Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:58

Zal ik na alle klaagzangen hier toch ook eens iets positiefs neerzetten?!! Afgelopen week 2 fijne, vlotte aankopen gedaan. Omdat mijn dochter op trainingskamp ging en het weer toch wel ineens omsloeg, was ik op zoek naar een regendeken met hals op korte termijn. (lees zelfde dag) In de ochtend een reactie gestuurd en binnen een paar minuten een reactie, ik kon dezelfde middag langskomen, had specifiek gezocht binnen straal van 15km. Deken stond voor 45 euro te koop, bod gedaan van 25 en verkoper ging daarmee akkoord. Zo goed als nieuwe deken die ook nog eens goed bleek te passen, dus die kon direct mee op kamp. Wegens verhuizing van stal waar paardlief meer buiten komt en ook een buitenluik kreeg, op zoek naar een losse hals voor de Bucas Smartexdeken. Omdat paardlief nog aardig wat spiertjes moet krijgen en net weer in training is en de Smartex volgend jaar waarschijnlijk toch vervangen moet worden op zoek naar een goede tweedehands. Gevonden binnen 10 km en ook hier een vlotte reactie, kon ook zelfde middag nog komen. Niet veel onderhandelingsruimte, maar de hals was nog helemaal nieuw in de verpakking dus was sowieso een koopje voor 35 euro. (vp 37,50) Beiden leuke en gezellige verkoopsters en je komt nog eens ergens! Ik denk dat een hoop 'ellende' voorkomen kan worden door dingen op te halen en niet te verzenden.

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:02

Romy1234, ik heb al met haar contact gehad, dat staat ook in mijn bovenstaand bericht.

Ik ben zeker niet de persoon om gelijk een slechte beoordeling te geven, echter ik heb al het een en ander met de persoon op en neer bericht en ze wil niet tot een oplossing komen. De enige oplossing die ze aandraagt is dat ze er de volgende keer beter op gaat letten. Dat noem ik geen oplossing en bovendien daar heb ik toch niks aan?
Ze heeft iets verkocht als zo goed als nieuw wat in overduidelijk gebruikte staat is met zichtbare slijtage.

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 09:12

Heb je aangegeven dat je een deel van je geld terug wil? Want dit is idd geen oplossing, maar een slap excuus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:27

bridgetF schreef:
Romy1234, ik heb al met haar contact gehad, dat staat ook in mijn bovenstaand bericht.

Ik ben zeker niet de persoon om gelijk een slechte beoordeling te geven, echter ik heb al het een en ander met de persoon op en neer bericht en ze wil niet tot een oplossing komen. De enige oplossing die ze aandraagt is dat ze er de volgende keer beter op gaat letten. Dat noem ik geen oplossing en bovendien daar heb ik toch niks aan?
Ze heeft iets verkocht als zo goed als nieuw wat in overduidelijk gebruikte staat is met zichtbare slijtage.


Oké dat maakt het duidelijker. Dan zou ik in eerste instantie nog tegen haar zeggen dat ze met een oplossing moet komen en dat je er anders werk van gaat maken.

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:56

Ik had ook iets aparts van de week. Ben op zoek naar een springzadel. Vond er eentje voor een nette prijs. Overeengekomen dat ik hem over zou nemen en of het verstuurd kon worden. De details van versturen zouden we de volgende dag telefonisch bespreken. Krijg ik snachts een appje dat ze zich in de prijs had vergist en dat het zadel nu ipv 350 1100 moest kosten.
Dat vond ik niet ok en niet netjes, en ze gaf aan dat het dan wel voor 600 weg mocht.
Stel ik haar nog een vraag over singel die daarbij zit. Geen antwoord en daarna een bericht dat ze het aan een ander verkocht die er oprecht blij mee was. De vraag welke maat singel erbij zat was echt verkeerd gevallen bij haar want ze had mij al extra korting gegeven. Snap je het nou nog?!
Het is in ieder geval nooit saai op mp.

