Schrijf jij ook een boek?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:14

Ik luister vooral muziek die mij doet terug denken aan een van de personen.

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 15:30

Ik zet vaak gewoon radio op. Als ik echt moeite heb met focussen (en aangezien mijn computer op zolder staat en het daar de laatste tijd errug warm wordt kan ik de laatste tijd niet echt lekker boven zitten) dan zet ik wel mijn eigen muziek op, maar het kan soms lang duren voordat ik ontspannen genoeg ben.

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:06

Ik kan niets luisteren waarin gezongen wordt als ik schrijf, dat leidt teveel af. Meestal luister ik klassieke muziek met een sfeer die bij hetgeen wat ik op dat moment schrijf past. Daar word ik rustig van in mijn hoofd zodat ik me perfect op het schrijven kan concentreren.

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:26

Zang met tekst lukt mij inderdaad ook niet. Maar muziek kan me echt zoveel meer in die sfeer trekken nog... Vooral bepaalde filmmuziek. En klassiek af en toe ook, ja. :j

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 16:35

Ik heb altijd de tv aan op de achtergrond, vaak met series die ik al ken of mn man die zit te gamen oid :)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 17:50

Ik heb altijd filmmuziek opstaan, zit vrijwel nooit stem in en zit veel emotie in! Luister wel vaak dingen die ik niet ken want anders ben ik bang dat mijn verhaal naar een kant gaat leunen van een ander bestaand boek of film ofzo. :')

Heeft hier iemand nogmeer de ‘struggle’ dat je geen idee heb wel genre nou áltijd bij je past? Ik schrijf veel fantasy (en dan in het middeleeuwse tijdperk) maar merk dat ik vaak ook naar deze eeuw nijg of zelfs naar realistische verhalen. (Young adults, waar ik zelf pas achttien ben)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 18:08

AlwaysH schreef:
Ik heb altijd filmmuziek opstaan, zit vrijwel nooit stem in en zit veel emotie in! Luister wel vaak dingen die ik niet ken want anders ben ik bang dat mijn verhaal naar een kant gaat leunen van een ander bestaand boek of film ofzo. :')

Heeft hier iemand nogmeer de ‘struggle’ dat je geen idee heb wel genre nou áltijd bij je past? Ik schrijf veel fantasy (en dan in het middeleeuwse tijdperk) maar merk dat ik vaak ook naar deze eeuw nijg of zelfs naar realistische verhalen. (Young adults, waar ik zelf pas achttien ben)



Ik vind totaal fantasy niet echt wat ik zelf schrijf, maar meer een soort van novel met één of twee fantasy achtige elementen erin. :j

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:27

Ja dat is ook meer wat ik schrijf maar er zitten zeker aspecten in die in het hedendaagse leven onmogelijk zijn, haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:29

AlwaysH schreef:
Ja dat is ook meer wat ik schrijf maar er zitten zeker aspecten in die in het hedendaagse leven onmogelijk zijn, haha.




Dat ja. :+

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 12:52

Ik luister altijd naar One Direction als ik schrijf :+

Vroeger luisterde ik al-tijd en overal naar One Direction en inmiddels is het doorgegroeid naar mijn ‘concentratiemuziek’. Omdat ik het zo ontzettend goed ken hoef ik geen moeite te doen om het te begrijpen en kan ik het goed afsluiten zonder dat ik uit mijn concentratie ga.

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:05

Isabel_k schreef:
Ik luister altijd naar One Direction als ik schrijf :+

Vroeger luisterde ik al-tijd en overal naar One Direction en inmiddels is het doorgegroeid naar mijn ‘concentratiemuziek’. Omdat ik het zo ontzettend goed ken hoef ik geen moeite te doen om het te begrijpen en kan ik het goed afsluiten zonder dat ik uit mijn concentratie ga.


Hier als Directioner ken ik ook alle teksten uit mijn hoofd, maar ga je dan niet mee blèren? :')

Ga maar eens even naar mijn verhaal kijken, loop vast op 25.000 woorden nu, zit een beetje op een doodlopend stukkie...

Even een vraagje of jullie onderstaande poll kunnen beantwoorden? Ben heel erg benieuwd wie er wel en niet van te voren een samenvatting/plan bedenken! Is anoniem en vraagt verder niets inhoudelijks!
Klik hier

Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:34


Anoniem

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:41

Ik vind,tegen blokkades, het ook altijd leuk om mijn personages in een voor hun bizarre / vreemde situatie te plaatsen.:D

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 13:57

Bedankt Resistance, ga hem zeker lezen! Ben nu even de laatste paar bladzijdes aan het teruglezen, misschien helpt het!

Hanafubuki, hoe bedoel je dat? In je hoofd gewoon?

Mijn vriend vertelde net heel droog "Nou ik vind een verhaal van 70.000 niet weinig hoor, veel te veel woorden." >;)
"Schat, Harry Potter etc bestaat uit 150.000+..." :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:02

Nee doe ik dan wel op papier. Dan neme ik eigenlijk een soort zijstapje van mijn verhaal, en vaak werkt het heel goed om over de blokkade heen te komen. :D

Ik ben ook bij een lezing geweest van Naomi Novik en die schrijft eigenlijk opdezelfde manier als ik. Leuk stuk om te lezen, een interview met Naomi:
https://www.hebban.nl/spot/leesclub-spi ... ische-boek

En na de lezing heb ik haar nog mogen ontmoeten :))

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 14:10

Bedankt voor de tip/suggestie hoor!

Isabel_k

Berichten: 4768
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:05

@AlwaysH ik ga niet echt meebleren (misschien een beetje :+)

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 18:59

Ik luister meestal zonder tekst en soms met.

Foaly

Berichten: 4859
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-18 19:09



White noise :D Werkt als een tiet :D

Merileth

Berichten: 1117
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Maarssen

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 19:13

Gisteren op een festival waar ik was een tijdje met een bevriende schrijfster staan praten, blijkt dat het type YA wat ik geschreven heb onder contemporary valt. Dus het is nu officieel contemporary YA, met een vleug fantasy :')

En ik heb vandaag de uitgevers gemaild die ik voor de eerste ronde uitgezocht heb, spannend!

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 12:52

Succes!! Hoe lang duurt het zo ongeveer voor je een antwoord kan verwachten?

Hier ben ik nog niet terug begonnen na een weekje vakantie. Ter compensatie lees ik dan maar extra veel, kan nooit kwaad :+

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 13:59

Ik ben weer bezig maar men, namen bedenken, wat is dat lastig :oo Hoe pakken jullie dat aan?

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:03

Ik google soms op namen, of verbaster namen van voorwerpen in de omgeving :') Of ik google op namesites. Je moet wat he.

Ik ben nog aan het bedenken hoe ik de feedback die ik van een uitgever gehad heb ga verwerken. Ik vind mijn verhaal aan de ene kant zo goed als het is, maar aan de andere kant heeft de uitgever natuurlijk meer ervaring en zou het kortzichtig zijn om niks met de feedback te doen.

eclair98

Berichten: 11604
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:04

Ik zoek namen die passen bij het verhaal, dat maakt het alleen wel erg lastig. En wil de naam van de hoofdpersoon niet aanpassen, want dat vind ik gewoon een toffe naam :')

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Schrijf jij ook een boek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:06

Wat voor soort verhaal was het ook alweer?