Het leed dat BH’s heet..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34649
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:46

Ik heb ook alleen bh's van oa Prima Donna. Gaan jaren mee, wissel iedere dag van bh en was ze op de hand, en heel af en toe in een wasnetje. Ik heb ook wel eens bij Bonprix besteld maar vind de pasvorm echt slecht, net als de kwaliteit trouwens :o . Ik zou dus net als sommige anderen al adviseren eens naar een speciaalzaak gaan en je goed laten helpen.

Boras
Berichten: 9952
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:50

Van de week mee terug naar hunkermohler geweest, want de beugelbeha's van de bh anna van mijn moeder en van mij braken bij bosjes. Jammer, want dit was het ideale model (bij hun minimizers steekt bij bij het ijzer tussen de borsten serieus naar voren ipv dat het tegen de huid ligt en de borsten krijgen een minder mooi model).

Te krappe omvang, was de reden volgens de verkoopster (die me eerst juist een te ruime omvangsmaat had meegegeven. Bij mijn oude moeder is dat zeker niet het geval. Zij wordt steeds breekbaarder helaas. Opvallend dat we er beiden last van hadden en bij andere modellen nooit. Ik kreeg het advies van e naar d cup met een grotere omvang.

Ik ben dus ook wanhopig op zoek naar de nieuwe, ideale bh. Maar wel bij een deskundige zaak.

PartOulOver

Berichten: 599
Geregistreerd: 02-11-06
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 08:54

Prima Donna of Freya bh's _/-\o_

Matheno

Berichten: 7943
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:13

Ik heb BH's van primadonna. Kost iets meer, maar qua pasvorm de enige die perfect zit (ik heb ook vrij grote borsten en een 'moeilijke' maat G70) en gaan lang mee. Eentje heb ik zelfs al 5 jaar. Ik doe ze overigens ook gewoon in de wasmachine enzo.
Laatst bijgewerkt door Matheno op 06-08-18 09:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Oehlala
Berichten: 4309
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:14

Echt goede goedkope bh’s voor grote cupmaat bestaan niet voor zover ik weet :P
De duurdere bh’s zijn op het moment van kopen wel een keer slikken maar blijven veel langer mooi en goed zitten.

Suzanne F.

Berichten: 49234
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:18

Ik heb nog nooit een BH gehad die stuk ging. En ik heb ze toch echt niet van dure merken.
Ik heb BH's die ik al 20 jaar heb. Moet ik wel zeggen dat ik ze niet vaak was, misschien komt het daardoor?
Mijn favoriete zijn die van de Hema, de voorgevormde met beugel. Hele zachte gladde stof.
Dus ik herken het echt totaal niet. Een beugel die breekt?? Kan me er ook niks bij voorstellen. Wat doe je er dan mee? :+ Heb je 10 kilo tiet er aan hangen dan? :+

luuntje

Berichten: 13976
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:21

Ga naar een goede lingeriezaak, geen Hunkermoller of Livera.
Laat een bh aanmeten.
Bij mij zit Marlies Dekker heel raar, WoW van Daphne Deckers vervormt mijn borsten.

Een aal de juiste bh, koop er meer van.
Kan je ze afwisselend dragen.

Ik gooi elke avond mijn Prima Donna Twist bh in de was, ik heb er stuk of 12.

Tink89
Berichten: 2942
Geregistreerd: 16-02-14

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:22

In Breda bij Naron eens gaan passen/geadviseerd worden. Geen Primadonna prijzen, wel absoluut vergelijkbare kwaliteit en ze voldoen aan je eisen (voorgevormd is er ook veel keuze). En een grote cupmaat is daar standaard, ze hebben niet kleiner dan DD zelfs.

Taucha

Berichten: 1171
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Katwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:27

Freya BH's! *\%/*

Eindelijk gek kunnen doen met een stevige beugel-bh die er ook nog eens leuk uit ziet en lekker zit.
Voor ik Freya leerde kennen heb ik tig bh's versleten die allemaal net niet lekker zaten, nooit met beugels want dat zat voor geen meter en ook nooit leuke bh's want die pasten voor geen meter. Nu ik Freya's draag geen last meer van de beugels, geen schuurplekken meer en met de sonic kan ik ook nog eens rennen vliegen en springen zonder dat ik bang ben dat alles uit de bh vliegt.

