Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:28

Ik heb nu onze 2 poesjes op marktplaats staan, had er al heel veel twijfels bij maar krijg ook alleen maar reactie’s van “pas op met het wegdoen van je dieren, sommige mensen eten ze op” e.d. dat ik zoiets heb van ik haal ze er weer af.. -O-
Ik wil ze ook eigenlijk helemaal niet kwijt, en dit bevestigd het alleen maar.. :\

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:45

Iemand zou om 13 uur iets komen halen en pas om half 2 was ie er :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 23:49

Olympia schreef:
Iemand zou om 13 uur iets komen halen en pas om half 2 was ie er :roll:


Nou, dat valt toch wel mee? :?

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:05

Vind ik ook niet heel schokkend, al zou een berichtje over de vertraging wel netjes zijn geweest.

Inmiddels alweer jaren geleden, maar ik had eens een elektrische gitaar te koop staan op Marktplaats. Die had ik toen al een paar jaar, maar stond voornamelijk stof te vangen. Er kwamen al snel kijkers voor, een vader met zijn puberzoon. Pa deed alsof hij er heel veel verstand van had, maar viel gelijk al door de mand. Hij vroeg namelijk of de originele snaren er nog op zaten en was vervolgens erg teleurgesteld toen ik hem vertelde dat dat niet het geval was. :+ De zoon zou hem wel even uitproberen, maar er kwam alleen een hoop gekraak uit de versterker. Duidelijk een kabelbreuk, dus ik stelde voor dat hij even een kabel van mij zou gebruiken. Daar wilde pa niets van weten, volgens hem deugde die gitaar niet. Hij mopperde nog wat over dat hij er zo'n eind voor had gereden en ze zijn vertrokken. Ik zou wel eens willen weten hoeveel gitaren ze nog hebben uitgeprobeerd voordat het kwartje viel dat die kabel gewoon niet goed was. :')

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 00:38

Shanna schreef:
Ik heb nu onze 2 poesjes op marktplaats staan, had er al heel veel twijfels bij maar krijg ook alleen maar reactie’s van “pas op met het wegdoen van je dieren, sommige mensen eten ze op” e.d. dat ik zoiets heb van ik haal ze er weer af.. -O-
Ik wil ze ook eigenlijk helemaal niet kwijt, en dit bevestigd het alleen maar.. :\


Zet ze anders op zo’n facebook groep? Als iemand reageert kan je altijd even het profiel checken. Foto’s hoeven natuurlijk niks te zeggen maar dan weet je in ieder geval wel wat je aan de deur gaat krijgen. Succes ermee, zal niet makkelijk zijn! Is ook niet even een stoel wat je verkoopt.

Lieszje
Berichten: 7180
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 06:52

Hahaha wat een mensen Goeroe :')

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:12

|o
Dat mens heeft zon plaat voor der kop.
Nu zegt ze dat ik haar uitscheld( heb gezegd dat in de advertentie staat dat handelaren niet hoeven te reageren)
Echt jeetje mina alleen omdat ze percee dinsdag wil langskomen.
Ik heb haar nogmaals gezegd dat momenteel alleen in het weekeind kan.
Nu krijg ik, ja zo jammer voor het paard het had hier een betere plek gehad en als je niet wil verkopen dan haal haar van internet af.
Jonges jonges.
Sowieso vind ze het niet oke dat ze niet mag rijden.
Dat is niet wat ik gezegd heb, in het weekeind kunnen ze langskomen. Niet dinsdag. En alsnog beslis ik wie erop mag |o
Hallooooo levend beest wat je koopt, dat gaat niet over 1 nacht ijs |o

Logisch dat ik niet iedereen erop laat.
Sowieso waarom voor een 11 jarig talenteerd meisje een haflinger kopen.
Als ze zoveel talent heeft koop je toch wat anders als een haflinger??

