Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:06

Ik heb een bod gedaan op iets wat ik heel graag wil hebben. Mag het vanmiddag om 17.00 uur ophalen maar heb nog geen adres gekregen. Ik weet dat dat vast nog komt en dat ik geduldig moet zijn maar ik wil het zo graag hebben........ ;-)

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 15:36

Afspraak met iemand gemaakt laatst om naar een paard te gaan kijken. De vrouw had mij gecontacteerd. 3 dagen voor de afspraak een bericht gestuurd of het nog doorging en een adres gevraagd. Nooit meer iets gehoord maar wel gelezen

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:15

Vanavond komt er iemand kijken voor mijn konijn. Ze heeft al minimaal vijftig vragen gesteld. Ondanks de uitgebreide advertentietekst. Vanochtend had ik weer een bericht gevolgd door drie vraagtekens en uitroeptekens. "Hoe gaat het mijn vriendin?" Ik heb geantwoord dat ik niet de hele dag op Marktplaats kan zitten. Het vragenvuur begint weer. "Welke kleur is ze?" Er staan nota bene vier foto's bij. Van voren, haar zijkant, van achteren en van de tatoeages in het oor. Daarna wilde ze plots weten of ik een man of vrouw ben en hoe oud ik ben. Ik snap de, in mijn ogen onnozele, vragen niet. Ik ben erg benieuwd wat voor persoon er vanavond voor de deur staat. Ik heb er een raar gevoel bij.

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:17

Ik hoop niet dat je alleen bent vanavond chabby. := brrrrr

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:25

Is er vanavond iemand bij je Chabby? Raar type inderdaad en de ‘hoe is het met mijn vriendin?’ kan hij/zij(?) ook zo maar op een andere manier bedoelen in dit bijzonder aparte verhaal.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:28

Banyu schreef:
Ik doe niet eens aan die beoordelingen, ik kan ze zelf niet eens zien, dus ja...


Dat is ook meteen de reden dat je ze niet kan zien lol. Je kan jouw gekregen beoordeling zien nádat je de ander beoordeeld hebt. Doe je dat niet wordt de beoordeling van de ander na 4 weken zichtbaar ;)


Ik vind het aan de ene kant ontzettend fijn dat mensen nu beoordelingen kunnen achterlaten. Ik heb nogal eens vertrouwen gevoelige zaken als toegangskaarten te koop en merk dan dat mensen het lastig vinden om in te schatten of ik betrouwbaar ben. Dan is het fijn wanneer ze aan de beoordelingen kunnen zien dat er al veel tevreden kopers hen voor gegaan zijn.
Aan de andere kant als Jan en Alleman na kort contact een beoordeling achter mag laten en een kennelijk gefrustreerde geïnteresseerde die niet blij is dat ik het bod niet wil accepteren mijn sterren omlaag kan halen.... dan schiet het ook niet op. En t vervelendste vind ik dat je ook niet kan zien dat ik niet eens een deal had met deze persoon.

T is gewoon frustrerend, ik doe enorm mijn best voor mijn kopers, probeer snel te reageren, correct te communiceren, afspraken uiteraard na te komen. Spullen netjes en heel goed in te pakken, snel te verzenden. Betalen zo makkelijk mogelijk te maken etc. -O-


Had trouwens vandaag weer een keurige koper. Bood van de week op een product, ik kreeg geen melding op mijn telefoon dus zag het bericht nogal laat. Dus excuses aangeboden voor mijn late reactie maar aangegeven dat de prijs van het betreffende product vast was. Kreeg keurig reactie dat ze het dan toch graag voor mijn prijs wilde ophalen en afgesproken dat ze vandaag zou komen met een tijdvak van een half uur. Ze was er keurig binnen de afgesproken tijd, contant en gepast betaald en verder geen gedoe. Heerlijk, zo wil ik ze allemaal wel :D

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:31

Fennee schreef:
Is er vanavond iemand bij je Chabby? Raar type inderdaad en de ‘hoe is het met mijn vriendin?’ kan hij/zij(?) ook zo maar op een andere manier bedoelen in dit bijzonder aparte verhaal.

Nee, ik woon alleen. Ik ben ook pas twintig. Het is vanavond ook al donker en aangezien het om een konijn gaat, zet ik het ook niet klaar in de gang zodat de koper het huis niet in hoeft. Ik twijfel om af te zeggen, maar ik ben huiverig voor een negatieve ervaring.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:35

Chabby schreef:
Fennee schreef:
Is er vanavond iemand bij je Chabby? Raar type inderdaad en de ‘hoe is het met mijn vriendin?’ kan hij/zij(?) ook zo maar op een andere manier bedoelen in dit bijzonder aparte verhaal.

Nee, ik woon alleen. Ik ben ook pas twintig. Het is vanavond ook al donker en aangezien het om een konijn gaat, zet ik het ook niet klaar in de gang zodat de koper het huis niet in hoeft. Ik twijfel om af te zeggen, maar ik ben huiverig voor een negatieve ervaring.


