.

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 18:57

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Hutcherson

Berichten: 7353
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:00

Ik heb niet veel echte vrienden, ook mede door mezelf en mijn baan. Vroeger ging ik savonds graag vaak met vrienden wat doen, maar nu werk ik fulltime en wil graag ook veel tijd besteden aan mn paard en partner en moet af en toe ook naar mn moeder. Dus ik heb echt geen tijd.
Ik spreek soms bewust af, maar de meeste echte vrienden, zijn inmiddels Ook zakenpartners dus ergens is dat ook wel handig.
Ik vind het persoonlijk wel fijn dat zowel ik als mijn partner zo'n 50 km van onze familie en vrienden vandaan wonen.
We zijn druk zat en wil niet zo ongeveer gedwongen worden om na een drukke werkdag nog opgescheept te zitten met mensen in mn huis.

Goof

Berichten: 28795
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:02

Mensen die bewust bij mij naar binnen zouden zitten kijken en daar dan ook nog iets mee doen zijn niet de mensen die ik uberhaupt in mijn vriendenkring zou willen hebben. Die gaan maar andere buren lastig vallen.
Vrienden dichtbij vind ik fijn omdat je makkelijk even langs gaat of afspreekt, vrienden wat verder weg zijn ook prima, daar maak ik wel tijd voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:09

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Vrienden liever super dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:12

Ligt bij mij aan de situatie. Ik kan heel goed met mijn beste vriendin en ondanks dat we heel veel verschillen hebben lijken we ook wel op elkaar. Zodra het lukt willen we dan ook in eerste instantie samen uit huis gaan, om nog niet meteen helemaal alleen te zijn. We kunnen heel goed zonder elkaar maar ook goed met elkaar, en ook goed samen zijn en gewon allebei ons eigen ding doen. Verder vind ik het ook heel leuk en fijn (soms) om vrienden te hebben die echt wat verder weg wonen, omdat ik het makkelijker vind om dingen te delen die erg persoonlijk zijn met mensen die ik niet elke dag zie. En dan is het ook nog specialer als je elkaar wel ziet. Dus voor echt close vrienden die heb ik het liefste dichtbij, maar behalve mijn beste vriendin hoeft dezelfde straat ook niet, ik ben namelijk ook heel erg gehecht aan mijn eigen tijd zegmaar haha en mijn rust .

Cookies
Berichten: 6574
Geregistreerd: 30-10-02
Woonplaats: Tuinzania

Re: Vrienden liever super dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:15

Ik ben wel van ver weg. Mijn vriend woont in Noorwegen en mijn beste vriendin woont in Duitsland (260 km verderop)
Verder heb ik wel wat vriendinnen dichterbij wonen maar daar ben ik minder close mee.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:21

Ik heb vrienden dichtbij en ver weg.
Maar mijn vrienden hebben een eigen leven, dus we moeten een afspraak maken.
Ik geloof niet dat ik erg gecharmeerd zou zijn van een vriendin die me zo dicht op de huid zou zitten...en me meteen appen als ik thuiskom daar zou ik het benauwd van krijgen.

En dat waardeer ik van al mijn vrienden, het is altijd leuk als we elkaar zien.
En mijn buurmanvriend van 2 deuren verder, zie ik ook soms eens in de maand of nog minder.

Malbec
Berichten: 1948
Geregistreerd: 09-06-10
Woonplaats: Gorinchem

Re: Vrienden liever super dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:24

Ik vind het wel fijn dat de meeste vrienden wat verder wegwonen en dat er over het algemeen wel even een appje bijv. Aan vooraf moet of afspreken wel kan, omdat ik het bloedirritant vind als mensen zomaar binnenlopen.

