Partner met psychische problemen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarjanB

Berichten: 16455
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:20

Ik zou echt elke keer in een soort verbaasde modus zitten om vervolgens heel erg kwaad te worden. Hij draait en doet en probeert gewoon uit op welke manier hij jou kan manipuleren :(

Zo goed dat je nu door kan pakken! Hoop dat je dan eindelijk wat rust krijgt om na te denken

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:28

hi hi, ik kan je vertellen dat ik erg veel heb gehad aan de volgende website.

verdwenenzelf.org

alles staat duidelijk uitgelegd, hoe iemand zo kan zijn en denken.
kijk ook eens naar bodemloze put syndroom.

Y;( sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 11:28

Ja en dat kwaad worden heeft dus totaal geen nut en is alleen maar energie rovend. Hij kan niet snappen wat jou zo boos maakt.

Voorbeeld. Wij hebben een strandhuis met mn broer en vader. Het was altijd vrijheid blijheid en zoete inval. Het maakte niet uit wie er kwam, dat was altijd goed, gezellig en alles kon. Voornamelijk kwam deze instelling van mij pa af.
Zo ineens belde hij me een paar jaar terug met de mededeling dat vanaf nu we vooraf moesten laten weten of we kwamen en of we niet zomaar mensen mee wilden nemen. En daar slapen kon niet als hij met zn nieuwe vriendin er ook was. Nou echt, ik viel van mijn stoel! Ik werd boos en was ervan overtuigd dt ie me begreep. Maar nee hoor, hij begreep er niks van. Resultaat, ik werd furieus en begon te schreeuwen en te doen. Nja toen maar opgehangen. Belt ie even later mn vriend terug met de vraag waarom ik nou zo boos was? Hij begreep het echt écht niet. Mijn vriend was ook onder de indruk van zijn ommekeer. Hoe iemand echt niet kan zien wat hij de ander aan doet, ook al leg je hem dat uit.

Narcisme is een bizar gevaarlijk iets, wat soms jaren nodig heeft om ermee om te kunnen gaan. En dan nog is het soms onmogelijk en moet je jezelf in bescherming nemen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110697
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 19:59

Nou ja, schreeuwen lijkt me ook niet de oplossing. Dat vind ik eerder een teken van zwakte :o
Maar verder lijkt het me idd heel frustrerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 20:11

Cayenne schreef:
Nou ja, schreeuwen lijkt me ook niet de oplossing. Dat vind ik eerder een teken van zwakte :o
Maar verder lijkt het me idd heel frustrerend.

Nja dat was ook 27 jaar opgekropte frustratie die eruit kwam. ;)
Wat ik ermee wil zeggen is dat je nog zo emotioneel kunt worden, zr snappen dan echt totaal niet wat ze hebben aangericht. Gewoon totaal geen benul. Blijft bizar hoe een narcist werkt als ik er weer zo over nadenk.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 22:37

Joolien schreef:
Die gesprekken zijn bizar, idd wst ts zegt t mooi, in een andere wereld zitten. Daarom het advies om niet meer met hem in gesprek re gaan, want het levert echt niks op.


Nee klopt, ik kom niet tot concrete afspraken, tenminste, ze worden later weer gewoon "vergeten".

Dit soort gesprekken zuigen je ook echt leeg, ik kan idd alleen maar kijken en denken WTF gebeurt hier nou weer, moet ik hulp gaan bellen/oh nee we zijn weer terug op aarde we gaan weer verder.

Zelf kwaad worden heeft ook geen enkele zin, wordt het alleen maar erger van en het lost helemaal niks op.

Thanks Moonprayer, ik ga even kijken! Bodemloze put syndroom is idd ook iets wat we (mijn moeder en ik) jaren terug zelf hadden gevonden (en de conclusie hadden getrokken dat het zoiets was), maar toen ik aangaf bij degene waar we toen gesprekken mee hadden zei ze "ja maar jij bent de enige die het over zijn jeugd heeft, hij niet, dus dat is het probleem niet". Het is overigens een heel complex iets, er lopen verschillende symptomen door elkaar.

