He bah !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mieske

He bah !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 11:08

We wonen nu bijna 4 jaar in ons huisje.. We hebben een voor en achtertuin, maar helaas zijn we allebei niet echt gezegend met "groene vingers".
Toen we gingen trouwen hebben we het voor elkaar gekregen om samen allebei de tuinen netjes te voorzien van gras, bloemen en mooie bloembakken..
Helaas door weinig tijd en zin Bloos hebben we dit erg laten verslonsen. Het zag er dus gewoon niet uit.
Een paar weken geleden waren we het allebei zat, en hebben de voortuin opnieuw onder handen genomen. Stuk gras gelegd, met een uitgesneden vierkant erin met een mooi boompje in en een stuk met 3 boompjes erin.
Tegen de muur van het huis een rand met grote stenen met planten er tussenin. Veel tijd en geld erin gestoken en we waren erg tevreden met het resultaat Lachen

Maar nu, de kat van de buren vind ons tuintje ook erg leuk.. Scheve mond
Tot onze grote ergenis heeft die kat onze tuin omgedoopt tot wc..
Met drollen en plasplekken als gevolg.. Boos!
Erg vies en vervelend ! Na zoveel werk en geld eraan uit te hebben gegeven krijg je dit "cadeautje" erbij..

Hoe kan ik hier iets aan doen ?
Kan ik de buren hier op aanspreken ? Hoe zorg ik dat die kat niet meer onze tuin gebruikt als wc ?

Tips heel erg welkom Lachen

raket

Re: He bah !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:10

Kokosdoppen er in, dan komt er geen kat meer in. Je zou het even met de buren kunnen overleggen dat hun kat de tuin als kattenbak ziet en misschien willen ze er wel aan bijdragen. Ik vind die doppen niet lelijk, maar je moet er wel van houden.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:11

Satestokjes in de tuin plaatsen, peper strooien..
Verder heb ik niet echt oplossingen.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:11

Da's balen inderdaad! Ik zou hier zeker je buren op aanspreken op een nette manier.
Er is volgens mij ook een plant die je in je tuin kan zetten waardoor er geen katten meer komen.

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:12

Tuurlijk kan je de buren hier op aanspreken maar of die hun kat er weg kunnen houden weet ik niet. Heb wel een x gehoord dat bleekwater helpt zet daar een paar bakjes van neer. En je hebt er ook speciaal spul voor bij tuincentra's weet zo een twee drie niet hoe het heet. Oja wij hebben 2 honden en absoluut geen last van katten jah we hebben onze huiskat maar die zit binnen. Knipoog
Veel succes want het lijkt me niet de bedoeling er een hoop geld in te pompen om vervolgens te zien dat de kt van de buren het als een grote kattenbak te gebruiken... x

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 11:13

Satestokjes ? Wat is daar het nut van ?

Over die planten had ik idd ook over gehoord al Ja
Bedankt voor de tip

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 11:14

Wij hebben ook een hond, maar die zit in de achtertuin in een kennel.. Daar komt die kat niet in, maar die zelfde kat gaat ook doodleuk voor zijn hok zitten net buiten het hek..
Echt zo van : Jij kan mij lekker toch niet pakken Tong uitsteken

Zelf heb ik ook katten, maar die hebben zelf een eigen kattenbak in huis Lachen

Ik zal idd eens bij een tuincentra hier in de buurt eens rondvragen of ze niet iets hebben. Bedankt Lachen

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:15

ja vind ik ook raar en dan doet die kat z'n pootjes zeer aan de sate stokjes en kun je de kosten van de da gaan betalen aan de buren.. Schiet ook niet echt op
EDIT dat spul staat geloof ik bij de slakkenkorrels en mierenspul enzo..
haha slimme kat dan dat die buiten de kennel gaat zitten laat de hond eens los in de tuin als
de kat er ook loopt ben je er geheid van af..
Laatst bijgewerkt door Krissie0 op 22-09-08 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:15

kokosdoppen werken geweldig. Daarnaast kun je bij een dierenzaak en tuinland ed spul kopen om katten uit je tuin te weren. Schijnt ook ontzettend goed te werken en kost minder moeite dan satestokjes Knipoog

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:18

Dat bleekwater lijkt me ook niet echt een goed idee zeg, die kat zn hele slokdarmen branden weg! En zn tong ook arm beest.
Ja lastig hoor die katten heb je geen grote stoere hond haha

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:19

Volgens mijn opa en oma werk koffiedrap of eierschillen ook wel. En ik zou zo ie zo de buren hierop aanspreken.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:20

Dat spul heet toch kattenschrik ofzo? Volgens mij stinkt dat best, het ruikt in ieder geval wat vreemd...

Die doppen zien er decoratief uit en schijnen goed te werken, wellicht het proberen waard Lachen

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:22

Kieffer schreef:
Dat spul heet toch kattenschrik ofzo? Volgens mij stinkt dat best, het ruikt in ieder geval wat vreemd...

