PZB video over “bokthaat”

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:50

Toch ook typisch dat ze meteen weten welk paard ik bedoelde.. De schimmel idd.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 13:51

_Dominique schreef:
Goed om dan even wat uit te lichten:

PZB, vat niet alles op als kritiek. Maar zie het meer als feedback waar jullie hopelijk iets mee kunnen doen om een betere ontwikkeling te maken voor jullie stichting. Het is net hoe je het bekijkt. :)


+1 :j

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:01

Saleisha schreef:
Toch ook typisch dat ze meteen weten welk paard ik bedoelde.. De schimmel idd.


Ik vind de schimmel niet mager, alleen onbespierd. Heb alleen het eerste stukje van het filmpje gekeken hoor. Wellicht dat een andere hoek een ander beeld geeft.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:02

Vind de schimmel wel mager. Niet extreem maar wel mager. Heb er ooit een foto of korte video van gezien waar ik echt wel van schrok.
En tuurlijk lezen ze mee. In het vorige topic is ook door haar en paps gereageerd. Niet heel inhoudelijk of verduidelijkend overigens.

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:24

sanso schreef:
Vind de schimmel wel mager. Niet extreem maar wel mager. Heb er ooit een foto of korte video van gezien waar ik echt wel van schrok.
En tuurlijk lezen ze mee. In het vorige topic is ook door haar en paps gereageerd. Niet heel inhoudelijk of verduidelijkend overigens.


In het vorige topic heeft dochter ook gerageerd onder een (een beetje te doorschijnende) schuilnaam, ik hoop dat ze tips opnemen

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110696
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 14:33

De schimmel ziet er idd niet super goed uit. Echt mager zou ik het niet willen noemen, maar er kan wel wat vet op en bespiering aan. Sowieso vind ik hun paarden veel bespiering missen.

Ik zou trouwens wel oprecht benieuwd zijn naar de visie van PZB, dus best interessant als ze hier mee komen kletsen.
Misschien kunnen ze dan het een en ander verduidelijken en misverstanden uit de lucht helpen.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:07

Ik was eens even FBI aan het spelen op IG en kwam verschillende 'PZB' accounts uit. Sommige staan wel echt schrikbarende filmpjes op, iets wat je als penny-meisje/puber best kan verantwoorden op 'jong en onbezonnen', maar in naam van een stichting niet kunt verantwoorden. :n

Ik heb ook enkele YT filmpjes bekeken, waaronder oudere filmpjes met die Sanne en de huidige generatie PZB filmpjes zonder Sanne.

Ik heb het idee dat Sanne wél verstandig is en echt wel een idee heeft waar ze over praat. Ook haar eigen IG account en YT account geeft een heel ander beeld.

Er wordt gezegd dat ze zonder ruzie uit elkaar zijn gegaan, vanwege drukte, dat kan natuurlijk zo zijn, maar dat idee krijg ik er niet van. Ik heb meer het idee dat die ene alles beter (wilt) weten en dat het daardoor is gaan botsen.

Maar dit echt alleen maar gebaseerd op een indruk!

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:10

Mee eens, als ze nu alles eens fatsoenlijk uitleggen en alle vragen en twijfels eens fatsoenlijk beantwoorden i.p.v. er gelijk tegenin te gaan en belachelijk over te doen, dan denk ik dat ik een heel andere kijk op deze stichting zal hebben.

Maar ik blijf dingen in die filmpjes zien waar ik gewoon mijn twijfels bij heb, zoals eerst lekker een vol uur op buitenrit en vervolgens nog eens lege waterbakken bijvullen. Naar mijn idee doe je dit gewoon andersom. Maargoed, dat zijn dingen...…En als ze nu ook eens tips aannemen en er van leren, dan kan ik dat zeer zeker waarderen.
Dat er paarden zijn met weinig bespiering kan ik snappen, er staan er veel, en om deze allemaal, elke dag/week fatsoenlijk beweging te kunnen geven, is tijdrovend en lukt niet altijd.
Inzicht in waar de donaties naartoe gaan is altijd wenselijk. Dat ze eens lekker uit hun shopplaat gaan om voor zichzelf te shoppen vind ik nog tot daar aan toe. Waarom zou je geen geld mogen uitgeven voor jezelf als je een stichting hebt? Denk dat dat los staat van je stichting.

Anyway, ik zou ook graag eens antwoorden krijgen van hunzelf.

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:17

Ik vond Sanne idd ook wat volwassener over komen :))

Anoniem

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:19

Haar eigen insta eens bekeken , maar die shetje zijn toch nog maar jaarlingen? ?


