Baby en kinderkleding

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:03

4 tot 12 jaar? Hoe oud is je kindje?
Dat zijn voornamelijk stoeltjes waarbij ze in de gewone autogordel komen te zitten.

Die mamamazzeldagen zijn 2 keer per jaar trouwens :) bijna altijd dezelfde acties

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:11

Wilde net zeggen, in februari zijn ze weer :)

Ryder
Berichten: 1492
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:13

Die leeftijd is een schatting, het gaat om het gewicht. Als je kindje tegen de 18 kilo is en/of te lang is voor het peuterstoeltje moeten ze zelfs over (daarom is onze driejarige ook over). Maar er is altijd wel ergens een aanbieding te vinden hoor!

Ik heb gisteren een zwik truien maat 110/116 gekocht voor meneer... 104 waren naveltruitjes geworden, oeps!!

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:15

Ik vind het wel balen dat ze bijna alleen maar 3puntsgordel stoeltjes hebben vanaf 105 cm :(
Ik heb hem liever nog even in een 5 puntsgordeltje

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:21

Bij de prenatal of in het algemeen? Hebben ze in Duitsland niet nog wat meer keus?

_lautje_

Berichten: 9269
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 10:22

Die autostoeltjes blijven een ramp. Hier gelukkig nog nooit eentje hoeven kopen. Mijn zus kreeg een nakomertje van 1,5 jaar ouder dan Juul.

Outfit van vandaag. Wordt gek van maten.
Dit shirt is een 2Y. Van zelfde merk en zelfde collectie nog 3 shirts 2Y die precies passend zijn...
Afbeelding

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:27

Britt schreef:
Bij de prenatal of in het algemeen? Hebben ze in Duitsland niet nog wat meer keus?


In Duitsland nog niet gekeken. Maar over het algemeen in nederland weinig keuze.
Mup gaat straks in de 2waypearl als ze niet meer in de mc past. Gup heeft een prenatal stoeltje, maar denk dat ik op babyvalue straks een stoel ga bestellen en dan toch maar voor de 3punts gordel ga

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70640
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:33

Keet schreef:
Ik vind het wel balen dat ze bijna alleen maar 3puntsgordel stoeltjes hebben vanaf 105 cm :(
Ik heb hem liever nog even in een 5 puntsgordeltje

Even reageren als stille meelezer, Römer heeft een 4puntsgordel autostoel met isofix groep 2/3. Misschien dat dit wat voor je kan zijn.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 10:43

C_arola schreef:
Keet schreef:
Ik vind het wel balen dat ze bijna alleen maar 3puntsgordel stoeltjes hebben vanaf 105 cm :(
Ik heb hem liever nog even in een 5 puntsgordeltje

Even reageren als stille meelezer, Römer heeft een 4puntsgordel autostoel met isofix groep 2/3. Misschien dat dit wat voor je kan zijn.


Citaat:
De 5-punts gordel kun je tot 18 kg gebruiken, hierna bevestig je je kindje met de 3-punts autogordel


Helaas :(

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:08

Lautje die maten zijn soms echt zo vreemd! Ik had van het zelfde merk een 18 maanden voor haar en een 3 jaar voor hem. Nagenoeg even groot! Heel apart...

Wel een mooi setje trouwens!

Wij hebben alle autostoelen van be safe.

_lautje_

Berichten: 9269
Geregistreerd: 23-03-05

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 11:27

Ja ik ben echt fan van de Tiny Cottons collectie van deze winter. Mooie warme kleuren.
Broekje is van Vingino. Ideaal voor smalle spijkerbroekjes.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70640
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 11:39

Keet schreef:
Citaat:
De 5-punts gordel kun je tot 18 kg gebruiken, hierna bevestig je je kindje met de 3-punts autogordel


Helaas :(

De Römer heeft een 4puntsgordel, ze hebben hier een patent op en daardoor hebben alleen een aantal autostoeltjes van hun dit, vandaar dat er overal wordt genoemd dat er in de groep 2/3 stoeltjes alleen een 3puntsgordel zit.
Voor meer informatie kun je hier kijken; https://www.britax-roemer.nl/autostoelt ... /1651.html
Citaat:
SecureGuard
De SecureGuard helpt de kwetsbare buikstreek van uw kinder te beschermen door een extra, 4e bevestigingspunt toe te voegen aan de standaard driepuntsgordel. Door de heupgordel in een optimale positie over de bekkenbeenderen van uw kind te houden helpt SecureGuard de botskracht op de buikstreek in geval van een frontale aanrijding tot wel 35 % te verlagen* zonder de bewegingsvrijheid van uw kind te beperken.