Ik vind de vragen en reacties zoals jij ze omschrijft een beetje klinken alsof je te maken hebt met iemand met een verstandelijke beperking of een zware vorm van autisme ofzo. Want inderdaad de vraag of jij man of vrouw bent en hoe oud is totaal niet relevant. Kan je niet regelen dat er iemand bij je is? Geen vriendin of goede buur oid die even ter ondersteuning aanwezig kan zijn als je koper komt?

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 16:54

Alwiene schreef:
Chabby schreef:
Nee, ik woon alleen. Ik ben ook pas twintig. Het is vanavond ook al donker en aangezien het om een konijn gaat, zet ik het ook niet klaar in de gang zodat de koper het huis niet in hoeft. Ik twijfel om af te zeggen, maar ik ben huiverig voor een negatieve ervaring.


Ik vind de vragen en reacties zoals jij ze omschrijft een beetje klinken alsof je te maken hebt met iemand met een verstandelijke beperking of een zware vorm van autisme ofzo. Want inderdaad de vraag of jij man of vrouw bent en hoe oud is totaal niet relevant. Kan je niet regelen dat er iemand bij je is? Geen vriendin of goede buur oid die even ter ondersteuning aanwezig kan zijn als je koper komt?

Bedankt voor de reactie. Mijn moeder kan volgende week woensdag aanwezig zijn. Ik heb aan de koper gevraagd of dit uitkomt. Anders houdt het helaas op.

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 17:48

Ik had al een tijd Zanotti schoenen te koop staan. Ik vroeg er maar €50,00 voor, omdat het merk niet meer in trek is. Ik kreeg maar geen reactie. Ik heb de advertentie gister geplaatst met de optie tot bieden. Ik heb ze zojuist verkocht voor €150,00. Zo zie je maar weer dat een te lage prijs, even min werkt als een te hoge prijs.

Lynn_Nikita

Berichten: 25467
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 18:46

net een goede afhandeling, ik verkoop appelslakken 9 aquarium) gisteren bericht gekregen wanneer hij mocht komen, vandaag afgesproken, netjes op tijd en heb hem een paar extra slakken en waterplantjes gegeven, heb er toch teveel. Fijn dat het zo ook kan gaan

petra8
Berichten: 1134
Geregistreerd: 08-06-09

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 19:01

Ook hier weer een fijne ervaring. De verkoopster wachtte wel tot het laatste moment (1 uur van te voren) met het geven van haar adres. Begrijp ik aan de ene kant wel maar aan de andere kant wel vervelend omdat je daardoor niet weet of het wel of niet doorgaat.

@Chabby, dat is wel een fijne meevaller!

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 20:01

Chabby schreef:
Fennee schreef:
Is er vanavond iemand bij je Chabby? Raar type inderdaad en de ‘hoe is het met mijn vriendin?’ kan hij/zij(?) ook zo maar op een andere manier bedoelen in dit bijzonder aparte verhaal.

Nee, ik woon alleen. Ik ben ook pas twintig. Het is vanavond ook al donker en aangezien het om een konijn gaat, zet ik het ook niet klaar in de gang zodat de koper het huis niet in hoeft. Ik twijfel om af te zeggen, maar ik ben huiverig voor een negatieve ervaring.



Brrr, als ik die vragen lees, denk ik gelijk aan één of andere viespeuk, die zich aan je wilt vergrijpen.
Ik zou je moeder met honkbal knuppel achter de deur zetten.
Sterker nog, het klinkt me zo eng, dat ik niet eens mijn adres had gegeven.

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:04

bridgetF schreef:
Brrr, als ik die vragen lees, denk ik gelijk aan één of andere viespeuk, die zich aan je wilt vergrijpen.
Ik zou je moeder met honkbal knuppel achter de deur zetten.
Sterker nog, het klinkt me zo eng, dat ik niet eens mijn adres had gegeven.

De vragen welke naar mij waren gericht, kwamen pas na het doorgeven van mijn adres. Ik had de koper een bericht gestuurd, dat vandaag niet door kon gaan door omstandigheden en gevraagd of het woensdag lukte, omdat mijn moeder er dan bij kon zijn. Zo'n tien berichten in een minuut. Ze wilde persé vandaag komen. Ik heb vier keer aangegeven dat het niet kon. Ze blijft berichten sturen. Voornamelijk met wel, vraagtekens en uitroeptekens. Ik ben allang blij dat ze niet naar mijn huis is gereden. Ik vind het dood eng. Ik ben inmiddels gestopt met reageren. Ik heb nog dertien ongelezen bericht in de betreffende chat.

