legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:22

Ik zoek ook altijd eerst de randjes eruit en tegelijk zoek ik een groot object wat ik er vast uit kan halen. Laatst had ik een JvH en daar was in het midden een blauw orkest huisje of hoe dat ook heet,en die haal ik er dan tegelijk met de rand eruit. En daarna zie ik wel hoe het loopt.
Vroeger zocht ik eerst echt alleen de rand en als ik dan niet alle randjes had ging ik de hele doos nog een keer door. Maar dat vind ik nu zonde van de tijd.

Spetter

Berichten: 1885
Geregistreerd: 30-01-03
Woonplaats: Hoogezand-Sappemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:45

Ik zoek eerst randjes en die leg ik en dan meest opvallende vd puzzel. Eigenlijk heb ik daarna geen systeem meer. Ik maak alleen jan van haasteren 1000 stukjes

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 18:57

Ik zoek ook niet krampachtig alle kantjes, bij 75 % ben ik al tevreden om de rest te beginnen ook. Nu mis ik bv nog een kantstukje. Andere vorige keer gevonden. Ben ook blij met die twee extra afleg dingen. Daar kun je mooi op verzamelen, zit toch soort van structuur in ondanks mijn chaos hoofd

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 20:57

ik doe altijd eerst de rand eerder ga ik niet verder haha dan alles op kleur zoveel mogelijk uitzoeken.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:20

Mijn manier is net als die van SecretLIN. Ik moet eerst alle randjes hebben en ga daarna sorteren op kleur.

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:22

Ik vind het ook prettig om de rand eerst te doen. Daarna kijk ik vooral naar kleur/onderwerp en als de puzzel wat verder is kan ik het pas een beetje op stukjes.
1000 stukjes is voor mij ook het maximum, ook omdat dit op m’n puzzelmat past.
Die 500 stukjes bij Kruidvat heb ik gezien, hele stapel hebben ze ervan! Ik wist alleen niet meer welke ik nou al wel en niet had dus maar niks gekocht, en ik ben er wel echt te snel klaar mee dus dan blijf ik liever bij de 1000 stukjes.

De bookshop is ook 1000 stukjes trouwens

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:24

Nou zeg, de hele tijd als ik bij de kruidvat kijken hebben ze niks. En nu dus weer wel :')

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:33

ik doe ook alleen 1000 binnenkort marktplaats maar weer ff volgooien haha.. heb al beste verzameling..

kopen jullie altijd nieuw ook ook wel via marktplaats etc.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:34

eigenlijk puzzel ikaltijd op de kop hahs maak samen met een huisgenoot en ik doe de bovenkant altijd zit er dus vanaf bovenaf voor haha

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 21:52

Ik koop deels nieuw aanbiedingen bij winkels. Tweedehands komen allemaal van bokt af of recent of jaren geleden, :+

500 is ook puur voor vakanties en zo. Dan ben je wat sneller klaar ermee. :j en soms tussendoor wel even fijn ok te doen.

Ik puzzel liefst in de goede richting maar dwars of ondersteboven kan ook. In mijn uppie goed of zijkant met zijn tweeen dwars of ondersteboven, :')

Weer beetje verder, vandaag vooral gezocht en soms wat kunnen aanleggen. En laatste kantstukje ook gevonden *\o/* .nu film kijken met aandacht

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:53

Ik heb in het begin een paar nieuwe puzzels gekocht en koop nu eigenlijk alleen maar tweedehands puzzels bij de kringloopwinkel. Zag laatst een hele berg puzzels in de winkel van het dierenasiel en moest mij echt inhouden. Maar zolang ik thuis nog een berg(je) heb, mag ik geen andere puzzels kopen van mezelf.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 23:33

Ik begin ook altijd met de rand. Ik maak de plastic zak open en vervolgens ga ik alle stukjes langs en de stukjes die ik dan gehad heb komen in de doos. Dan heb ik meestal zo'n 80-90% van de kantjes. Dan zoek in soms nog even en anders ga ik voor een bepaalde kleur zoeken.
De puzzel die ik nu doe, was van de kringloop en had geen plastic zak meer. Dus nu ben ik de kantjes gewoon aan het zoeken door te husselen in de stukjes.

Mijn puzzels zijn vaak nieuw, maar als ik een leuke tweedehands tegenkom dan koop ik die ook. Van marktplaats eigenlijk nog nooit gekocht tot nu toe, maar dat is meer door de verzendkosten die er dan weer bijkomen. Nieuw koop ik ze wel vaak in de aanbieding oid.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 00:20

hev zelf bij kringloop paar x gehad dat niet compleet was, nu is hier in de buurt bij kringloop weinig aanbod van puzzels

IMAY1990

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Amsterdam

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:25

Ik doe ook altijd eerst de rand, dat geeft toch wel fijn afbakening. Momenteel ben ik nergens mee bezig, heb wel nog 8? puzzels liggen. Ik zou heel graag zo'n alle kleuren puzzel een keer willen maken maar ik vind ze erg duur

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 09:53

heb een thomas kinkade disney puzzel eerst deze afmaken nog

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:26

Hoi,
Ik meld me hier ook, ik vind puzzelen echt heerlijk om te doen. Ik ben nu bezig met een poema. De buitenste heb ik gisteren al gedaan en weer in stukken opgeborgen. Ben nu de poema zelf aan het uitzoeken.
Afbeelding
Afbeelding

cnterpstra
Berichten: 182
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:28

Ik had vanmorgen voor mijn werk een heel verhaal getypt, maar nu zie ik dat er geen post van mij is verschenen >;) . Nieuwe poging dan maar...