Ven wel benieuwd naar uitleg :j

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:28

Rebecca schreef:
Haar eigen insta eens bekeken , maar die shetje zijn toch nog maar jaarlingen? ?


Ven wel benieuwd naar uitleg :j


Ja, volgens mij wel. Buiten dat ze beide echt te dik zijn, zijn ze ook gigantisch uit verhouding.

Er zijn ook filmpjes van HE te vinden wat enigszins vraagtekens oproept. Ik vraag me oprecht af wat hun toevoeging was. Ik kan begrijpen dat ze daar met hun merchandise naartoe zijn gegaan --> inkomsten voor de stichting. Maar hun 'optredens'? Geen idee.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 15:31

AlwaysH schreef:
Dan zal het Carlijn haar privé account zijn? Of het is wéér verwijderd. :')
Edit; kan natuurlijk ook een van de andere meiden zijn.


Het komt van de PZB instagram, maar het stond in hun story.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 15:34

KimD schreef:
Ik was eens even FBI aan het spelen op IG en kwam verschillende 'PZB' accounts uit. Sommige staan wel echt schrikbarende filmpjes op, iets wat je als penny-meisje/puber best kan verantwoorden op 'jong en onbezonnen', maar in naam van een stichting niet kunt verantwoorden. :n

Ik heb ook enkele YT filmpjes bekeken, waaronder oudere filmpjes met die Sanne en de huidige generatie PZB filmpjes zonder Sanne.

Ik heb het idee dat Sanne wél verstandig is en echt wel een idee heeft waar ze over praat. Ook haar eigen IG account en YT account geeft een heel ander beeld.

Er wordt gezegd dat ze zonder ruzie uit elkaar zijn gegaan, vanwege drukte, dat kan natuurlijk zo zijn, maar dat idee krijg ik er niet van. Ik heb meer het idee dat die ene alles beter (wilt) weten en dat het daardoor is gaan botsen.

Maar dit echt alleen maar gebaseerd op een indruk!


Heel eerlijk? Ik denk dat er wel ruzie is geweest. Die Calijn krijgt altijd ruzie met haar vriendinnen die ook meewerken aan PZB. Had ik het laatst nog over met mijn dochter. Zij en Sanne zijn al eerder met ruzie “uit elkaar gegaan”. Ook was een van de shetjes eigenlijk van Sanne, en zegt Calijn nu dat als Sanne niet meer bij PZB kan werken (door haar studie notabene!!!), dat de shet dan niet meer van haar is. Heel apart, want ze zeiden dat hij gewoon van die Sanne was, en als het Calijn uitkomt is dit blijkbaar niet meer zo???

Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:38

Calijn lijkt me eerlijk gezegd echt geen fijn persoon om mee samen te werken.

Ik had op instagram een "discussie" . Ze vonden dat ze zichzelf niet hoeven te verantwoorden omdat ze een stichting zijn en geen bedrijf :?. Daarna werd ik geblokkeerd haha

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:40

Sure_lee schreef:
Saleisha schreef:
Toch ook typisch dat ze meteen weten welk paard ik bedoelde.. De schimmel idd.


Ik vind de schimmel niet mager, alleen onbespierd. Heb alleen het eerste stukje van het filmpje gekeken hoor. Wellicht dat een andere hoek een ander beeld geeft.


In hun laatste video staat dit paard op een gegeven moment op stal en daar vind ik deze toch duidelijk wel mager.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 15:42

Daarover kwam ik toevallig een post tegen op IG, daarin stond het volgende:

"Ik wordt helemaal gespamd met vragen is Mickey nu van jou? Mickey is nooit 100% van @naam geweest! Ze mocht Mickey uitzoeken en als haar eigen beschouwen etc want ik had geen behoefte aan twee shetlanders. Vandaar dat we Mickey een Sanne hadden gegeven. Maar nu Sanne stopt bij ons kan ik het niet over mijn hart verkrijgen Mickey wel te doen. Want wat is Macho zonder Mickey dan zou het m&m niet meer zijn. Ze mogen gewoon samen oud worden bij mij."

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:01

In mijn pennymeisje-jaren vond ik PZB zo geweldig. Dat was mijn grootste droom; verwaarloosde en mishandelde paarden opvangen en ze beter maken.

Wat ik er nu van vind; de gedachte erachter is mooi. Aandacht geven aan paarden waar iets aan mankeert en ze weer op het goeie been zetten. Maar de uitvoering hiervan is echter een enorme tegenvaller..

Zeker om het door een kind te laten presenteren op de media. Als vader snap je dan toch ook wel dat je zo niet professioneel overkomt?