Captain

Berichten: 21380
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 09:47

Ach joh laat je niet zo op de kast jagen. :')

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:30

idd, laat lekker gaan
ik zou daar heel simpel in zijn,
ik heb dan en dan tijd om een afspraak te maken en er word idd niet gereden als ik daar niet bij aanwezig ben . niet naar je zin? dan zoek je maar lekker verder ,

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:31

Ik heb er gewoon een hekel aan als mensen van alles en nog wat omdraaien.
Zowieso ik heb haar naar mijn weten niet beledigd. Maar goed. Ik ga mooi niet meer reageren op haar. Dat is het makkelijkste

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:32

herken ik wel hoor, ik kan daar ook heel slecht tegen
maar uiteindelijk zijn dit toch mensen die blijven zeiken en drammen gok ik zo

hagelslag
Berichten: 9038
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 11:36

Jap, heb net ook onze lesgeefster gevraagd. En die kent toevallig diegene die mij dus mailt.
En onze lesgeefster zei al, ja die is asso en super brutaal

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:46

Raar. Die gebruiker met 2 accounts, waarvan 1 inmiddels gesloten, die mij aan het stalken was met allerhande scheld berichten, had weer nieuwe berichten gestuurd. Ook daarvan heb ik weer melding gedaan incl printscreens.
Nu kreeg ik gister ineens de optie om de gebruiker te beoordelen en die mogelijkheid kwam binnen via de berichten. Daardoor kreeg ik ook meteen de hele geschiedenis weer terug, wat wel mooi was natuurlijk, zodat ik ook daarvan het bewijs naar marktplaats kon sturen.
Het gekke is dat ik zondagavond binnen een half uur ofzo reactie had van marktplaats dat het 1e account was geblokkeerd of verwijderd, maar na de berichten die ik gister heb gestuurd nog helemaal niks terug gehoord van mp. :?
Wat ik nu dus ook meemaak door dat beoordelen is dat dat mens mij ongetwijfeld een slechte beoordeling heeft gegeven. Ook dit heb ik in de mails gister aangekaart. Ik ben heel erg benieuwd wat ze er mee gaan doen en wanneer ze nu gaan reageren.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:48

Beoordelingen die gegeven zijn, kan je niet terug zien denk ik he?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:53

Ik vind dat beoordelen maar helemaal niks, als iemand de pet verkeerd heeft staan kan dat bij eerlijke kopers/ verkopers met een druk leven (die dus niet binnen 5 minuten na openen van het bericht al reageren) heel snel tot negatieve beoordelingen leiden en een vals imago optrekken.. :n

Nu ook een positieve ervaring lijkt het op! Ik heb al een tijdje (vanaf de zomer) een achterstoeltje voor de fiets te koop, kreeg enkel onzinbiedingen waar ik niet op reageer, en nu een mailtje wat ik er inclusief verzenden voor wil hebben want voor een goed bod wilde ze hem wel overnemen. Dus ik mijn prijs onderbouwd genoemd (verzendkosten zijn dit, ik vraag voor het stoeltje dit, maar je mag het voor dit ronde bedrag overnemen en dan krijg je er ook nog dit bij wat niet in de advertentie staat). Gelijk akkoord en de vraag voor een betaalverzoek, omdat ik nog nooit met een marktplaats betaalverzoek heb gewerkt heb ik een tikkie gestuurd. We zullen zien of en hoe snel er betaald wordt maar het lijkt op een fijne verkoop!

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:56

Is er interesse voor een doos met paardenspullen op marktplaats?
ik heb geen zin en tijd om alles uit te zoeken. Alle dure dingen heb ik al uitgezocht of iig de dure dingen die een beetje lopen. Maar heb o.a halster, springschoenen (nieuw met kaartjes) rijjasjes en rijbroeken waar ik niks meer mee doe...
Ik dacht wat als ik alles nou in 1 grote doos doe en dit verkoop voor een leuk bedrag. Is daar interesse voor?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 12:59

Lienek schreef:
Is er interesse voor een doos met paardenspullen op marktplaats?
ik heb geen zin en tijd om alles uit te zoeken. Alle dure dingen heb ik al uitgezocht of iig de dure dingen die een beetje lopen. Maar heb o.a halster, springschoenen (nieuw met kaartjes) rijjasjes en rijbroeken waar ik niks meer mee doe...
Ik dacht wat als ik alles nou in 1 grote doos doe en dit verkoop voor een leuk bedrag. Is daar interesse voor?


Ik denk dat je heel veel vragen gaat krijgen om detailfoto's van alles, en dat mensen gaan bieden op losse items.

Faline

Berichten: 7803
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:00

Ik vind het sowieso raar dat je kan beoordelen zonder dat er deal is geweest. Dat is denk ik het hele probleem. Bij ebay kun je alleen beoordelen bij mensen waarbij je daadwerkelijk gekocht/verkocht hebt.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:32

Relaxed schreef:
Olympia schreef:
Iemand zou om 13 uur iets komen halen en pas om half 2 was ie er :roll:


Nou, dat valt toch wel mee? :?