Ik moet bij het puzzelen ook echt eerst de hele rand neerleggen. Als het nodig is, ga ik nog een tweede of zelfs een derde keer alle puzzelstukjes langs 8)7 . Ik houd het maar op één van mijn licht autistische trekjes := . Zodra de rand ligt, werk ik inderdaad op kleur of een bepaalde figuur/vorm uit de puzzel per keer. Daarin ben ik dan wel iets flexibeler :') ...als ik niet de hele vorm af heb, maar wel bijna dan kan ik gerust alvast aan het volgende onderdeel beginnen. Al zal ik wel altijd intussen ook blijven rondkijken naar die laatste stukjes. Voor mij creëert het een soort rust in mijn hoofd als ik dingen kan afbakenen/afstrepen tijdens het puzzelen. Als ik die poema in de post hierboven als voorbeeld zou nemen, komt het neer op iets als: rand, check; poema, check; rots, check; dode boom, check; lucht, check, achtergrond groene bomen, check; overige stukjes, check. En dan is de puzzel voor mijn gevoel "opeens" al af :)) .

Mischa schreef:
Ik ben nu met the bizarre bookshop bezig. Heb me er wel op verkeken met hoe makkelijk die is, maar tis wel een leuke. Bijna klaar!

Dit lijkt me ook een gave puzzel Mischa! Is dat toevallig uit dezelfde serie als de puzzel die ik gemaakt heb met alle pastasoorten? Daar heb ik eerder al eens over gepost. Ik vind het er qua layout zo op lijken. Zou echt een puzzel voor mij zijn :o !

Edit: Hmm, nee...die was van Castorland, niet van Ravensburger, zie ik nu. Toch doet de stijl me er wel aan denken. Leuke puzzel lijkt me dat hoor, wel een uitdaging denk ik!

Anoniem

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:24

Ik heb een tekort aan puzzels := , bij toychamp zijn de van haasteren 1+1 gratis dus misschien nog even voor 50 euro bestellen :P (dan geen verzendkosten )

Nu bezig met pret onder water :)

Afbeelding

Mischa

Berichten: 3502
Geregistreerd: 15-03-05
Woonplaats: Ergens in het mooie Reestdal

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:08

Ja tis evengoed een uitdaging, je ziet ook steeds weer wat nieuws, zelfs de boekentitels zijn leuke parodieën op echte titels, is echt over nagedacht.

Goeie tip Rebecca!

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37246
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 13:36

Tip over het hoofd gezien. 6 500 stukjes besteld. Helaas twee niet bestelbaar (bierfeest en zeebanket). Dan een mooie mix hier. Nu nog gelegde puzzels verkopen of wegdoen weer. Hihi

cnterpstra
Berichten: 182
Geregistreerd: 24-01-11
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 19:41

Eind september was ik nog naar mijn ouders geweest voor mijn vader zijn verjaardag. Op verzoek een hele stapel tweedehands puzzels gekocht en die cadeau gedaan. Ze wilden graag eens wat anders dan de puzzels die zelf van kennissen krijgen, misschien ook eens wat moeilijkers. Dus ik bij de kringloop rondgekeken...zes dozen meegenomen met in totaal tien puzzels erin. Geprobeerd ook wat puzzels mee te nemen die mij lastiger leken, maar niet onmogelijk :+ .

Toen ontkwam ik er natuurlijk niet aan om te helpen met de eerste puzzel van het rijtje, omdat ik ook een nachtje bleef slapen. Mijn vader mocht als jarige nog net uitkiezen wat het eerste project zou worden, verder was het "ons" project :P . Het werd deze puzzel:

Afbeelding

We hebben er met zijn drietjes die avond, en de volgende ochtend plus een groot deel van de middag aan zitten puzzelen. We hebben alleen gepauzeerd om te winkelen en eten/slapen := . Toen ik weg ging, waren we zo ver:

Afbeelding

Een paar dagen geleden kreeg ik een appje van mijn moeder. Puzzel was af. Ze wilde het eindresultaat ook even laten zien :D . Let alleen niet op de wazige foto...ben al blij dat mijn moeder op haar leeftijd Whatsapp begrijpt en behoorlijk mee kan komen met nieuwe snufjes. Alleen zonder bril een foto met haar mobiel maken, wordt het een beetje onscherp van :') .

Afbeelding

Toch weer gepuzzeld. Erg fijn om dit samen met mijn ouders te kunnen doen. Even echt ontspannen en hoofd leegmaken.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 04:21

Wat een leuk verhaal cnterpstra en mooie puzzel ook!

Anoniem

Re: legpuzzels, wie doet dat nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 17:24

Tof Cnterpstra! Mooie puzzel ook


Mijn puzzel eindelijk af :+

Afbeelding

Hij is wel tof :D

Jorex

Berichten: 9950
Geregistreerd: 18-05-12
Woonplaats: inmiddels in dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 00:06

Mooi cnterpstra en Rebecca.

Ik heb een bijna complete poema nu. Het andere oog en oor heb ik in losse stukjes opgeborgen want die zaten nog niet vast. Waar het stuk middenin zijn hoofd is, weet ik niet.
Afbeelding
De poema zelf wil ik niet meer kapot hebben, dus die mag op de tafel blijven.

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 02:30

Gaaf fennadev! Vind je het niet vervelend om de puzzel weer in stukken te moeten opbergen? Kan je hem niet in/op een puzzelmap of mat doen?

En leuke puzzel Rebecca!