan pas betalen.. Wáárdeloos!!!

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:09

Me zus heeft cd besteld via hun. Was begin juli. Ze moet ze nog krijgen. Ze zijn al betaald en al. Bij bol zeggen ze is onderweg. En als ze dan na een week weer belt zeggen ze oo foutje we zullen ze direkt opsturen. Ze heeft de bestelling nu ook geanuleerd en wacht nu op haar geld. Hoop voor haar dat dat sneller gaat.

Emori

Re: Bol.com ontevredenheid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:09

Ja idd, maar mijn vriend en zwager bestellen altijd veel via bol en gaat altijd goed.
ik bestel wat, en het gaat mis natuurlijk

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 18:10

MissToseland schreef:
Ja idd, maar mijn vriend en zwager bestellen altijd veel via bol en gaat altijd goed.
ik bestel wat, en het gaat mis natuurlijk

Een vriendin van mij is ook een tevreden klant, nooit van deze problemen gehoord. Koop ik wat, plaats een vrij grote bestelling & daar begint het probleem, haha... Voor mij het 1e en het laatste jaar dat ik iets bestel via Bol.com & al helemaal via vooruitbetaling....

janouk
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:12

Ik ben hartstikke tevreden over Bol.com. Ik bestel er veel en eigenlijk nog nooit een probleem gehad. Vreemd.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:13

Ik heb net maar weer naar klantenservice gemaild, wil mijn geld echt terug! heb ze een paar dagen gegeven, maar het staat nu nog neit op mijn rekening

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:15

goed lezen is altijd fijn voor jezelf, de tweedehands boeken worden opgestuurd door de verkoper zelf en niet door bol.com dus dat is hetzelfde als kopen via marktplaats en hopen dat het goed gaat!

Ik koop al jaren bij bol.com en heb nog nooit probelemen gehad met nieuwe boeken.
1x een 2e hands boek wat heel lelijk was geplastificeerd, maar dat moet je altijd in je achterhoofd houden als je geen foto van het product hebt gezien.. zoals ik al zei: zelfde als bv bij marktplaats

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:15

Ik bestel heel veel via bol, maar wel altijd nieuw. En dat gaat altijd keurig.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:18

Ja, maar de betaling gaat wel via bol.com
ik moest aan bol.com betalen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:25

Nooit geen problemen hier. Mijn broer besteld wekelijks bij bol.com en tot nu toe alles netjes ontvangen.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:35

Wat achterlijk zeg...zou ook boos zijn.
Heb niet echt slechte ervaringen met Bol, meestal wel redelijk snel in huis op een paar keer na...
1x duurde het ruim een maand (stond 3 weken dat het duurde,maar duurde veel langer) en 1x had ik boeken besteld (over het tekenen van paarden) en na 3 weken had ik nog niets en toen stond er bij de status 'geannuleerd' terwijl ik dat nooit gedaan had en ook geen bericht over gehad...

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:37

Het jammer is dat het tweedehands verkopen systeem niet helemaal waterdicht is. Ik (ver)koop zelf ook tweedehands via Bol.com en kom soms rare dingen tegen.

Maar persoonlijk heb ik met Bol.com geen slechte ervaringen.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:41

Hm heb persoonlijk toch geen slechte ervaringen met bol.com. Heb al vaker wat besteld (nieuw) en verkoop nu ook 2ehands boeken, ook nog nergens problemen mee gehad.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:46

Ik ben juist supertevreden met Bol. Ik had een keer een cd geseald en al. Ik opende hem en wat bleek, geen cd. Heb dus vriendelijk gemaild en ik kreeg er 1 gratis (incl cd dit keer).
En idd die 2dehands is Bol niet, maar de verkoper zelf.
Wel balen zeg.
Even een tip, ik betaal altijd met acceptgiro, pas als ik het in huis heb hoef ik pas te betalen. dat werkt veel beter en je moet ook goed opletten op de eventuele uitkomstdatum.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:47

ja, maar via bol.com moet je dus betalen, via ideal of creditcard. met acceptgiro kan dus niet.
en omdat bol een goede reputatie heeft, heb ik dit gedaan.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 18:50

MissToseland schreef:
ja, maar via bol.com moet je dus betalen, via ideal of creditcard. met acceptgiro kan dus niet.

Volgens mij kan het wel met acceptgiro, had toevallig een klasgenoot van mij ook gedaan! Maar ik zag het inderdaad ook niet echt bij de mogelijkheden staan [ook niet echt naar gezocht..] en ik betaal sowieso liever vooruit. Knipoog

LindaLinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 18:54

Ik heb geen slechte ervaringen gehad via bol.com

1x heb ik een boek besteld, nieuw, zat een soort kras/scheur in de kaft. Ik gebeld kon hem terugsturen en ik zou een nieuwe krijgen is gebeurt. Super netjes opgelost vindt ik!