Lente
Berichten: 27788
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:09

Pfoei, dat is iemand die wel heel erg graag een konijn wil :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 22:38

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-22 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-18 23:13

Ik geef altijd het adres op van het parkeerpleintje aan de overkant en het telefoonnummer en verzoek om even te bellen als ze er zijn. Dan kan ik naar buiten lopen. Bij een enigszins vriendelijk gezicht verzoek ik ze binnen te komen en anders word het een straat verkoop :+

Susanne

Berichten: 11612
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:21

Chabby schreef:
bridgetF schreef:
Brrr, als ik die vragen lees, denk ik gelijk aan één of andere viespeuk, die zich aan je wilt vergrijpen.
Ik zou je moeder met honkbal knuppel achter de deur zetten.
Sterker nog, het klinkt me zo eng, dat ik niet eens mijn adres had gegeven.

De vragen welke naar mij waren gericht, kwamen pas na het doorgeven van mijn adres. Ik had de koper een bericht gestuurd, dat vandaag niet door kon gaan door omstandigheden en gevraagd of het woensdag lukte, omdat mijn moeder er dan bij kon zijn. Zo'n tien berichten in een minuut. Ze wilde persé vandaag komen. Ik heb vier keer aangegeven dat het niet kon. Ze blijft berichten sturen. Voornamelijk met wel, vraagtekens en uitroeptekens. Ik ben allang blij dat ze niet naar mijn huis is gereden. Ik vind het dood eng. Ik ben inmiddels gestopt met reageren. Ik heb nog dertien ongelezen bericht in de betreffende chat.


Jeetje wat een freak -O-

Vinny12511

Berichten: 121
Geregistreerd: 23-05-15
Woonplaats: Ospel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 08:25

Hallo, mag ik me ook even melden. Ik heb een groot speelgoedpaard van mijn dochter op Mp staan. Nu kreeg ik vanacht een seksueel getint bericht hierover. Waar kan ik melding maken op Mp dat dit ongepast is en deze persoon geblokkeerd moet worden? Ik kan op mijn telefoon zo snel niet vinden hoe dat moet, of moet dat via de computer. Dit is mijn eerste rare ervaring op Mp. Heb voor de rest eigenlijk altijd wel positieve ervaringen met kopen en verkopen.

Vinny12511

Berichten: 121
Geregistreerd: 23-05-15
Woonplaats: Ospel

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 11:12

Net een melding van mp zelf gekregen dat ze het account, welke mij dat bericht heeft gestuurd, geblokkeerd hebben. Heel erg fijn.

capopjekop

Berichten: 30657
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:40

Jeetje wat een verhalen hier zeg. Wat een rare mensen lopen er toch rond.

Ik heb mijn mentuig op mp staan. Staat duidelijk vraagprijs 275 of goed bod. Krijg ik allemaal biedingen van 100 tot 150 inclusief verzenden. Een meneer bood 2 weken terug 150. Ik was er even klaar mee en heb niet gereageerd. Bied ie vandaag opeens 130. Goed verhaal :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:51

Ik heb onlangs een fietsstoeltje verkocht voor een nette prijs, keurig op tijd betaald en dus ook verzonden. En nu kreeg ik voor het eerst sinds altijd een berichtje dat ze het stoeltje ontvangen had (!!) en er erg blij mee was! :D
Dat maakt een fijne verkoop toch nog net een beetje fijner!

Century

Berichten: 5970
Geregistreerd: 19-10-09
Woonplaats: Uden (NB)

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 12:54

Dat doe ik eigenlijk altijd, als ik iets ontvangen heb stuur ik een berichtje. Altijd fijn om te weten dat iets aangekomen is, toch?

Eloya

Berichten: 5192
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 18:30

Ik voel mij nu een naar persoon op marktplaats.. had een deal over een bed van 140.. die eigenlijk 145 zou zijn en mijn vide is 1.47 dus zou nét passen... nu zijn mijn veiligheids hekjes vandaag door de huisbaas vast gezet en iets verplaatst nu is mijn vide op zijn smalste punt 1.44.. het bed gaat dus niet meer passen...

zou volgende week donderdag ophalen maar heb net dus afgezegd... voelt best wel banketstaaf maar heb niets aan een bed wat niet gaat passen

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 19:41

Eloya schreef:
Ik voel mij nu een naar persoon op marktplaats.. had een deal over een bed van 140.. die eigenlijk 145 zou zijn en mijn vide is 1.47 dus zou nét passen... nu zijn mijn veiligheids hekjes vandaag door de huisbaas vast gezet en iets verplaatst nu is mijn vide op zijn smalste punt 1.44.. het bed gaat dus niet meer passen...

zou volgende week donderdag ophalen maar heb net dus afgezegd... voelt best wel banketstaaf maar heb niets aan een bed wat niet gaat passen


Kan gebeuren toch, het zou nog een dikke week zijn en je hebt het netjes afgezegd. Was wat anders geweest als het een dag van te voren was.