Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:29

DeMolenhoek schreef:
Oomens: Wij hebben al te horen gekregen dat wij dierenbeulen zijn omdat wij zelf dieren kweken voor eigen consumptie (konijnen, kippen, schapen) Hoe kunnen wij het over ons hart krijgen om dat schattig lammetje uit de weide te halen en te slachten. Daar zeg je het al: Uit de weide. Geen hormonen, voor geen enkel dier. Geen voeder om snel vet te worden, geen geprop in hokjes. Niet met hun allen op een transportwagen naar het slachthuis. Wij plukken ze gewoon van het gras en nog geen minuut later is het gedaan. Maar ja, dan zijn wij de dierenbeulen want we moeten ons vlees maar in de winkel halen. Ja joh, denk nu eens na 8)7

Misschien is het verschil dat jullie dieren eten en dieren zijn zielig en schattig en aaibaar. Stadsmensen eten geen dieren, die eten vlees. Dat is lekker en roze en dat groeit in een plastic bakje. 8)7

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:31

Nayomie schreef:
Aan mijn rooster op vrijdag. 3 uur pauze voor vervolgens SLB les. :+

Kun je wel mooi huiswerk maken, scheelt weer in het weekend. Toch? :D

Ik zou daar ook van balen, maar op die manier dan maar het beste er van maken. :)

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:39

oomens schreef:
Amandavd schreef:
De meeeste mannen denken oplossingsgericht idd, ik doe hetzelfde als Sanne.

Ik verbaas me er hier vooral over dat dat door veel vrouwen als iets vreemds wordt gezien. Als je de moeite neemt om een probleem aan iemand te vertellen, dan doe je dat toch in de hoop dat diegene nog ideeën heeft om dat probleem op te lossen, of niet dan?

Moet zeggen dat dit mij wel aan het denken zet. Volgens mij kan ik het commentaar dat ik hier een tijdje terug kreeg ("jij komt steeds met een antwoord op geplaatste ergernissen") nu iets beter plaatsen. Tien tegen een dat die van een vrouw kwam ;)


Maar ik zeg net dat hij weet dat de oplossingen die hij noemt gewoon niet kunnen! En dat weet hij. Dat maakt de frustratie nog erger. Soms is het lekker om gewoon even flink te klagen en klaar! Niet alles is op te lossen.

CharIsabella

Berichten: 2155
Geregistreerd: 20-06-14
Woonplaats: Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 10:41

oomens schreef:
DeMolenhoek schreef:
Oomens: Wij hebben al te horen gekregen dat wij dierenbeulen zijn omdat wij zelf dieren kweken voor eigen consumptie (konijnen, kippen, schapen) Hoe kunnen wij het over ons hart krijgen om dat schattig lammetje uit de weide te halen en te slachten. Daar zeg je het al: Uit de weide. Geen hormonen, voor geen enkel dier. Geen voeder om snel vet te worden, geen geprop in hokjes. Niet met hun allen op een transportwagen naar het slachthuis. Wij plukken ze gewoon van het gras en nog geen minuut later is het gedaan. Maar ja, dan zijn wij de dierenbeulen want we moeten ons vlees maar in de winkel halen. Ja joh, denk nu eens na 8)7

Misschien is het verschil dat jullie dieren eten en dieren zijn zielig en schattig en aaibaar. Stadsmensen eten geen dieren, die eten vlees. Dat is lekker en roze en dat groeit in een plastic bakje. 8)7



_/-\o_ _O- _O- _O- _O- _O-

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 11:53

Joh kalm.

carineken

Berichten: 691
Geregistreerd: 21-12-07
Woonplaats: Antwerpen

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:51

Kinderen die het fijn vinden om de postbode onderuit te trappen

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 12:55

carineken schreef:
Kinderen die het fijn vinden om de postbode onderuit te trappen

-O- je hebt de postbode toch wel even geholpen neem ik aan?

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:24

Afbeelding
Niemand heeft het gedaan -O-

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:31

Dorus schreef:
Boompje1985 schreef:
Aan mn schoonmoeder, komt ze onaangekondigd langs en zeg ik haar dat het toch echt niet uitkomt wordt ze boos zegt ze : Is goed Iris DAAG! En trekt ze hard de deur achter zich hard dicht.

Mijn man kan ook altijd zo bot reageren als ik niet meteen meega in wat hij wil of ik iets zeg wat hem niet aanstaat. Kapt meteen het onderwerp af :


Nu heeft ze kerst afgezegd vanwege het bovenstaande. Echt hoe ga je normaal om met dit soort mensen???

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:35

Meen je dat nu? Jeetje...