Nou dat vind ik niet netjes. Zeker niet als ik meld dat ik om 13.30 de duer uit moet dus dat hij dan echt rond 13 uur moet komen.

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 13:46

Maureen_M schreef:
Chabby schreef:
Ik heb een koper welke een negatieve ervaring heeft achtergelaten. Hierbij heeft ze alle zeven verbeterpunten aangevinkt, waaronder ze beweert dat ze het item niet heeft ontvangen. Dit is absoluut niet waar en ze heeft in de chat ook aangegeven dat ze het wel degelijk heeft ontvangen. Ze was woedend om het feit dat ik het als een brievenbuspakket had verzonden, in plaats van pakketpost, omdat de levertijd dan een dag langer was.

Kan ik Marktplaats hierover een e-mail sturen? Ik vind het namelijk een behoorlijk kwalijke zaak om iemand openbaar te beschuldigen van oplichting.

Helaas, Marktplaats doet hier niks mee. Mijn vriend antwoorde vorige week niet snel genoeg op een kopende partij en daarom heeft hij een belachelijk slechte recensie achter gelaten. Daar gaat dan je profiel waarmee je al 10 jaar actief bent en daarmee betrouwbaar overkomt. Die ene recensie haalt het gemiddelde ook lekker omlaag. Na contact met Marktplaats kon hier zelfs met bewijzen etc echt niks aan gedaan worden...

Ik heb inmiddels een e-mail terug van Marktplaats:

"Wat jammer dat iemand je onterecht een slechte beoordeling heeft gegeven. We hebben onlangs ons beoordelingssysteem aangepast en zijn nu bezig om dat te testen. Het is dus nog niet helemaal af. In het nieuwe beoordelingssysteem is het mogelijk om beoordelingen te geven zonder dat er een deal is gesloten. Het is op dit moment niet mogelijk om de beoordeling te verwijderen of aan te passen."

Ik vind dit echt belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 14:05

Olympia schreef:
Nou dat vind ik niet netjes. Zeker niet als ik meld dat ik om 13.30 de duer uit moet dus dat hij dan echt rond 13 uur moet komen.


Dan ga je gewoon, pech gehad :+

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-18 15:23

@chabby: wel lief dat ze erbij zetten dat ze het jammer vinden :+ belachelijk he
Je kunt het compenseren door enkele een top beoordeling te geven in de hoop dat ze jou ook een geven, dan heb je merendeels een goede beoordeling. Succes ermee!
Als je me een linkje naar je advertentie geeft berichten we even op en neer en geef ik je wel 5 sterren :)

bridgetF
Berichten: 2176
Geregistreerd: 12-11-12
Woonplaats: Betuwe

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:37

Ik heb een hele slechte ervaring, ik had iets gekocht van 90 euro in een goed als nieuw staat, volgens de advertentie. Nou echt niet... het artikel is overduidelijk veelvuldig gebruikt en absoluut niet in nieuwstaat, vertoont uiterlijke schade en slijtage door veelvuldig gebruik.
Nu heb ik verkoper bericht en deze zegt dat ze er de volgende keer wat beter op zou letten in advertentie beschrijving. Wat heb ik daar nu aan, ze heeft gewoon opgelicht vind ik.

Nu overweeg ik een slechte beoordeling te geven, echter kan ze dat ook bij mij als koper? Ik heb namelijk geen zin om mijn account van meer dan 10 jaar kapot te maken.
Ik vermoed namelijk dat ze het me niet in dank af gaat nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:53

bridgetF schreef:
Ik heb een hele slechte ervaring, ik had iets gekocht van 90 euro in een goed als nieuw staat, volgens de advertentie. Nou echt niet... het artikel is overduidelijk veelvuldig gebruikt en absoluut niet in nieuwstaat, vertoont uiterlijke schade en slijtage door veelvuldig gebruik.
Nu heb ik verkoper bericht en deze zegt dat ze er de volgende keer wat beter op zou letten in advertentie beschrijving. Wat heb ik daar nu aan, ze heeft gewoon opgelicht vind ik.

Nu overweeg ik een slechte beoordeling te geven, echter kan ze dat ook bij mij als koper? Ik heb namelijk geen zin om mijn account van meer dan 10 jaar kapot te maken.
Ik vermoed namelijk dat ze het me niet in dank af gaat nemen.


Waarom gelijk een beoordeling geven, wat is er mis met een bericht sturen om tot een oplossing te komen?
Gewoon op een nette manier zeggen dat je bijvoorbeeld een deel van het geld terug wil oid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 08:56

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-22 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt