Wat betekend autorijden voor jou?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
little_birdy
Berichten: 12229
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:54

Een deel van mijn leven .
Werk ontspanning en lol

daantjuhhh

Berichten: 26871
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 06:54

Schurfthekel heb ik aan autorijden.
Dit komt doordat ik een keer een auto-ongeluk gehad heb.
Ik heb behoorlijk in de kreukels gelegen.
En sindsdien vind ik het echt dood eng.

Daarvoor nergens last van

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:00

Ik vind het tien keer niks. Heb hem nu een jaar, amper gereden. Ik fiets liever.
Het is niet dat ik er bang voor ben of dat ik onzeker ben. Maar ik vind het gewoon niks.
Dus als het kan, rijd iemand anders.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37242
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:02

Heerlijk. Het zijn mijn benen voor grotere afstanden. Zonder auto is mijn actieradius beperkt tot scootmobiel afstand. Heb 9 jaar niet kunnen rijden dan merk je pas hoe afhankelijk je bent. Ik woon niet in de grote stad en er is hier beperkt ov. Vorig jaar en paar jaar ervoor ivm gips drie maanden ook niet mogen rijden. Onhandig en beperkend.

Zinloos toeren over binnenwegen <3 alleen files zijn blee -O- muziekje aan en relaxen. Ernaast zitten is ook ok. Rijden met extreem noodweer is na een bijna zwaar ongeluk door een idioot wel even slikken geweest maar dat gaat ook weer ok. Verkeersbord heeft weinig schade gegeven dankzij degelijk oostblok staal. Sneeuwrijden is leuk. :j

Heb tijdje besteld schipholvervoer gedaan. Record 1400 km in een dienst.

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:11

Lous schreef:
Genieten!
Mijn rij-instructeur zei altijd: Autorijden is niet alleen van A naar B gaan.Autorijden is genieten en daar heeft hij helemaal gelijk in gehad.
86 lessen,110 uur. Maar wel in 1 keer geslaagd, bijna 7 jaar geleden alweer. Veel? Ja! Maar ik schaam me er niet meer voor.
Ik geniet er nog steeds van. Radio aan, lekker meeblèhren en gaan! :D

Sinds mei heb ik na 4 jaar weer een eigen auto en ik geniet er nog steeds elke dag van.


Ik heb ook veel lessen gehad maar wel vanaf de dag dat ik mijn rijbewijs ophaalde zonder angst in de auto gestapt en zeker geweest van mijn kunnen. In mijn omgeving waren mensen die met de helft minder lessen geslaagd waren maar die durfden niet en waren hartstikke onzeker.. Doe me dan maar veel lessen. ;)

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:14

Autorijden is voor mij een manier om snel, veilig en droog ergens te komen, maar als ik nergens heen moet kan ik er ook heel erg van genieten om een stukje te rijden. De langere weg naar huis bijvoorbeed, aan het eind van de werkdag. Hoofd op 0 en lekker in mijn eentje over de 80-weggetjes kachelen, in plaats van over de snelweg die vol zit met mensen die vreselijk haast hebben.

Suzanne F.

Berichten: 49214
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:18

Voor mij betekent (met een -t trouwens) autorijden mijn vervoermiddel en dus mijn onafhankelijheid. Ik heb hem voor alles nodig, voor mijn werk 4 dagen in de week, om mijn dochter naar turnen te brengen, ook naar wedstrijden, om boodschappen te doen. Ik zou echt niet zonder auto kunnen, dan moet ik verhuizen en ander werk zoeken. Verhuizen naar een stad waar een supermarkt dichtbij is en werken dichterbij huis. Het betekent dus voor mij vrijheid om te doen en laten wat ik wil, ook qua woonlocatie en werk.

dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:26

Autorijden is fijn om op werk of andere dingen te komen. Sneller als ov. Ik vind autorijden fijn...je zit in je eigen bubbel/cocon. Ik kan veel nadenken maar ook heerlijk naar muziek luisteren en mee blerren. Val er niemand mee lastig. Ik moet altijd wel lachen als ik andere in auto zie zingen...of bellen en zie je ze hele verhalen vertellen met gebaren erbij. Zo zit een ieder in zijn eigen wereldje

Anoniem

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 07:30

Ik vind er ook niks aan, tenminste.. Een roadtrip vind ik geweldig!! Maar niet hier in de benelux en duitsland :')
Ik rij ook motor, dat doe ik wel voor m'n plezier :D Maar auto, echt omdat het moet en praktisch is.

RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:13

Ik heb nu een bijna een jaar mijn rijbewijs en die auto geeft een gevoel van vrijheid :D
Kan nu eindelijk met de kinderen gemakkelijk op pad.
In plaats van met de bus (als die al rijd, hier in het dorp).

LvA1993

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:27

Oh, ik kan wel gewoon lekker doelloos rond rijden in de omgeving hoor, vaak wel dan met mijn vriend en dan gaan we ergens wat eten of drinken waar we toevallig uitkomen.. :)

Neverland

Berichten: 6639
Geregistreerd: 23-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:34

Heeerlijk! En dan vooral in de zomer wanneer het dakje er af kan. Ik ga dan ook vaker touren met mijn cabrio. :D

Maar ook in de winter kan ik er van genieten. Elke ochtend even wakker worden met een muziekje aan...

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:35

Mijn auto geeft mij de mogelijkheid werk te doen op een bijzondere plaats die anders te ver weg is en vanuit hier moeilijk bereikbaar.

Mijn auto geeft mij de mogelijkheid mijn dochter door de regio te rijden voor haar turntrainingen

Mijn auto geeft mij de mogelijkheid 'moetjes' als boodschappen te doen op momenten dat het mij uitkomt zonder dat ik moet wachten tot mijn man met zijn auto thuis is

Etc..

Kortom, mijn auto geeft mij vrijheid, plezier en mogelijkheden. Ik heb jaren, toen de kinderen echt nog heel klein waren, álles met de fiets gedaan. En dat ging prima. Maar nu er 2 auto's voor de deur staan is de wereld zoveel groter geworden en zou ik niet meer zonder kunnen




Nu zit ik al 5 weken thuis ivm een operatie aan mijn heup en is autorijden de komende 8 weken ook nog een no go. Wat een ellende om zo afhankelijk te zijn van anderen en het ov

farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:40

ik heb nu ook bijna een jaar mijn rijbewijs en voor mij was het ook echt een straf.
vond het zo achterlijk en duur en zonde van mijn tijd en oef zo veel frustratie.
ondertussen verloor ik ook mijn baan dus toen was het hek van de dam.

maar nu bijna een jaar later en ondertussen mijn eigen auto en toch al een dikke 4000 km op de teller ben ik toch echt wel blij dat ik het toen wel door heb gezet.

straks nog E achter B en misschien dat ik ook nog wel voor C ga

Leo

Berichten: 50128
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:43

Puur een vervoersmiddel. Vroeger vond ik autorijden leuk, maar sinds een ongeluk niet meer. Ook een hoop domme pech gehad met auto's dus de lol is er aardig af. Ik rij wel dagelijks. Door de Randstad rijden draagt ook niet bij aan plezierig autorijden :+ maar ik ben er wel van afhankelijk dusja... heel anders dan motorrijden, dat doe ik echt louter voor plezier.

Overigens vindt ik het wel heerlijk om met de auto op vakantie te zijn, omdat je dan alle vrijheid hebt. :D

c_alsemgeest

Berichten: 20666
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:43

Ik hou van auto rijden :+:
Ondanks dat ik ook een zwaar ongeluk gehad heb met blijvende schade.
Maar ik kan echt genieten van rijden, en van de auto's zelf. Ik heb ook nooit heel lang dezelfde wagen... altijd maximaal een jaar of drie en dan wil ik iets nieuws :Y)

Shenavallie
Berichten: 11576
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:49

Voor mij is het vrijheid, meer van de wereld zien dan alleen mijn achtertuin (hoewel we nu ergens zo mooi wonen dat ik bijna niet meer weg wil en zelfs de boodschappen uitstel :D ). Tijdens en na onze verhuizing reed mijn vader ook meerdere keren van het westen naar waar we nu wonen (ruim 2 uur rijden enkele reis). Van de week nog was hij hier, reed de ene dag naar het westen om de volgende dag met mijn moeder naar het ziekenhuis te gaan (bijna drie kwartier van hun huis) en gelijk daarna weer hier naar toe te komen. Hij is gek op autorijden en rijdt voor zijn lol via Duitsland om ergens wat op te pikken. Mijn broer trouwens ook. Zelf hou ik ook erg van autorijden, maar wel met een doel: om ergens te komen, niet om zomaar rondjes te rijden. Mijn zoon houdt ook enorm van kilometers maken. Mijn man is de enige die een hekel aan autorijden heeft. Op de passagiersstoel zitten vindt hij niet erg op langere afstanden, maar zelf rijden is niet zijn hobby. Hij heeft nu alleen een baan waar hij drie kwartier enkele reis met de auto naar toe moet... :')