Ze gaan ook nog eens enorm lang mee terwijl ik ze gewoon in de wasmachine stop zonder netje.

Ben wel ineens in een gekke maat terecht gekomen: 70 D. terwijl ik daarvoor 75 B dacht te hebben. :o?

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:47

eerlijk gewoon van de hema, wel goed je maten opmeten maar dat blijft echt een tijdje goed! *\o/*
( maar nu na 3 jaar moet ik ook helaas weer eens een rondje gaan shoppen dus ik lees echt even mee!) -O-

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37250
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:03

Hier zit triumph eigenlijk als enige goed. Zowel de beugelloze als de paar beugelbh s die ik heb. Heb een lastige maat. Ivm verkleining is borstbasis extra breed. Zwabber daardoor tussen 75 d en 85 c. Maar gemiddeld is 80 d de beste optie.

Maar een goede zaak de boel laten opmeten en de tijd nemen om te passen. Ga desnoods naar batavia stad en duik daar de lingerie winkels in. Scheelt nog flink in prijs ook

Diddykong

Berichten: 1471
Geregistreerd: 09-05-12

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:13

Tja ik heb nu voedingsbh's van bonprix, maar als dat jouw idee is van kwaliteit snap ik je probleem wel :o...
Ik zweer zelf bij Marlies Dekker, die blijven jaren mooi, ik was ze wel echt op 30 graden en fijne was en in een zakje. Maar dan heb je ook wat. Ik bestel ze vaak voor 50% korting bij vente. Dan is het nog wel te doen. Alle andere merken vond ik vaak maar weinig steun bieden voor grotere borsten (heb zelf normaal cup 75 E, nu met zwangerschap is t ehhh anders ;), vandaar ook dat ik nu dus "goedkope" heb van bonprix, omdat deze van mij geen jaren meehoeven. Hoop ik hahaha)

Nancy96
Berichten: 77
Geregistreerd: 05-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:21

het is een heel prijs verschil, bon prix of prima donna e.d. maar als je met de goedkope( € 15,-) elke 2 maanden een nieuwe moet en met de dure 2 jaar doet kan je voor € 180,- bh's kopen om hetzelfde geld kwijt te zijn.
dan heb ik liever die duurdere die lekkerder zitten en beter van kwaliteit zijn.

Kidde
Berichten: 3448
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 10:30

little_birdy schreef:
Ga gewoon naar een goede winkel en laat je opmeten en ga verschillende merken passen.
Er is niks mis mee met zelf dingen proberen en passen maar blijkbaar ben je daar niet zo goed in :*
Soms wijken borsten ondanks dat je ze goed meet toch wat af .
Dus hup naar een goede lingerie zaak.
En mocht er dan toch een beugel knappen da zo kort kun je er mooi mee terug voor een nieuwe (lang leve garantie)

Dit inderdaad :j

HaKuNaMaTa

Berichten: 2405
Geregistreerd: 15-07-12

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-18 13:44

Jezus. Zo veel reacties had ik niet verwacht!

Kwa opmeten, gisteren heb ik dit zelf gedaan met tig maat tabellen erbij, zelfs nog door een persoon in mijn buurt even goed laten meten met de meet fotos erbij. En we kwamen beide op het zelfde uit. En een klein jaartje terug was ik opzoek naar een ander soort bh, dus toen heeft iemand in zon zaak meegekeken, en ook gemeten, en die kwam ook op deze maar uit. Echter is het breken van beugels het zelfde gebleven.

De merken die genoemd worden ga ik zeker is naar kijken!

De vraag van het aantal bh’s ik wil er altijd ongeveer 6 hebben. Maar nu is het geslonken naar 2. Dus ik moet nieuwe bij bestellen!

Over het te heet wassen, dat zal het zeker niet zijn. Hij gaat altijd nog kouder dan op het voorschrift!

Ook werden minimizer, die zijn niks voor mij. Daar kan ik echt niet niet tegen, zoals in de op staat, ik wil wel voorgevormde. Anders gaat het echt goed mis met mijn humeur Haha!