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 14:59

Ik heb nog een grote partij paardenspullen die ik graag in een keer kwijt wil. Dekens, hoofdstellen zadel (allemaal wel van betere merken) etc. In welke rubriek moet dat?
Marktplaats had de advertentie verwijderd en op mijn vraag via de chat waar het dan wel moet en waarom mijn advertentie verwijderd was krijg ik volgens mij geautomatiseerde antwoorden waar je niets mee kan. Zo irritant!

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:13

bij paarden/ overige ? Daar zie ik heel vaak partijen voorbij komen. Weet niet in welke rubriek je het had staan ?

swatch
Berichten: 1384
Geregistreerd: 08-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 15:15

Volgens mij dekens en dekjes, omdat dat ongeveer de helft was.

DeBuurvrouw
Berichten: 506
Geregistreerd: 04-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:42

AmyII schreef:
Ik heb nog geeb adres, hij gaat me straks meer gegevens geven. Ik wacht rustig af, als het niet door gaat vind ik het ook niet erg.
Ik heb wel even gegoogled en als hij inderdaad de meneer uit Winsum is die ik denk dat hij is dan lijkt hij me wel betrouwbaar. Maar dat weet ik natuurlijk pas als ik hem in het echt zie tzt.



Hoe is het afgelopen? Heeft de bokker in de buurt het opgehaald?



Hier weer een stel kwartje mensen.... Dure dingen erop gezet met een prijs erbij,bieden ze maar 1/4 van de vraagrpijs terwijl die al superlaag is.

Gooi het nog liever weg :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 16:49

Ik had maandag na 1,5e week mijn geld van MP binnen. Niks meer van de koper gehoord.... zeer vreemd.

Wel weer een paar positieve ervaringen. Twee dekens super snel verkocht. Bod was gedaan, de een betaalde binnen 5 minuten en de ander kwam hem dezelfde avond nog halen. Heerlijk :D

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:07

Ik heb nu 3x in 2 dagen gehad, dat ze geintresseerd zijn, afspraken gemaakt en al, maar dan op het laatste moment afzeggen! Nu zeggen ze gelukkig wel af, maar leuk is het niet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:15

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-22 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 17:44

DeBuurvrouw schreef:
AmyII schreef:
Ik heb nog geeb adres, hij gaat me straks meer gegevens geven. Ik wacht rustig af, als het niet door gaat vind ik het ook niet erg.
Ik heb wel even gegoogled en als hij inderdaad de meneer uit Winsum is die ik denk dat hij is dan lijkt hij me wel betrouwbaar. Maar dat weet ik natuurlijk pas als ik hem in het echt zie tzt.



Hoe is het afgelopen? Heeft de bokker in de buurt het opgehaald?



Hier weer een stel kwartje mensen.... Dure dingen erop gezet met een prijs erbij,bieden ze maar 1/4 van de vraagrpijs terwijl die al superlaag is.

Gooi het nog liever weg :o


nee ze durfde niet aan

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 18:11

Dat rare mens wat mij stalkte met vervelende berichten is met beide accounts geblokkeerd.
Stomme is wel dat ze een beoordeling heeft kunnen geven van 1 ster -O-
Met marktplaats besproken en het is voor hun nog niet mogelijk om dat weg te halen omdat het nog in de testfase zit. :=
Ze dachten dat het wellicht niet zichtbaar zou zijn als de gebruiker geblokkeerd was, maar dat is dus niet zo.
Wat wel fijn is, is dat ze mijn tips ed bijvoorbeeld pas beoordelen bij daadwerkelijk koop/verkoop zouden meenemen en ook dit soort situaties met van die vreemde gebruikers.

Maar het is wel k*t dat ik nu met 1 ster zit met mn account van 10+ jaar alleen maar goede ervaringen. -O- -O-

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:18

SecretLIN schreef:
DeBuurvrouw schreef:
Hoe is het afgelopen? Heeft de bokker in de buurt het opgehaald?



Hier weer een stel kwartje mensen.... Dure dingen erop gezet met een prijs erbij,bieden ze maar 1/4 van de vraagrpijs terwijl die al superlaag is.

Gooi het nog liever weg :o


nee ze durfde niet aan


Ik heb niks meer gehoord van de betreffende persoon. Actief op marktplaats blijft op 1 dag staan en verder niks over hem bekend.

