Ik kijk met mijn moeder boven T.V., mijn broertje en vader zijn met de 2 honden uit, sneaken er om 7 uur savonds 2 jongens naar binnen. Vader komt thuis en vraagt waarom mam's fiets buiten in het gangpad staat met een fietspomp achterop
En verrek, laptop van de salontafel weg, 2 (dure) mobiele telefoons weg, basgitaar weg
. Dus wij de politie bellen: ''Nergens aan zitten. Ik stuur z.s.m. iemand langs.'' Na een kwartiertje (top!
) Meneer agent in huis, alles onderzocht, tsja, niks aan te doen. Vreselijk, daar zit je dan, 2000 euro lichter. Langs de buren geweest, nee hoor, niemand heeft wat gezien.De volgende ochtend komt de overbuurman langs: zijn vrouw zag gisteravond 2 jongens op haar tuinhekje zitten, die onmiddelijk de bosjes in vlogen zodra ze vader met de honden zagen vertrekken. En diezelfde jongens (vermoedde ze) zaten gewoon achter ons huis in het parkje!
En ja, wat moet je dan, zodra we gingen kijken pakten ze hun fiets en wisten ze niet hoe snel ze weg moesten komen. Verdacht? Bovendien meende ik een grijze laptop in een van diens fietstassen te zien zitten.
Maarja, wat moet je? Het is allemaal geen concreet bewijs. Er schijnen al eerder 2 jongens te zijn opgepakt jegens diefstallen hier in de buurt, dus in principe komen ze met vingerafdrukken heel ver, toch?

.
) . Wij hebben niets gehoord of gezien, ik woon op een pleintje waar eigenlijk nooit iets gebeurt.... waarschijnlijk zijn ze over de garage geklommen en achter iets opengebroken. Ben er best van geschrokken, en dan was het nog niet eens bij mezelf.