Binoche
Berichten: 532
Geregistreerd: 15-08-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:44

Jij lijkt steeds degene te zijn die toegevingen doet en zich aanpast, terwijl er duidelijk niets veranderd en je zelf aangeeft dat je op bent. In jouw plaats zou ik duidelijk maken dat je een rustperiode met apart wonen nodig hebt, en als hij daar niet wil in mee gaan gewoon vertrekken. Je hebt zelf ook maar één leven en de mooie jaren passeren, dus doe wat je gelukkig maakt. Veel sterkte

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 22:52

Kun je je gesprekken niet opnemen zodat als je man weer zn woorden verdraaid
kunt laten horen hoe hij alles verdraaid.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-18 22:55

Klopt Binoche, daar ben ik nu ook mee bezig...

Ik heb al zitten kijken naar een handige opnameapp, maar nog geen handige (zonder veel reclametoestanden) kunnen vinden, zal nog eens verder kijken. Vind het ook wel lastig om een beetje ongemerkt dingen te gaan opnemen (want met toestemming wordt het hem niet vermoed ik...)

Anoniem

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:14

Ik denk dat als je iets gaat opnemen, je hem helemaal in het harnas jaagt. Dat lijkt me niet slim en veilig. Hij is al zo labiel, en als je hem op die manier 'te pakken neemt', weet je niet hoe hij reageert.
Neem je verlies, en ga zo snel als het kan weg daar. Er valt niks meer te halen bij iemand die zo'n persoonlijkheid heeft en hoog in de emoties zit. Dat is trekken aan een dood paard en uiterst vermoeiend voor jezelf.
Laat los dat hij ooit nog aan je verwachting gaat voldoen. En rouw daarbij om wat niet is geweest, maar wel had moeten zijn, zodat je het kunt accepteren en weer in jezelf kunt gaan vertrouwen.

BigOne
Berichten: 38275
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 00:02

Dat opnemen moet je ook niet zien als aanval naar hem maar kan ts goed van pas komen bij een eventueel gevecht over voogdij. Zie het maar als een stukje levensverzekering tegen iemand die, wanneer hij de kans krijgt , gewoon iedereen om de tuin kan leiden .

Blue_Monday
Berichten: 581
Geregistreerd: 28-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:35

Bloempje13 schreef:
Klopt Binoche, daar ben ik nu ook mee bezig...

Ik heb al zitten kijken naar een handige opnameapp, maar nog geen handige (zonder veel reclametoestanden) kunnen vinden, zal nog eens verder kijken. Vind het ook wel lastig om een beetje ongemerkt dingen te gaan opnemen (want met toestemming wordt het hem niet vermoed ik...)


Bij apple heb je standaard een recorder. Dat zou android toch ook wel hebben? Je kan ook gewoon filmen zonder beeld. Of een slaap recorder overdag aanhebben.

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 10:55

Binoche schreef:
Jij lijkt steeds degene te zijn die toegevingen doet en zich aanpast, terwijl er duidelijk niets veranderd en je zelf aangeeft dat je op bent. In jouw plaats zou ik duidelijk maken dat je een rustperiode met apart wonen nodig hebt, en als hij daar niet wil in mee gaan gewoon vertrekken. Je hebt zelf ook maar één leven en de mooie jaren passeren, dus doe wat je gelukkig maakt. Veel sterkte


Dit is normaal inderdaad en TS moet leren heel consequent te zijn, ik zeg dit, ik doe dit.

Onderhandelen kan niet met dit soort mensen.
Overigens zou ik wel uitkijken dat het geen stalker gaat worden straks....die lopen er ook wat in mijn vriendenkring, ze drijven mensen tot waanzin, 1 vriendin zit er al 18 jaar aan vast en na 5 jaar rust, start het weer opnieuw, haat en wraak.....alleen nu online.... wat een mafkezen.

moonprayer

Berichten: 2394
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: Friesland

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 20:29

je weet dat je in een relatie zit met een narcist als je denkt, ik moet dit opnemen,..

i need not say more

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 23:01

Nou idd Moonprayer... ik kreeg via PB ook nog een reactie wat zó herkenbaar was, vooral het steeds alles zo draaien dat het mijn schuld is. Voorbeeldje: "nou ik had dit weekend eigenlijk iets met het gezin willen doen, maar jij was met de kinderen weg, dus omdat jij dat deed kon dat dus niet en dat vond ik echt niet leuk. Ehh maar jij was de hele dag in de tuin bezig? Ja en jij komt ook nooit helpen in de tuin!"