Die doppen zien er decoratief uit en schijnen goed te werken, wellicht het proberen waard Lachen

Zo heet het idd, ik gebruik het niet want ik heb alleen maar een balkon Lachen
De doppen schijnen geweldig te werken, maar ruiken ook als je de zak net open doet. Denk dat de geur wel snel verdwijnt Knipoog

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:22

koffiedrap werkt ook ja... En een kat die drinkt niet van dat bleekwater hij ruikt dat en denkt bah bah en wegwezen hier.
@kieffer volgens mij heet dat kattenschrik ja en die kokosdoppen die werken maar even heb ik gehoord

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:24

Wat bij onze katten altijd goed hielp, waardoor ze bij de buren wegbleven was om er een emmer water over te gooien! even vervelend maar een stuk diervriendelijker als die enge satestokjes! (wat een naar idee, dat mensen echt tot zoiets in staat zijn Verdrietig )

Onze kat is ooit een zeiknat thuisgekomen en de buurman kwam netjes vertellen dat hij de dader was Haha!
kat is daarna nooit meer teruggegaan naar die buren Duivel

je moet de kat natuurlijk dan wel kunnen betrappen Haha!

verder schijnen inderdaad die kokos doppen te helpen en ziet er ook nog eens goed uit Lachen

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 11:29

Water over heen gooien word moeilijk denk ik Nagelbijten / Gniffelen
Meestal is de kat in onze tuin te vinden precies op de tijden dat Amy slaapt. En dat is de enige plek waar je over de tuin heen kijkt vanuit een raam.. En de duur open doen dan ben ik al te laat..

De hond in de voortuin los laten in ook geen optie, ik denk dat hij dan als een idioot achter de kat aan gaat met alle gevolgen voor kat en hond van dien.. Dus dat doen we maar niet..

Mijn andere buurvrouw had het over kattenkorrels ?

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:31

die kattenkorrels is dat kattenschrik werkt echt super en hoef je maar een paar x te gebruiken en dan komen ze niet meer
terug...

Ielsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:34

kris_bobby schreef:
ja vind ik ook raar en dan doet die kat z'n pootjes zeer aan de sate stokjes en kun je de kosten van de da gaan betalen aan de buren.. Schiet ook niet echt op

een kat zal zich nooit pijn doen aan de sate stokjes, ze kunnen over een schutting heenlopen, dus ze wetenook wel hun weg tussen de stokjes te vinden

de stokjes voorkomen dat de kat lekker kan gaan zitten, de kat zoekt dan liever een ander plekje op Knipoog

tanya89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:38

Bij de buren ligt er koffiedrap in de tuin, nooit een kat gezien daar Lachen Bij ons wel maar we hebben alleen steen, hij drinkt alleen uit ons vijvertje Vork

En dat van die stokjes... Dan moet je zeker heel de tuin om de 5 cm met stokjes voorzien Nagelbijten / Gniffelen

Krissie0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:40

Jah maar er zijn ook minder slimme katten bij zoals onze poes die denkt ook dat ze superpoes is en valt dus wat als de kat van de buren valt in die stokjes? Nee vind het een eng idee en een kat die springt in een bloemenbak dus hoe kan die die stokjes zien dan?

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:41

Ik ben ook nóg steeds voor de ouderwetse emmer met water Haha!

Hoewel wij er niet veel last van hebben aangezien de hele zomer lang onze twee jachthonden bijna permanent in de tuin lopen Duivel

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:49

Bleekwater helpt sowieso niet katten zijn namelijk gek op de geur van chloor.Dat trekt katten juist aan.Katten schrik of Rap weg help wel en koffiedik wil ook helpen.Als je koffie hebt gezet de filter8zakjes leegstrooien in je tuin en weg zijn de katten.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:50

Gebruikte senseozakjes neerleggen! Vinden ze erg vies stinken... werkte bij ons ook... ook van dat slakkengif, zonder gif voor katten natuurljik Haha! werkt ook....

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:52

Water werkt overigens niet altijd. Wij hadden een buurkat die onze eigen katten uit onze garage joeg, en dan vervolgens alle breekbare spullen van de kasten afgooide. Er zijn liters water doorheen gegaan, maar hij bleef komen. En anti-kat spul had daar geen nut, aangezien onze katten er wel woonden.

mieske

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 11:52

Satestokjes ga ik ook echt niet in de tuin zetten
Mijn dochtertje loopt ook over het pad, aan de hand, dus nog erg onstabiel.. Voor het zelfde geld stapt zij er in of leunt ze er op met haar hand

Koffiedik heb ik niet, we drinken weinig koffie, alleen senseo en die pleur ik gelijk weg Tong uitsteken Of kunnen we die ook gebruiken.. Alleen vind ik het er dan ook niet echt uitzien, hebben we net de tuin netjes gemaakt, liggen er senseopads in Huilen van het lachen
Kattenkorrels lijken mij wel een goede oplossing..

Maar toch vind ik het raar, die katten poepen waar ze willen..
En de baasjes hoeven er niks aan te doen.. En hondeneigenaren moet de poep van hun hond opruimen en belasting betalen Scheve mond