op kamers.. pff

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pinuts

op kamers.. pff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 19:42

Hey,

Ik wil door omstandigheden t huis uit, zo snel mogelijk.
En wel op kamers, in Groningen.
Ik ben echt op internet echt overal aan het zoeken, vaak moet je betalen voor sites, en soms zijn de kamers die er staan allang verhuurd, of moet je nog een x extra geld betalen om ook maar contact te kunnen krijgen met de verhuurder..
Het lijkt alsof er veel meer zoekenden zijn dan kamers Huilen en ik wil echt snel weg.. hoe zijn jullie bij een kamer gekomen? en hoe beviel dit? Het is altijd makkelijker om via-via aan een kamer te komen, mjah.. dat is ook nog niet zo 1-2-3 klaar Koe Heb op internet al overal op gereageerd, en krijg vaak de reactie terug dat de kamer al verhuurd is, of dat er al hele groepen een afspraak hebben om te kijken..
Ik zie door de bomen het bos niet meer, en ik vroeg me af of jullie tips hadden, of misschien zelfs wel iemand weten die wat verhuurt..

gr.

Solaria_Liz

Re: op kamers.. pff

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:45

mijn broer zit ook op kamers in groningen.
Hij is er door een kameraad aan gekomen. ( dat was familie van zo'n verhuurder) Ken je misschien iemand daar die je kan helpen.
Ik heb geen idee hoe je dit het beste aan kan pakken. Ikzelf heb nooit op kamers gezeten.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:48

Briefjes ophangen op school, in supermarkten etc. Er zijn bijvoorbeeld altijd wel studenten die hun kamer tijdelijk onder willen verhuren omdat ze ergens anders stage gaan lopen e.d. Dan heb je alvast een plekje en kan je vanuit daar verder gaan zoeken. Misschien kom je ook wel een kamer tegen waar je gewoon kan blijven.
Succes ermee!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:49

Via kamernet. Daar moet je wel betalen voor je reacties, maar het werkt goed.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:49

een kennisje van me doet mee aan zo'n anti kraak programma, misschien is dat iets? ze heeft nu samen met nog wat mensen een 1 gezinswoning vlak bij groningen... eerst zat ze in een leegstaande boerderij Haha!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 19:49

sta ik al..Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 19:50

anti-kraak.. zou wel wat zijn, mjah moet je ook maar kunnen vinden.. en wil eig wel gewoon vast kunne blijven.. niet met nog meer stress zitten

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 19:59

Ik zit op kamers in Enschede en daar kom je gelukkig erg eenvoudig aan een kamer.
Ik zou je als tip meegeven om gewoon veel te gaan hospiteren. Wie niet waagt wie niet wint Knipoog Daarnaast kun je je eisen misschien iets bijstellen. Kijk ook eens naar een andere buurt of een wat kleinere kamer. Kunt daar eventueel tijdelijk wonen en misschien bevalt dat toch ook wel erg goed. Als je eenmaal op kamers zit is het namelijk een stuk eenvoudiger om een andere kamer te vinden Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 20:02

eisen..Tong uitsteken ik heb al weinig eisen.. Heb gereageerd op kamers van 8m2.. en ik kan qua geld niet veel omhoog gaan, dat is gewoon niet anders..Verder ben ik echt dagelijks een paar uur druk aan het zoeken. Maar ben nog wat op zoek naar "de gouden tip":P

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 08:54

In de korrewegwijk zijn er veel studentenhuizen, voor een hele lage prijs. Misschien kun je eens daar rondkijken want ik zie vrij regelmatig een papiertje van kamer leeg of student gezocht.. En je zou ook in Jumbo/Aldi daar een briefje kunnen hangen dat je een kamer zoekt..

_meissie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:02

Wat kun / wil je per maand maximaal betalen aan een kamer? Weet misschien wel iets

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:19

Een makelaar bellen. Dan heb je binnen 2 weken een kamer. Ja

Edit: Daar betaal je natuurlijk wel voor, ik geloof meestal 1 maand huur, maar heb je wel meteen een kamer die aan jouw wensen voldoet!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:25

