Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11243
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:28

Twee meiden die in de trein aan het bekvechten zijn over dingen die ze elkaar wel/niet gunnen... :roll:

Roltrappen zijn sowieso drama. In Nederland begrijpt men het principe links gaan, rechts staan echt totaal niet. In het begin gaat het altijd goed, tot 1 niet zo snugger persoon links stil blijft staan met niemand voor zich. Vraag me echt af waarom en hoe?? Het staat zelfs aangegeven op de roltrap :+

Warboel
Berichten: 14687
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:03

Ja inderdaad ook dat! Links gaan rechts staan is toch zo moeilijk niet :+ of van die mensen die dan zelf netjes rechts staan en dan hun koffer pontificaal links zetten :') misschien moeten we een apart topic “roltrapergernissen in het OV” starten haha :))

Anoniem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:12

Omwille van eigen veiligheid neem ik bij drukte de lift :)) niet alleen omdat ik een beetje claustrofobisch ben in drukte, maar ook omdat ik onzichtbaar chronisch pijn heb en omdat ik bomvolle roltrappen niet vertrouw :')

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:17

Warboel schreef:
Ja inderdaad ook dat! Links gaan rechts staan is toch zo moeilijk niet :+ of van die mensen die dan zelf netjes rechts staan en dan hun koffer pontificaal links zetten :') misschien moeten we een apart topic “roltrapergernissen in het OV” starten haha :))

Als je links blijft staan in Engeland krijg je wel veel boze blikken geworpen. Sinds ik ook daar ben geweest, zie ik pas hoe erg wij in Nederland zijn met deze maatregel niet hanteren :+

Ineke2

Berichten: 33121
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:42

IMAY1990 schreef:
Mijn OV ergenis van de dag is dat mensen direct na het verlaten van de roltrap vertragen of stil gaan staan om een sigaretje op te steken.

Ja of op de roltrap of gewone trap al een sigaret opsteken op weg naar buiten... Als je daar achter staat of loopt krijgt “fijn” alle rook mee :r

Ghostattack

Berichten: 11243
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:40

Nayomie schreef:
Warboel schreef:
Ja inderdaad ook dat! Links gaan rechts staan is toch zo moeilijk niet :+ of van die mensen die dan zelf netjes rechts staan en dan hun koffer pontificaal links zetten :') misschien moeten we een apart topic “roltrapergernissen in het OV” starten haha :))

Als je links blijft staan in Engeland krijg je wel veel boze blikken geworpen. Sinds ik ook daar ben geweest, zie ik pas hoe erg wij in Nederland zijn met deze maatregel niet hanteren :+


Ja dat is toch beschamend! :') Snap echt niet hoe je links kan blijven staan, terwijl er niemand voor je staat en achter je stressende mensen ophopen..

Ik heb wel eens mezelf er tussendoor gewurmd. Was een moeder met twee kinderen die er stond en ze zei nog: "Oh wil je er langs?" (sarcastisch), waarop haar kind antwoordt: "Ja mam, kijk het staat op de roltrap zelfs: Links gaan rechts staan" _O- Hilarisch. Moeders was gelijk stil.

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:52

maar waarom je er tussenwurmen? Je kunt het toch ook gewoon vragen? Het lijkt of iedereen ervanuit gaat dat mensen zoiets doelbewust doen..mensen kunnen ook gewoon ff ergens anders zijn met hun gedachten, het echt niet weten (ik hoor in dit topic voor het eerst van die regel... nu loop ik sowieso altijd door op de roltrap dus ik zal geen mensen geergerd hebben maar had dus gekund)

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:54

IHN schreef:
maar waarom je er tussenwurmen? Je kunt het toch ook gewoon vragen? Het lijkt of iedereen ervanuit gaat dat mensen zoiets doelbewust doen..mensen kunnen ook gewoon ff ergens anders zijn met hun gedachten, het echt niet weten (ik hoor in dit topic voor het eerst van die regel... nu loop ik sowieso altijd door op de roltrap dus ik zal geen mensen geergerd hebben maar had dus gekund)

Inderdaad! Mensen doen niet altijd alles expres! :D
Vorige week had ik het voor het eerst gelezen om de roltrap, had geen idee dat dit bestond

Ghostattack

Berichten: 11243
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:58

Omdat ik het al 3 keer had gevraagd en betreffende mevrouw niet reageerde of opzij ging :=

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:20

Pff sta nu in de trein. Is een kleine trein en de halve trein staat vol met koffers. Zo veel plek maar nergens kan je dan zitten :=

Dit bijvoorbeeld:

Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11243
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:34

Die fiets :=

Ik stapte vanmorgen in de trein waar de verwarming echt aan stond. Prima dat de trein verwarmd wordt hoor, maar er was letterlijk geen frisse lucht, alleen warme lucht. Ik vind dat zelf echt enorm vies, krijg er ook hoofdpijn van. Elke keer dat de deuren opengingen kwam er frisse lucht binnen, zo lekker is dat dan :+

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:35

Ik vroeg gister heel beleefd aan iemand of ik er naast mocht zitten, maar ik moest staan omdat de gene die zat haar stoel vrij wilde houden voor haar vriendje. Die pas 2 stations verder (en een kleine half uur later) in zou stappen..
Je zag ook de andere mensen echt kijken van: >;)

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:48

Es_ther schreef:
Ik vroeg gister heel beleefd aan iemand of ik er naast mocht zitten, maar ik moest staan omdat de gene die zat haar stoel vrij wilde houden voor haar vriendje. Die pas 2 stations verder (en een kleine half uur later) in zou stappen..
Je zag ook de andere mensen echt kijken van: >;)

Ik neem aan dat je toen wel gewoon bent gaan zitten?

