oomens schreef:Shadow0 schreef:Ok.... RANT!! Over Translink.
Met enige vertraging staan de ritten erop, en inderdaad, ik heb een overstap gemist, omdat de tijd op de eerste bus blijkbaar niet goed stond.
Anyway. Ik log in, en ik wil naar 'uitcheck gemist' (want misschien dat daar ook een opmerkingenveld bijstaat.)
Moet je alle gegevens weer invullen! Jamaar beste site, ik ben ingelogd. Jullie hebben mijn kaartnummer al! Neem dat over.
Vervolgens weten ze het ook nog zo te maken dat je het niet kunt kopieren, nee, het MOET handmatig ingetypt worden. Waarom? Iemand die frauduleus op mijn account binnendringt zal zich daar niet door laten weerhouden: het kaartnummer is gewoon te vinden, alleen kun je het niet automatisch kopieren. Helpt niks, is alleen maar het tegenwerken van de gebruiker.
... En uiteindelijk probeer ik contact te zoeken, dat doen ze wel via twitter maar niet via hun eigen site. !!?? Wat een onwaarschijnlijk flutbedrijf.
/RANT
Ik heb het nu bij de busmaatschappij zelf neergelegd, ik ben benieuwd.
Uiteraard is de boel zo opgezet dat de gebruiker wordt tegengewerkt. Zo vreemd is dat toch niet? Ik snap dat het niet is hoe je het graag zou willen zien, maar ik snap oprecht niet dat je je er steeds over kunt verbazen. Nee, de meeste bedrijven doen niet in de eerste plaats aan liefdadigheid, en moreel gelijk is niet hun hoogste doel. Dat keer op keer toch verwachten, grenst bijna aan naïviteit.
Iedere voor het bedrijf ongunstige handeling (geld terugvragen waar de gebruiker eigenlijk recht op heeft maar dat ze natuurlijk liever niet teruggevraagd zien) die je kunt ontmoedigen, is er een minder. Iedere klacht die je in het indieningsproces kunt frustreren, is er een minder ingediend.
Uiteindelijk is leidend hoeveel geld er aan het eind van het jaar aan de aandeelhouders kan worden uitgekeerd, niet hoeveel geld daarvan ook moreel gezien zou mogen worden meegeteld. Het bedrijf wordt afgerekend op het aantal daadwerkelijk ingediende klachten, niet op het aantal klachten dat mensen wel hadden willen indienen maar waarbij ze onderweg de moed maar hebben opgegeven.
Ben ik het als UX designer niet mee eens. Een goede UXer zorgt voor een zo vriendelijk mogelijke interface en gaat niet doelbewust ontmoedigen. Daarom gok ik dat TLS geen UXers heeft zitten.