Er mist gewoon een enorm stuk aan professionaliteit en kennis. Dat is enerzijds zo jammer, want de opzet is erg leuk bedacht!

anjali
Berichten: 15097
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 16:09

Pepperrr schreef:
In mijn pennymeisje-jaren vond ik PZB zo geweldig. Dat was mijn grootste droom; verwaarloosde en mishandelde paarden opvangen en ze beter maken.

Wat ik er nu van vind; de gedachte erachter is mooi. Aandacht geven aan paarden waar iets aan mankeert en ze weer op het goeie been zetten. Maar de uitvoering hiervan is echter een enorme tegenvaller..

Zeker om het door een kind te laten presenteren op de media. Als vader snap je dan toch ook wel dat je zo niet professioneel overkomt?

Er mist gewoon een enorm stuk aan professionaliteit en kennis. Dat is enerzijds zo jammer, want de opzet is erg leuk bedacht!

Zo denk ik er ook over.Hopenlijk leren ze van deze commotie en gaan ze het professioneler aanpakken.

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-18 16:54

KimD schreef:
Daarover kwam ik toevallig een post tegen op IG, daarin stond het volgende:

"Ik wordt helemaal gespamd met vragen is Mickey nu van jou? Mickey is nooit 100% van @naam geweest! Ze mocht Mickey uitzoeken en als haar eigen beschouwen etc want ik had geen behoefte aan twee shetlanders. Vandaar dat we Mickey een Sanne hadden gegeven. Maar nu Sanne stopt bij ons kan ik het niet over mijn hart verkrijgen Mickey wel te doen. Want wat is Macho zonder Mickey dan zou het m&m niet meer zijn. Ze mogen gewoon samen oud worden bij mij."


Dit ja. Erg vreemd vind ik het. Want er werd altijd gezegd dat die Mickey van Sanne was, dat kan je toch niet zomaar “intrekken”?!

Icelandshet
Berichten: 388
Geregistreerd: 17-06-18

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:06

Sanne heeft geen tijd en geld om het beestje mee te nemen, daarom is hij daar gebleven en agz sanne niet meer bij pzb zit en daar dus ook niet meer komt is het beestje nu van Calijn geloof ik

Anoniem

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:21

Nou, kom op dames, het wordt nou een beetje roddel en achterklap. Dit gaat echt nergens meer over.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:24

safina schreef:
Nou, kom op dames, het wordt nou een beetje roddel en achterklap. Dit gaat echt nergens meer over.


Dat maak jij ervan. Geen enkele van mijn geposte berichten is roddelen of achterklap. Maar letterlijk een observatie van dingen die me zijn opgevallen op sociale media accounts.

Niks roddelen aan, aangezien letterlijk ALLES terug te vinden is op die accounts.

En aan de hand daarvan vraag ik me bij sommige dingen de gang van zaken af.

Telpeva

Berichten: 14725
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:48

Als die vrijwilliger of PzB er een probleem mee heeft (wie er nu wel of niet eigenaar is van de pony) dan kunnen ze dat toch zelf onderling oplossen? Ik vind de huidige wending van het topic een beetje bemoeizuchtig overkomen

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Re: PZB video over “bokthaat”

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:54

Zullen we proberen het in zijn algemeenheid over de stichting te hebben en niet over welk meisje wat precies met welke pony heeft gedaan en wie er met wie ruzie heeft? Dan wordt het namelijk wel erg persoonlijk en is er dikke kans dat het topic dicht moet.

(Ik ben geen mod voor dit topic maar lees wel mee. Ik zou het jammer vinden als dit topic verzandt in onnodig persoonlijke details.)

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 17:57

Vind de paarden er inderdaad ook schraal uit zien. En op de video's weinig tot geen ruwvoer te zien in de kaalgevreten landen. Gooi er lekker een grote baal neer zodat ze onbeperkt tot hun beschikking hebben.
En de paarden die er al lang staan horen vind ik wel gewoon goed in de bespiering te zitten. En als je daar de tijd niet voor heb, verkoop ze dan of neem geen nieuwe paarden meer aan. Vol=vol. Juist de ''verwaarloosde'' paarden hebben extra aandacht nodig. Al zie ik amper verwaarloosde paarden in de video voorbij komen. Ga eerst een periode lekker grondwerk doen, spieren aanmaken..

Volgensmij is het grootste gedeelte van de paarden gewoon afgestaan aan hun, ze zagen er gewoon prima uit bij aankomst. Maar ik kan daar geen oordeel over geven want ik ben er niet geweest. Maar als ik de video's zo zie.. ik zou zelf niet op die paarden stappen.. veel te weinig bespiering om erop te gaan zitten.