Een makelaar... met het budget van een gewone student.. dat gaat echt niet. Dat begint meestal rond de 500 euro en dan willen ze ook nog dat je niet meer dan 1/3 van je salaris aan huur uitgeeft. (iig zoiets)
Tja meeste kamers gaan via via, ook in Groningen. Het is meestal wel lastig zeker deze periode. Rond januari komen er vaak nog wel wat vrij van studenten die gestopt zijn met de studie.
O ja.. en als je verwacht dat je minimaal 4 jaar in Groningen blijft is een inschrijving bij woningnet ook aan te raden, dan kan je aan het eind van je studie misschien in een sociale huurwoning.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 09:31

makelaars zijn erg duur, ben er al langs geweest.. Maar heb net een reactie gekregen en kan misschien deze week ergens kijken.. Ben natuurlijk nog niet al te enthousiast, want het moet allemaal nog, maar het is een begin:D

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:32

Ik weet niet hoe het in Groningen zit, maar op mijn universiteit hebben we een prikbord waar je advertenties voor kamers (zoeken en aanbieden) kan ophangen. Misschien dat je op je uni ook een advertentie kunt ophangen?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:33

Het is idd zowiezo lastig, omdat het schooljaar net is begonnen, wat Evelijn ook zegt in Januarie heb je meer kans. (niet dat je daar nu wat aan hebt natuurlijk Knipoog ).
Ik heb mijn kwamer gevonden via inet http://www.kamergezocht.nl oid, anders mssn briefjes op gaan hangen in supermarkten, advertenties plaatsen in een plaatselijk krantje?
Succes!

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:35

of een adv op marktplaats zetten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:36

Je kunt ook een briefje op de uni ophangen. En je moet sowieso tegen iedereen roepen dat je een kamer zoekt. Via-via werkt nog het beste. Ik heb een superkamer in Groningen (24m2, erkertje, schildersbuurt) door doorschuiven en een bevriende huisbaas Tong uitsteken

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 09:42

Inschrijven bij In- groningen. Kost inderdaad geld, maar je bent net zo lang ingeschreven tot je wat hebt. Ik had binnen 2 weken ofzo een kamer via die site. Verder hoef je ook niet hospiteren ofzo, dus dat scheelt weer.

Tomaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:34

pinuts schreef:
makelaars zijn erg duur, ben er al langs geweest..

Van wat ik van mijn vriendinnen hoorde viel dat allemaal wel mee. Maar ik zal binnenkort even vragen waar ze dan precies geweest zijn en wat ze betaald hebben. Lachen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:35

Kun je niet iets vlak buiten Groningen zoeken? Groningen is geloof ik idd erg moeilijk qua kamerverhuur. Buiten Groningen heb je al wat meer kans.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 10:43

Groningen valt geloof ik nog wel mee met kamerverhuur, maar je moet niet een paar dagen van tevoren beginnen Tong uitsteken

Lewenborg en Beijum zijn valk erbuiten, maar daar is kamerverhuur niet zo anders, geloof ik.

In het harmoniecomplex in de weberhal hangen briefjes van mensen die huisgenoten zoeken. Meestal gaat het om onderhuur, maar het is een goede instap Lachen

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:02

Cayenne schreef:
Kun je niet iets vlak buiten Groningen zoeken? Groningen is geloof ik idd erg moeilijk qua kamerverhuur. Buiten Groningen heb je al wat meer kans.

Mwah valt wel mee, Groningen is echt een studentenstad en hebben dus ook heel veel aan gedaan om zoveel studenten te kunnen onderbrengen.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-08 11:06

Hier in Velp/ Arnhem kom je vrij makkelijk aan een kamer. Maar idd, ik zou ook zeggen., probeer het via via, hang briefjes op en ga overal en nergens hospiteren! Succes!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-08 11:28

sheran: paar dagen vantevoren? Ik heb nog wel ff tijd:) En idd, ik kan me nog inschrijven voor een makelaar, en voor in-groningen.. maar ik heb al veel geld uitgegeven voor sites etc.. Ik wacht nu heel fftjes af, en blijf reageren op de sites waar ik ingeschreven sta. Ik heb van een lieve bokker zelfs nog wat tegoed gekregen:) Via-via zou idd mooi zijn... en supermarkten enz kan ik wel proberen, maar ik ben op het moment erg weinig in groningen.. Ik zie ook op veel sites dat profielen worden aangemaakt (waar je weer extra voor betaald) met fotos erbij:S Dan denk ik zo van: dan word je dus gekozen op je uiterlijk.. Niets voor mij dus:) Maar een advertentie op marktplaats kost idd niets.. Misschien nog wel een goed idee^^ Bedankt iniedergeval voor de tips etc.