Anja_96

Berichten: 773
Geregistreerd: 15-09-13

Re: Vrienden liever super dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:43

Een aantal vriendinnen van mij wonen ook niet bepaald om de hoek, ben minstens 30 minuten onderweg naar hen. Maar vind het eigenlijk wel prima. We appen geregeld en proberen ook elke maand/2 maanden af te spreken/een uitje te plannen. In de buurt heb ik ook nog wel een vriendin wonen, maar vanwege studie/werk zie ik die ook weinig. Ook met haar probeer ik geregeld te appen zodat we toch contact kunnen houden. Verder zie ik in de paardrijles op de manege ook nog wekelijks wat vriendinnen.
Ik vind het eigenlijk wel prima dat mijn vriendinnen bij wijze van spreke niet in dezelfde straat wonen.

KarmaChansy

Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Vrienden liever super dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:45

mijn 2 beste vrienden wonen in de UK :j de rest heb ik wel vriendinnen hier maar daar ben ik niet zo close mee

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 19:47

Hier een beetje van alles.. woonplaats van mijn beste vrienden zijn vrij variërend: van 3km afstand tot 9000km :+
Maar mijn allerbeste vriendin woont toch het dichtst en daar hecht ik enorm veel waarde aan.. want binnenkort ga ik emigreren en heb ik niemand meer om mij heen. En geen idee nog hoe ik mij daarbij ga voelen.

Tivoli

Berichten: 8709
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Leidse Achterhoeker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:26

Ik heb beide meegemaakt.
Mijn beste vriendin woonde eerst in dezelfde stad.
Heerlijk! We konden vaak eens een uurtje wat drinken en kregen veel meer mee van elkaars leven. We zijn echt twee handen op 1 buik en kunnen samen lachen en huilen.
Nu is ze vorig jaar geëmigreerd naar het midden van Duitsland, waardoor we elkaar nog maar erg weinig zien.
Toen ze net verhuisd was, ging dat nog wel. Maar nu ze langer weg is, en we vaker in situaties komen waarin we normaal bij elkaar zouden uithuilen, missen we elkaar enorm!
We appen dus vaak, videobellen en sturen elkaar spraakberichten en lieve foto’s of kaartjes.
Soms huilen we aan de telefoon, of liggen we een kwartier dubbel. Onze gesprekken duren altijd minstens een uur.

Andere ‘vriendinnen’ schaar ik meer onder goede kennissen. Die wonen wel dichtbij, maar daar praat ik alleen koetjes en kalfjes mee, die zie ik dus ook gerust een half jaar niet. Geen problemen mee :)

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Vrienden liever super dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:36

Vrienden veraf en dichtbij zijn belangrijk. Afstand is relatief. Het gaat over respect hebben voor elkaars persoonlijke ruimte, en ook zelf je behoeften, mogelijkheden en grenzen kenbaar maken.
Verwacht niet van iemand dat ze als vanzelf weet wat jij denkt, etc. Communicatie is de clou.
Je ontkomt er niet aan dat dit af en toe botst. Dat hoort ook bij vriendschap.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 20:59

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Re: Vrienden liever super dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:05

Ik heb geen vrienden maar mijn ouders zó dichtbij wonen dat ze dat soort dingen kunnen zien. Maar daar is in het begin héél duidelijk over gesproken, want dergelijke controle heb ik écht geen trek in. Van vrienden zou ik dat dus al helemaal niet hoeven, pfff. Nou heb ik de mensen waar ik goed mee kan wel allemaal iets te ver weg zitten naar mijn zin (minstens een uur reistijd) maar ik zou er zeker niet graag pal naast willen wonen, dat gaat absoluut fout.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:10

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 23-02-23 14:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:15

Toen ik in dit huis ging wonen kreeg ik er een buurmeisje bij van dezelfde leeftijd. Wij werden vriendinnen. Maar absoluut niet zoals ik dat bij jou lees. Wij lieten elkaar in de waarde. Geen bemoeizuchtige berichten over hoe en wat en invullen waarom iemand zich zo voelt. Gewoon gezellig en geen gestalk verder. Inmiddels woont ze een 20 minuten verderop.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:20

Annet_Dottie schreef:
Jeetje Alwiene, ik zou dat denk ik juist totaal niet trekken met m'n ouders zo dichtbij :P Maar goed ik zie m'n ouders dan ook gemiddeld eens in de 2-4 weken dus ben ook niet anders gewend natuurlijk.

