denken omzetten in Doen!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 20:55

Afbeelding

Boek is binnen

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:56

Gaat het nu over uitdagingen of de allerdaagse motivatie?
Dromen, durven, doen vind ik niet echt iets te maken hebben met was opvouwen of stofzuigen.
Dromen, durven, doen is voor mij eerder: screw de was en dikke vinger naar de keuken, ik ga parachut springen (of zo).

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:56

Sizzle schreef:
Gaat het nu over uitdagingen of de allerdaagse motivatie?
Dromen, durven, doen vind ik niet echt iets te maken hebben met was opvouwen of stofzuigen.
Dromen, durven, doen is voor mij eerder: screw de was en dikke vinger naar de keuken, ik ga parachut springen (of zo).


Heerlijk :D

Maar ik denk dat iedereen een andere uitdaging heeft en dat als je de ene aan bent gegaan, je klaar kunt zijn voor de volgende uitdaging.
En dat kan dus wisselen, ook dat waar je van droomt, kan iets kleins zijn maar ook iets groots.

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:05

Een dagelijkse uitdaging is voor mij iets vinden om te gaan doen, want heb heel veel vrije dagen op het moment. Ik slaap daarom heel vaak lang en dan is het alweer te laat om even een stad in te gaan of zo.

Langere termijn doelen:
-nog 3,5 schooljaar vanaf februari echt gaan doorzetten om een 2e diploma te halen op het MBO, alleen dan een niveau 4 diploma.
-gelukkiger worden met mezelf, ben vrij introvert, vooral in nieuwe situaties. Ook ben ik niet helemaal blij met mijn lichaam, ik hang al een paar jaar steeds op het randje gezond gewicht/licht overgewicht. Daar wil ik wel echt de tijd voor nemen, maar de gedachte is er al, al heel lang, nu nog doen dus.
-een ander doel is in de paarden, ik ben springen heel leuk gaan vinden en wil daar verder mee, maar ik moet gaan bekijken hoe haalbaar dat is icm school, en ik ben gewoon een twijfelmuts. Heb tegen mezelf gezegd dat ik in 2019 moet beginnen met springles zodat ik nu ook de tijd heb om nog een paar paarden te proberen in de dressuurlessen en om te kijken bij de lessen vanuit de kantine. Maar ik ga het zeker doen! :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 22:08

Waarom pas in 2019 en niet gewoon NU afentoe een springles nemen?

Kwa gewicht herkenbaar...

DeEenhoorn
Berichten: 2936
Geregistreerd: 23-05-13

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:25

Ik wil eerst gaan kijken bij de springles, dan even naar de mogelijkheden vragen of ik direct in de les terecht zou kunnen of dat er een wachtlijst is, mogelijk neem ik dan nog wat privélessen om mijn startniveau ook een beetje te verhogen in de les, tenzij ik direct terecht kan inderdaad. Maar ook een heel klein beetje omdat ik niet zo goed ben in sparen en ik betaal springen dan zelf, want mijn ouders betalen mijn dressuurlessen al. Dan kan ik vooraf kijken of ik met mijn geld wel uitkom.

Sizzle

Berichten: 35692
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 22:58

Ik ben een redelijke doener kan ik wel zeggen :j
Maar motivatie voor dagelijkse zooi: :n

Mijn spontane acties:
-parachut springen
-stage lopen in australie
-emigreren
-een zadelmakers opleiding in het buitenland naast een voltijd academische baan in eigen land (crazy).
-veulen op internet gezien en spontaan in vliegtuig gestapt en gekocht (2x zelfs :o )

Dingen die ik echt echt echt niet uit mijn vingers krijg tenzij het echt niet meer fatsoenlijk is:
-stofzuigen
-koelkast ontdooien
-douche cel poetsen/ontkalken
-vroeg opstaan

Goede is dat ik het ook niet boeiend vind als mijn huis niet stralend blinkt :')
Vroeg opstaan (lees:eerder dan 7:15 uur) heb ik tot nu toe redelijk kunnen vermijden door mijn banen keuze. Ben jaaaaren lang niet voor 8:30 uit mijn bed gekomen _O-
Beetje onder het mom: als het niet kan zoals het moet, moet het maar zoals het kan.

