Wat te doen in situatie potloodventer....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Castilja

Berichten: 2504
Geregistreerd: 21-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:49

SharonIndezz schreef:
Politie belde net nog terug met de vraag of ik aangifte wilde doen... ik heb gezegd hier nog over na te denken, hun gaven aan dat ze bij meerdere meldingen/aangiftes over de zelfde meneer eventueel over kunnen gaan tot vervolging.

Ik heb deze meneer overigens niet geslagen met de zweep hoor, hij heeft mij immers niet aangeraakt, alleen flink laten schrikken, hoewel hij uiteindelijk denk ik harder is geschrokken van mij.


Mag ik vragen waarom je twijfelt over aangifte? Ik sta daar zelf ook altijd een beetje twijfelend tegenover omdat ik het idee heb dat er nooit iets wordt gedaan, maar als er bij meerdere meldingen stappen worden gezet is dat positief toch?

SharonIndezz
Berichten: 4693
Geregistreerd: 16-07-10
Woonplaats: 's-Hertogenbosch

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-18 10:52

Omdat mijn eerste gedachte was van “valt allemaal wel mee” hij heeft alleen zn blote pielemuis laten zien...”

maar bij nader inzien lopen daar ook regelmatig kinderen, (vlakbij hockey en voetbal velden).. en. Ik zou het erg vinden als kinderen daarmee geconfronteerd worden, dus hopelijk gaan ze iets hebben aan mijn aangifte.

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 10:54

Vroeger een keer in een propvolle bus tijdens spitsuur stond er een man tegen mijn schouder aan te rijden. Mijn vermoedens werden bevestigd toen we stil stonden en de meneer in kwestie nog steeds met zijn kruis tegen mijn schouder heen en weer ging. Ik ben toen bij mijn klasgenootje op schoot gaan zitten en heb me de rest van de dag vies gevoeld. Ik was toen 12 jaar en had geen idee dat ik eigenlijk stappen had moeten ondernemen want dit was gewoon niet okee... 8)7 :r

Petje af ts, je hebt goed gehandeld en ik vind je kei stoer!!! :j

Storm

Berichten: 20842
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:10

Ik was een van de personen die de betreffende man met een zweep geslagen heeft.
Ik zal ook vertellen waarom.
Ik was met een groep meisjes, allemaal 8 tm 10 jaar. Ik reed voorop. De man kwam ons op het strand tegemoed lopen en begroette mij netjes. Toen ik voorbij was, en hij dus bij de meisjes was, trok hij zijn zwembroek naar beneden en begon zich wild af te trekken met zijn tong uit zijn mond. Omdat de meisjes vreemde geluiden begonnen te maken (gilletjes, rare lachje) keek ik om en zag ik hem staan. Ik werd zo vreselijk kwaad dat hij mij eerst zo hypocriet gedag had gezegd en daarna bij de jonge meisjes dit deed, dat het me even zwart voor de ogen werd. Ik reed terug en heb een gigantische striem met mijn dressuurzweep op zijn kont/rug gegeven. De lafheid!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:14

liesenlizzy schreef:
Potloodventers.. Ze zijn gewoon zo trots op hun pielemoos, dat ze deze aan iedereen willen laten zien <<)

Goed en dapper gereageerd TS. Ik zou niet weten wat ik zou doen als er ineens zo iemand voor mijn neus zou verschijnen :P



Tis eigenlijk net zoiets als wanneer je kat een dode muis op je mat legt. "Fijn dat je er trots op bent, maar hou 'm maar voor jezelf." :Y)

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:51

Wow Sharon wat mega eng!
Nog nooit meegemaakt en hoop dit ook nooit mee te hoeven maken..
Zeker aangifte doen hoor!
Laatst bijgewerkt door sanso op 23-08-18 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo
Berichten: 35645
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:53

SharonIndezz schreef:
Omdat mijn eerste gedachte was van “valt allemaal wel mee” hij heeft alleen zn blote pielemuis laten zien...”

maar bij nader inzien lopen daar ook regelmatig kinderen, (vlakbij hockey en voetbal velden).. en. Ik zou het erg vinden als kinderen daarmee geconfronteerd worden, dus hopelijk gaan ze iets hebben aan mijn aangifte.