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:49

Ja ze stuurde mn vriend een sms dat ze liever thuis blijven. Dit zou de eerste keer zijn dat ze met kerst bij ons zouden komen eten. Ik had er reuze veel zin in lekker koken daarna cadeaus uitpakken die al gekocht zijn. En nu voel ik me echt zo -O- -O- -O-

Anoniem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:50

Wat triest zeg. Wat zegt je vriend er van??

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 17:53

Boompje1985 schreef:
Ja ze stuurde mn vriend een sms dat ze liever thuis blijven. Dit zou de eerste keer zijn dat ze met kerst bij ons zouden komen eten. Ik had er reuze veel zin in lekker koken daarna cadeaus uitpakken die al gekocht zijn. En nu voel ik me echt zo -O- -O- -O-


Komt juist goed uit toch? Ik zou kerst liever met alleen leuke mensen willen vieren dan met zo'n persoon erbij.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:02

Mn vriend vind het heel kinderachtig van haar en is er even klaar mee. Ik ook eerlijk gezegd dit is nu al de zoveelste keer dat ze zo raar doet.

Britta31

Berichten: 13140
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:11

Ik denk dat ze nu wil dat jullie gaan smeken of ze toch wil komen.

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 18:20

Terugsturen dat jullie de situatie betreuren maar haar wens respecteren en dat jullie hen hele fijjne feestdagen toewensen.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:49

Amandavd schreef:
Terugsturen dat jullie de situatie betreuren maar haar wens respecteren en dat jullie hen hele fijjne feestdagen toewensen.

Dit ja...

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 19:53

Alleen terugsturen dat je de situatie betreurt als dat daadwerkelijk zo is. Je hoeft er niet om te liegen ...

Iets anders Boompje1985: kan het zijn dat je schoonmoeder in de overgang is? Hormonale schommelingen veroorzaken soms "storm" in je hoofd waardoor je rare dingen kunt gaan zeggen. Niet dat dat het makkelijker maakt, maar misschien wel begrijpelijker.

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:02

Nou inderdaad. Waarom gaan zeggen dat je het betreurt? Dat is toch niet zo?

Schrijf dan wat je hier net schreef: dat jij dit jaar iets lekkers ging maken maar dat dit ook op komt met zijn drietjes. De kadootjes komen een andere keer wel of geef je aan een ander/ breng je terug.

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:03

Nou dat drijft het allemaal meer op de spits. Dat is toch helemaal niet nodig?

Marocje
Berichten: 5606
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:07

Jammer dan. Iemand die zo raar doet wanneer je aangeeft dat het niet uitkomt, mag best wat meer afstand van me nemen.
Maar dat is hoe ik het zou doen, niet dat dit altijd in de goede aarde valt :Y)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:11

Ik vind dat schoonmoeder in eerste instantie nogal overtrokken reageerde. Het kan toch zijn dat je langskomt en dat het helemaal niet uitkomt? Dan hoef je toch niet beledigd de deur dicht te gooien? Juist als je een redelijk goede relatie met iemand hebt, moet je dat toch gewoon kunnen zeggen.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:13

Maflinger_S schreef:
Alleen terugsturen dat je de situatie betreurt als dat daadwerkelijk zo is. Je hoeft er niet om te liegen ...

Iets anders Boompje1985: kan het zijn dat je schoonmoeder in de overgang is? Hormonale schommelingen veroorzaken soms "storm" in je hoofd waardoor je rare dingen kunt gaan zeggen. Niet dat dat het makkelijker maakt, maar misschien wel begrijpelijker.


Ze is haar hele leven al zo volgens mn schoonvader. Hij gaat er ook gebukt onder maar durft nooit tegen gas te geven net als de rest van de familie. Ik ben daar klaar mee, het speelt al langer voor mij dat weet mn vriend ook. Het moet altijd zo als zij het wil en anders niet. Nou dan maar niet!

Ineke2

Berichten: 33118
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:14

Met iemand die je niet zo heel vaak ( hoeft) tegen te komen kan dat makkelijker als met je schoonmoeder.

En ja ben zelf nogal bot regelmatig... dat probeer ik juist af te leren...
Dus slik soms wat in en ondanks dat het een zwaar overdreven reactie van je schoonmoeder was, kun je ( in mijn inziens) een redelijk vriendelijk bericht terug sturen en verder gewoon kerst vieren zonder hen.
Zo gooi je de deur niet meteen dicht.

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-18 20:37

Ik al drie dagen zonder Wifi zit en alleen met een kabeltje kan tikken, mijn printer ook geen gas meer geeft. Met veel kabaal mijn whatsapp aan de praat heb gekregen. Ik nu bezig ben om al mijn wachtwoorden over te tanken naar mijn desktop, die heeft ook een ander toetsenboard en geen lichies. Dus met weing licht tikken is een uitdaging
Mijn laptop heeft er ook nog eens de brui aangegeven. Stond al in de planning maar toch |( |( |(