1x heb ik een tweedehandsboek gekocht, ook geanulleerd door de verkoper. En ik heb mijn geld netjes teruggestort gekregen. Oke het duurt even, logische lijkt mij..

Verder ben ik ook erg tevreden over de snelheid van leveren.

Bij bol heb je sommige bestelling waar je geen acceptgiro kan doe, waarom geen idee. MAar als het wel kan kies ik altijd voor acceptgiro, laats met een tweedehandsboek kon dat ook gewoon.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 19:08

Nja, 'foutje kan gebeuren'.
Maar dat bij al mijn bestellingen wat mis gaat vind ik wel heel vreemd........

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:07

Ik heb geen problemen bij Bol, nu moet ik zeggen dat ik dus alles achteraf betaal en de enige keer dat er wat mis ging is dat ik mijn betaling terug gestort kreeg wegens een door hun foutief bestelnummer. Ik verkoop ook via bol.com een aantal boeken, die verzendkosten die je betaald ziet de verkoper niks van, daarbij rekent Bol dus een best hoog percentage bemiddelingskosten. €2,49 over een bedrag van €10,00. Ze geven je een bijdrage van €2,95 als je het als pakket moet versturen, ook een druppel op de gloeiende plaat. Nu heb ik dan geen haast met verkopen, maar ik kan me wel voorstellen dat als men snel van zijn of haar boeken afwil dat ze ze ook ergens anders proberen te verkopen. Daarnaast betaald Bol pas tussen 2-4 weken na afhandeling van de bestelling uit aan de verkoper! Ik heb dus al een paar boeken verkocht en nog geen cent gezien.

diesel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 20:11

MissToseland schreef:

je kan gewoon met acceptgiro betalen hoor!

Vedette

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 22:52

Goed lezen is erg belangrijk...

Je hebt de boeken tweedehands via bol.com gekocht. Zoals hier al eerder beschreven staat, dat gaat met de verkoper zelf, en is dus net zo risicovol als het kopen via marktplaats, of ebay. Je bent afhankelijk van de verkoper, niet van bol.com!

Wanneer je nieuwe boeken besteld bij bol.com, kun jij gewoon met acceptgiro betalen, tot 14 dagen nadat je het materiaal ontvangen hebt. Bij tweedehandsboeken werkt dit anders, omdat je de verkoper betaald.

Ik heb nog nooit problemen gehad bij bol.com. Maar ik bestel ook altijd mijn boeken nieuw, simpelweg omdat ik mijn vertrouwen in particuliere verkopers heb verloren, wanneer ze het opsturen. Ik heb al veel besteld en ook grote bestellingen. Altijd netjes optijd geleverd. Goede service en nooit problemen gehad.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 23:07

zoals vedette al uitlegd de tweedehandse boeken komen van de koper af niet van bol.com..
ik heb goede ervaringen met bol.com, van dijk heeft het bij mij helemaal gedaan.
edit: nu ben ik wel benieuwd welk boek dit is ik heb met één boek ook erg problemen maar dit ligt wederom niet bij bol.com maar bij de leverancier.

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-08 09:34

Vedette schreef:
Goed lezen is erg belangrijk...

Je hebt de boeken tweedehands via bol.com gekocht. Zoals hier al eerder beschreven staat, dat gaat met de verkoper zelf, en is dus net zo risicovol als het kopen via marktplaats, of ebay. Je bent afhankelijk van de verkoper, niet van bol.com!

Wanneer je nieuwe boeken besteld bij bol.com, kun jij gewoon met acceptgiro betalen, tot 14 dagen nadat je het materiaal ontvangen hebt. Bij tweedehandsboeken werkt dit anders, omdat je de verkoper betaald.

Ik heb nog nooit problemen gehad bij bol.com. Maar ik bestel ook altijd mijn boeken nieuw, simpelweg omdat ik mijn vertrouwen in particuliere verkopers heb verloren, wanneer ze het opsturen. Ik heb al veel besteld en ook grote bestellingen. Altijd netjes optijd geleverd. Goede service en nooit problemen gehad.

Je bent niet compleet alleen afhankelijk van de verkoper. Als jij namelijk een boek verkoopt via Bol.com dan wordt de betaling door de koper gedaan aan Bol.com en deze moet het op jouw rekening storten.......... En dat duurt weer 2 - 4 weken.