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:15

Is niet alleen het dromen maar vooral het waarmaken van dromen niet iets waar we allemaal regelmatig mee bezig zouden moeten zijn? Ik zie veel mensen om me heen die echt leven voor het werk, die hun dromen uitspreken maar helemaal niet bezig zijn met het najagen van. Je dromen naleven is de beste vorm van ondernemen. Voor sommige kan dat natuurlijk wel ook zijn een miljoenen bedrijf opzetten, maar de meeste die ik ken hoor ik vaak kleine dingen opnoemen waar ze heen zouden willen of wat ze zouden willen doen of grote dingen die ze constant vooruit schuiven of geen enkele stap nemen om daar te komen. Voor de weg naar geluk moet je soms straten tegelen, maar de weg begint met slechts een steen.

Ik ben dus actief bezig met het bijhouden en afstrepen van een bucketlist.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 23:23

Een bucketlist is Ind ook een goede

Ik zelf wil groeien in les geven ben daarom ook begonnen met een academisch rijkunst omdat dit veem grondwerk/werk aan de hand/longeren is en ook rijden natuurlijk

Mijn steen die ik daarvoor gelegd heb is beginnen aan een dure opleiding. Maar zeker elke cent waard.

Daarnaast groeien in mijn YouTube kanaal ook al is dat best lastig en is t beetje mens afhankelijk daarom is dat ook niet mijn grootste doel. Meer onder t mum van ik zie wel hoe ik groei. Later is t leuk om terug te kijken

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 23:31

Vervang een week lang het woord moeten in het woord willen.
Je moet niet naar je paard, je wilt naar je paard.
Je moet niet de afwas doen, nee je wilt de afwas doen.
Schijnt echt goed te helpen.

dauphine

Berichten: 1192
Geregistreerd: 13-04-06
Woonplaats: Appelscha

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 00:08

Oh ik herken dit zo erg.. Hier is het echt mijn masterscriptie die nu echt een keer af moet..
En als ik me er dan eindelijk een keer toe kan zetten gaat het allemaal zo enorm moeizaam en loop ik zo vast dat ik de dag erna echt weer zoiets heb van, het lukt toch niet.. En dan is de motivatie weer ver te zoeken..

LDRD

Berichten: 9870
Geregistreerd: 04-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:02

Sizzle schreef:
Gaat het nu over uitdagingen of de allerdaagse motivatie?
Dromen, durven, doen vind ik niet echt iets te maken hebben met was opvouwen of stofzuigen.
Dromen, durven, doen is voor mij eerder: screw de was en dikke vinger naar de keuken, ik ga parachut springen (of zo).


Misschien het boek eerst eens lezen? Zeer nuttig. Geeft inzicht in menselijk gedrag en hoe je dat kan veranderen. Moeilijk en je moet het wel zelf doen, maar het kan zeker :j .

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 14:01

nou de was is nog 1 grote berg.. echt zodra het donker is gaat bij mij de slaapstand in ofzo. haha niet dat ik ga slapen maar dan heb ik alleen maar zin in bank hangen...

zometeen na mijn werk. ga ik naar stanley.. gister ook al overgeslagen. Vandaag ga ik dus niet overslaan!. wat ik met hem ga doen weet ik nog niet. heb zowizo beetje motivatie gebrek naar mijn paard, terwijl die gewoon super fijn meewerkt de laatste tijd en fijn loopt..

kwii
Berichten: 1746
Geregistreerd: 23-04-08

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:09

Jammer, maar voel je niet te schuldig. Vandaag is een nieuwe dag :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: denken omzetten in Doen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-18 14:10

ja zeker. want morgen ben ik vrij, maar dan nog genoeg leuke dingen te doen. Dus dan is het fijn dat ik de was al op heb gevouwen.