Nog een puntje trouwens, ik woon hier nu bijna 2 jaar (5 jaar in deze straat) en m'n vriendin een jaar of 4 maar we kennen elkaar sinds vorig jaar Mei, daarvoor ben ik haar misschien ooit 1 keer tegen gekomen. We hebben elkaar ontmoet omdat ik een wandelmaatje zocht via een Facebook groep en kwamen er toen toen we gingen wandelen achter dat we eigenlijk buren zijn. Dus het is niet een geplande verhuizing ofzo om bij elkaar in de buurt te wonen.


Grappig dat je het zegt. Mijn ouders wonen in het huis achter ons, de achtertuinen grenzen dus aan elkaar. We waren in dezelfde periode op zoek naar een andere woning en wij hadden deze al gekocht toen ze ons de kadastertekening lieten zien van het huis wat ze gingen bezichtigen. Ik zei meteen 'dat is recht achter ons!' maar dat wilde niemand in eerste instantie geloven, nee ik zag dat verkeerd er zat een aantal huizen tussen. Ik zag het niet verkeerd :+
Ik had ook verwacht dat het meer problemen zou geven, mijn zus woont in de straat van mijn ouders, schuin ertegenover (dat wisten ze wel die is later pas verhuisd, wel zat ze al in deze wijk), mijn moeder heeft nog nét min of meer zicht op het huis. Mijn zus krijgt dus af en toe een opmerking maar dan zegt ze meteen "Mam bemoei je met je eigen zaken, anders zet ik een te koop bord in de tuin'. Mijn ouders vinden het heerlijk de kinderen zo dichtbij, dus ze kijken wel uit :P

vikawiek

Berichten: 1489
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:29

Mijn beide vrienden wonen in het buitenland :') ondanks dat hebben we bijna elke dag contact

Ginam

Berichten: 737
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:31

Ik heb beide :)

Een hele goede vriendin is mijn buurvrouw. Zij woont met haar man “naast” mij. Het zijn vrijstaande huizen dus zit wel wat afstand tussen, daardoor krijgen we niet alles meteen mee.
Eigenlijk heb ik zelden last van irritaties, maar kan ze (vriendin en haar man) ook rustig week niet zien en alleen via telefoon/app spreken. En soms doen we meerdere keren per week tv avond of zoiets.
Ik denk dat de afstand tussen huizen en alle drie drukke baan wel scheelt :)

Mijn andere goede vriendin woont uur bij mij vandaan. Zij is ruim 10 jaar ouder en heeft 2 kinderen en drukke baan. Toch spreken we elkaar dagelijks via app en bellen meerdere keren per week. Maar kost wel meer moeite en afspreken soms lastiger maar net zo fijn om elkaar te zien.
Ik denk eigenlijk dat deze vriendin vaak meer op de hoogte is van dagelijkse dingen als buurvrouw. Dus in die zin maakt afstand daarvoor niet uit :+

Ik zou proberen af en toe wat afstand te creëeren om irritaties tegen te gaan. Als vriendin hoort zij dat ook te begrijpen en respect voor te hebben als jij dat op een nette manier uitlegt ;)

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 21:40

Annet_Dottie schreef:
Wat leuk om al jullie verschillende ervaringen te lezen hiermee :)

Ik wil wel even 2 dingen verduidelijken, het is zeker niet zo dat ik standaard een appje krijg als ik thuis kom, vandaag was het van haar meer zo van nouja zeg ik had het echt net 5 minuten geleden over je en dat je zo alweer thuis zou komen en vervolgens hoor ik je brommer.
Het is ook echt niet zo dat ze 24/7 bij huis zit en dagelijks mij in de gaten houd, hier naar binnen kijkt of whatever. Misschien dat ze gisteren bij terug komst ook wel hier langs gelopen is omdat ze wou vertellen over haar dag of even wou bij kletsen, en dat ze zo heeft gezien dat ik weg ben. Echt binnen kijken is hier beperkt mogelijk tot de badkamer/keuken aan toe omdat dat gelijk bij de achterdeur zit.
Het is geen oud vrouwtje die achter de geraniums zit bij de buren naar binnen te loeren.