Maar goed, het verhaal krijgt een bijzondere wending, er is iemand op zijn sportclub waar hij het (blijkbaar) goed mee kan vinden, daar wou ie gisteravond naartoe om een keer te praten. Prima hoor, zie je vanavond. Nou hij was half 5 thuis en dat vond ie gewoon heel normaal (want ik was immers ook pas naar t dorpsfeest geweest en toen om 3 uur thuis). Nee er was écht niks gebeurd, maar hij mocht bij haar wel huilen en ze wilde hem wél troosten. Jahoor gekke Henkie.

Ik moest ook meteen aan dit topic denken (ik moet trouwens de hele dag aan dit topic denken, ik heb hier zoveel steun aan! Ik ben niet gek, hoera *\o/* ) Het gesprek werd alweer vervelend, er werd weer alles bijgehaald, maar inmiddels kan ik daar dus beter boven blijven staan (ik denk gewoon aan alle berichtjes en pb's :Y) )

Maar ik laat t maar gaan, wordt t makkelijker van volgens mij. Maar ergens voelt het wel raar, word ik weer in de zeik genomen, want dit is niet de eerste keer ook dat er iets gebeurt wat ik (destijds iig) "niet leuk" vond. En dit is gewoon echt te verwachten, ik sta hier niet van te kijken.

Maar later op de dag hebben we ook nog even rustig gepraat, hij had eerst 's middags nog een verstandshuwelijk voorgesteld (dus wel samen blijven wonen "voor de kinderen" maar geen relatie) maar dan kan ik zeker voor m gaan zorgen terwijl hij de bloemetjes buiten zet. Later nog een keer klein gesprekje, bleef ie ook wel rustig bij en het dringt wel door nu dat het niet meer goed komt. Hij zei zelfs dat ie ergens ook wel begreep dat ik moeite met m had. Maar ik heb het idee dat dat begrip nu aanwezig is omdat ie aandacht gehad heeft.

Manman wat n verhaal...

Anoniem

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-18 23:08

Laat m maar lekker aanpappen met haar, dan heeft ie een plek waar hik terecht kan als je hem eruit gooit. Ik vind trouwens nog dat je kalm reageert. Eigenlijk is t van de zotte dat ie nu al met een ander het zo gezellig heeft. En oc er iets gebeurd is maakt niet eens uit, hij zoekt zn heil nu al bij een ander.

Bloempje13
Berichten: 222
Geregistreerd: 14-07-18

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-18 23:17

Pfff ja, dit is onder het motto van "jij kan overal terecht en ik heb geen vrienden en ik heb iemand nodig waar ik ook mee kan praten", tja in principe heb ik dáár geen problemen mee, maar volgens mij zit er gewoon meer achter. En het is gewoon zó bizar allemaal, ik heb ook eigenlijk geen idee wat ik er mee moet.
Hij zegt ook ja jij wil toch niks meer met mij (ik heb twee jaar terug al mijn twijfels over de relatie uitgesproken) dus waarom zou dat een probleem zijn als het zo was? Zit ook wat in natuurlijk. Maar dit is natuurlijk ook gewoon een stukje "ik weet niet meer wat normaal is". Kan een boek schrijven over dit soort dingen en hij had overal argumenten voor (vooral dat ie het dan heeeel erg moeilijk had met iets en tja dan had ik ook nog weer medelijden.

Maar ik ga er ook niet al te veel energie in stoppen, dat kan ik beter voor de kinderen en de huisvesting gebruiken...

Anoniem

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 00:03

Nou ik vind het niet normaal. Zo lang je nog bij elkaar in huis woont gedraag je je buitenshuis.

Almighty
Berichten: 2907
Geregistreerd: 09-02-07

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 02:58

Die prachtige plek waar jullie wonen dan is niet alleen bv de kinderen die niet loslaten maar jij ook. Je durft het gat waar je in gaat vallen niet aan. Bang dat je het zelfstandig niet red. Je had al weg kunnen zijn al is het inderdaad op de camping. Maar je durft de stap van loslaten zelf ook niet te nemen. En ik denk dat als je het wel doet prima redt beter dan je verwacht.

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 04:30

Ik ga met Joolien mee als hij respect had dan wacht hij totdat je weg was.
Aan de andere kant als ik lees wat je zegt vraag ik mij af of er wel wat gebeurd is.
En niet tot bv half 5 in zijn auto gezeten heeft om je weer te manipuleren bv.
Niet banketstaaf bedoeld maar werkt HET (voor de jongeren onder ons) nog wel met de medicatie?

Hoop dat de huisvesting wat oplevert.
Het duurt jaren maar misschien voor de zekerheid ook maar inschrijven bij de woonstichting.
Voor de rest kan ik alleen maar mee gaan met de rest.
Regel alle zaken van te voren en ga langs een advocaat want het zal niet makkelijk worden.

Heel veel sterkte.

MarjanB

Berichten: 16455
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 07:04

Wat een ..... maar goed dat was f al. Vind t echt knap dat je er zo rustig onder blijft en denk dat dit je wel gaat helpen straks. Heel veel sterkte en hoop dat je snel wat anders hebt!

(Vind het ergens best intrigerend dat iemand zo kan denken en rechtlullen voor zichzelf. Heb er gelukkig ook geen ervaring mee.)

Elisa2

Berichten: 37217
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Partner met psychische problemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:42

Oef dit is typerend voor de narcist..zolang hij zijn "shots" (positieve of negatieve energie) niet meer bij jou kan halen, zoekt ie een nieuw slachtoffer..

Ik denk dat je zelf enorm veel leert nu je de patronen allemaal doorziet en herkent, maar het is en blijft een moeilijke situatie voor je.
Ik hoop dat je zsm rust weet te vinden, zonder hem.

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 08:42

Och och wat een herkenbare zaken, niet bij mij hoor, maar in mijn directe omgeving.

Uiteindelijk is meneer met zijn nieuwe 'liefde' verder gegaan en ook gelijk bij haar in getrokken. Hij zou in een vakantiewoning maar heeft dat nooit gedaan.

Doorzetten hè met een woning voor jou en de kids. Wat voor bokkesprongen hij ook maakt. Neem tenminste aan dat de woning verkocht moet worden als je uit elkaar gaat?

A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 09:28

Ik zou ook dit stukje emotionele chantage aan me voorbij laten gaan :D

Laat hem lekker met een ander praten en uithuilen etc....
Ik hoop alleen voor die andere vrouw dat ze er niet met beide voeten in trapt....ik hoop voor geen enkele vrouw dat ze in zo'n lapzwans trapt.
....maar helaas, hebben dit soort lapzwansen een heel goede neus voor vrouwen die er wel intrappen ( ach, wat lief een man die huilt, die zijn gevoel laat zien..... :+ )

Maar tenenkrommend herkenbaar.....

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-18 10:06

Citaat:
Maar later op de dag hebben we ook nog even rustig gepraat, hij had eerst 's middags nog een verstandshuwelijk voorgesteld (dus wel samen blijven wonen "voor de kinderen" maar geen relatie) maar dan kan ik zeker voor m gaan zorgen terwijl hij de bloemetjes buiten zet. Later nog een keer klein gesprekje, bleef ie ook wel rustig bij en het dringt wel door nu dat het niet meer goed komt. Hij zei zelfs dat ie ergens ook wel begreep dat ik moeite met m had. Maar ik heb het idee dat dat begrip nu aanwezig is omdat ie aandacht gehad heeft.


pff, Wat is het moeilijk om te weten dat zaken net zo snel weer 100% kunnen draaien in een emotionele bui, of gewoon wanneer de pet andersom staat.

Ik ben voor openheid en eerlijkheid, maar wees wijs en kies ervoor om jouw zaken en die van de kinderen goed te regelen.