*Intern testproces van Britax Römer met Q6-pop met afmetingen van een gemiddeld kind van 6 jaar oud

Wij hebben dit stoeltje gekozen ivm de 4puntsgordel en ik zweer hierbij. De jongste gaat ook zo'n stoeltje krijgen wanneer ze is uit haar groep 1 stoel is gegroeid.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 12:21

Ik zou het niet doen. Volgens jaar weer mamamazzeldagen..
Mijn dochter zit in de 2e stoel zeg maar en wat ben ik blij dat ie nog zo lekker kantelt.. kan ze nog heerlijk in slapen!
Soms gaan ze dan vast met de normale gordel. Denk dat een 2 jarige daar uit klimt.

Of wordt jouw stoel al te klein?

Als ik een nieuwe nodig heb hoop ik er weer 1 te vinden die kantelt. Ik haat het als die hoofdjes naar voren kantelen!

Melia
Berichten: 9848
Geregistreerd: 31-08-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:13

Bedankt voor de tips, ik wacht inderdaad nog maar even, net wat jullie zeggen.. over een half jaar is er wel weer korting en we zullen hem toch nog niet gebruiken.

Carola; die ziet er goed uit. Wij hebben nu ook een Römer.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:44

lief setjes Lautje, maar wel onhandig dat die maten zo verschillen...

Hier net bij de mazzeldagen een buggy gescoord. voor de vakantie straks wel zo handig ipv die dikke Joolz. Verder een winter slaapzakje en een mooi roestbruin rompertje. Leuk voor onder een t shirt denk ik :)

_Jitske_

Berichten: 5542
Geregistreerd: 30-05-05
Woonplaats: Gelderland

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:53

Lau wat een leuk setje, kleur staat Julia ook erg mooi!

MM ook weer zo'n leuk stoer setje!

M_i_R, goede tip, ga eens kijken of ik al een winterslaapzak in de goede maat heb. Vanochtend kwam ze ook al met enigszins koude voeten uit bed.

Voor de eenhoornfans: bij de Kruidvat hebben ze nu erg leuke roze hydrofiele doeken met eenhoorns :).

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 14:59

Heb net een reiff wollen slaapzak gekocht voor t moppie! Hopelijk lekker warm, vind het echt zo koud ineens.

Superleuk setje Lautje. Vind de maten ook vaak gek. Nu een shirtje van Like Flo in maat 98 al te klein.. terwijl ze nog grotendeels 86/92 draagt.

Urbanus

Berichten: 44952
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:00

80 cm en 12 kg!

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:01

:D Haha, das ietsjes minder.

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:09

haha das geen 15 idd maar nog steeds: geen kleintje! kan hij gelukkig nog wel even voorop zitten op de fiets :)

_lautje_

Berichten: 9269
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-18 15:11

Nog steeds een flinke beer!

Het koelt goed af he. En nu wordt het morgen en donderdag plots weer bijna 20 graden...
Maar merk dat het dan nog steeds niet echt lekker genoeg is voor een t-shirt. Vooral omdat het in de ochtenden en na de middag echt flink afkoelt.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:20

Lekker ventje dus :D
Wij moeten volgende week voor haar eerste prik. Ben benieuwd hoe ze gegroeid is. 9 maanden dan alweer :D

Is inderdaad ineens koud :D hier ligt ze lekker op een lamsvacht :D :+: zo lekker knus

MizzMontana

Berichten: 5687
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:21

Ben net zelf wel in een hemdje in de wei bezig geweest, wat een tempratuur verschillen zeg! Maar de kids zijn op het warmst van de dag toch binnen voor de lunch en middagslaap.

Wij zijn ook weer in november aan de beurt bij het cb.

Gisteren liep ik bij de Hema binnen voor en wasrek en zag ik deze in het sale rek hangen. Laatste maatje 92 meegenomen voor volgend voorjaar. Als ze sneller groeit doe ik wel iets leuks met maillot en vest.

Afbeelding

Peppertree
Berichten: 3389
Geregistreerd: 07-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:22

Waar heb je die vandaan Keet? Klinkt heel fijn.

Leukerd MM!

Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Baby en kinderkleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 15:30

Lamsvacht lijkt me nog steeds zo fijn voor de winter. Maar helaas, hij blijft het liefst op zijn buik liggen := Dus dan durf ik het toch niet zo goed aan.
Misschien bij een volgende meer geluk :P