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 10:56

oomens schreef:
Es_ther schreef:
Ik vroeg gister heel beleefd aan iemand of ik er naast mocht zitten, maar ik moest staan omdat de gene die zat haar stoel vrij wilde houden voor haar vriendje. Die pas 2 stations verder (en een kleine half uur later) in zou stappen..
Je zag ook de andere mensen echt kijken van: >;)

Ik neem aan dat je toen wel gewoon bent gaan zitten?

Jazeker :Y) . Vond ze totaal niet leuk en je zag haar heel gefrustreerd appen.

Ik moest stiekem wel een beetje mn gemene lach inhouden hoor

Jolien87

Berichten: 17439
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 11:29

Iloveiswan schreef:
Pff sta nu in de trein. Is een kleine trein en de halve trein staat vol met koffers. Zo veel plek maar nergens kan je dan zitten :=

Dit bijvoorbeeld:

[ [url=m/fLfGnY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Dan gaat de hele essentie van een vouwfiets wel een beetje verloren. :=

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:34

2 ouderen die 2 hele 4 zits in beslag nemen :+

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18679
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 12:37

Ff he, ik ben ook zon slechte roltrapganger :')

Justme_Lisaa

Berichten: 2171
Geregistreerd: 27-07-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 13:16

Iloveiswan schreef:
Pff sta nu in de trein. Is een kleine trein en de halve trein staat vol met koffers. Zo veel plek maar nergens kan je dan zitten :=

Dit bijvoorbeeld:

[ [url=m/fLfGnY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik mag hopen dat je die koffers tochgewoon aan de kant hebt geschoven? Ik zou het wel doen, kom nou. :')

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18679
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 16:13

Justme_Lisaa schreef:
Iloveiswan schreef:
Pff sta nu in de trein. Is een kleine trein en de halve trein staat vol met koffers. Zo veel plek maar nergens kan je dan zitten :=

Dit bijvoorbeeld:

[ [url=m/fLfGnY.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik mag hopen dat je die koffers tochgewoon aan de kant hebt geschoven? Ik zou het wel doen, kom nou. :')


Waarom? Deze treinen hebben geen bagagerekken, en staan daar netjes aan de kant. Ik zou eerder iets met die fiets doen dan.. waar wil je die koffers anders kwijt?

Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 17:56

ben gewoon gaan staan. Koffers stonden super netjes inderdaad. Maar in die treinen zijn ook geen bagage rekken en laat de trein nou via schiphol rijden dus altijd super druk met veel koffers. naast mensen met 2 stoelen en dan 1 zitten en 1 met koffer. en de 4zits met 2 koffers 2 mensen.

Dus ben maar gaan staan _O-

Moest in almere overstappen. Normaal tot schiphol of zuid dan wil ik wel zitten. Morgen opstappen op schiphol dat is ook altijd chaos met al die koffers _O-

Ghostattack

Berichten: 11243
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 18:08

Schiphol, amazing. Ik had altijd de IC naar Schiphol vanaf Utrecht CS. Was altijd een feest in de spits. Heb me echt verbaasd over de grootte van de koffers die sommige mensen meenemen :')

Ineke2

Berichten: 33121
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 20:58

Ik had in elk geval de fiets aan de kant gezet ( of beter gevraagd aan de eigenaar van de fiets dat te doen)

Danielleeee_
Berichten: 3174
Geregistreerd: 26-05-12
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:55

Ghostattack schreef:
Schiphol, amazing. Ik had altijd de IC naar Schiphol vanaf Utrecht CS. Was altijd een feest in de spits. Heb me echt verbaasd over de grootte van de koffers die sommige mensen meenemen :')

Ik zag vandaag in de trein echt het toppunt van koffer volgens mij, dat ding was zo groot dat ik er bijna in kon zitten :=

Exitium

Berichten: 7146
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 21:58

Ik heb een keer een koffer meegenomen, toen we alle cadeautjes afgegeven hadden hebben we de koffer van een vriendin in mijn koffer gedaan op de terugweg, scheelde voor een koffer betalen :')

purny

Berichten: 27499
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-18 23:25

Iloveiswan schreef:
ben gewoon gaan staan. Koffers stonden super netjes inderdaad. Maar in die treinen zijn ook geen bagage rekken en laat de trein nou via schiphol rijden dus altijd super druk met veel koffers. naast mensen met 2 stoelen en dan 1 zitten en 1 met koffer. en de 4zits met 2 koffers 2 mensen.

Dus ben maar gaan staan _O-

Moest in almere overstappen. Normaal tot schiphol of zuid dan wil ik wel zitten. Morgen opstappen op schiphol dat is ook altijd chaos met al die koffers _O-

Ik ben een keer naar Amerika geweest. Had een koffer bij me, ding woog over de 16 kilo. Het was superdruk in de trein en nergens plek, zelfs niet op het balkon.
Ik dacht er niet aan om dat ding in het bovenrek te plaatsen. Veel te zwaar.
Werd toen ook echt aso aangekeken door iemand.