Dat geeft mij genoeg reden om er niks mee te doen.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:36

Over die sterren etc
Kun je ook zien hoeveel + en hoeveel - reviews Er zijn gegeven?

IHN
Berichten: 2333
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:41

tsss..stond een caravan op mp...woensdag 300 euro, do 200 euro, vrijdag gratis... ik mail:ik wil hem vrijdag wel op komen halen... ok.. zet ik je op de lijst. ik app elk uur iemand anders.. dus ik antwoord:ow, dat risico is me dan ge groot..ik kom van ver en wil niet voor niks komen dus helaas...krijg ik terug:jammer dat je morgen niet kunt.. ik:nou ik blijf een hollander... zijn antwoord: pff... paar weken geleden zonder gezeik een caravan van 55000 verkocht en nu vraag ik 300 en reageren er alleen maar zeikerds die hem gratis willen.... uhmmmmmm... zet dat er dan niet op?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 22:44

Haha nee idd, dat is echt dom :')

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 23:42

Faline schreef:
Dat rare mens wat mij stalkte met vervelende berichten is met beide accounts geblokkeerd.
Stomme is wel dat ze een beoordeling heeft kunnen geven van 1 ster -O-
Met marktplaats besproken en het is voor hun nog niet mogelijk om dat weg te halen omdat het nog in de testfase zit. :=
Ze dachten dat het wellicht niet zichtbaar zou zijn als de gebruiker geblokkeerd was, maar dat is dus niet zo.
Wat wel fijn is, is dat ze mijn tips ed bijvoorbeeld pas beoordelen bij daadwerkelijk koop/verkoop zouden meenemen en ook dit soort situaties met van die vreemde gebruikers.

Maar het is wel k*t dat ik nu met 1 ster zit met mn account van 10+ jaar alleen maar goede ervaringen. -O- -O-

Wat raar. Ze gaven mij hetzelfde antwoord. Maar ik heb eerder een review van één ster gekregen van iemand die één dag actief was. De dag er na is het account door Marktplaats geblokkeerd en is de review ook verdwenen.

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 00:44

hier ook weer een positieve ervaring via marktplaats

hagelslag
Berichten: 9036
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 10:27

Naja half positieve ervaring.
De beste vrouw heeft tenminste optijd afgezegd. Ze zou vandaag rond 2 uur komen en heeft net een bericht gestuurd dat ze vandaag niet komen omdat de hond ziek is/na de dierenarts moet.

Nouja prima geen probleem... Tenminste nog optijd een berichtje gestuurd

Ineke2

Berichten: 33119
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 13:39

Nou dat is inderdaad wel ruim op tijd. Kan gebeuren zoiets :)

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:39

Vandaag ook een dame, zou wat ophalen, komt zelf uit Zoetermeer en was dit weekend hier.
Is dus niet komen opdagen, reageert niet op berichten en heb haar nu maar een erg slechte beoordeling gegeven en geblokkeerd....

Daar hou je dus dingen voor vast. Doe ik nóóit weer! :=

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:36

Beste mensen. graag tips gevraagd. Ik ben een paar maanden geleden het schip in gegaan voor een kleine 100 euro. Aangifte gedaan en marktplaats ingelicht. En de bank ingelicht. Er waren al meerdere aangiftes tegen deze persoon gedaan. Maar zijn/haar bank helpt geen particulieren tenzij de politie er wat tegen deed. Inmiddels was haar 1e account verwijderd door marktplaats. echter komen et steeds meerdere nieuwe accounts online en gaan ze gewoon door met deze praktijken.

Ik heb maanden lang 1 cent over gemaakt met als mededeling oplichting. inmiddels is die rekening geblokkeerd. althans dat hoop ik, aangezien ik niks meer kon overmaken.

Wat kan ik nou nog meer voor stappen ondernemen ?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-11-18 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd

Questquedit

Berichten: 1163
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 12:09

Een vraagje aan jullie; zouden jullie een telefoon aangetekend verzenden, of niet aangetekend?