Wat ze vandaag zei kon ik alleen gewoon echt niet hebben, dat ligt meer in het verhaal dat zij m'n vriend niet mag dan het mij in de gaten houden ofzo. Ze heeft zelf haar invulling gemaakt dat ik koppijn had en chagrijnig was door mijn vriend, doordat ik daar slecht heb geslapen of whatever. En dat is alles behalve hoe het gegaan is. Maar dan nog ik vind het gewoon een k*t opmerking als iemand zegt ik ben bloedje chagrijnig en heb koppijn om dan te zeggen tja dan had je maar dit of dan had je maar dat.


Nodig haar uit voor een bakkie en praat het uit. Simple as that...

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 04:42

Denk dat het meer te maken heeft met karakter of volwassenheid dan dat ze zo dichtbij woont. Normaliter zou een vriendin dan vragen hoe je dag was of nog even een wijntje aanbieden denk ik dan.

Ik heb zelf trouwens wel graag vrienden dichtbij. Dan doe je sneller even spontaan iets samen en dat vind ik juist leuk.

Wennii

Berichten: 2310
Geregistreerd: 29-04-09

Re: Vrienden liever super dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:23

Ik vind het wel prettig dat mijn vrienden niet naast mijn deur wonen. Ze wonen wel in een straal dat afspreken makkelijk is en niet veel reistijd kost. Eigenlijk precies goed. De vrienden van mijn vriend wonen allemaal veel dichter bij hem, een van zijn beste vrienden woont 2 deuren verder. Maar toch merk ik niet dat ze alles echt van elkaar weten, ze gaan toch erg hun eigen weg (misschien ook meer mannen-eigen ofzo, ik weet het niet) en spreken elkaar makkelijk een dikke week helemaal niet als het zo uitkomt. Als wij straks gaan samen wonen is de kans groot dat dat bij hem zal zijn, is voor mijn vrienden nog steeds goed te doen, want de reistijd verandert niet veel, maar ik moet misschien best wennen aan het feit dat ik die mensen steeds allemaal kan tegenkomen tijdens het boodschappen doen haha :')

In beide vriendengroepen komen in ieder geval dergelijke gespreken en opmerkingen naar elkaar niet voor (heb het nog niet gehoord tenminste) dus ik denk dat in jouw geval een gesprek aangaan wel het handigste is. En misschien duidelijk je grens aangeven als je vindt dat ze die overschrijdt, misschien niet perse op gebied van in de gaten houden als je dat zo niet voelt, maar wel met wat ze tegen je zegt. Gewoon zeggen dat je dat niet prettig vindt :(:)

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:46

Het liefst dichtbij lekker bij elkaar aan kunnen lopen zonder dat er altijd maar een afspraak gemaakt moet worden.

Het is niet erg als ze ver weg wonen. Maar das wel meer "gedoe". Afspraak maken en dan blijkt er wat tussen te komen.
Wil je een wijntje drinken kan dat niet want je moet nog met de auto terug.

En als je elkaars hulp nodig hebt effe snel de kinderen opvangen ofzo...snel geregeld als je bij elkaar in de buurt woont.

Amado
Berichten: 1328
Geregistreerd: 22-01-15

Re: Vrienden liever super dichtbij of ver weg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-18 08:59

Ik zou mijn beste vriendin toch liever een huis naast me hebben.. of in dezelfde stad.
Helaas woont zij ruim 200km verderop en heb ik haar inmiddels al een half jaar niet meer gezien.

Af en toe een beetje chagrijnig op elkaar zijn als jullie elkaar zo vaak zien is logisch! Dat zou ik er voor lief bij nemen