Citaat:Moeders kunnen maar moeilijk een band krijgen met hun oudste kind, omdat de ervaring moeder te worden te overweldigend is of zelfs traumatisch kan zijn.
Eén op zes moeders bekende meer van het ene kind te houden dan van het andere. De favoriete kinderen zijn meestal degene die de minste problemen opleveren, of met wie moeder het makkelijkst een band opbouwt. Het oudste kind is bijna nooit favoriet.
Nou vroeg ik me af hoe dat op Bokt zit? Ik ben zelf ook de oudste van 3 kinderen, maar durf wel eerlijk te zeggen dat ik me soms wel in dit gevoel kan verplaatsen. Ik ben geen moeilijker kind geweest dan mijn 2 jongere broertjes durf ik wel te beweren, maar ik heb wel het idee dat de belevenis voor mijn ouders anders is geweest.
Ik ben overigens niets tekort gekomen hoor
Maar ik heb wel altijd het gevoel gehad dat de band tussen mij en mijn ouders anders is dan de band tussen mijn ouders en mijn broertjes. Toch ben ik wel weer het enige meisje en heb ik daardoor weer een goede band met mijn moeder, dus beetje tegenstrijdig
Mijn vader trekt meer naar mijn broertjes toe. Zijn er hier nog meer kinderen die dit gevoel herkennen? Of zijn er zelfs bokkers/ouders die durven te bekennen dat ze idd een favoriet kind hebben?
Lijkt me toch ook iets menselijks?
Maar ik ben ook de oudste en heb juist een ontzettend goede band met mijn moeder, vanaf dat ik wat ouder werd altijd gehad en nu nog steeds
Hoor het iig wel vaker van anderen
Ik denk ook, als ik eenmaal uit huis ben, ik weinig te vinden zal zijn bij m'n moeder thuis.
.