Problemen met moeder

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hoop1955
Berichten: 20
Geregistreerd: 27-11-18

Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 00:04

Dit is een goedgekeurd schaduw account. Mocht je me denken te herkennen, dan graag in pb.

Ik zal proberen zo kort mogelijk te zijn. Hebben jullie vragen of zijn er dingen onduidelijk, vraag het gerust.

Toen ik een jaar of 4 was, zijn mijn ouders gescheiden. Ik ging eerst met mijn moeder bij mijn opa en oma wonen omdat mijn moeder nog geen eigen woning had. Mijn moeder is alcoholverslaagd (geweest) en hoewel ik dat toen ik zo klein was niet in de gaten had, weet ik me nog heel helder voor de geest te halen dat er eens een verjaardag gevierd werd toen wij nog bij opa en oma woonden. Mijn opa was altijd de rust zelve en ging conflicten altijd uit de weg. Maar die avond had mijn moeder gedronken en was ze dusdanig dronken dat opa haar een klap in haar gezicht heeft gegeven en mijn 2 ooms haar naar boven hebben moeten brengen omdat ze zo dronken was dat ze dat zelf niet meer kon. Ik was geschrokken en mij tante zei dat mijn moeder te veel gedronken had en opa daarom boos was, maar dat er verder niks aan de hand was en dat mama ging slapen en het morgen allemaal weer over was. Op dat moment begreep ik er niks van... Wel dat mama iets heel ergs had gedaan, want opa sloeg nooit, maar wat de precieze reden was besefte ik later pas. (Hoe kun je je klem zuipen als je een kind van 4 hebt waar je alleen voor verantwoordelijk bent op dat moment)

Ik ga een paar jaar verder rond mijn pubertijd. Ik was opstandig, want mijn moeder was elke avond onder invloed van drank en inmiddels was daar ook een medicatie verslaving bij gekomen. Ook hadden wij een buurman van dik in de 70 die elke ochtend om 7 uur al koffie kwam drinken (er dus zat als ik mijn bed uitkwam om naar school te gaan) elke middag als ik uit school kwam en in de avond kwam hij dan weer nadat hij thuis gegeten had. Ik vond het vreselijk, ooj vaak gezegd tegen mijn moeder, maar de buurman vond dat zo gezellig en schoof mijn moeder regelmatig geld toe, dus jammer voor mij, maar de buurman kon ze de deur niet wijzen , want dan kreeg ze geen geld (en medicatie) meer. De kinderen van de buurman hadden regelmatig een woordenwisseling met hem, dat hij niet met mijn moeder om moest gaan, die zagen waarschijnlijk dat er redelijk wat geld naar mijn moeder ging. Op een dag was wezen logeren bij een vriendin en kwam thuis om me klaar te maken om te gaan stappen. Uiteraard zit de buurman er en wordt er vanuit het niks door mijn moeder tegen mij gezegd; Ik heb een zelfmoordpoging gedaan. De buurman begint te vertellen dat in de ochtend de sleutel in de voordeur zat (zoals wel vaker zodat hij naar binnen kon) (we woonden in een afgesloten flat) en dat hij mijn moeder nergens zag. Vervolgens vond hij haar op bed en was ze helemaal van de wereld..(te veel slaapmedicatie genomen in de hoop dat ze niet meer wakker werd) lang verhaal kort, ze werd wakker. Ik uiteraard erg geschrokken en vraag waarom in vredesnaam! Krijg ik als antwoord, omdat jij zo lastig bent.... Wauw, een klap in mn gezicht! Huilen, schreeuwen noem maar op. Maar het bleef mijn schuld....
Weer een hele poos later, had ik inmiddels mijn eerste kindje en woonde ik op mezelf. Mijn kindje had er op 7 jarige leeftijd een handje van om dingetjes te pikken. Mijn moeder was hiervan op de hoogte. Een of 2 jaar later was zij eens bij haar aan het logeren en ik was werken. Mijn dochtertje belt mij overstuur op, want oma had gepikt in de winkel. Nu is mijn kindje emotioneel niet helemaal op niveau en dat zorgt ervoor dat zij zelden tot nooit huilt, maar nu was ze echt overstuur!
Ik heb me afgemeld op het werk, ben haar gaan halen en heb alle contact verbroken, nadat ik van mij dochter gehoord had dat ze tegen oma nog had gezegd je vergeet wat op de band te leggen oma en oma haar toen boos toe siste dat ze dr mond moest houden en gaar achteraf probeerde wijs te maken dat ze dat al gekocht gad, terwijk mijn dochter had gezien dst ze het vanuit het schap in het mandje deed en dus niet betaald had. Mijn dochter was zo stellig dat ze zelfs zij, laat de supermarkt de videobeelden maar terug kijken, dan kunne ze het zien! Mijn moeder bleef ontkennen, wat ze bij mij ook vaak deed, terwijl ik toch echt gezien/gehoord had wat er gebeurd was. Goed, contact verbroken...

Even een klein stukje terug toen ik nog geen kinderen had, toen heb ik eens iets gepikt en dat aan mijn moeder gegeven, omdat ze het zo mooi vond. Zij wist dat dit gepikt was.

Op het moment dat ik de eerste x het contact verbrak, was het zon 10 jaar gelden dat ik dat ding gepikt had. Ze wilde mij daarvoor aangeven, in de hoop dat ik uit de ouderlijke macht gezet zou worden en zij dan haar kleinkind kon zien. Ze vergat alleen dat haar kleinkind haar niet wilde zien, ik heb en hou mijn kinderen daar ten alle tijden vrij in.

Vervolgens vond ze een nieuwe man, schat van een man. Met hem heb ik altijd contact gehouden, ook als ik geen contact had met mijn moeder. Op een geven moment werd hij ziek en moest naar het ziekenhuis terwijl ik geen contact had met mijn moeder. Mijn moeder had mijn nummer uit zijn telefoon gehaadl. Toen ik mijn moeder op straat zag, heb ik meteen naar hun huis gebeld en kreeg haar man aan de lijn. Hij heeft snel mijn nummer opgeschreven en dit letterlijk mee gesmokkeld naar het ziekenhuis. Mijn moeder bezocht hem om de dag of om de twee dagen altijd overdag en wij (mijn man en ik) gingen dan stiekem elke avond bij hem op bezoek. Hij genoot hiervan! Ook begreep hij heel goed dat ik niks met mijn moeder te maken wilde hebben en dat respecteerde hij ook.

Inmiddels is deze schat overleden. Ik heb hem op zijn sterfbed beloofd zo goed als mogelijk voor mijn moeder te zorgen. 

Het contact was inmiddels dusdanig dat we vaak tussen de middag even een sigaretje gingen roken bij mijn werk. Ik kon meer als dit niet meer opbrengen... 

Vervolgens krijg ik wederom vanuit het niks weer naar mijn hoofd geslingerd dat ik de belofte aan haar man heb verbroken en dat ze nog eens na moest denken of ze met zulke mensen wel contact wilde. Ik was woest! Zoveel als ze mij (en haar man) had aangedaan en dan nu zo doen! Uiteraard gezegd dat het nu definitief klaar was. Vervolgens komt er een zielig verhaal op fb van haar man te staan dat ik mijn woord aan hem heb gebroken en dat hij dat vast niet verwacht had. Dat staat openbaar met veel gezamelijke vriendschappen, hoe banketstaaf kun je je voelen om zo over fb te gaan. Ohh en ze begon meteen weer met dreigen over dat dingetje wat ik (inmiddels bijna 20 jaar geleden) gejat had, maar wat ze nog steeds heeft, aangifte te doen.