Misschien lijkt aanmeten nu toch de enige optie. Want als ik D draag is ie echt veelste klein, E zit netjes en F zit voor geen meter. Sluit niet mooi aan zoals E dat wel doet. Dus wat moet je dan ? :+

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:47

aMomentLT schreef:
Misschien lijkt aanmeten nu toch de enige optie. Want als ik D draag is ie echt veelste klein, E zit netjes en F zit voor geen meter. Sluit niet mooi aan zoals E dat wel doet. Dus wat moet je dan ? :+


Naar een goede speciaalzaak, daar laten meten en met hun hulp véél bh's passen :)

Ik heb vaak wel 15 modellen gepast tijdens een shopsessie. En dat in mijn maat (95i)
Van sommige merken heb ik net een andere maat, sommige doen rare dingen met de vorm, sommige zitten niet lekker enz enz

Sheran

Berichten: 17242
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:49

Een ander modelletje proberen :j. Gewoon even naar een lingeriezaak, een echt goede, liefst niet van die massaketens als Livera, en dan kijken wat goed zit :)

verootjoo
Berichten: 35646
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:51

De cupmaat (de letter) hangt ook af van de omtrek hè..? Een 75D is iets heel anders dan een 85D. En een 70E is niet te vergelijken met een 90E.

Dus echt goed laten opmeten en adviseren :j

Jasmijn159

Berichten: 4429
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:54

Goedkoop is vaak duurkoop.

Ga eens naar een winkel speciaal voor grote maten. En dan even door de zure appel heen als ze netjes geholpen wordt. Ze gaan echt langer mee!

SecretLIN
Berichten: 11859
Geregistreerd: 08-06-04

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 20:42

ik ben naar licherie geweest voor het opmeten (kreeg bij livera een veel te kleine maat aangemeten) lincherie echt vakmensen.
kwam uit bij marie jo en die koop ik nog steeds..

Ryder
Berichten: 1491
Geregistreerd: 30-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:45

Keet schreef:
aMomentLT schreef:
Misschien lijkt aanmeten nu toch de enige optie. Want als ik D draag is ie echt veelste klein, E zit netjes en F zit voor geen meter. Sluit niet mooi aan zoals E dat wel doet. Dus wat moet je dan ? :+


Naar een goede speciaalzaak, daar laten meten en met hun hulp véél bh's passen :)

Ik heb vaak wel 15 modellen gepast tijdens een shopsessie. En dat in mijn maat (95i)
Van sommige merken heb ik net een andere maat, sommige doen rare dingen met de vorm, sommige zitten niet lekker enz enz

Dit inderdaad! Goed advies is echt zoooo fijn! En goede bh’s ook. Ik koop altijd Prima Donna of Chantelle, daarvan weet ik zeker dat die fijn zitten bij mij.

luuntje

Berichten: 13976
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:51

Mevrouw van de lingeriezaak kijkt naar meer dan omtrek en cupmaat.
Mijn borsten zijn vrij breed aan de onderkant. Bepaalde bh’s sluiten dan niet mooi aan.
Beugels gaan dan prikken en ik kreeg punttieten.

Zekere de wat oudere verkoopsters van een goede lingeriezaak hebben ervaring genoeg met bh’s.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Re: Het leed dat BH’s heet..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:54

Hier altijd Prima Donna, erg blij mee en inmiddels al veel in de kast liggen. Op laten meten bij een speciaalzaak, hun kijken inderdaad naar meer dan omtrek en cup maar ook naar welk model het mooiste zit!

vilheide

Berichten: 1479
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:56


secricible

Berichten: 25697
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:57

Ik zeg ook opmeten in een goede zaak. Hunkemoller had hier opgemeten, meerdere keren ook. Zodra ik thuis kwam moest die BH direct uit omdat ze knelde. Tot mijn man me mee nam naar Marlies Dekkers en ik daar de boel heb laten meten. Totaal andere maat en wat een verademing.
Moet nu naar voedingsBH's en uiteraard zijn mijn borsten ook anders van maat nu maar zit eigenlijk te dubben of ik durf te vragen of de dame van De Marlies Dekkers winkel ze eerst wil opmeten, durf anders geen andere maten te kopen eigenlijk :o