Winged

Berichten: 33035
Geregistreerd: 28-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:50

Mars schreef:
Ik geniet ervan om overal heen te kunnen, droog en warm idd met een lekker muziekje op. Maar voor korte stukken en binnen de stad pak ik wel liever de fiets.

Dit.

Oh en zo nu en dan een roadtrip ergens heen. Een auto zorgt in mijn geval vaak voor tijdsbesparing waardoor ik meer dingen kan doen die ik graag doe. Plus dat ik hem kan pakken om bestemmingen te ontdekken.

meisje2000
Berichten: 2613
Geregistreerd: 30-10-05
Woonplaats: ergens in friesland

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:53

Ik gebruik de auto voor mijn werk. Maar als we naar oostenrijk gaan voor vakantie dan rij ik alleen. Mijn man mag van mij dan niet rijden. Ik vind het heerlijk. Lange afstanden en in de bergen. Sus voor mij voor zowel werk noodzakelijk maar ook omdat ik het echt leuk vind

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:56

Autorijden vind ik heerlijk en ik red me altijd, ben 1 met mijn/de auto haha. Heb voor het werk op een bus gereden ( postnl ) en ik vond de baan verschrikkelijk, maar het uurtje heen en terug rijden in de bus ( naar de stad weer ik moest bezorgen ) vond ik geweldig.

Rij ook liever zelf dan dat ik gereden wordt. Vind het gevoel van geen controle hebben vreselijk. In het dorp ga ik net zo lief op de fiets, maar zonder mijn auto zou ik niet kunnen. Ben onwijs blij met de onafhankelijkheid. Trailer erachter en weg met paardje wanneer ik wil. Auto verrijkt mijn leven...

Mi_Amore

Berichten: 14843
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 08:59

Mijn vrijheid. De mogelijkheid te gaan en staan waar ik wil, mét de paarden :)

Ik doe het niet graag, maar na een zware epilepsie-aanval met 6 maand volledig rijverbod, ben ik gaan inzien wat het echt doet met mij :)

Riddershow

Berichten: 5318
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Bedburg-Hau (D)

Re: Wat betekend autorijden voor jou?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:03

ik vind autorijden heerlijk. Het is ook een noodzakelijk kwaad met geen OV mogelijkheden in de buurt. Maar ik vind het ook een heerlijk momentje niks aan mijn hoofd, lekker muziekje aan. (zit dan ook elke dag minimaal 2 uur achter het stuur)

Maar ik zal niet snel toerritjes gaan maken.

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:09

Heb mijn rijbewijs nu 4 maanden en vind het heerlijk. Lekker nergens aan denken en door de polder rijden, genieten van de mooie natuur met een lekker nummer op de radio.

En andere automobilisten met mijn Ford Ka uit 2007 "er uit rijden" met optrekken blijft ook leuk :))

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:27

Telpeva schreef:
Vreselijk, ik haat autorijden. Ik kan niet wennen aan de drukte op de weg en de rijstijlen van sommigen, ik vind het eng. Ik heb mijn rijbewijs wel, maar het is jaren terug dat ik voor het laatst heb gereden.


Precies dit. Wil wel weer auto rijden ivm andere baan die ik aan het zoeken ben maar die stap is zo groot. Heb het ook nooit leuk gevonden.

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-18 09:27

Mijn B rijbewijs betekend vrijheid en mogelijkheid om na mijn werk te komen.

Mijn C-CE rijbewijs betekend voor mij werk, maar ook vrijheid en een machtig gevoel om zoveel ps onder mn achterwerk te hebben.
Gewardeerd worden door mijn collega's. Want hee een vrouw die net zo hard werkt als hun, super geniaal.
Plus een aantal boeren die nooit de bomen hebben gesnoeid en die dit na mijn navraag wel gedaan hebben _O- oftewel minder krassen op de vrachtauto