Inmiddels schijnt te zelf ziek te zijn. Dusdanig ziek dat alleen bestraling nog helpt, operatie niet mogelijk. Maar zodra er uitzaaiingen zijn kunnen ze niks meer voor haar doen. Dit weet ik nu een week of 3 en het begint steeds meer te knagen.... afgelopen weekend er zelfs over gedroomd.... alsof de duivel ermee speelt, heeftze mn voicemail ingesproken. Daarin zegt ze, als jij dot zo wilt, oke prima. Na er een nachtje over geslapen te hebben, haar toch maar gebeld. Ik vroeg haar wat ze nu wilde.... Ze snapte niet wat ze had misdaan en waarom ik geen contact wilde. Dus uitgelegd dat ze me met het verhaal van haar man voor de zoveelste keer op mn hart getrapt had en dat zíjdegene was die wilde nadenken of ze wel met 'zulke' mensen om wilde gaan en dat ik daarop de knoop heb doorgehakt. Ik dacht, nou misschien dat ze het nu snapt, maar nee.... Ze begon erover dat ze voor niemand meer te leven had en dat ze geen behandeling wilde, dat haar broers daar wel can geschrokke waren, maar de enige voor wie ze nog te leven had was haar moeder en dat ze door mij 'gedwonge....' uhhhde keuze had gemaakt om niet te behandelen. Ik dacht, misschien moet er eerst gepraat worden, voordat we het over je hele leven kunnen hebben, maar nee, ze is en blijft vooral heel erg zielig, wil naar haar man en het is vooral mijn schuld dat ze zich zo voelt. Vervolgens zegt ze nou, fijn dat je terug gebeld hebt, het ga je goed....

Echt wat wil ze nu! Wel of geen contact, zo niet waarom laat ze me fsn niet met rust. Echt altijd als ik het weer probeer voel ik niks als alleen maar frustratie. 

Wat ik hiermee wil, geen idee, maar zolang mijn moeder leeft zal dit een probleem blijven en is het fijn als ik af en toe van me af kan typen.

Bedankt voor het lezen.

Laibadji

Berichten: 1689
Geregistreerd: 18-06-15
Woonplaats: België

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:26

Wat een verhaal. Eerst en vooral veel sterkte. Wat jij meegemaakt hebt en nog steeds te verduren hebt is niet niks.

Wat is goede raad? Ik weet het niet. Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt en waar je in het reine bent met jezelf. Is dat contact met je moeder dan is dat goed, is dat geen contact dan is dat ook goed.

Jij moet er kunnen mee leven. Niemand kan jou tot iets dwingen.

Ikzelf heb gekozen om het contact met mijn vader te verbreken puur om mezelf te beschermen maar ik kan mij goed inbeelden dat iemand anders het contact wel zou behouden.

Dus mijn tip: die waar jij je goed bij voelt, waar je zelf niet aan onder door gaat.

Xyris

Berichten: 9448
Geregistreerd: 16-01-03
Woonplaats: 'T Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:42

Wat een naar verhaal zeg... Het enige wat ik hieruit duidelijk op denk te maken is dat je moeder eigenlijk alleen maar aan zichzelf denkt. Ik denk dat de grote hamvraag is, beseft ze dat ze je probeert (?) te manipuleren, of kan ze het niet helpen?

In het eerste geval: Laat haar in haar eigen sop gaar koken, het is schandalig dat ze al haar eigen fouten op jou af probeert te schuiven, dit is niet goed te praten en jij bent haar niks verschuldigd. Als je toch besluit contact te onderhouden: Doe het voor jezelf, niet voor haar.

In het tweede geval is het wat lastiger, maar als ze niet beseft waar ze mee bezig is is er toch geen winst te behalen en zal het één grote sleur worden tot ze komt te overlijden. En ik denk dat je jezelf daar meer verdriet mee doet dan dat je nu afstand zou nemen.

Misschien heel kort door de bocht antwoorden, maar voor mij als buitenstaander is het verhaal erg helder omdat er geen emoties bij betrokken zijn. Betekend niet gelijk dat ik het aan het juiste eind heb, of dat mijn antwoorden jou gaan helpen, maar ik hoop dat je voor jezelf objectief kan zijn en afhankelijk van of ze snapt wat ze je aandoet of niet, je een keuze kan maken waar je zèlf vrede mee hebt, want dat is het belangrijkste. Ze is er nooit voor jou geweest of heeft dit niet kunnen zijn, in mijn ogen heb jij je best gedaan en ben je haar niks verschuldigd.

Heel erg veel sterkte!

senna21

Berichten: 11872
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 00:52

Wat een schrijnend verhaal TS.
Misschien kun je eerst op papier schrijven wat je jouw moeder zou willen vertellen of vragen. Dan kun je daarna besluiten wat je werkelijk nog wil zeggen, of niet....
Ik begrijp dat dit een hele rollercoaster is.
Veel sterkte en wijsheid gewenst.

Hoop1955
Berichten: 20
Geregistreerd: 27-11-18

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-18 09:04

Bedankt voor de reacties. Het is al met al een hele lap text geworden, dus respect dat jullie het gelezen hebben. Voor nu geeft het me rust dat ik alweer een week niks van haar gehoord heb (of zijn het er alweer 2 >;) ). Het is goed om 'rust' te hebben, want manipuleren kan ze goed. Of ze het zelf doorheeft? Ik heb echt geen idee. Je zou denken dat als ik het haar zo uitleg, dat ze het op zn minst in zou zien, maar bewust of onbewust gaat ze er wel steeds opnieuw mee door... Dat is denk ik hetgeen waar ik zon moeite mee heb. Dat ik meer haar moeder ben, als zij de mijne.

Soms zal het topic misschien een poos stil liggen, maar ze zal zolang ze leeft (naar mijn verwachting) steeds (al is het via via)opnieuw contact zoeken, op die momenten is het fijn als ik dat dan van me af kan schrijven.

pipsqueak
Berichten: 112
Geregistreerd: 29-01-16
Woonplaats: omg Eindhoven

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:05

Vreselijk en super oneerlijk tegenover jou natuurlijk. Ik heb er een hard hoofd in dat dit ooit nog goed gaat komen. Wij zaten in eenzelfde situatie met mijn schoonmoeder. Mijn partner heeft na een eerdere poging opnieuw en definitief 2 jaar geleden het contact verbroken en dat geeft ons zoveel rust.
Alles wat er daarna via via tot ons is gekomen bewijst dat hij het beste besluit voor zichzelf en ons heeft genomen.

Drank maakt meer kapot dan je lief is!

luuntje

Berichten: 13990
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:33

Mijn moeder heeft borderline.
Mijn jeugd was lastig. Nooit weten hoe je je moeder aantreft na school.

Voor mij helpt het om te beseffen dat ze ziek is.
Mijn moeder is ziek en kan nooit veranderen.
Ik heb mijn verwachtingen aangepast. En nu is het te doen.
Ik zie haar af en toe en we bellen af en toe.

Ik weet niet of dit voor jou een mogelijkheid is.
Jij en je gezin zijn het belangrijkste. Je moeder is bijzaak.

Morganlefay

Berichten: 8706
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:42

Ts, dat klinkt als een moeder met borderline
Gaat nooit over en doe ook geen moeite om dat te proberen.
Denk aan jezelf en je eigen gezin.
Je moeder zal altijd zolang ze er nog is je blijven manipuleren.
Kan je vertellen de mijne is ook zo en ik heb een x aantal jaren geleden de deur dichtgegooid.Zowel letterlijk als figuurlijk, puur omdat ik anders geen leven heb.

dems75

Berichten: 3880
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:48

Man wat een verhaal. Klinkt als emotionele chantage. Ze weet het zelf ook niet meer.
Wat enorm moeilijk. Lastig advies geven omdat het jouw gevoelens, jouw moeder betreft. Wil je alleen heel veel wijsheid en sterkte wensen

BigOne
Berichten: 38346
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:51

Ts, wanneer jij er vrede mee hebt om haar niet weer te zien prima, kan ik me helemaal voorstellen. Maar zit er toch nog twijfel bij je ga dan bij jezelf na of je het erg vind dat je haar nooit meer ziet en spreekt. Want sommige zaken kennen geen weg terug, zoals de dood. Sterkte, heftig verhaal.

KimD

Berichten: 20444
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 11:02

Emotionele chantage, niet meer niet minder. Als je er zelf mee kunt leven, verbannen uit je leven en je laten onterven.

Mocht ze komen te overlijden, kun je ook haar schuld niet erven, mocht ze die eventueel hebben.

Goof

Berichten: 28856
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 18:18

Hoop1955 schreef:
Echt wat wil ze nu! Wel of geen contact, zo niet waarom laat ze me fsn niet met rust. Echt altijd als ik het weer probeer voel ik niks als alleen maar frustratie.


Ik denk niet dat het (alleen) een kwestie is van ' wat wil ZIJ nu', maar (ook) een kwestie van ' wat wil JIJ nu'.
Hoe sta jij hierin, hoe wil jij dit afsluiten? Zij is er straks niet meer, jij moet nog heel lang. Zorg dat je dit in ieder geval voor jezelf goed afsluit, wat dat ook inhoudt.

Hoop1955
Berichten: 20
Geregistreerd: 27-11-18

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-18 09:01

Bedankt voor alle berichten, doet me goed.

Hiervoor heb ik al een keer of 3 eerder het contact verbroken. De keer hiervoor heb ik het contact heel oppervlakkig gehouden. Dwz af en toe een belletje als ik haar een paar dagen niet gezien had en anders als we elkaar tegen kwamen op straat (bijna dagelijks toen) even de tijd nemen om te kletsen over koetjes en kalfjes en over haar zelf. Dat was niet genoeg voor haar. Heb haar toen uitgelegd dat er niet meer inzat, omdat we dan ruzie zouden krijgen en ik dat niet wil en het op deze manier wél goed gaat, maar toen kreeg ik naar mn hoofd geslingerd dat ik de belofte aan haar man verbroken had en dat ze niet wist of ze wel met zulke mensen om wilde gaan. Dat wordt hem dus ook niet.

Pas moest ik naar de winkel (hele smalle ingang daar) en toen stond ze daar net buiten de deur. Ben zo langs haar heen gelopen. Was al bang dat ze weer zou gaan bellen of proberen via via contact te leggen, maar tot nu toe is het stil gebleven. Heb dus goede hoop dat ze me niet zo snel herkend heeft.

Weet niet meer wie het zei, maar mezelf beseffen dat ze het zelf niet snapt en mn verwachting daarin bijstellen heb ik bijna 20 jaar geprobeerd, dat kan ik helaas niet. En ik denk dat dát precies hetgeen is waarom het contact ook niet lukt. Elke x denk ik, kom op, ze snapt en ziet zelf niet wat ze doet. Dat gaat goed, totdat ze weer met 1 of andere beschuldiging komt, waarvan ik nooit verwacht had dat ze hem zou maken. Nu ook weer; Dat ze door deze situatie 'gedwonge...' uuh de keuze heeft moeten maken, de beslissing te nemen zich niet te laten behandelen aan haar ziekte....
Het kan er bij mij niet in, dat ze dat zelf niet snapt.... Ik kan met zulke dingen gewoon niet omgaan, juist omdat het mijn moeder is...

luuntje

Berichten: 13990
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-18 10:53

Natuurlijk wil je dat je moeder jou snapt.
En dat ze ‘normaal’ doet.

Alleen is ‘normaal’ voor iedereen anders.

Mijn zusje is gaan praten met iemand.
Is dat voor jou een optie?

Nado
Berichten: 3356
Geregistreerd: 23-11-04

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 12:04

Je hebt een belofte gedaan aan iemand waar je om gaf, toen was het een mooie belofte. Nu houdt deze belofte jou gevangen. Jij voelt een verplichting en je moeder gebruikt deze belofte om je steeds te laten voelen dat jij niet genoeg doet, genoeg bent. Met het gevolg dat jij je schuldig en klein voelt.

Is het niet tijd om deze belofte los te laten? Haar man gaf ook om jou en zou niet willen dat jouw belofte aan hem zoveel naars zou veroorzaken voor jou. Zonder deze verplichting en zonder het bijbehorende schuldgevoel heb je een kans om een voor jou betere omgang met je moeder te creeëren, in welke vorm dat ook zal zijn.

Hoop1955
Berichten: 20
Geregistreerd: 27-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 13:26

Daar ben ik weer....

Pas met mn verjaardag, kreeg ik een aantal baby en kinderfotos met een verjaardagskaartje toegstuurd. Heb er niet op gereageerd. Van de week kreeg ik bericht van haar broer dat ze de volgende dag voor de uitslag moest van de petscan. Gevraagd of hij de uitslag wilde laten weten, maar nee, want als ik geen contact met mn moeder wil, was hij ook niet verplicht om me op de hoogte te houden. Ben ik van de week aan het werk (werk ik een winkel) er wordt gebeld naar de winkel dus ik neem netjes op. Wordt er aan de andere kant gezegd; u spreekt met (voornaam en achternaam) ik heb gehoord dat ik uitzaaiingen heb en mijn broer wilde dat ik het mijn dochter zou vertellen. Ik uiteraard overdonderd, dus zeg oh ok. Zegt ze nou fijne dag en hangt op....

Aan de ene kant denk ik, zal ik contact opnemen, aan de andere kant, als ik dat doe is het voor iedereen, behalve voor mezelf , want ik wil het eigenlijk niet... Maarja, kun je het wel maken om het niet te doen....

Grrrr zelfs nu houd ze me bezig...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:52

TS, ik heb zelf zo'n oma gehad en geloof me, je doet er niets aan.
Het beste wat je voor jezelf kunt doen is afstand houden. Ze gaat niet veranderen en is het 't waard om jezelf pijn te laten doen? Jij zit na ieder contact weer in de stress en dat gaat er zo niet beter op worden.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 13:59

TS, zij hebt destijds aan schat van een man van je moeder beloofd dat je "zo goed mogelijk" voor je moeder zou zorgen. Dat "zo goed mogelijk" is afhankelijk van jou, niet van wat de buitenwereld vindt of wat jij denkt dat de buitenwereld moet vinden.

Jij moet eerst goed voor jezelf zorgen voordat je "zo goed mogelijk" voor een ander kunt zorgen.

Je moeder is wie ze is, dat gaat niet veranderen, of ze nu wel of niet ernstig ziek is. De vraag is: wat wil jij? Niet alleen nu maar ook als ze er straks niet meer is? Hoe wil jij dan op deze situatie en deze tijd terugkijken?
Jij bent de enige die hierop een antwoord kan geven dat er toe doet.
De rest, inclusief wel of niet goed bedoelende ooms, staan aan de zijlijn en hebben een andere visie en ervaring en zijn dus niet of minder relevant dan jij.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57988
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 14:00

Mag ik een knuppel in het hoenderenhoek gooien en vragen of jij begeleiding hebt of gehad hebt psychisch? :)

Hoop1955
Berichten: 20
Geregistreerd: 27-11-18

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 15:55

Is geen knuppel in het hoenderhok gooien hoor. Nee, heb hier geen hulp voor (gehad).

Bedankt voor alle reacties. Als ik echt alleen naar mezelf kijk, vind ik het prima zoals het nu is. Mocht ze morgen bijwijze van sterven, ook dan zal ik geen spijt hebben dat het zo gelopen is. Hetgeen me aan het twijfelen brengt is dat ik zoals nu via via te horen krijg dat het niet goed is en die mensen willen dat ik weer contact neem, want het is toch mijn moeder. Door zulke mensen ga ik twijfelen, zal ik echt geen spijt krijgen enzo.... maaar als ik dan bedenk wat ze allemaal geflikt heeft, dan denk ik weer, dan maar egoïstisch, maar dat wil ik niet meer en sta dus ook volledig achter mn keuze om geen contact te hebben. Als ik wel contact zou maken, zou het zijn omdat anderen het willen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110741
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:00

'Het is toch je moeder' vind ik echt zo'n dooddoener.
Heeft ze zich als een moeder gedragen? Nee. En die titel geeft nog niet het recht om je te manipuleren.

Maflinger_S
Berichten: 12170
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:09

Blijf bij jezelf.

Sommige moeders verspelen door hun manier van doen en zijn het recht op "moederschap".

Dreamy

Berichten: 24067
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:14

Ik ga mee met de bovenstaande, blijf bij jezelf. Ga niets doen alleen omdat anderen dit van je verwachten :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 16:15

De gedachte, maar het is je moeder en en en......is makkelijk praten voor een buitenstaander. Ik heb helaas mijn moeder niet meer en zou er werkelijk alles voor geven om dat terug te draaien. Jouw geval is anders. Het enige wat je "moet" doen is je eigen gevoel volgen hierin. Wil je niet, dan wil je niet. Ben je bang dat je spijt krijgt, dan kun je het evt een laatste poging nog geven. Maar alleen voor jou, niet voor iemand, wie dan ook anders.

Hoop1955
Berichten: 20
Geregistreerd: 27-11-18

Re: Problemen met moeder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-19 16:22

Dank jullie wel! Deze berichten doen me goed. Het is idd wat jullie zeggen, een buitenstaander heeft geen idee...