Je helpt die man er zelf ook mee. Als hij opgepakt wordt krijgt hij waarschijnlijk een behandeling. En inderdaad voor andere mensen.

Slaan met een zweep zoals ik in dit topic lees vind ik ook wat overdreven; waarom gelijk zo agressief? Over het algemeen raken ze jou niet aan en hoef je dus ook niet te verdedigen. Waarom er dan op los meppen, vind ik echt over de top. Ten eerste is het niet toegestaan en ben je zelf net zo strafbaar als die knakker aangifte doet van mishandeling en ten tweede is het ook gewoon een mens maar dan met een kronkeltje. Hij heeft meer aan hulp en begeleiding dan aan zweepgemep.

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 18:59

Kinderen vind ik wel anders.
Als ze daarop kicken vind ik het ook geen gewone potloodventer maar een pedo.

musiqolog
Berichten: 3333
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:16

Wat je moet doen? Ten eerste: de politie bellen. Dat lijkt me duidelijk. Ten tweede: niet schrikken.

Makkelijk l*llen misschien als man die hier nog nooit mee geconfronteerd is, maar wat TS heeft gedaan - woedend reageren en duidelijk laten zien dat je geschrokken bent - is het laatste wat je moet doen. Het beste schijnt te zijn om je rust te bewaren en iets te roepen in de geest van "O, wat een kleintje! Moet je daar niet mee naar de dokter?"

Mijn broertje (ik ben er net te vroeg voor geboren) had als kind de boeken van Meester Jaap. In één verhaal komt ook een potloodventer voor, die de basisschoolmeisjes laat schrikken. De meester leert het hem af door met de hele klas te gaan kijken en quasi-bewonderend "Òòòòh!" te roepen. In hoeverre dat allemaal op waarheid berust weet ik niet, maar één ding hoor je wel vaak: schrikreacties geven zulke mannen een kick, maar als je de situatie meester bent schamen ze zich ineens net zo erg als iedereen.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 19:18

Eén keer met de honden in het bos gehad. Hij had sowieso geluk dat zij hem niet gezien hadden.

Het enige wat ik kon uitbrengen was "Als dat alles is, dan stop maar weg..." en doorgelopen. Uiteraard stijf (pun intended) van de adrenaline. Ik heb wel nog een melding gedaan, maar geen aangifte.

Storm

Berichten: 20842
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:10

musiqolog schreef:
Het beste schijnt te zijn om je rust te bewaren en iets te roepen in de geest van "O, wat een kleintje! Moet je daar niet mee naar de dokter?"
.

Rust bewaren :j
Roepen wat een kleintje :n
Juist dat niet roepen, daar leven ze op. Niks zeggen over hun pielemuis, dat is juist wat ze willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:25

Storm schreef:
musiqolog schreef:
Het beste schijnt te zijn om je rust te bewaren en iets te roepen in de geest van "O, wat een kleintje! Moet je daar niet mee naar de dokter?"
.

Rust bewaren :j
Roepen wat een kleintje :n
Juist dat niet roepen, daar leven ze op. Niks zeggen over hun pielemuis, dat is juist wat ze willen.



Een praatje over het weer gaan maken. :')

"Best winderig vandaag, vind je niet? Ik wilde boodschappen gaan doen, maar fietsen is op deze manier geen doen..."

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 20:27

Nee joh, ik zou het niet opzoeken. Gewoon neus in de wind en de politie bellen.

Hutcherson

Berichten: 7362
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-18 23:28

Kun je niet je telefoon pakken, een foto maken (vind ie vast niet leuk, alleen doen als je te paard bent en hoog zit) en dan eustig ter plekke de politie bellen. Kijken hoe erg ie daarop kickt.

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:32

Resistance schreef:
Een praatje over het weer gaan maken. :')

"Best winderig vandaag, vind je niet? Ik wilde boodschappen gaan doen, maar fietsen is op deze manier geen doen..."


"Ik zie dat u het koud heeft".

purny

Berichten: 27493
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:40

Je staat wel erg voor l*l he, fijne dag
Gelukkig nooit meegemaakt

Granoek
Blogger

Berichten: 10473
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:49

Ik woon langs een fietsroute die langs de Maas loopt. Overkant van de Maas is een natuurgebied in Nederland en ik zit in België dus de Maas is de grens. In dat natuurgebied aan de overkant staat heel regelmatig zo een vent met zijn jas open te spelen maar daar kun je dus niks tegen zeggen want daar zit een hele Maas tussen. Maar die vindt dat denk ik ook gewoon 'leuk' als er zo veel fietsers langs komen die hem kunnen zien.. Ook al vaak aangegeven maar niemand kan hem echt omschrijven omdat je hem van zo ver niet goed kunt zien.

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 09:53

Ook een keer mee gemaakt, denk dat ik 14 was. Er zat een man op een bankje in het bos. We reden met twee pony's langs. Ik zei nog netjes goede dag. En pas toen zag ik dat hij er mee in zijn hand zat. Wij schoten in de lach en reden door. Toen ik om leek zag ik hoe hij nog een paar passen achter ons aan was gelopen en midden op het pad stond. Het had zeker indruk gemaakt maar we moesten er gelukkig vooral hard om lachen.

xXutopiaXx

Berichten: 10042
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:05

Jeetje eigenlijk schrik ik er wel van hoeveel meiden dit hebben meegemaakt!

Exhibitionisme is echter wel degelijk een stoornis. Het is een parafilie, wat een psychoseksuele stoornis is. Wat je wel ook kunt zien als een afwijkende seksuele voorkeur. Vaak zijn deze mannen inderdaad niet op meer uit dan bekeken worden. Máár.. seksuele delinquenten (denk aan plegers van kindermisbruik, verkrachting, etc.) hebben heel vaak ook exhibitionistische delicten gepleegd. Er zijn dan ook verschillende redenen waarom ze zoiets zouden doen, namelijk: een schrikreactie teweegbrengen, zich als imponerend man manifesteren, zelfbevestiging zoeken, via een slachtoffer naar zichzelf kijken, hopen op bewonderende reacties, zo met zichzelf bezig zijn dat de buitenwereld als het ware wegvalt, hopen op een seksueel contact... Feit is dat ze vooral kicken op de schrikreactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 12:24

Storm schreef:
musiqolog schreef:
Het beste schijnt te zijn om je rust te bewaren en iets te roepen in de geest van "O, wat een kleintje! Moet je daar niet mee naar de dokter?"
.

Rust bewaren :j
Roepen wat een kleintje :n
Juist dat niet roepen, daar leven ze op. Niks zeggen over hun pielemuis, dat is juist wat ze willen.


Precies. Geen aandacht voor de pielemuis. En negatieve aandacht is nou eenmaal ook aandacht. :+

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:04

Mijn broer had vroeger toen hij een jaar of tien was ook een keer een vreemde situatie meegemaakt, hij was met een paar vriendjes bij een recreatiegebied, toen er een man naar ze toe kwam die vroeg of ze op zijn broodje wilden poepen.
Weer eens wat anders. :+

Jolien87

Berichten: 17429
Geregistreerd: 27-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:04

Heette die man niet toevallig Willem?

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:09

Misschien was ome Willem wel degene waardoor hij geïnspireerd is geraakt. _O-
Daarom mogen dat soort programma's nu niet meer. :P

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:40

Jolien87 schreef:
Heette die man niet toevallig Willem?


_O-

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Re: Wat te doen in situatie potloodventer....

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 19:49

Ik heb het wel eens mee gemaakt in Italië toen ik daar op vakantie was met mijn moeder, we zagen een leuke schaapskudde met een oude schaapsherder lopen en mijn moeder en ik waren uit de auto gestapt om er foto's van te maken. Roept die man opeens: "heu", ik stond hem eerst heel onnozel aan te kijken omdat ik niet eens in de gaten had wat er nu precies aan de hand was. Toen wees hij naar beneden :') Mijn moeder en ik zijn toen allebei keihard in de lach geschoten.

Ik weet niet wat je leeftijd is, maar je zou ook altijd kunnen doen alsof je medisch geschoold bent (urologie ofzo) en iets ernstigs ziet. Heel ernstig en geschrokken er naar kijken en zeggen: "oei, daar zou je toch echt even mee naar de dokter moeten". :)*